Dočasná náhrada váhy vzduchu MAF

Vše, co se týká elektroniky v automobilech, motocyklech a jiných samohybech

Moderátor: Moderátoři

Zpráva
Autor
Uživatelský avatar
chomout
Příspěvky: 12
Registrován: 01 pro 2014, 01:00

Dočasná náhrada váhy vzduchu MAF

#1 Příspěvek od chomout »

Dobrý den,potřebuji dočasně nahradit MAF(nedostatek financí).Tak mě napadlo,nějak do ŘJ posílat ručně(a to právě nevím jak) 0-5V.Nemusí to být žádné HI-FI,ale aby mi motor nepadal do nouzáku.Děkuji za jakékoli nakopnutí.

Uživatelský avatar
misocko
Příspěvky: 1250
Registrován: 26 čer 2009, 02:00
Bydliště: Hlohovec (Sk)

#2 Příspěvek od misocko »

skus dieselforum, tam viem ze je toho hafo

Uživatelský avatar
serviceman
Příspěvky: 4005
Registrován: 09 črc 2013, 02:00

#3 Příspěvek od serviceman »

Co je to MAF?
Nebojte se skloňovat (i cizí slova).

Uživatelský avatar
chomout
Příspěvky: 12
Registrován: 01 pro 2014, 01:00

#4 Příspěvek od chomout »

MAF je váha vzduchu.
Na diselu jsem cca 3dny a nic,nebo nic jednoduchého.
Asi jsem se v tom trochu utopil.Původně jsem myslel,potenciometrem,s digivoltmetrem,do ŘJ dávkovat tuším od 0,4-4,8V.Ale teď po procházení různýc for si už nejsem ničím jistý.Tak bych potřeboval nějak usměrnit,Díky

Uživatelský avatar
renda15
Příspěvky: 624
Registrován: 05 lis 2005, 01:00
Bydliště: Liberec

#5 Příspěvek od renda15 »

Pády do nouzáku budou spíše přidřenými lopatkami turba ovládanými pmeumaticky. Nejsem si jist, ale po odpojení mafu by to mělo jet hůř, ale do nouzáku nepadat. Může samozřejmě svítit kontrolka motoru. náhrada signálu z mafu něčím jiným je nesmysl. Nejblíž je tomu signál tps, ale to je taky pro praktické použití utopie.

Uživatelský avatar
chomout
Příspěvky: 12
Registrován: 01 pro 2014, 01:00

#6 Příspěvek od chomout »

Ne,v mém případě jde opravdu o váhy vzduchu(mám tam 2) a vyloženě do nouzáku nepadá,ale jede blbě.Já jen potřebuju vědět,jestli opravdu můžu potenciometrem snížit těch referenčních 5V,až skoro k 0V,nebo co mám na to použít.

Uživatelský avatar
PeteBurns
Zablokován
Zablokován
Příspěvky: 2576
Registrován: 08 říj 2007, 02:00

#7 Příspěvek od PeteBurns »

Ak mas istotu, ze je MAF zly, najlepsie je ho odpojit a RJ si dosadi nahradnu hodnotu...nema zmysel sa s tym babrat, novsie auta blbnu, ak tam das konstantne napatie...ak je nizke, pojde to ako slimak, ak vysoke, pojde dobre, ale moze to blbnut este viac, hlavne za studena, pri malej zatazi atd, ked bude RJ zblbnuta nespravnou velkostou signalu...

Uživatelský avatar
renda15
Příspěvky: 624
Registrován: 05 lis 2005, 01:00
Bydliště: Liberec

#8 Příspěvek od renda15 »

Pokud upravíš nějakým děličem výstupní napětí z mafu tak to dopadne úplně stejně. Pokud totiž s toho mafu leze nehodnověrný signál, přejde řízení na jiné čidlo, může jím být druhý maf (spiš map) nebo tps a to je ten důvod, že to jede špatně. Jedinou možností, aby to jelo jak má tam dát funkční maf.

