Ford Focus - odběr z baterie naprázdno

Vše, co se týká elektroniky v automobilech, motocyklech a jiných samohybech

Moderátor: Moderátoři

Odpovědět
Zpráva
Autor
samponek
Příspěvky: 2772
Registrován: 11 kvě 2015, 02:00

Ford Focus - odběr z baterie naprázdno

#1 Příspěvek od samponek »

Ford Focus 1.8 TDDi rok 2000, potřebuji vědět jaký má být odběr z akumulátoru naprázdno, když je auto zamčené a motor vypnutý, v autě nejsou žádné doplňky, jenom originální autorádio a jenom bliká ledka imobilizéru.

hakamusai
Příspěvky: 943
Registrován: 17 dub 2007, 02:00

#2 Příspěvek od hakamusai »

Jaký máš odběr ty ?

samponek
Příspěvky: 2772
Registrován: 11 kvě 2015, 02:00

#3 Příspěvek od samponek »

hakamusai píše:Jaký máš odběr ty ?
Já mám odběr 7 mA s pravidelnými výkmity na 18 mA, což je pravděpodobně dáno blikáním červené ledky imobilizéru na palubovce.

Mám podezření na černý odběr ( GSM GPS vyhledávač ) od minulého majitele, který zůstal někde ve dveřích, ale nechce se mě kvůli tomu rozdělávat čalounění.

Uživatelský avatar
EKKAR
Příspěvky: 29689
Registrován: 16 bře 2005, 01:00
Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21

#4 Příspěvek od EKKAR »

Jakási norma pro odběr v klidu je taková, že auto má jít i po měsíčním odstavení pořád ještě normálně nastartovat. Při běžným startéru a baterce 40-50Ah to je něco kolem 30mA maximálně.
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...

A kutilmile - nelituju tě :mrgreen: :mrgreen: !!!

Uživatelský avatar
Hill
Administrátor
Administrátor
Příspěvky: 18898
Registrován: 10 zář 2004, 02:00
Bydliště: Jičín, Český ráj

#5 Příspěvek od Hill »

Odběr 7 mA odpovídá klidovému proudu řídicí jednotky, paměti rádia s hodinami a immobilizéru. Že by v tom byl i přijímač centrálu, na to mi připadá odběr už na dolní hranici.
Co máš vlastně za problém?

Uživatelský avatar
frantajetel11
Příspěvky: 1922
Registrován: 13 lis 2008, 01:00
Bydliště: Kladno

#6 Příspěvek od frantajetel11 »

Asi mu to chce bejvalej majitel čórnout, když mu tam nechal ten GPS vyhledávač :lol:

samponek
Příspěvky: 2772
Registrován: 11 kvě 2015, 02:00

#7 Příspěvek od samponek »

Hill píše:Odběr 7 mA odpovídá klidovému proudu řídicí jednotky, paměti rádia s hodinami a immobilizéru. Že by v tom byl i přijímač centrálu, na to mi připadá odběr už na dolní hranici.
Co máš vlastně za problém?
Mám tam podezření na černej odběr, protože za dva měsíce je baterka úplně vybitá, kolik může odebírat ten GSM vyhledávač ?

Rádio bere 1 mA a ten zbytek je určitě černej odběr :evil:

Uživatelský avatar
frantajetel11
Příspěvky: 1922
Registrován: 13 lis 2008, 01:00
Bydliště: Kladno

#8 Příspěvek od frantajetel11 »

Nehoň duchy 7 mA je odběr naprosto v cajku. A jestli máš za dva měsíce vybito, tak bude asi baterka těsně před smrtí.

Uživatelský avatar
keemo
Příspěvky: 4996
Registrován: 10 zář 2007, 02:00
Bydliště: Ostrava, Bratislava

#9 Příspěvek od keemo »

To je uplne luxusni odber a za celou eru co jsem se hrabal v autech jsem takhle maly odber nevidel... Tam bude baterka v...

Uživatelský avatar
Hill
Administrátor
Administrátor
Příspěvky: 18898
Registrován: 10 zář 2004, 02:00
Bydliště: Jičín, Český ráj

#10 Příspěvek od Hill »

samponek píše:Rádio bere 1 mA a ten zbytek je určitě černej odběr :evil:
Jojo, taky jsem už měl rádio, která se při určité teplotě (asi -4°C) samo zapínalo. Sice potichu, zůstávalo ve stavu MUTE, ale mělo klidový odběr koncových stupňů přes 100 mA. Vždycky se ohřálo a za čtvrt hodiny bylo zase vypnuté, jako by se nic nestalo. Vychladlo a cyklus se opakoval. Přišli jsme na to naprosto náhodou, že jsme si všimli rozmrzlého fleku na okně nad rádiem, tak jsme si to pohlídali.

A kde máš klidový odběr řídicích jednotek motoru, immobilizéru a centrálu s přijímačem?

Mimoto po měsíci v klidu dokáže i nová, původně nabitá, baterka nastartovat jen v případě, že neklesly teploty okolí pod 15°C. S klesající teplotou roste samovybíjení baterky, ekvivalentní vybíjecí proud může přestoupit snadno i 10 mA. Ale ten jakoby teče v každém článku zvlášť, zvenčí ho nenaměříš.

