Neznámý motor zprovoznění

Problémy s návrhem, konstrukcí, zapojením, realizací elektronických zařízení

Moderátor: Moderátoři

Zpráva
Autor
Uživatelský avatar
brabo
Příspěvky: 9
Registrován: 06 úno 2014, 01:00

#16 Příspěvek od brabo »

Měnič by šel použít ale de o to že tento motor nebude na 400V jelikož jak už jsem psal byl použit v autě a nemyslím si že v té pidi elektronice co ho řídí je měnič na 400v. Spíš mě udivuje, že je to autě řešeno takhle blbě a není použit dc motor.
Artaban To už jsem o několik příspěvků výše psal a odpověď jsem na to nedostal. Motor jsem proto rozebral abych se přesvědčil o tom co jsem tušil. No dalo by se nějakým způsobem zjistit frekvenci a napětí?
brabo píše:Od modeláře to právě mám zkoušel to rozchodit za pomocí regulátoru který je schopen dodat 72A ale bohužel motor se ani nepootočil.
A co jsme zkoumali jeho motory co tím řídí, měli v sobě magnety a po otočení hřídele se vždy rotor zastavil silou těch magnetů, kdežto u toho když roztočím rotor točí se volně

Uživatelský avatar
Artaban001
Příspěvky: 9457
Registrován: 01 dub 2004, 02:00
Bydliště: Pendrov

#17 Příspěvek od Artaban001 »

Však proč by tam mělo jít 400V. Klidně i 12V. Ale jde o frekveci a jaký si to pak při tý frekvenci vezme proud.. Nebo jinak, Ty potřebuješ 3F střídač na 12V na 3X12V. A frekvence pro začátek 50Hz. Podle toho vinutí, co tam prosvítá bych to tipoval tak na 100Hz a proud tak 20A..

Uživatelský avatar
brabo
Příspěvky: 9
Registrován: 06 úno 2014, 01:00

#18 Příspěvek od brabo »

To chápu já jen reagoval na ten příspěvek s tím měničem od té firmy, předpokládal jsem, že se jedná o klasický frekvenční měnič síťového napětí.
No a nějaký tip na tento střídač 3f 12v? Až se dostanu domu vyfotím ten rozebraný motor.

Uživatelský avatar
BOBOBO
Příspěvky: 18110
Registrován: 25 úno 2008, 01:00
Bydliště: Rychnovsko

#19 Příspěvek od BOBOBO »

Tip už jsi dostal .

Uživatelský avatar
Radim
Příspěvky: 305
Registrován: 17 srp 2013, 02:00

#20 Příspěvek od Radim »

Pokud tam byly jen tři vývody a vinutí na statoru a na rotoru jen magnety, tak to byl nejspíš dohromady s elektronickým řízením dnes už klasický elektromotor na stejnosměrný proud ovládaný mikroprocesorem.
Funguje to tak, že motor je ve skutečnosti střídavý synchronní s kotvou ze silných magnetů ze vzácných zemin a z třifázovým vinutím na statoru. Potřebný třifázový proud nutný pro vznik točivého magnetického pole uvnitř motoru je vyráběný postupným spínáním jednotlivých cívek polovodičovými spínači ovládanými mikroprocesorem.
Zároveň jsou tytéž cívky použity pro snímání otáček motorku , snímá se napětí přímo úměrné otáčkám naindukované na těch cívkách, do kterých zrovna výkonové spínače nepouští proud. Z tohoto napětí mikroprocesor získává hodnotu otáček, podle kterých potom nadstavuje ty správné okamžiky sepnutí a vypnutí výkonových spínačů.
V kombinaci se silnými magnety na rotoru pak toto řízení umožňuje velice velký krouticí moment ve velkém rozsahu otáček. Podle toho, jak je udělaný program mikroprocesoru.
Naděje rozchodit motorek je pravděpodobně možná jen pouze s odpovídajícím mikroprocesorovým ovládáním, původním nebo nějakým odpovídajícím novým přibastleným a vyladěným.
Teoreticky by to asi šlo rozchodit jako střídavý synchronní motor, pokud by se to připojilo na třífázové střídavé napětí správného kmitočtu i napětí, ale tam by chyběla ta zpětná regulační vazba a motorek by tak byl asi dost slabý.

Uživatelský avatar
sr71
Příspěvky: 2401
Registrován: 10 dub 2004, 02:00
Bydliště: severovýchodní èechy

#21 Příspěvek od sr71 »

mìl jsem možnost trochu laborovat s motory používanými v elektrokolech, setkal jsem se se tøemi typy:
- pouze 3 napájecí pøívody nic víc - nechápal jsem jak øídící elektronika snímá otáèky, protože pøi dosažení urèité rychlosti se motor vypne, Radim o pøíspìvek výše to vysvìtluje
- 3 napájecí + 5 vývodù od celkem 3 hall sond (spoleèné napájení + 3 výstupy)
- 3napájecí + 3 vývody od hall sondy (takže asi jen jedna sonda?)

na co má vliv to jak jsou sondy rozmístìny v motoru? vím že se nìkdy rozlišuje o jaký úhel jsou od sebe vzdáleny.
A taky když jsem jeden z motorù rozebral tak ty 3 sondy nebyly rozmístìny pravidelnì po celém obvodu, ale byly všechny jakoby blízko sebe

zajímaly by mì varianty øešení tìchto motorù (výhody, nevýhody) ale nic srozumitelného jsem nevygooglil, nevíte nìkdo o nìèem?

Uživatelský avatar
varok
Příspěvky: 642
Registrován: 23 pro 2007, 01:00

#22 Příspěvek od varok »

A co kdyby jste nejprve zkusil zjistit, z jakého to je přesně auta a poté sehnal desku co je v autě na ovládání toho elektroservo řízení? Určitě tam něco bude, ne? Buď se poptat lidí, kteří autům rozumí, nebo se zkusit zeptat v nějakém slušnějším obchodě s autodíly, jestli třeba nebudou vědět.

Odpovědět

Zpět na „Řešení problémů s různými konstrukcemi“