Jsou v autě Thalia bez autorádia namontované reproduktory?
Moderátor: Moderátoři
Jsou v autě Thalia bez autorádia namontované reproduktory?
Dobrý den,
v autě Renault Thalia 1,2 z roku 2006 (jezdí s ním manželka) nebylo ve výbavě autorádio. Žena ho tehdy nechtěla, aby jí ho nekradli. Ale změnila názor, protože teď jsou v Brně strašné kolony a nudí se v autě během popojíždění a taky tam jsou dopravní informace.
Z internetových diskusí jsem nepochopil, jestli v tom autě už repráky jsou jako příprava nebo ne. V místě pro rádio jsou konektory s kabely(foto) , ale nevím, jestli kabely nekončí někde ve sloupku. Tak jestli má někdo s tímto autem zkušenost....
v autě Renault Thalia 1,2 z roku 2006 (jezdí s ním manželka) nebylo ve výbavě autorádio. Žena ho tehdy nechtěla, aby jí ho nekradli. Ale změnila názor, protože teď jsou v Brně strašné kolony a nudí se v autě během popojíždění a taky tam jsou dopravní informace.
Z internetových diskusí jsem nepochopil, jestli v tom autě už repráky jsou jako příprava nebo ne. V místě pro rádio jsou konektory s kabely(foto) , ale nevím, jestli kabely nekončí někde ve sloupku. Tak jestli má někdo s tímto autem zkušenost....
- Přílohy
-
- Konektory 1.jpg
- (157.37 KiB) Staženo 70 x
Příprava neznamená namontované reproduktory. V lepším případě jen natažené dráty do dveří, kde je pro reproduktory prostor. Nemá ani antenu s příslušným kabelem. Zkrátka cenou "socka". Čtyři kola, motor a střecha nad hlavou, kde si ostatní nechte, nebo dodělejte sami.
Jen blbec se učí svými chybami opakovaně....
Dobra rada uz zaznela, zmer na konektoru vedeni k reprakum. Ja mel v kratke felicii taky pripravu na zadni repraky a kabely koncily jen pod tapecirunkem sloupku mezi prednima a zadnima dverma.
Naposledy upravil(a) Cowley dne 17 říj 2015, 18:20, celkem upraveno 1 x.
- vasekpetr1
- Příspěvky: 802
- Registrován: 20 čer 2005, 02:00
- Bydliště: Hospoda u Třebíče
- pocitujlasku
- Příspěvky: 1757
- Registrován: 12 pro 2005, 01:00
Tohle je blbost. To dělají asi jen u Forda - že do každýho auťáku naatahají kompletní kabeláž stejnou pro všecky vejbavy a verze a případný příslušenství se pak jen nacvakne na příslušný místo a zapojí do už tam předem připravenýho konektoru aniž by se musely natahovat dodatečně nějaký dráty - a ještě možná japíci u některejch značek - Mazda například. Všecky ostatní automobilky v rámci šetření až katování kostů dávají jen tu nejnutněnjší nutnou sadu kabelů - takže pokud není v autě rádio, dávají se do něj káble jen v případě, že je ve vejbavě zmíněná nebo zákošem při objednání požadovaná "příprava pro rádio". Stejně tak je to se zadníma reprama, přídavnýma světlama, HF sadou pro telefon nebo anténou pro GPS navigaci - prostě co není v autě popsaný aspoň jako "příprava pro XYZ", to nemá natahanou ani příslušnou kabeláž. Pokud má ta Thálie alias "prdelatý Clio" už natahanou kabeláž do dveří, musí mít ve výbavě napsáno "příprava pro autorádio - ANO" - ale zároveň tam na jiným řádku může mít uvedeno "továrně osazené rádio - NE".pocitujlasku píše:ono, tie auta maju vsetky rovnaku kabelaz, len niektore kable koncia niekde v zaslepkach. Pre automobilku je lacnejsie vyrabat seriovo jeden druh kabelaze, a ked ma niekto poziadavku, tak sa len prislusna vybava pripoji, ako vyrabat x-roznych druhov kabelaze.
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...
A kutilmile - nelituju tě
!!!
A kutilmile - nelituju tě
![Mr. Green :mrgreen:](./images/smilies/icon_mrgreen.gif)
![Mr. Green :mrgreen:](./images/smilies/icon_mrgreen.gif)
- pocitujlasku
- Příspěvky: 1757
- Registrován: 12 pro 2005, 01:00
tak az tak do podrobnosti neviem, ale napr. audi ma tahanu kabelaz na vsetko, len sa potom prislusne komponenty pripojili.
Mozno v dnesnej dobe fakt setria i na kabli, ale co som videl starsie auta (je pravda, ze to boli japonci), tak ti mali kable natahane na vsetko.
Ale ja uz nejak auta neriesim, tak neviem aktualnu situaciu.
Mozno v dnesnej dobe fakt setria i na kabli, ale co som videl starsie auta (je pravda, ze to boli japonci), tak ti mali kable natahane na vsetko.
Ale ja uz nejak auta neriesim, tak neviem aktualnu situaciu.
No vidis, a tak si sa bal
Ono se opravdu šetří úplně na všem. Skutečně se kabelové svazky zadávají přesně na výbavu, žádné univerzální! U VW pokud bylo ve výbavě třeba rádio Beta (dva repro), pak v zadních dveřích kabeláž nebyla, krycí mřížka byla slepá, bez dírek pro zvuk. Kabelový svazek je mnohdy tak těsně, že i dva centimetry v délce navíc by určitě, ne jen evropskou automobilku, finančně zruinovalo.pocitujlasku píše:... napr. audi ma tahanu kabelaz na vsetko, len sa potom prislusne komponenty pripojili.
