jak uchytit 2,5" pevný disk v Xboxu

Prostor pro osobní dotazy, které nelze jinde dopasovat, případně které přímo nesouvisí s bastlením či elektrotechnikou obecně (protože i bastlíři jsou většinou normální lidé, co nedrží v ruce štípačky a šroubovák 24 hodin denně). Neslouží pro přeposílání obecně známých informací z komerčních webů.

Moderátor: Moderátoři

Odpovědět
Zpráva
Autor
Uživatelský avatar
tommik
Příspěvky: 16
Registrován: 13 črc 2012, 02:00

jak uchytit 2,5" pevný disk v Xboxu

#1 Příspěvek od tommik »

Mám trochu ztřeštěný problém. Nevím, jak nejvkusněji upevnit 2,5 palcový disk v Xboxu. Patří tam správně 3,5 palcový, ale já právě budu experimentovat se SATA SSD a ty se nedělají v této velikosti.


co nelze:

• Nelze použít redukci 3,5 - 2,5 palce, protože ta zvedne umístnění disku, který musí ale ideálně ležet co nejníže. To z toho důvodu, že je tam ještě PATA-SATA konvertor a ten má na rozdíl od PATA disků konektory příliš nahoře. Také je nutno mít 2,5 disk úplně na kraji, nikoliv uprostřed, kvůli šířce konvertoru.
• Nechci ani vrtat díry ze spodu. Jednak nemám na to nástroje a také není to úplně rovné, jsou tam výstupky po krajích pro 3,5 disk.
• Také nechci nic lepit.


Na následující fotce jsem zelenými šipkami vyznačil místo, kde si myslím že by se mohlo něco "vecpat" a tím zafixovat 2,5" disk.

http://i.imgur.com/j6UII0w.jpg

Napadlo mě pár možností:

• Dát tam nějaký hranol. Otázkou je z jakého materiálu. Pružného?
• Použít nějakou kombinaci šroubů a matic a roztažením to upevnit. Otázkou je, jestli by to nepovolilo.
• Použít nějakou pružinu.


Bude vám velmi vděčný za jakékoliv nápady, co by mi pomohli najít optimální fixaci. Takovou, aby to drželo ani se nehlo a zároveň bylo rozebiratelné.

Uživatelský avatar
Zaky
Příspěvky: 6129
Registrován: 30 říj 2010, 02:00
Bydliště: Praha

#2 Příspěvek od Zaky »

Ohni si kus plechu a přišroubuj si němu disk, kam potřebuješ. Plech zdarma poskytnou např. bočnice starých PC skříní, je i měkký, tak se dobře ohýbá, klidně mezi dvěma prkýnky staženými svěrkami, pokud nemáš svěrák.

Uživatelský avatar
Michal22
Příspěvky: 7655
Registrován: 28 bře 2012, 02:00
Bydliště: Brno

#3 Příspěvek od Michal22 »

Nikdy jsem tohle neřešil, ale napadá me, jestli nemáš doma stavebnici Merkur. Třeba by se z jejích úhelníků dala sestavit ta správná redukce.
Civilizace založená na oboustranné lepící pásce nemůže dobře skončit...
I kdyby se z tebe jednou stal král, neodsuzuj lidi, kteří ti nebudou provolávat slávu- raději se zeptej sám sebe, proč tomu tak není...

Uživatelský avatar
kejki
Příspěvky: 2270
Registrován: 10 lis 2009, 01:00
Bydliště: u Velvar, mezi D8 a R7

#4 Příspěvek od kejki »

Disky se i věší na gumičky, u klasických kvůli hluku.

Uživatelský avatar
workhard
Příspěvky: 4873
Registrován: 07 črc 2006, 02:00
Bydliště: Plzeň
Kontaktovat uživatele:

#5 Příspěvek od workhard »

V případě SSD si myslím že postačí ten merkur :D
Věci,které fungují,se ZÁSADNĚ neopravují...

