Předehřev vody
Moderátor: Moderátoři
Předehřev vody
Auto na plyn-LPG. I teď v létě trvá chvíli, než se ohřeje reduktor. Mám jednotku předehřevu-3x žhavící svíčka. Než začnu zkoušet, má podle vás význam topit před reduktorem do vody těch +/- 900W? Možná bych trochu seškrtil průtok, aby to jen neproletělo hned do motoru. V jednotce plynové bych dal teplotu přepnutí snížit v létě na 40? °C..
Pitomost - právě třeba šáde s podtlakovým směšovačem na LPG nejela, dokud nebyl motor na 80°C. Aby "podtlak" správně fungoval, musel mít právě v přívodu paliva určitej přetlak, kterej bez ohřevu chladicí kapalinou nedokázal při větším odebíraným množství směsi zajistit = samovolný odpařování LPG stačilo tak ledva na volnoběh, jak se motor zatížil a začal spotřebovávat větší objem plynný fáze, bez ohřevu nedostával dostatek paliva a zdechnul.Soemtron píše:Staré karburátorové stroje jeli bez předehřevu hned na LPG.
Ve snížení přepínací teplota na 40°C nevidím problém. Na starém Seatu jsem to měl také.
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...
A kutilmile - nelituju tě !!!
A kutilmile - nelituju tě !!!
Nemohu souhlasit. Např. řídící jednotka Feldy přepínala na LPG jen tím, že se motor vytočil po startu nad určité otáčky. A jak by fungovali vysokozdvižné vozíky řady MV12B, motor Š1203, když se běžně provozovali jen na LPG ( benzín majitelé vůbec netankovali, proto že se kradl a nádrž byla tedy rezavá. )
Nevim jake auto ma tazatel. Ja mam A4 1.8 20V ´96 s plynem. Teplotu prepinani mam nastavenou na 40°C + neprepne se dokud neni aktivni lambda sonda. To trva asi 1-1,5km v mestkych ulickach + 1x stani na semaforu. Predchozi nastaveni bylo 20°C a prepnout i kdyz neni sonda aktivni = jenom sem vyjel z parkoviste a uz se to prepnulo.
A proc ta zmena? Po predchozim majiteli sem musel resit zanesene vstrikovace, jeden z nich prosakoval a pak se to hadalo s plynem - volnobeh hruza. Ted proste chci at benzin proudi pres vstriky casteji - modernejsi systemy uz maji i privstrik benzinu. Treba kazdy 10-ty vstrik do valce neni plyn ale benzin (muj system to neumi).
Byl sem plyn serizovat a od plynare sem slysel, ze je velmi vhodne nechat prepinaci teplotu min 35°C. Pak uz se v reduktoru plyn spravne odparuje a nestrhava sebou i kapalnou fazi. Me treba jednotka nepusti s nastavenim vic nez 40°C, jinak bych dal i vic - ta trocha benzinu me nezabije. Nak
A proc ta zmena? Po predchozim majiteli sem musel resit zanesene vstrikovace, jeden z nich prosakoval a pak se to hadalo s plynem - volnobeh hruza. Ted proste chci at benzin proudi pres vstriky casteji - modernejsi systemy uz maji i privstrik benzinu. Treba kazdy 10-ty vstrik do valce neni plyn ale benzin (muj system to neumi).
Byl sem plyn serizovat a od plynare sem slysel, ze je velmi vhodne nechat prepinaci teplotu min 35°C. Pak uz se v reduktoru plyn spravne odparuje a nestrhava sebou i kapalnou fazi. Me treba jednotka nepusti s nastavenim vic nez 40°C, jinak bych dal i vic - ta trocha benzinu me nezabije. Nak
Prošel jsem všemi třemi systémy . Ve š130 jsem startoval na benzin jen pod -10°C a to jsem stál celoročně před panelákem , měl jsem jednu nádrž benzínu na více jak jeden rok . Naopak , studená šáde na benál nejela , na plyn měla okamžitě výkon , o opotřebení motoru nebudeme polemizovat i proto , že jsem tu 130-ku prodal plně funkční s nájezdem 250.000 km . No a v první feldě mám atmosferiku s tím startem plynu se zvýšenými otáčkami . No nastavení bylo kolem 3tisíc . Tak jsem to snížil trimrem asi na 2400 . Jezdí asi 10 let , manželka to nenechá ani ohřát a hned do plynu . U 130-ky jsem měnil membrány u lovata tak cca každých 60.000 u tydle feliny jsem je nechal měnit preventivně po 100.000 a bylo to škoda , byly jako nové , říkal mechanik . No a nyní mám feldu na vstřik . Tlak z reduktoru je tam vyšší a také mi to drží benzín až do ohřátí . Ten co mi to montoval mne varoval , že to odserou membrány ve vstřikovačích , pokud nenechám plyn odpařit . Nejsem se vstřikem spokojen , po deceleraci chcípe motor . Ale na atmosferiku mi to prostě již všude odmítli udělat . Co se týče předehřevu , nemám ho na feldách , zatím . Na nynější š120 to mám na časák a topím při odjezdu z garáže , paráda pohodlíčko . Ale nevím , kam bych to topení v 1,6-kách felinách dal .