Mozno v dnesnej dobe fakt setria i na kabli,...
Jen blbec se učí svými chybami opakovaně....
Zrovna "koncern" (myšlen samozřejmě "lidowágn z Vlkohradu") je na tyhle úspory docela specialista - pokud auto nemá (například) přední mlhovky, nejenom že nemá dolů do spodku nárazníku natažený kabely, ale nemá je ani natažený od pojistkový skříně ke sdruženýmu spínači a ten samotnej ani nemá příslušný kontakty - tudíž v případě, že se majitel rozhodně pro dodatečnou montáž, čeká ho protahování celý new kabeláže plus koupě a výměna sdruženýho spínače světel - a v závěru nutnost použít elektronickou diagnostickou soupravu a mlhovky "dokódovat" do centrální řídicí jednotky auta, aby s mlhovkama svítila i jim příslušná kontrolka na palubní desce - protože kontrolky na palubní desce už nerozsvěcuje každou zvlášť samostatnej drát, ale procesor přístrojovky podle digitálního povelu vydanýho po sběrnici CAN právě "komfortkou".
Nejnovější generace škodivek dokonce mají tak slabou instalaci k zadním světlům (skupinovkám), že pokud majitel chce namontovat tažný zařízení a k němu příslušnou zásuvku zajišťující napájení světel na vleku, musí se pod sedadlo spolujezdce PŘIDAT speciální řídicí jednotka světel vleku - ta se napojí jedním přívodem "centrálně" na baterku auta a dál na CAN-bus celýho auta, po něm pak dostává digitální povely - a podle nich zapojuje napájení pro jednotlivý dráty příslušející zásuvce pro vlek - ke který se musí natáhnout až od tý jednotky celej káblovej svazek. Připojit zásuvku pro vlek "natvrdo" k zadním světlům (jako se to dělalo celý léta) nelze, zvýšenou zátěž neutáhnou polovodičový spínače zadních světel v původní jednotce...
Já třeba mám ještě "silnou" instalaci - zásuvku pro vlek mám připojenou přímo paralelně k zadním skupinovkám, Drobeček je modelovej ročník 2008. Vestavba "tažnýho" proto stála necelejch 5 000 českejch - asi 3 000 samotný tažný, dál "německá" 13-pinová zásuvka, vložná redukce 13-pin na 7-pin pro český vleky, spojovací kabely, montáž, zapsání to TP...
Auta stejnýho typu, ale vyrobený od konce léta 2009 jako "model 2010" neboli "facelift" už musejí při montáži "koule" dostat navíc tu přídavnou spínací jednotku, protože samotná originální instalace světla vleku neutáhne - a k ní příslušně delší kabeláž plus další napojení k centrální pojistkovce v levý části palubovky plus dokódování. Suma sumárum to majitele vyjde na zhruba dvojnásobek oběživa, než na kolik to přišlo ve starší verzi auta ...
Nejnovější generace škodivek dokonce mají tak slabou instalaci k zadním světlům (skupinovkám), že pokud majitel chce namontovat tažný zařízení a k němu příslušnou zásuvku zajišťující napájení světel na vleku, musí se pod sedadlo spolujezdce PŘIDAT speciální řídicí jednotka světel vleku - ta se napojí jedním přívodem "centrálně" na baterku auta a dál na CAN-bus celýho auta, po něm pak dostává digitální povely - a podle nich zapojuje napájení pro jednotlivý dráty příslušející zásuvce pro vlek - ke který se musí natáhnout až od tý jednotky celej káblovej svazek. Připojit zásuvku pro vlek "natvrdo" k zadním světlům (jako se to dělalo celý léta) nelze, zvýšenou zátěž neutáhnou polovodičový spínače zadních světel v původní jednotce...
Já třeba mám ještě "silnou" instalaci - zásuvku pro vlek mám připojenou přímo paralelně k zadním skupinovkám, Drobeček je modelovej ročník 2008. Vestavba "tažnýho" proto stála necelejch 5 000 českejch - asi 3 000 samotný tažný, dál "německá" 13-pinová zásuvka, vložná redukce 13-pin na 7-pin pro český vleky, spojovací kabely, montáž, zapsání to TP...
Auta stejnýho typu, ale vyrobený od konce léta 2009 jako "model 2010" neboli "facelift" už musejí při montáži "koule" dostat navíc tu přídavnou spínací jednotku, protože samotná originální instalace světla vleku neutáhne - a k ní příslušně delší kabeláž plus další napojení k centrální pojistkovce v levý části palubovky plus dokódování. Suma sumárum to majitele vyjde na zhruba dvojnásobek oběživa, než na kolik to přišlo ve starší verzi auta ...
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...
A kutilmile - nelituju tě
!!!
A kutilmile - nelituju tě
![Mr. Green :mrgreen:](./images/smilies/icon_mrgreen.gif)
![Mr. Green :mrgreen:](./images/smilies/icon_mrgreen.gif)
No jo jen to umí hezké věci. Jako třeba hlídání světel na vozíku takže taková ta konrola jako svítí nesvítí, bliká nebliká odpadá, sám si odpojí couvací senzory a snad i hrabe do nastavení ESP. Kabelů tam tedy vede mnohem více než píšešEKKAR píše:... ta se napojí jedním přívodem "centrálně" na baterku auta a dál na CAN-bus celýho auta, po něm pak dostává digitální povely - a podle nich zapojuje napájení pro jednotlivý dráty příslušející zásuvce pro vlek...
... Suma sumárum to majitele vyjde na zhruba dvojnásobek oběživa, než na kolik to přišlo ve starší verzi auta ...
![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
Internet - metla lidstva