ŠKODA Felicia, regulace osvětlení přístrojů a vypínačů

Vše, co se týká elektroniky v automobilech, motocyklech a jiných samohybech

Moderátor: Moderátoři

Odpovědět
Zpráva
Autor
Uživatelský avatar
arambula
Příspěvky: 198
Registrován: 22 srp 2009, 02:00
Bydliště: Praha Východ

ŠKODA Felicia, regulace osvětlení přístrojů a vypínačů

#1 Příspěvek od arambula »

Kvůli blbým kecům na technické jsem se rozhodl původní hydrokorektor předělat na serva z Octavie. Mám dohodnutý ovladač i s regulátorem osvětlení. Je ten regulátor opravdu regulátor, nebo je to jen poťák a řídí to komfortní jednotka? Díky za odpověď

Uživatelský avatar
Cowley
Příspěvky: 3087
Registrován: 04 úno 2005, 01:00

#2 Příspěvek od Cowley »

Trochu OT. Ale na technicke mi u Felicie pri vadnem hydrokorektoru nastavili svetla natvrdo a vzdy jsem prosel.

Uživatelský avatar
EKKAR
Příspěvky: 29689
Registrován: 16 bře 2005, 01:00
Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21

#3 Příspěvek od EKKAR »

Regulace vejšky světel je můstková - na palubce je poťák jako dělič zapojenej mezi + a - napájení, ve světle je servo se stejným poťákem, akorát v lineárním provedení, vedle je destička se servozesilovačem, kterej zesiluje odchylku napětí mezi jezdcem poťáku na palubce a poťáku ve světlometu - podle výsledný polarity se roztočí motorek serva na jednu nebo druhou stranu. Je tam nastavená určitá hystereze, takže se motorek zastaví a nebzučí trvale. Pár těch elektronik jsem měl vykuchanejch, bejvá tam zákaznicky přeznačenej obvod, odpovídající SMD provedení 4násobnýmu operáku v DIL/SMD pouzdře - funkčně tam pasuje v podstatě cokoliv, TL084 i LM324. Je potřeba dodržet shodnej typ serv ve světlech (aby byla stejná polarita i zesílení odchylky na obou světlometech) a pohlídat si základní výchozí polohu. Regulace řízená po CANu je myslím až od III. generace ...

A regulace podsvícení palubky je sériovým drátovým potenciometrem - felina má ještě celoskleněný žárovičky 12V - 1,2W (někdy 2W), takže se jas reguluje v podstatě reostatem. Až palubky aut osazený podsvícením z LED (oktávie, fábie) mají regulaci jasu pomocí PWM - samotnej regulátor je v palubním štítu, reguluje se jen podsvícení přístrojů, ovladače na zbytku palubky mají stálou intenzitu podsvitu. Navíc tahle regulace byla "oblíbená" věc k šetření - prostě ji u pozdějších verzí výrobce vypouštěl a šetřil tím na každým autě 1-2€ura v rámci "optimalizace výrobních nákladů"....
Naposledy upravil(a) EKKAR dne 31 led 2016, 07:49, celkem upraveno 1 x.
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...

A kutilmile - nelituju tě :mrgreen: :mrgreen: !!!

Uživatelský avatar
TAKJAN
Příspěvky: 5866
Registrován: 17 lis 2011, 01:00

#4 Příspěvek od TAKJAN »

O tomhle tady je někde vlákno. Řešil jsem to, je to primitivní.

Uživatelský avatar
arambula
Příspěvky: 198
Registrován: 22 srp 2009, 02:00
Bydliště: Praha Východ

#5 Příspěvek od arambula »

Ekkar: Takže pokud to chápu správně, tak bude potřeba k tomu regulátroru podsvícení dodělat PWM regulátor, protože regulýtor z octy je jen poťák a tomu by těch cca 10W asi moc dobře neudělalo.

Regulaci sklonu světel chápu, to vím, jak funguje. Díky

Cowley: Mě to taky nastavil natvrdo, ale měl u toho kecy. Navíc serva z octy mi poradil přímo na stk :)

Uživatelský avatar
EKKAR
Příspěvky: 29689
Registrován: 16 bře 2005, 01:00
Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21

#6 Příspěvek od EKKAR »

Ten regulátor jednoduše změř - kolik Ω má. Když bude na přímou regulaci, bude mít maximálně pár stovek Ω, nanejvejš kiloΩ. Ale jestli mu naměříš víc, je to regulační poťák pro PWM ... Už počet vývodů musí napovědět - prostej reostat má jen 2, regulátor pro PWM má obvykle 3 vývody (řízení napětím).
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...

A kutilmile - nelituju tě :mrgreen: :mrgreen: !!!

Uživatelský avatar
wendik
Zablokován
Zablokován
Příspěvky: 137
Registrován: 09 zář 2011, 02:00
Bydliště: bezno.cz u mlade boleslavi

#7 Příspěvek od wendik »

no jeste lono jsem mel felicii a vbýl na stk v mlade boleslavi a sklon svetlometu mi odpustiláý ale diru v prahu už né zalezi asi na lokalitě
Přílohy
P1080707.JPG
moje nova kobýlka 1,2 66 kw tsi
(258.77 KiB) Staženo 72 x

Uživatelský avatar
arambula
Příspěvky: 198
Registrován: 22 srp 2009, 02:00
Bydliště: Praha Východ

#8 Příspěvek od arambula »

Díra v prahu u mě zatím nehrozí. Je to skoro bez koroze. Ale jak se říká, hrdza je sfiňa. :(

STK jsem prošel, ale měl kecy, že by mě pustit ani neměl...

Uživatelský avatar
fredis
Příspěvky: 5000
Registrován: 17 lis 2004, 01:00
Bydliště: Třebíčsko

#9 Příspěvek od fredis »

wendik píše:no jeste lono jsem mel felicii a vbýl na stk v mlade boleslavi a sklon svetlometu mi odpustiláý ale diru v prahu už né zalezi asi na lokalitě
Já moc nerosumet tvoju rekla :cry: .
Rotor rotuje a stator stagnuje...

Odpovědět

Zpět na „Auto - Moto technika“