Nová daň?

Prostor pro osobní dotazy, které nelze jinde dopasovat, případně které přímo nesouvisí s bastlením či elektrotechnikou obecně (protože i bastlíři jsou většinou normální lidé, co nedrží v ruce štípačky a šroubovák 24 hodin denně). Neslouží pro přeposílání obecně známých informací z komerčních webů.

Moderátor: Moderátoři

Zpráva
Autor
Uživatelský avatar
starecd
Příspěvky: 2662
Registrován: 17 srp 2010, 02:00
Bydliště: kousek od Zlína

Nová daň?

#1 Příspěvek od starecd »


Uživatelský avatar
TAKJAN
Příspěvky: 5866
Registrován: 17 lis 2011, 01:00

#2 Příspěvek od TAKJAN »

🤐 Jinak nelze

Uživatelský avatar
Kvicala_r
Příspěvky: 3221
Registrován: 19 led 2005, 01:00
Bydliště: Haná / N.J.

#3 Příspěvek od Kvicala_r »

No jo, jedině tak je to cesta jak vyřadit z provozu auta, která jsou jinak málo jetá/nebo spolehlivá - tzn. nepřinesou do státní kasy žádné převratné peníze v podobě DPH ze koupi/servis. Než by se naši drazí zvolení starali o kvalitu předávaných dálnic a silnic. Když slyším ty recenze na nová auta, tak o spolehlivosti se zrovna mluvit nedá. A kdo má na to si kupovat každých pár let nové auto - pokud pominu firmy? Jasně, pokud budu šmelit/lobovat, pak se na takové drobné ohlížet netřeba

Uživatelský avatar
rnbw
Příspěvky: 32312
Registrován: 21 bře 2006, 01:00
Bydliště: Bratislava

#4 Příspěvek od rnbw »

Pre kazdu socialisticku vladu su motoristi dobra dojna krava na peniaze.

Uživatelský avatar
Hill
Administrátor
Administrátor
Příspěvky: 18898
Registrován: 10 zář 2004, 02:00
Bydliště: Jičín, Český ráj

#5 Příspěvek od Hill »

Já se už léta ptám, když už se dělají běžně přestavby na plyn, vestavby deního svícení a další opičárny, proč nejde podobně vestavbou katalyzátoru, druhé lambdy, tří čtyř levných čidel a přečipováním nebo výměnou řídicí jednotky zlepšit emisní třídu i u staršího auta? Proč by to nemělo jít?
Administrativně by to přece bylo stejně jednoduché - zapsat do VTP úpravu podle předpisu...
Já vím, když to neprošlo dodnes, teď už k tomu vůle nebude žádná...
Měl jsem postupně dva stejné vozy, schvalované v Německu podle stejného paragrafu téhož předpisu: jeden v roce 1991 a druhý v roce 1996. Stejný motor, stejná čidla, stejný výkon, emise i spotřeba, ale pro ten první u nás vyšlo zařazení EURO1, zatímco pro druhý už EURO2, protože tabulka. První dosloužil na korozi, tak šel na recyklaci, druhý ještě jezdí, ale při převodu se ty tři tisíce musely zaplatit.
Skutečně tu nejde o bezpečnost ani o ekologii, jde o trestání ovčanů za "když si nechceš koupit nové auto, tak plať!", protože čtu, že jde o emise, a v televizi mluví jakýsi hašašíra z ministerstva dopravy, že jde o ohrožující technický stav starých vozidel.
Smi se nedohodli, nač to svést.

Bohužel nejsme v tomto směru sami - v okolních zemích až teď začínají přicházet na to, že sběrné dvory a šrotiště nevyřeší každý problém, ale že auto udržované o pět let déle v provozu zaneřádí životní prostředí podstatně méně, než jeho recyklace. Říkám - přicházejí na to. Ale asi se to nepodaří prosadit. Přece jen už je v té obnově vozového parku roztočeno móóóc peněz. Peníze jsou oběživo a delší životnost čehokoli, nejen aut, by to běhání poněkud přibrzdila...

Uživatelský avatar
BOBOBO
Příspěvky: 18110
Registrován: 25 úno 2008, 01:00
Bydliště: Rychnovsko

#6 Příspěvek od BOBOBO »

Víš , rnbw , situace je tak šílená , že daně zvyšují i tzv. pravičáci . No kde hceš vzít , když velké firmy včetně bank jsou cizí a 25 let si stěžují na velké daňové zatížení a tak jim bylo stále snižováno a dávány daňové prázdniny . Banda úředníků a dalších rabující státní kasu se zvyšuje . Pokud ještě uděláš něco pro voliče , např. zvedneš minimálku , zvedneš důchody a platy úředníkům , tak někde musíš sebrat .....