Uživatelský avatar
tommik
Příspěvky: 16
Registrován: 13 črc 2012, 02:00

#6 Příspěvek od tommik »

Teď jsem vymyslel, že asi postačí řádně utáhnout jeden jediný šroub v levém dolním rohu zespoda, kterým se disk zafixuje k umělohmotné konstrukci. Je to jediné místo, kde je díra na šroub přístupná zespodu. Vzhledem k tomu, že konvertor má v podstatě šířku 3,5 HDD a je to propojeno kabely takže se to vlastně nemá jak moc vodorovně pohnout, tak předpokládám, že by na to neměla mít vliv žádná dostatečná síla, aby s tím hnula...

Uživatelský avatar
dj_Paul
Příspěvky: 2294
Registrován: 19 zář 2004, 02:00
Bydliště: Laškov

#7 Příspěvek od dj_Paul »

jen skromný dotaz:

Jaký má smysl SSD na paralelním rozhraní?

Uživatelský avatar
Habesan
Příspěvky: 6924
Registrován: 12 led 2009, 01:00
Bydliště: Plzeňsko
Kontaktovat uživatele:

#8 Příspěvek od Habesan »

Bezhlučnost.
Nevyšla by CF laciněji???
Sháním hasičák s CO2 "sněhový", raději funkční.
(Nemusí mít platnou revizi.)
(Celkově budu raději, když se to obejde bez papírů.)

Uživatelský avatar
Zaky
Příspěvky: 6129
Registrován: 30 říj 2010, 02:00
Bydliště: Praha

#9 Příspěvek od Zaky »

CF vyšších kapacit je přes nižší počet přepisů, nižší rychlost a absenci všelijakých těch wear leveling featurek paradoxně dražší, než SSD. Nevím, jak xbox používá disk k běhu nějakého operačního systému či na čem to běží, neznám ten bazmek, ale staré PC s IDE se po připojení SSD přes redukci IDE/SATA rozběhne jak vyměněné, rozhodně to za to stojí. Problémem může být absence podpory těch wear leveling featurek u systémů, které nejsou na SSD stavěné.

Uživatelský avatar
tommik
Příspěvky: 16
Registrován: 13 črc 2012, 02:00

#10 Příspěvek od tommik »

Předně jsem tam SSD ještě neosadil, ten disk na fotce je klasický magnetický. Význam SSD v Xboxu: snížení hluku, odolnost proti nechtěným otřesům, rychlost zejména při manipulaci s velkým množstvím malých souborů.

Standardní Xbox používá 40 žilový IDE kabel. Konvertor PATA na SATA, který jsem tam osadil ale vyžaduje 80 žilový kabel - je to i v návodu k němu, jinak Xbox ani nenastartuje. Už s klasickým notebookovým diskem je rychlost s 80 žilovým kabelem vyšší. Zřejmě je to způsobeno lepším stíněním - je to černý teflonový (?) od ASUS co jsem našel v balení jedné základní desky. Xbox ve svém BIOS podle mých informací používá pouze protokol PIO4. Jsem si ale jist, že při manipulaci s větším množstvím malých souborů bude SSD jednoznačně rychlejší díky v podstatě nulovým přístupovým časům. Existuje řada her, které přesouvají do paměti nebo do vyrovnávacího oddílu právě tento typ dat.

Jinak CF karty jsou dost drahé, určitě mnohem dražší než současné SATA SSD. Taky bych pochyboval o jejich výkonu a životnosti ve srovnání s SSD. A už vůbec nemá smysl uvažovat o SD kartách, ty snad ani nejsou kompatibilní s PATA protokolem...

V pondělí-úterý tam budu osazovat Kingston SSD Now V300 120 GB ze svého notebooku. To budu vědět přesně jak je to s výkonem.


edit: A o opotřebovávání buněk se nebojím. Jednak 120 GB SSD bude zaplněno jen do 50 GB a taky Xbox nevytváří zas takové množství zápisů - spíše hry jen načítá do RAM - a kdyby, firmware SSD se o to postará (garbage collection). Ono stejně ten TRIM, který Xbox pochopitelně nemá, by měl mít pouze význam pro zajištění velké rychlosti zápisu ve stovkách MB/s, což zde není na pořadu dne.

Odpovědět

Zpět na „Nezařaditelné“