Odpojení zátěže

Problémy s návrhem, konstrukcí, zapojením, realizací elektronických zařízení

Moderátor: Moderátoři

Zpráva
Autor
Uživatelský avatar
Phreil
Příspěvky: 11
Registrován: 21 lis 2014, 01:00

Odpojení zátěže

#1 Příspěvek od Phreil »

Dobrý den,
prosim o radu jak zapojit obvod aby pri zapojeni slo napeti pres odpor cca 3k a asi po 30 vterinach
slo napeti jakoby mimo ten odpor, nebo aby se ten odpor jakoby smesoval a po urcitem case slo napeti jakoby bez odporu.

nekde jsem videl zapojeni s tranzistorem BS 170, ale nemuzu to dohledat.
Je to zapojeni do auta - 12V.

Moc dekuji za radu nebo navod.

Uživatelský avatar
breta1
Příspěvky: 3454
Registrován: 09 zář 2005, 02:00

#2 Příspěvek od breta1 »

Raději napiš, k čemu to v autě má být, z toho chození napětí přes odpory by nás asi brzo bolely nohy.
Ale zkusím být jasnovidec - že to má být úprava žhavení ve FELICII 1,9D?

Uživatelský avatar
misocko
Příspěvky: 1250
Registrován: 26 čer 2009, 02:00
Bydliště: Hlohovec (Sk)

#3 Příspěvek od misocko »

hladaj softstart ....

Uživatelský avatar
Phreil
Příspěvky: 11
Registrován: 21 lis 2014, 01:00

#4 Příspěvek od Phreil »

ma to slouzit na zlepseni startu tepleho motoru, nechce se mi tam davat rele.
Breta je vsude :D , no jo no tak jdu aspon hledat softstart :(
Diky

Uživatelský avatar
Kvicala_r
Příspěvky: 3221
Registrován: 19 led 2005, 01:00
Bydliště: Haná / N.J.

#5 Příspěvek od Kvicala_r »

V tomto případě to možná bude lepší zapojit jako relé klemující/rozpojující svorkou pro ovládání startéru... To je na oblbnutí váhy vzduchu, nebo pro indučku? Obyč. autorelé stojí 40Kč a je celkem blbuvzdorné a téměř nezničitelné.

Uživatelský avatar
Phreil
Příspěvky: 11
Registrován: 21 lis 2014, 01:00

#6 Příspěvek od Phreil »

Je to na oblbnuti cidla teploty motoru, kdyz je motor teply tak spatne chyta, kdyz se zaradi ten odpor pred cidlo tak si jednotka mysli ze je motor studeny a chytne mnohem lepe, pak se ale zase musi ten odpor odpojit.

Uživatelský avatar
ok1hga
Příspěvky: 11485
Registrován: 28 lis 2006, 01:00
Bydliště: Česká Třebová

#7 Příspěvek od ok1hga »

. . . a nebude lepší ten motor opravit ?

Uživatelský avatar
PeteBurns
Zablokován
Zablokován
Příspěvky: 2576
Registrován: 08 říj 2007, 02:00

#8 Příspěvek od PeteBurns »

Urcite by to bolo lepsie, ale za aku cenu ;) Na takychto starych autach je najrozumnejsie riesenie predlzit dobu zhavenia a hlavne posunut ho do vyssich teplot, ak ma slabe tlaky a teply motor nenazhavi, je problem ho nastartovat...keby to chcel opravovat, tak minimalne vybrus valcov a nove piesty s kruzkami, alebo suche vlozky a povodne piesty plus nove kruzky...obe verzie za tisice korun kazda, moze si vybrat :) Uprava zhavenia je prakticky zadarmo...

Uživatelský avatar
Phreil
Příspěvky: 11
Registrován: 21 lis 2014, 01:00

#9 Příspěvek od Phreil »

Motor je v poradku, jde jenom o to zvysit trochu davku paliva pri startu motoru - studeny motor - vetsi davka paliva na start, pri teplem je mensi mnozstvi, tim odporem by se jako simuloval studeny start. Je to problem vsech TDI motoru.