Uživatelský avatar
pocitujlasku
Příspěvky: 1757
Registrován: 12 pro 2005, 01:00

#7 Příspěvek od pocitujlasku »

ja len dufam, ze to necital nikto z expertov z nasej vlady, lebo oni su schopni to hned schvalit.
Mam 14-rocne auto, do servisu chodim s beznymi vecami (brzdy, vymena oleja..) auto slape, na emisnej mam stale velmi dobre hodnoty (co sa o niektorych autobusoch a nakladiakoch povedat neda), nemam teda dovod (a najma peniaze) kupovat nove. Osobne nemam doveru v tie nove preplnane megaturbo vykonne motory.
Osobne ma viac stve, preco ked si kupim auto za svoje peniaze, tak po skonceni jeho zivotnosti ho musim dat na srotovisko so vsetkym. preco ho nemozem rozpredat na suciastky (ved je to moj majetok), a na srotovisko dat len skelet. pomozem tak ostatnym, menej zatazim prostredie, lebo dobre veci sa este vyuziju.
No vidis, a tak si sa bal

Uživatelský avatar
jiriS
Příspěvky: 609
Registrován: 14 led 2014, 01:00
Bydliště: Ašsko
Kontaktovat uživatele:

#8 Příspěvek od jiriS »

Toto tažení proti starším autům taky sleduji, a dospěl jsem k přesvědčení, že výrobci aut mají zatraceně dlouhé prsty a velmi silné převodní páky, ať už se to jmenuje ekologie, zaměstnanost, technický stav...
Technický stav zaviní ročně údajně okolo 1-2% nehod (hodnota asi před 5-7lety, myslím, že se to výrazně nemění).
Zato 🤐, kteří jezdí jako prasata (v obci, předjíždění, drogy, jízda na červenou) spíš přibývá. To by se mělo řešit, ale prý nejsou peníze...
Jirka

Uživatelský avatar
rnbw
Příspěvky: 32312
Registrován: 21 bře 2006, 01:00
Bydliště: Bratislava

#9 Příspěvek od rnbw »

Hill píše:Já se už léta ptám, když už se dìlají bìžnì pøestavby na plyn, vestavby deního svícení a další opièárny, proè nejde podobnì vestavbou katalyzátoru, druhé lambdy, tøí ètyø levných èidel a pøeèipováním nebo výmìnou øídicí jednotky zlepšit emisní tøídu i u staršího auta? Proè by to nemìlo jít?
Napriklad v USA to ide a pouziva sa to tam, kde to najviac treba: do starych nakladnych aut sa pridavaju filtre.

Uživatelský avatar
rezis
Příspěvky: 5148
Registrován: 17 lis 2005, 01:00

#10 Příspěvek od rezis »

Hill píše:...Administrativně by to přece bylo stejně jednoduché ...
Před pár lety jsem si koupil VW Golf II r.v. 89 1.6TD původně dotažen ze Švýcarska do ČR. Auto mělo katalyzátor a splňovalo Euro I a při přihlašovaní jsem musel zaplatit 10tis neboť dle zdůvodnění úředníků v roce 89 u nás nebyly normy na emise a oni to nemají čemu podle tabulky přiřadit..... nicméně při měření emisí před STK musí odpovídat normám s katalyzátorem... to asi hovoří za vše...
Tento platek je mi naprosto proti srsti, na druhou stranu problém emisí chápu a šel bych velmi tvrdě po všech vyblokovaných EGR ventilech, vytřískaných katalyzátorech, či vyblokovaných DPF fitrech a firmám které toto nabízí. Jak říká kolega když chceš opičku musíš mít na banány.
Internet - metla lidstva

Uživatelský avatar
BOBOBO
Příspěvky: 18110
Registrován: 25 úno 2008, 01:00
Bydliště: Rychnovsko

#11 Příspěvek od BOBOBO »

Než auta mne straší více GMO potraviny , Fukušima atd. , co se enviromentu týče . Co jsou u dehťáku platné russfiltre , EGRy atd. , když z nich stále letí NxOx ...

