Elektrický ohradník

Problémy s návrhem, konstrukcí, zapojením, realizací elektronických zařízení

Moderátor: Moderátoři

Odpovědět
Zpráva
Autor
Uživatelský avatar
denis15
Příspěvky: 641
Registrován: 21 čer 2005, 02:00
Bydliště: Opava

Elektrický ohradník

#1 Příspěvek od denis15 »

Zdravím, nemá náhodou někdo schéma na nějaký elektrický ohradník. Nové to stojí šílené peníze a tak to chci zbastlit.
Mám už vymyšlený jeden kus, ale chtělo by to nějakou další konstrukci. Každopádně, až to vyzkouším, přidám to tady na web.

Uživatelský avatar
JenikBarchov
Příspěvky: 69
Registrován: 05 úno 2005, 01:00
Bydliště: Barchov,Pardubice
Kontaktovat uživatele:

#2 Příspěvek od JenikBarchov »

Myslim ze neco je v amaru 2004 ,ale nejsem si jist.
zdraví tě Jenda :-)

Uživatelský avatar
007
Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 216
Registrován: 11 lis 2003, 01:00
Bydliště: střední čechy

#3 Příspěvek od 007 »

Když sem odnaučoval psa chodit hrabat na zahradu,měl sem postavený takovej primitivní ohradník.Z trafa 24V/2W (takové to zalité kontrolkové) se přes diodu a odpor nabíjel kondík 4700M/35V.Za ním byl zapojený tyrystor,který měl v gate zenerovu diodu 30V proti anodě,a mezi katodou a mínus pólem kondiku byla cívka z auta.Když se kondik nabil asi na 30V,přes zenerku se otevřel tyrystor a vybil kondík do primeru cívky z auta,a na sekunder se připojil ohradník.Přesný hodnoty součástek si už nepamatuju,je to asi 5 let.
007

Uživatelský avatar
denis15
Příspěvky: 641
Registrován: 21 čer 2005, 02:00
Bydliště: Opava

#4 Příspěvek od denis15 »

Díky,tak vidím, že má představa ohradníku s indukčkou z auta funguje. Mám k tomu vymyšlenou jednoduchou elektroniku tak se pak podělím.

Uživatelský avatar
HiGhLaNdEr
Příspěvky: 912
Registrován: 08 bře 2005, 01:00
Bydliště: Českobudějovicko
Kontaktovat uživatele:

#5 Příspěvek od HiGhLaNdEr »

jak je vyroben profi ohradnik:

malinkej mnekej mnenic 12V/350V
z mnenice se nabiji kond 12uF krabicovy MP
pomoci tyrystoru ktery ma na ridici elektrode delic s odporu a doutnavku se obcas ten kond vybije do trafa
delic u tyrystoru je nastaven tak ze doutnavka zapaluje, kdyz je na kondu 300V. Delic ma prepinatelne odpory, aby bylo mozne volit bud pomale ale silne vyboje a nebo rychle, ale slabsi, podle toho jake zvire s tim chceme odpuzovat.

misto trafa lze pouzit civku z auta, ... Je odolnejsi nez trafo, to se snadno prorazi, neni vetsinou zalite v plastu.
u tyrystoru je seriova tlumivka pro omezeni prouduvych razu a zvyseni zivotnosti kondu i tyrystoru
tyrystor v serii s tlumivkou je premosten komutacni diodou,...
tlumivka nejen ze omezi proud, ale da pres diodu na tyrystor zaporny pulz, ktery usnadni jeho spolehlive vypnuti

jednoduche a spolehlive,...

Uživatelský avatar
Michal
Příspěvky: 13
Registrován: 24 dub 2004, 02:00
Bydliště: Brno

Elektrický ohradník

#6 Příspěvek od Michal »

Zdravím, ten ohradník co popisuje 007 funguje dobøe, ale jenom jednou - tyrystor po sepnutí už nerozepne. Nenapadá vás co s tím? Díky.

Uživatelský avatar
HiGhLaNdEr
Příspěvky: 912
Registrován: 08 bře 2005, 01:00
Bydliště: Českobudějovicko
Kontaktovat uživatele:

#7 Příspěvek od HiGhLaNdEr »

Protoze ten kond se musi nabijet pres odpor ktery je volen tak aby po sepnuti tyrystoru a vibiti kondu sel pres tyrystor mensi proud nez je pridrzny proud tyrystoru, to je dost na nic, protoze ten pridrzny proud byva tak kolem 10mA.

takze muzes skusit do serie s tyrystorem vlozit nejakou tlumivku s nejakym vetsim zeleznym jadrem, a paralelne k te dvojici tyrystor-tlumivka dat rychlou diodu.

po sepnuti proud projde tyrystorem tlumivkou a civkou z auta,. na tlumivce se akumuluje nejaka energie a tlumivka pak pri poklesu proudu obrati napeti na jejich vyvodech cimz se pres diodu na tyrystor pripoji zaporne napeti a tyrystor rozepne,.. Je ale nutne chvili laborovat s velikosti tlumivky,.. na prvni pokus to asi fungovat nebude.