A dva měsíce? Na ty to chce mít k baterce trvale připojený zdroj aspoň 50 mA na udržování ve stavu nabití, jinak nenastartuješ. S tříletou a starší baterkou se tato doba zkracuje.

Uživatelský avatar
EKKAR
Příspěvky: 29689
Registrován: 16 bře 2005, 01:00
Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21

#11 Příspěvek od EKKAR »

Hill píše:...S klesající teplotou roste samovybíjení baterky, ekvivalentní vybíjecí proud může přestoupit snadno i 10 mA. Ale ten jakoby teče v každém článku zvlášť, zvenčí ho nenaměříš...
Tady musím našeho Velkomoderatizátora opravit - samovybíjení Pb akumulátoru narůstá s ROSTOUCÍ teplotou baterie, pokud teplota elektrolytu překročí asi 40°C - takto ztracenej náboj už z článku nelze znovu získat ani po zchladnutí.

ALE.

Ani podchlazenej až zmrzlej akumulátor se nejeví jako zdravej a plně nabitej, jen příčina je trochu jiná. Při podchlazení až zmrazení olověnýho akumulátoru se jeho náboj neztrácí, ale dochází k nárůstu vnitřního odporu článku vinou poklesu disociační schopnosti elektrolytu - prostě naroste vnitřní odpor akumulátoru, takže sice se z něj žádná energie neztratí, ale pokud nedojde přímo k mechanický destrukci desek a separátorů nebo dokonce nádoby vinou nárůstu objemu zmrzlýho elektrolytu, dojde "jen" k obrovským ztrátám energie při průchodu vybíjecího proudu tím zmrzlým prostředím málo disociovanýho elektrolytu. Baterie se tak jeví jako by měla mnohem menší kapacitu nebo jako by byla hluboce vybitá - na vině je přitom jen její vysokej vnitřní odpor...
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...

A kutilmile - nelituju tě :mrgreen: :mrgreen: !!!

Uživatelský avatar
Hill
Administrátor
Administrátor
Příspěvky: 18898
Registrován: 10 zář 2004, 02:00
Bydliště: Jičín, Český ráj

#12 Příspěvek od Hill »

To platí u nového akumulátoru tak první půlrok, když je správně využívaný, dál už je to jen teorie. Po pěti letech není elektrolyt rozhodně tak čistý, jako v novém, a, i když se po pár dnech pod nulou ohřeje, už v něm není celý původní náboj. S věkem a mrazem se zkracuje i interval, v jakém vyžaduje akumulátor dobíjení.
Ale to jste tu už přece probírali nejednou od kdysi dávna donedávna.

V každém případě za těchto podmínek se zabývat celkovým klidovým odběrem auta jen proto, že po dvou měsících stání nelze nastartovat, je naprostý nesmysl.
Buď mám podezření, že v autě je nějaký odběr, o kterém bych měl vědět, pak nezbývá, než odpojit známé spotřebiče, o nichž vím, že jsou nejen pod napětím, ale také pod proudem, po uzamčení auta. Jestli nějaký proud přesto z baterky poteče, musí se dohledat, kudy a kam.
Nebo tam jsou jen ty základní odběry (ECU, immobilizér, hodiny, paměť rádia, kontrolér centrálu, alarm), pak lze zkusit baterku dobít a raději ještě zformovat. Ale po pěti letech provozu s dvouměsíční pauzou bez dobíjení ta baterka už nebude žádný zázrak.
Nejsem odborník přes elektrochemické procesy v akumulátorech, ale zato jsem si už s mnoha akumulátory v různém stavu docela dost užil.

Uživatelský avatar
PeteBurns
Zablokován
Zablokován
Příspěvky: 2576
Registrován: 08 říj 2007, 02:00

#13 Příspěvek od PeteBurns »

Ja som za dlhe roky tiez este taky maly kludovy odber nevidel ;) Bezne byva tak 20-30mA, do tych 50mA je to este prijatelne. Odber mas malinky, tak tam supni rusicku a mas po starostiach :lol:

Uživatelský avatar
EKKAR
Příspěvky: 29689
Registrován: 16 bře 2005, 01:00
Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21

#14 Příspěvek od EKKAR »

Pro instalaci na Elektrobastlírnu sháním rušičku na DemagogaBurnse.

Zn: Spěchá.
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...

A kutilmile - nelituju tě :mrgreen: :mrgreen: !!!

Uživatelský avatar
Hill
Administrátor
Administrátor
Příspěvky: 18898
Registrován: 10 zář 2004, 02:00
Bydliště: Jičín, Český ráj

#15 Příspěvek od Hill »

Ale to, že se dva měsíce baterka zvolna vybíjela a pak se od ní čekal zázrak, ukazuje spíše na to, že tam žádný černý odběr lokátoru není. Baterka zchátrala nepoužíváním. Jak zakrní každý orgán, který se nepoužívá...

Pro klidnější spánek však už jsem doporučení napsal výše v některém z dřívějších příspěvků.

Odpovědět

Zpět na „Auto - Moto technika“