Uživatelský avatar
chomout
Příspěvky: 12
Registrován: 01 pro 2014, 01:00

#9 Příspěvek od chomout »

Já vím,že to může blbnout,ale už taky vím v jakých režimech (teplota m.,otáčky,zatížení)potřebuje ŘJ asi hodnoty.Naměřil jsem si to na funkčním autě.A já bych chtěl zkusit tyto dávky simulovat.Samozřejmě,že tam nakonec přijdou nové Maf,ale já nebyl hodnej,tak Ježíšek prd,takže reálně někdy v únoru.Jedna totiž stojí 7000,-.Je to obsah 4000ccm,takže to i blbě jede dost,ale spotřeba stoupla. Tak mi prosím poradte jak a čím se snižuje napětí skoro k nule.

Uživatelský avatar
PeteBurns
Zablokován
Zablokován
Příspěvky: 2576
Registrován: 08 říj 2007, 02:00

#10 Příspěvek od PeteBurns »

Si si isty, ze je problem v MAF? Napatie znizis delicom kam len chces, daj tam potenciometer a mozes si ho plynule menit, ale bude ti to nanic, lepsie to nechat odpojene...najlepsie nechat si preprogramovat RJ a prepnut v nej mapy, ako som si to nechal urobit ja, namiesto MAF sa riadenie prepne podla MAP a nikdy viac ma nebude smejdova vaha vzduchu otravovat a znizovat mi vykon ;)
Naposledy upravil(a) PeteBurns dne 01 pro 2014, 14:06, celkem upraveno 1 x.

Uživatelský avatar
Nakadah
Příspěvky: 1312
Registrován: 06 říj 2013, 02:00
Bydliště: Ostrava

#11 Příspěvek od Nakadah »

Nevymyslej zadny ficury jak nahradit jeji signal, ale proste ji odpoj. Jet to pojede, maximalne se ti o neco zvysi spotreba paliva. Nevim jak u dyzlu, ale u benzinu kdyz vahu odpojis tak jednotka jede podle lambdy. Kdyz i lambda zdechne tak ma tabulku regulace smesi podle uhlu otevreni skrtici klapky (ale to uz je fakt nouzovy stav).

100% reseni je nova, ale cena je mazec. Muzes zkusit pouzitou, ale neni zaruka ze do tydne nezdechne taky. Nak

Uživatelský avatar
chomout
Příspěvky: 12
Registrován: 01 pro 2014, 01:00

#12 Příspěvek od chomout »

Myslím,že by mělo jít něco podobného tomuhle:

Size: 46.07(L) × 25.76(W) × 17.60(H) ±0.2mm
DC-DC step-down regulation
Wide voltage input and output range
Continuous voltage adjustment available
Default 5V DC output
Maximum Input Voltage: 24V
Suggested Input Voltage: +5 to +24V DC
Output Variable Between: +1.5V to +15V DC
Low ripple wave
Low noise
Excellent heat dissipation
Mounting holes facilitate installation and fixing
Ale potřebuji méně než +1,5V
Přílohy
dc-dc.jpg
(284.8 KiB) Staženo 71 x

Uživatelský avatar
PeteBurns
Zablokován
Zablokován
Příspěvky: 2576
Registrován: 08 říj 2007, 02:00

#13 Příspěvek od PeteBurns »

Ale co ti ten menic pomoze? Ty potrebujes plynule menitelny signal, ktoreho velkost zodpoveda umerne prietoku vzduchu...ako ho chces dostat z tohoto?

Uživatelský avatar
chomout
Příspěvky: 12
Registrován: 01 pro 2014, 01:00

#14 Příspěvek od chomout »

To je právě to co nevím,nešlo by ten trimr nahradit potenciometrem,nebo by bylo lepší tohle,ale pořád nemůžu najít něco od cca 0,4V
Přílohy
$T2eC16R,!)UE9s3wCMtQBRwcsskHz!~~60_12.JPG
(42.62 KiB) Staženo 58 x

Uživatelský avatar
rnbw
Příspěvky: 32312
Registrován: 21 bře 2006, 01:00
Bydliště: Bratislava

#15 Příspěvek od rnbw »

To chces tym tocit rucne? Alebo si tam pridas dalsi pedal?

Odpovědět

Zpět na „Auto - Moto technika“