Odpojení zátěže
Moderátor: Moderátoři
Odpojení zátěže
Dobrý den,
prosim o radu jak zapojit obvod aby pri zapojeni slo napeti pres odpor cca 3k a asi po 30 vterinach
slo napeti jakoby mimo ten odpor, nebo aby se ten odpor jakoby smesoval a po urcitem case slo napeti jakoby bez odporu.
nekde jsem videl zapojeni s tranzistorem BS 170, ale nemuzu to dohledat.
Je to zapojeni do auta - 12V.
Moc dekuji za radu nebo navod.
prosim o radu jak zapojit obvod aby pri zapojeni slo napeti pres odpor cca 3k a asi po 30 vterinach
slo napeti jakoby mimo ten odpor, nebo aby se ten odpor jakoby smesoval a po urcitem case slo napeti jakoby bez odporu.
nekde jsem videl zapojeni s tranzistorem BS 170, ale nemuzu to dohledat.
Je to zapojeni do auta - 12V.
Moc dekuji za radu nebo navod.
Urcite by to bolo lepsie, ale za aku cenu
Na takychto starych autach je najrozumnejsie riesenie predlzit dobu zhavenia a hlavne posunut ho do vyssich teplot, ak ma slabe tlaky a teply motor nenazhavi, je problem ho nastartovat...keby to chcel opravovat, tak minimalne vybrus valcov a nove piesty s kruzkami, alebo suche vlozky a povodne piesty plus nove kruzky...obe verzie za tisice korun kazda, moze si vybrat
Uprava zhavenia je prakticky zadarmo...
![Wink ;)](./images/smilies/icon_wink.gif)
![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
Ale hovno problém TDI motorů - to by žádná fábule, koktavice nebo sup nestartovaly dobře za tepla. Ty máš buď vypálenej některej nebo dokonce možná všecky žhaviče, anebo máš totálně vylágrovaný válce a máš "díky" tomu kompresi maximálně 12 - takže chceš oblbnutím ŘJ údajem o nesprávný teplotě dosáhnout aspoň toho, že při startu ten chudák votrok zedřenej aspoň v nějakým válci blafne a tím jak se aspoň trochu roztočí turbo a začne maličko foukat, dostane se komprese ve válcích někam nad hranici 14-15 - a tam už dehty chytají pravidelně ve všech válcích.
Měl bys radši udělat ten repas na mechanice motoru (změřit tlaky - vyměnit aspoň kroužky) než vymejšlet nějaký oblbování elektroniky k odměřování dávky - pak se ti to jednou nepřepne, ŘJ bude dostávat trvale signál o studeným motoru a nejen že to bude žrát jak ruskej tank, ale ve finále si ten motor poku.rvíš tak, že ho budeš moct tak leda hodit k plotu do kopřiv....
Měl bys radši udělat ten repas na mechanice motoru (změřit tlaky - vyměnit aspoň kroužky) než vymejšlet nějaký oblbování elektroniky k odměřování dávky - pak se ti to jednou nepřepne, ŘJ bude dostávat trvale signál o studeným motoru a nejen že to bude žrát jak ruskej tank, ale ve finále si ten motor poku.rvíš tak, že ho budeš moct tak leda hodit k plotu do kopřiv....
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...
A kutilmile - nelituju tě
!!!
A kutilmile - nelituju tě
![Mr. Green :mrgreen:](./images/smilies/icon_mrgreen.gif)
![Mr. Green :mrgreen:](./images/smilies/icon_mrgreen.gif)
Phreil, skus trochu uvazovat
Keby bol motor v poriadku, nebol by problem s teplym startom, to poprve...keby boli zle zhavice, ako spomenul Ekkar, tak by to za studena nestartovalo vobec, takze ani tam chyba nebude, to zadruhe...trochu vacsia startovacia davka by nijako dramaticky startovaciu schopnost nezlepsila, ak nie je vo valci dostatocna teplota, nema ju co zapalit, akokolvek velka je, to potretie...simulovanim nizsej teploty motora dosiahnes to, ze bude zhavit aj ked je teply, a preto to dramaticky zlepsi startovanie za tepla...no ak ti to zblbne, a RJ bude stale mysliet, ze motor je studeny, nic hrozne sa nestane, ale predvstrek bude zbytocne vyssi nez ma byt a motor bude hlucnejsi a traktorovejsi...najrozumnejsie je dorobit primitivny casovac do relatka zhavenia, alebo upravit stavajuci, nech zhavi vzdy pred startovanim, bez ohladu na teplotu motora...so snimacmi teploty zbytocne nesibrinkuj...samozrejme startovaciu schopnost vela ovplyvnuje stav trysiek, tam by si mohol zacat, ak su v zlom stave, su zle nielen starty, ale aj chod motora, aj spotreba, aj vykon, aj dymivost atd...
![Wink ;)](./images/smilies/icon_wink.gif)
Tak samozrejme pokial starter toci s motorom prilis pomaly, tlaky budu ovela nizsie a startovanie ovela horsie, ale to aj laik pocuje, akymi otackami toci...keby ideme do takychto detailov, tak to mozu byt vylagrovane loziska startera a zadierajuci rotor o stator, velky prechodovy odpor na silovych kabloch, ktore sa tiez casto vyskytuje, slaby akumulator, nielkolko zlych zhavicov, ich napajacie kable atd atd, toho sa najde, co moze sposobovat problemy ![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
Ak sa clovek o motor spravne stara, ako vymenami naplni a filtrov, tak ohladuplnou jazdou, tak videl som aj benzinak s vyse 300tis km, ako novy, aj dieslak s vyse 500tis km a tiez ako novy![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
Ak sa clovek o motor spravne stara, ako vymenami naplni a filtrov, tak ohladuplnou jazdou, tak videl som aj benzinak s vyse 300tis km, ako novy, aj dieslak s vyse 500tis km a tiez ako novy
![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)