Uživatelský avatar
EKKAR
Příspěvky: 29689
Registrován: 16 bře 2005, 01:00
Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21

#10 Příspěvek od EKKAR »

Ale hovno problém TDI motorů - to by žádná fábule, koktavice nebo sup nestartovaly dobře za tepla. Ty máš buď vypálenej některej nebo dokonce možná všecky žhaviče, anebo máš totálně vylágrovaný válce a máš "díky" tomu kompresi maximálně 12 - takže chceš oblbnutím ŘJ údajem o nesprávný teplotě dosáhnout aspoň toho, že při startu ten chudák votrok zedřenej aspoň v nějakým válci blafne a tím jak se aspoň trochu roztočí turbo a začne maličko foukat, dostane se komprese ve válcích někam nad hranici 14-15 - a tam už dehty chytají pravidelně ve všech válcích.
Měl bys radši udělat ten repas na mechanice motoru (změřit tlaky - vyměnit aspoň kroužky) než vymejšlet nějaký oblbování elektroniky k odměřování dávky - pak se ti to jednou nepřepne, ŘJ bude dostávat trvale signál o studeným motoru a nejen že to bude žrát jak ruskej tank, ale ve finále si ten motor poku.rvíš tak, že ho budeš moct tak leda hodit k plotu do kopřiv....
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...

A kutilmile - nelituju tě :mrgreen: :mrgreen: !!!

Uživatelský avatar
PeteBurns
Zablokován
Zablokován
Příspěvky: 2576
Registrován: 08 říj 2007, 02:00

#11 Příspěvek od PeteBurns »

Phreil, skus trochu uvazovat ;) Keby bol motor v poriadku, nebol by problem s teplym startom, to poprve...keby boli zle zhavice, ako spomenul Ekkar, tak by to za studena nestartovalo vobec, takze ani tam chyba nebude, to zadruhe...trochu vacsia startovacia davka by nijako dramaticky startovaciu schopnost nezlepsila, ak nie je vo valci dostatocna teplota, nema ju co zapalit, akokolvek velka je, to potretie...simulovanim nizsej teploty motora dosiahnes to, ze bude zhavit aj ked je teply, a preto to dramaticky zlepsi startovanie za tepla...no ak ti to zblbne, a RJ bude stale mysliet, ze motor je studeny, nic hrozne sa nestane, ale predvstrek bude zbytocne vyssi nez ma byt a motor bude hlucnejsi a traktorovejsi...najrozumnejsie je dorobit primitivny casovac do relatka zhavenia, alebo upravit stavajuci, nech zhavi vzdy pred startovanim, bez ohladu na teplotu motora...so snimacmi teploty zbytocne nesibrinkuj...samozrejme startovaciu schopnost vela ovplyvnuje stav trysiek, tam by si mohol zacat, ak su v zlom stave, su zle nielen starty, ale aj chod motora, aj spotreba, aj vykon, aj dymivost atd...

Uživatelský avatar
procesor
Příspěvky: 5284
Registrován: 02 říj 2009, 02:00
Bydliště: PO

#12 Příspěvek od procesor »

Jedn macher mi povedal, že je to spôsobované aj s vybitými ložiskami v štartéri a preto aj nižšie tlaky pri štarte a zdvihol mi inicializačnú "dávku".
Aj tak je to len-tak-tak.
A...motor je pri 170t km ešte perfektný.

Uživatelský avatar
PeteBurns
Zablokován
Zablokován
Příspěvky: 2576
Registrován: 08 říj 2007, 02:00

#13 Příspěvek od PeteBurns »

Tak samozrejme pokial starter toci s motorom prilis pomaly, tlaky budu ovela nizsie a startovanie ovela horsie, ale to aj laik pocuje, akymi otackami toci...keby ideme do takychto detailov, tak to mozu byt vylagrovane loziska startera a zadierajuci rotor o stator, velky prechodovy odpor na silovych kabloch, ktore sa tiez casto vyskytuje, slaby akumulator, nielkolko zlych zhavicov, ich napajacie kable atd atd, toho sa najde, co moze sposobovat problemy :)
Ak sa clovek o motor spravne stara, ako vymenami naplni a filtrov, tak ohladuplnou jazdou, tak videl som aj benzinak s vyse 300tis km, ako novy, aj dieslak s vyse 500tis km a tiez ako novy :)

Uživatelský avatar
Phreil
Příspěvky: 11
Registrován: 21 lis 2014, 01:00

#14 Příspěvek od Phreil »

Studeny motor mi chytne na prvni cvrnknuti, teplý tak po treti otacce motoru, takze motor bude asi OK, jen chci aby motor chytil i teply na jedno cvrnkuti a tim posunutim teploty odporem se prida trochu paliva a trochu se prodlouzi zhaveni.

Uživatelský avatar
breta1
Příspěvky: 3454
Registrován: 09 zář 2005, 02:00

#15 Příspěvek od breta1 »

Ono se to tady nechce asi říkat, ale určitě mluvíme o motoru FEL 1,9D, že ano?

Odpovědět

Zpět na „Řešení problémů s různými konstrukcemi“