Oprava motorceka 12V, 3A
Moderátor: Moderátoři
- mattock808
- Příspěvky: 78
- Registrován: 19 pro 2009, 01:00
Oprava motorceka 12V, 3A
mam problem z motorcekom z chlapcovej buginy, motorcek funguje ale ked sa zastavi v urcitom mieste tak sa nerozbehne. pri zmene polohy osky motorcek nabehne a toči sa. kontakty s uhlikami som precistil a nepomohlo to. moze byt chyba vo vynuti ? su tam 3 vynutia ak by mala byt ohmicka hodnota ich odporu ? dakujem
- Přílohy
-
- IMG_20141028_075256.jpg
- (242.59 KiB) Staženo 58 x
-
- IMG_20141028_064101.jpg
- (276.78 KiB) Staženo 54 x
Ohmická hodnota odporu vinutí nebude běžným multimetrem ani reálně změřitelná, bude tam nula. V případě že je vše v pořádku.
Pokud ti takhle motorek zlobí, mohla by být přerušená část vinutí, poškozený komutátor nebo třeba i posunuté kartáče.
Pokud ti takhle motorek zlobí, mohla by být přerušená část vinutí, poškozený komutátor nebo třeba i posunuté kartáče.
Civilizace založená na oboustranné lepící pásce nemůže dobře skončit...
I kdyby se z tebe jednou stal král, neodsuzuj lidi, kteří ti nebudou provolávat slávu- raději se zeptej sám sebe, proč tomu tak není...
I kdyby se z tebe jednou stal král, neodsuzuj lidi, kteří ti nebudou provolávat slávu- raději se zeptej sám sebe, proč tomu tak není...
[quote="p32"]Ohmická hodnota na každém vinutí bude 4 Ω.
A na to jsi přišel jak? Zkoušel jsi to někdy změřit? Vinutí rotoru bude skutečně v desetinách ohmu a to i když bude jedno vinutí přerušený. Všechna tři jsou totiž zapojená do trojůheníka ev. do čtverce, pokud jsou čtyři.
A na to jsi přišel jak? Zkoušel jsi to někdy změřit? Vinutí rotoru bude skutečně v desetinách ohmu a to i když bude jedno vinutí přerušený. Všechna tři jsou totiž zapojená do trojůheníka ev. do čtverce, pokud jsou čtyři.
..to bude jen ňákej odpůrek
- mattock808
- Příspěvky: 78
- Registrován: 19 pro 2009, 01:00
Abych to opravil, ohmická hodnota bude těch 4 Ω. To se neměří, ale spočítá. Něco jiného je, jak je to zapojené a tam to může být dělitelné třemi, takže kolem 1,3 Ω. Těch 155 ohmů bude asi něco jiného. Kdybys ta vinutí rozdělil, tak by na každém byly ty 4 Ω.
Mi-ro : pokud by to mělo být v desetinách ohmů, tak bys musel mít omezovač proudu (12V : 0,3Ω = 40A) nebo někdo zrušil Ohmův zákon ? Možná se pletu, pouč mě, kde dělám chybu.
Mi-ro : pokud by to mělo být v desetinách ohmů, tak bys musel mít omezovač proudu (12V : 0,3Ω = 40A) nebo někdo zrušil Ohmův zákon ? Možná se pletu, pouč mě, kde dělám chybu.
Chybu neděláš nikde, ten nárazový proud při zapnutí je skutečně i 40A. Teda pokud by to daly baterie a přívody. Mabušáky motory v podobným provedení mají i daleko větší záběrový proudy. Ty 4 Ohmy je pracovní odpor(impedance) při provozu. Na měření kotvy ss ohmmetrem je to odpor max 1 Ohm ale většinou mnohem méně.
Naposledy upravil(a) mi-ro dne 28 říj 2014, 19:54, celkem upraveno 1 x.
..to bude jen ňákej odpůrek
p32- ty 4 ampéry tam tečou při rotaci motorku. Kdybys jej zabrzdil a přivedl Ujm, tak ti tam poteče podstatně víc (než ti něco shoří). Ten Ijm je průměrná hodnota, pravděpodobně při nějakém definovaném zatížení na hřídeli rotoru. Komutátorový motor není cívka zapojená mezi svorky zdroje.
mattock808- zkus motorek znovu rozebrat, vyfotit jak komutátor, tak kartáče, taky zkus změřit odpor mezi jednotlivými lamelami komutátoru.
mattock808- zkus motorek znovu rozebrat, vyfotit jak komutátor, tak kartáče, taky zkus změřit odpor mezi jednotlivými lamelami komutátoru.
Civilizace založená na oboustranné lepící pásce nemůže dobře skončit...
I kdyby se z tebe jednou stal král, neodsuzuj lidi, kteří ti nebudou provolávat slávu- raději se zeptej sám sebe, proč tomu tak není...
I kdyby se z tebe jednou stal král, neodsuzuj lidi, kteří ti nebudou provolávat slávu- raději se zeptej sám sebe, proč tomu tak není...
Např.tady na GES - http://www.ges.cz/cz/elektromotor-7-2v-GES08103096.html ,pokud je to ten rozměr,dál bych to neřešil,Jura
V rotoru ss motorku se úměrně s otáčkami indukuje (proti)napětí, které působí proti napájecímu napětí. Při stojícím motoru je protinapětí nula a všechen proud je daný jen odporem vinutí. Jak se motor roztáčí, roste indukované napětí(protinapětí). Rozdíl napětí postupně klesá a klesá i proud. Ohmův zákon funguje, ale na odporu už není 12V ale třeba jen 1V. Proto může být odpor vinutí mnohem menší, než by odpovídalo údajům na štítku 12V/3A.p32 píše:Abych to opravil, ohmická hodnota bude těch 4 Ω. To se neměří, ale spočítá. Něco jiného je, jak je to zapojené a tam to může být dělitelné třemi, takže kolem 1,3 Ω. Těch 155 ohmů bude asi něco jiného. Kdybys ta vinutí rozdělil, tak by na každém byly ty 4 Ω.
Mi-ro : pokud by to mělo být v desetinách ohmů, tak bys musel mít omezovač proudu (12V : 0,3Ω = 40A) nebo někdo zrušil Ohmův zákon ? Možná se pletu, pouč mě, kde dělám chybu.
V prezentaci na straně 10 je k tomu obrázek. Napětí Ui je to kouzlo.
http://slideplayer.cz/slide/2283911/