MZ150, bezkontaktní zapalování

Vše, co se týká elektroniky v automobilech, motocyklech a jiných samohybech

Moderátor: Moderátoři

Odpovědět
Zpráva
Autor
Uživatelský avatar
dury2
Příspěvky: 127
Registrován: 22 lis 2009, 01:00

MZ150, bezkontaktní zapalování

#1 Příspěvek od dury2 »

Ahoj, řeší u kamarádovy MZ150 bezkontaktní zapalování. Má tam to origo bezkontaktní, co se dávalo jako náhrada původního zapalování. Je to osazeno BU 931 a jako snímač je tam hall TLE 4935L. Nevím, jestli tam ten hall je taky původní, protože to kamarád už takhle koupil. Problém je v tom, že už jsem asi 4x ten hall měnil, vždycky tak po 15 minutách běhumotoru ten hall odejde a přestane házet jiskru. Při snaze o nastartování svíčka jiskří a jiskru si to hází ak chce. Po vystydnutí motoru to jde nastartovat a asi minutu to běží, pak se zase opakuje to že svíčka jiskří a hází jiskru jak chce. Když ihned ten hall vyměním za nový, zase to 15 minut běží a pak se vše opakuje znovu. Svíčka, cívka měněná, bez změny. Poradí někdo? Díky

Uživatelský avatar
EKKAR
Příspěvky: 29689
Registrován: 16 bře 2005, 01:00
Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21

#2 Příspěvek od EKKAR »

Tipnu si moc vysoký napájecí napětí, ten Hall má pravděpodobně paralelně k sobě v přívodu napájení zenerku - a ta je v pekle, takže na Hall jde plný napětí 12V. Hall se přetíží a odletí do pekla...
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...

A kutilmile - nelituju tě :mrgreen: :mrgreen: !!!

Uživatelský avatar
dury2
Příspěvky: 127
Registrován: 22 lis 2009, 01:00

#3 Příspěvek od dury2 »

Jo zenerka tam je. Napětí by mělo být 5V? To tam ale myslím je? Napadlo mě, že to ještě může přebíjet.

Uživatelský avatar
EKKAR
Příspěvky: 29689
Registrován: 16 bře 2005, 01:00
Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21

#4 Příspěvek od EKKAR »

A je ta zenerka v pořádku? Myslíš nebo víš? Protože pokud je v pořádku, nevadilo by tomu ani napětí 16V, obráceně pokud tam má bejt zrovna 5V a je tam kvůli vadný zenerce třeba 7 nebo 10, tak to odchází aniž by to přebíjelo...
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...

A kutilmile - nelituju tě :mrgreen: :mrgreen: !!!

Uživatelský avatar
dury2
Příspěvky: 127
Registrován: 22 lis 2009, 01:00

#5 Příspěvek od dury2 »

Zkusím to ještě jednou proměřit, ale myslím, že na tom hallu bylo 5V.

Uživatelský avatar
MATYCH
Příspěvky: 602
Registrován: 16 úno 2006, 01:00

#6 Příspěvek od MATYCH »

Napájecí napětí je dle datasheetu 3,8-24V,vyzkoušel bych ho volně na stole podle dokumentace,možná vyhlazení napájení ,přetížení výstupu,
http://pdf.datasheetcatalog.com/datashe ... 490_DS.pdf

Uživatelský avatar
Martin_Fio
Příspěvky: 186
Registrován: 28 pro 2005, 01:00

#7 Příspěvek od Martin_Fio »

Zdravím, s tímhle zapalováním jsemsi užil, ve výsledku je pod zapalováním ložisko a to se ohřálo asi více a motorka po pár kilometrech zdechla. Určitě tomu přispělo i načaté gufero na klice. Celé jsem to potom vyměnil za VAPE snímač a zbastlený spínač s fetem a mám pokoj.
Slepou kolejí byl spínač a cívka z favorita, na volnoběh nádhera a ve středních otáčkách konec.

Odpovědět

Zpět na „Auto - Moto technika“