Uživatelský avatar
Hill
Administrátor
Administrátor
Příspěvky: 18898
Registrován: 10 zář 2004, 02:00
Bydliště: Jičín, Český ráj

#13 Příspěvek od Hill »

Asi je něco špatně: když vozidlo na měření emisí splní předepsané limity kvůli žádosti o emisní nálepku na přední sklo, proč nerozhoduje toto měření i o přeřazení do příslušné skupiny EUROx?
V sousedních zemích na to jdou jinak - prostě vozidlům horší emisní třídy zakážou do určitých oblastí vjezd.
Co nám byla platná oktávka s EURO5, když pro ni platil už daleko od centra Münsteru zákaz vjezdu, protože nemá na předním skle emisní nálepku. A to je metodika měření jednotná, proto v Německu uznávají tyto známky vylepené i u nás. Ostatně - k přidělení známky je nutný velký techničák, bohužel český v německé TÜV nikoho nezajímá, a, i kdyby - v neděli jaksi nemakají.

Podobně, kdo chcete jet přes Vídeň a máte osobní auto psané na firmu jako N1, nezbývá, než velký techničák pod křídlo, zajet na měření emisí a nechat si z Rakouska objednat příslušnou nálepku, bez které vás nesmí od loňska chytit v Dolních Rakousích a Vídni (asi tak od Korneuburgu po Aspang), letos už to bude platit i v Horních Rakousích kolem Lince (zatím mají zákaz jen EURO 0 a 1, ale postupně letos začínají zakazovat vjezd i pro EURO 2). Ve Štýrsku platí zákaz jízdy s EURO až 2 pro všechny náklaďáky nad 7,5 tuny, osobáků a menších náklaďáků se to zatím nedotklo. Ale i s osobáky se počítá, zatím slibují rok 2017.
Na nálepku se čeká pak asi 10 dní až dva týdny, než ji z Rakouska pošlou i s vyděrovanými posledními 4 nebo 5 číslicemi VINu. Proti falšování a přenášení se tedy pojistili dost dobře. Jo, a nespoléhejte se na to, že v zelené kartě ani malém techničáku si rakouští policajti moc nepočtou - nepotřebují to, prolustrují si auto u Dekry...
Samozřejmě to nutí majitele starých vozů modernizovat. Když do těch oblastí potřebují jezdit či tam dokonce sídlí, mají pevný termín pro každou barvu známky. A každá postupně přestává mít přístup do dalších a dalších oblastí... ale lidi uznávají, že takto to smysl má, tam, kde to nevadí, ať si občas to auto i jezdí, vždyť auto udržované o 5 let déle hrozí i bez EURO menší ekologickou zátěží, než jeho emise. Tak ať si ještě na venkově jezdí, jen cesty do města se budou muset řešit jinak.
Prostě u nás zase někdo našel nejblbější cestu k tomu, jak lidi přesvědčovat držet si auto až do šrotového stavu a koupit nové, hlavně neprodávat dalšímu na doježdění... opravdu jediný smysl je kasírovat.

Uživatelský avatar
janousek
Příspěvky: 935
Registrován: 27 bře 2004, 01:00

#14 Příspěvek od janousek »

Jestli to půjde jako všechno u nás, tak to bude systém 10, 9, 8,..............-1, -2............ Za pár let budeme platit z auta, které si nekoupíme. :toilet:

Uživatelský avatar
radioelectrum
Příspěvky: 2055
Registrován: 11 lis 2011, 01:00
Bydliště: Oslavany
Kontaktovat uživatele:

#15 Příspěvek od radioelectrum »

prosil bych admina odstřelit uživatele janousek, jinak se toho co zde napsal jistě chytne nějaký politik! (pane kolego janousku neberte si to osobně)

Třeba moje máma by platila daň za auto že ho nemá, nevlastní, neřídí, ale někdy ji vezu, a z toho přeci stát nemá žádné peníze.
takže navrhuji daň ze spolujezdectví. Kterou bude platit každá osoba který je způsobilá se někdy vést v osobním vozidle. Pokud tuto daň nebude chtít platit a potvrdí že je nezpůsobilá se vést ve vozidle (potvrzení bude patřičně drahé) tak ji nebude platit, ale bude nutné získat toho potvrzení od příslušeného za tím účelem vytvořeného úřadu s kulatým razítkem. Něco mezi STK a lékařem. Tím se vytvoří další pracovní místa pro úředníky.

z pohádky: ševče už máš zapacené daně i na přezrok ?
Systém výběru daní v ČR má pouze jeden cíl, vybrat co nejvíce peněz z daňových poplatníků bez ohledu za co a jak, takže nehledejte v tom jakoukoli logiku, není tam a nikdy nebyla !
Naposledy upravil(a) radioelectrum dne 11 kvě 2015, 10:40, celkem upraveno 2 x.

Odpovědět

Zpět na „Nezařaditelné“