Naposledy upravil(a) BOBOBO dne 27 čer 2014, 08:00, celkem upraveno 1 x.
Napisu jen tak neco trosku OT:BOBOBO píše: Nejsem se vstřikem spokojen , po deceleraci chcípe motor . Ale na atmosferiku mi to prostě již všude odmítli udělat .
Lidi co umi skutecne seridit LPG instalaci v aute tak, aby se pri provozu nerozjizdely adaptace benzinove jednotky z chodu na benzin, je v tehle zemi podle me mene nez prstu na jedne ruce.
Zbytek jsou jenom monteri. Osadit, nahrat mapu pro ten ktery motor od vyrobce systemu a trada dalsi prosim.
"Jo pane to mate stary system.
Jo pane to uz nikdo moc neumi seridit a i kdyby malokdo ma kabel s HW klicem.
Jo pane ta 4-vodicova sonda musi mit dobre ukostreny obal.
Ta lambda sonda je mrtva pane!"
Zvlastni, koupil sem si obyc kabel pro muj system, vyrobil pripravek s tlakomerem pro overeni tlaku reduktoru a nastudoval manual od vyrobce (sehnat ho byl fakt problem). Pohral sem si jenom s korekcemi a ejhle, veskere problemy s chodem na plyn jsou pryc. Jeste potrebuju pomoci osciloskopu doladit simulovany signal lambdy tak aby se nerozjidely adaptace z behu na benzin. Nak
Měl jsem před lety karburátorovou Regatu, nechal jsem ji předělat na plyn.
Startoval jsem jen na něj, pouze pod -20 nenastartovala (parkování venku). Spotřeby byla mezi 8-10l, olej byl i po 10tis. čistý tak, že mechanik ho chtěl po vypuštění vrátit zpátky.
Bohužel, karoserie korodovala rychle, ať jsem jezdil na plyn či benzín...
Startoval jsem jen na něj, pouze pod -20 nenastartovala (parkování venku). Spotřeby byla mezi 8-10l, olej byl i po 10tis. čistý tak, že mechanik ho chtěl po vypuštění vrátit zpátky.
Bohužel, karoserie korodovala rychle, ať jsem jezdil na plyn či benzín...
Jo? Jasně, že bych to seškrtil tak, aby se tam ohřátá voda držela ...vlastně furt:-))) Přívody k reduktoru jsou předimenzovaný proto, aby pasovali na standartní vodní hadice. Když bude průtok jen malý, teplota bude vyšší-ve fázi el ohřevu. Až bude motor teplý, proleze to taky, 80°C určitě nemusí být průtok velký. Možná by bylo dobré najít skupenské? teplo odparu prob-butan. Ale nejlepší bude to zkusit. Už bych to měl, ale musím zredukovat průměr přírub na hadice..
Kdybych s ni nenajezdil mnoho desitek tisic km, tak bych tomu snad uveril... ale je to blbost.EKKAR píše:Pitomost - právě třeba šáde s podtlakovým směšovačem na LPG nejela, dokud nebyl motor na 80°C. Aby "podtlak" správně fungoval, musel mít právě v přívodu paliva určitej přetlak, kterej bez ohřevu chladicí kapalinou nedokázal při větším odebíraným množství směsi zajistit = samovolný odpařování LPG stačilo tak ledva na volnoběh, jak se motor zatížil a začal spotřebovávat větší objem plynný fáze, bez ohřevu nedostával dostatek paliva a zdechnul.Soemtron píše:Staré karburátorové stroje jeli bez předehřevu hned na LPG.
Ve snížení přepínací teplota na 40°C nevidím problém. Na starém Seatu jsem to měl také.
de omnibus dubitandum est