Uživatelský avatar
007
Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 216
Registrován: 11 lis 2003, 01:00
Bydliště: střední čechy

#8 Příspěvek od 007 »

Já sem používal nějakej průmyslovej tyristor (možná triak?) a ten měl přídržný proud dost velký(asi 0.5A).
007

Uživatelský avatar
denis15
Příspěvky: 641
Registrován: 21 čer 2005, 02:00
Bydliště: Opava

#9 Příspěvek od denis15 »

Tak ohradník funguje jako drak. Řídí se to 555-kou, indukční cívka se spíná fetem a napětí jsem nechal 7,5V, ať to není takový nářez. Je možno ho dát i na 12V, ale to mi přišlo moc drsné. I při těch 7,5V to dá jiskru 5mm dlouhou. Pokud bude zájem, tak dám schéma na upload, ať nemusíte vymýšlet vymyšlené.
Indukčku mám z Opel Omega, impuls je co 1,5-2s a nic netopí, tudíž je to super na dělší používání.

Uživatelský avatar
denis15
Příspěvky: 641
Registrován: 21 čer 2005, 02:00
Bydliště: Opava

#10 Příspěvek od denis15 »

Tak přidávám další poznatky:ohradník stále funguje ale funguje na 12V z autobaterie. Ta vydrží +-3dny nonstop provozu naplno a sériově s ohradníkem jsem dal jako proudové omezení 2*21W žárovku z auta-zároveň je vidět, že to šlape. Impulzy jsou co 1s, pro větší účinek.

erin

#11 Příspěvek od erin »

Hoššáci vy ste blázni.to musí dát pecku jak atomovka.Ty zvíøátka ještì žijou???

Uživatelský avatar
denis15
Příspěvky: 641
Registrován: 21 čer 2005, 02:00
Bydliště: Opava

#12 Příspěvek od denis15 »

Jasně,ono to ztratí část energie těma páskama, co se prodává na ty ohradníky. Když si šáhneš pstem tak tě to pojebe ale když to chytneš do pěsti, tak to nekope vůbec. Silnějsí je to kvůli chlupům, přes které to nechtělo moc fungovat. Není to zase takový nářez, jaký jsem čekal-fajfka u rozdělovače kope drsněji.

Uživatelský avatar
DjRix
Příspěvky: 1247
Registrován: 30 dub 2005, 02:00
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

#13 Příspěvek od DjRix »

Chlapi a řešili jste jak se má ta cívka nabudit??Ony jsou totiž v zásadě 2 druhy buzení.Každá indukčka potřebuje jinej čas na nasycení jádra.Ze š120 cívka většinu otáčky motoru akumuluje energii,pak se na krátko odpojí a energie se přelije na sekundár,zatím co většina aut od favorita dál a všechny s elektronickým zapalováním obecně,mají cívku konstruovanou na akumulační dobu tak 5-10ms.Dá se to poznat podle odporu primáru,pokud je větší jak 1 Ohm jedná se o první případ,pokud nižší jak 1 Ohm,tak o ten druhý,cívce z prvního případu nevadí trvalé připojení na 12V,zatím co ta druhá by zakrátko zhořela.
Klídek chlapi,to je nulák...

Uživatelský avatar
denis15
Příspěvky: 641
Registrován: 21 čer 2005, 02:00
Bydliště: Opava

#14 Příspěvek od denis15 »

Ta cívka z Omegy je z ročníku 88 a tudíž je identická s tou ze š120. Dává impulz na sekundár v momentě rozepnutí a jede už to přes měsíc nonstop.

Uživatelský avatar
DjRix
Příspěvky: 1247
Registrován: 30 dub 2005, 02:00
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

#15 Příspěvek od DjRix »

Identická nutně být nemusí,já mám golfa z 88 a tam je zapalování elektronický a v tý době už právě kromě š120 mělo elektronický zapalování kdejaký auto.
Klídek chlapi,to je nulák...

Odpovědět

Zpět na „Řešení problémů s různými konstrukcemi“