ulomená vidlice
Moderátor: Moderátoři
Přeju brzké uzdravení a napříště štastnější ruku při výběru biku. Asi taky raději přestanu skákat přes obrubníky po městě
Sám sem zažil už spoustu let zpátky kuriozní příhodu - na staré esce zastuplý do pedálů mi prasklo jedno z prostředních koleček na kazetě - protože je jen na pár trnech lze domyslet... Je příjemné, když se šlápne do prázdna a štangle je tak proklatě vysoko
Sám sem zažil už spoustu let zpátky kuriozní příhodu - na staré esce zastuplý do pedálů mi prasklo jedno z prostředních koleček na kazetě - protože je jen na pár trnech lze domyslet... Je příjemné, když se šlápne do prázdna a štangle je tak proklatě vysoko
Fotky...
- Přílohy
-
- IMG_5249.JPG
- Řiditka
- (288.7 KiB) Staženo 38 x
-
- IMG_5254v.jpg
- zbytek vidlice
- (233.96 KiB) Staženo 39 x
No pekne, jeste ze to dopadlo jen takto...
Ja se par let zpatky luxusne rozsekal (ciste vlastni blbosti narozdil od kulikuse) tak, ze jsem naletel ve meste do zatacky (dost rychle), ale asi myslel buhvi na co, a mel obracene postaveny pedaly. Takze tim vnitrnim (vzhledem k zatacce) jsem se zasekl do kanalove mrize a pak jen letel
Jinak urcite bych doporucil odpruzenou vidlici, uz jen kvuli mnohem lepsi ovladatelnosti kola na nerovnostech. Radeji kvalitnejsi, treba Rock Shoxx, nebo Marzocchi. Samozrejme k tomu odpovidajici ram, ne jak uz tu ostatni zminovali plecku ze supermarketu...
Ja se par let zpatky luxusne rozsekal (ciste vlastni blbosti narozdil od kulikuse) tak, ze jsem naletel ve meste do zatacky (dost rychle), ale asi myslel buhvi na co, a mel obracene postaveny pedaly. Takze tim vnitrnim (vzhledem k zatacce) jsem se zasekl do kanalove mrize a pak jen letel
Jinak urcite bych doporucil odpruzenou vidlici, uz jen kvuli mnohem lepsi ovladatelnosti kola na nerovnostech. Radeji kvalitnejsi, treba Rock Shoxx, nebo Marzocchi. Samozrejme k tomu odpovidajici ram, ne jak uz tu ostatni zminovali plecku ze supermarketu...
Ale zase ty levny nelákají nenechavce a fetky - takže chápu na ježdění do krámu/do práce to stačí. Já sem kdysi jel asi 15km na trekovi od olpranu - povoloval se střed. Nějak ten strojař zapomněl na pravý a levý závit. Ložiska v kolech prý KO cca po 200km. Tak olpran by mi už přes práh nesměl. Mám treka Author stratos snad z r. 2003 a perfekt. V r 2012 sem si koupil Apache hawk a drží taky skvěle. Jen mi ten trek nějak k srdci přirostl víc i do mírného terénu.
- tiktak1953
- Příspěvky: 3302
- Registrován: 11 říj 2010, 02:00
- Bydliště: SK
Ta trubka riaditok ma velku staru zlomeninu,potom k ulomeniu to uz vela nepotrebovalo.Je z hrubeho materialu,ale v tazkom terene po mnohych tazkych padoch aj ta pololi!Bezne sa len tak neulomi,netreba sa bat!Mojej susede 110kg sa tiez zlomila trubka riaditok na obycajnom bicykli,lebo dole nasim strmim kopcom sa opierala o riaditka!Dobre sa strieskala, doskriabala.Vymenili vydlicu a chodi dalej.
Hlavní problém vidím v tom, že díky způsobu zalisování trubky do vidlice dochází v tom zobrazeném místě nejen k největšímu namáhání na ohyb, ale také díky nepříznivému tvaru spoje se zde drží vlhkost.
Civilizace založená na oboustranné lepící pásce nemůže dobře skončit...
I kdyby se z tebe jednou stal král, neodsuzuj lidi, kteří ti nebudou provolávat slávu- raději se zeptej sám sebe, proč tomu tak není...
I kdyby se z tebe jednou stal král, neodsuzuj lidi, kteří ti nebudou provolávat slávu- raději se zeptej sám sebe, proč tomu tak není...
Ty trubky se do vidlice nelisujou, ale u ocelovejch rámů jsou do vnějšího pouzdra jenom vsunutý a následně kapilárně zapájený mosazí. Tepelný namáhání a následný pnutí pak může způsobit prasknutí vnitřní trubky hned nad spojem...Michal22 píše:Hlavní problém vidím v tom, že díky způsobu zalisování trubky do vidlice ...
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...
A kutilmile - nelituju tě !!!
A kutilmile - nelituju tě !!!
- tiktak1953
- Příspěvky: 3302
- Registrován: 11 říj 2010, 02:00
- Bydliště: SK
Pani ,je to jednoduche ,precom sa to tam zlomilo!Ked prednym kolesom vletis parkrat do takej jamy ,ze by si skoro preletel ponad bicykel ,tak PRESNE v tom mieste kde sa to ulomilo,TRUBKA dostane velike pnutie!Za beznej jazdy, ked kolesom nenarazis napr.na prekazku,sa nikdy nemoze tam ulomit!Nizsie sa trubka nemoze zlomit a vissie je uz ta trubka v dalsej trubke.To spodne lozisko pri takom naraaze, je ako ked cez koleno lamete palicu!To je vsetko,hned som nemal cas toto vsetko napisat.Dufam ze suhlasite.
Tam kde je to zlomene,aj pod zlomenym je trubka v kuse (podla mna)!Ulomena trubka je zalisovana vo vidlici,mozno ten srobdole ide aj cez trubku a vydlicu.
Tam kde je to zlomene,aj pod zlomenym je trubka v kuse (podla mna)!Ulomena trubka je zalisovana vo vidlici,mozno ten srobdole ide aj cez trubku a vydlicu.
K tomu kolu jsem se nechoval nějak drasticky. Jezdilo jen po městě. Nejdrsnější kousek (poslední dobou častý) byl přejezd/skok z chodníku na vozovku, tedy o výšku obrubníku (10cm). Asi to byl ten problém.
Kolo mám jako druhý majitel bez měsíce 3 roky. První moc nejezdil.
Výrobce se honosí 12tiletou zárukou na rám, bohužel asi ne na vidlice.
Je nějaká defektoskopická metoda, která by odhalila progres růstu té trhliny nebo něco dalšího? Je vidět, že třetina trhliny už zrezivěla...
Kolo mám jako druhý majitel bez měsíce 3 roky. První moc nejezdil.
Výrobce se honosí 12tiletou zárukou na rám, bohužel asi ne na vidlice.
Je nějaká defektoskopická metoda, která by odhalila progres růstu té trhliny nebo něco dalšího? Je vidět, že třetina trhliny už zrezivěla...