ŠKODA Felicia, regulace osvětlení přístrojů a vypínačů
Moderátor: Moderátoři
ŠKODA Felicia, regulace osvětlení přístrojů a vypínačů
Kvůli blbým kecům na technické jsem se rozhodl původní hydrokorektor předělat na serva z Octavie. Mám dohodnutý ovladač i s regulátorem osvětlení. Je ten regulátor opravdu regulátor, nebo je to jen poťák a řídí to komfortní jednotka? Díky za odpověď
Regulace vejšky světel je můstková - na palubce je poťák jako dělič zapojenej mezi + a - napájení, ve světle je servo se stejným poťákem, akorát v lineárním provedení, vedle je destička se servozesilovačem, kterej zesiluje odchylku napětí mezi jezdcem poťáku na palubce a poťáku ve světlometu - podle výsledný polarity se roztočí motorek serva na jednu nebo druhou stranu. Je tam nastavená určitá hystereze, takže se motorek zastaví a nebzučí trvale. Pár těch elektronik jsem měl vykuchanejch, bejvá tam zákaznicky přeznačenej obvod, odpovídající SMD provedení 4násobnýmu operáku v DIL/SMD pouzdře - funkčně tam pasuje v podstatě cokoliv, TL084 i LM324. Je potřeba dodržet shodnej typ serv ve světlech (aby byla stejná polarita i zesílení odchylky na obou světlometech) a pohlídat si základní výchozí polohu. Regulace řízená po CANu je myslím až od III. generace ...
A regulace podsvícení palubky je sériovým drátovým potenciometrem - felina má ještě celoskleněný žárovičky 12V - 1,2W (někdy 2W), takže se jas reguluje v podstatě reostatem. Až palubky aut osazený podsvícením z LED (oktávie, fábie) mají regulaci jasu pomocí PWM - samotnej regulátor je v palubním štítu, reguluje se jen podsvícení přístrojů, ovladače na zbytku palubky mají stálou intenzitu podsvitu. Navíc tahle regulace byla "oblíbená" věc k šetření - prostě ji u pozdějších verzí výrobce vypouštěl a šetřil tím na každým autě 1-2€ura v rámci "optimalizace výrobních nákladů"....
A regulace podsvícení palubky je sériovým drátovým potenciometrem - felina má ještě celoskleněný žárovičky 12V - 1,2W (někdy 2W), takže se jas reguluje v podstatě reostatem. Až palubky aut osazený podsvícením z LED (oktávie, fábie) mají regulaci jasu pomocí PWM - samotnej regulátor je v palubním štítu, reguluje se jen podsvícení přístrojů, ovladače na zbytku palubky mají stálou intenzitu podsvitu. Navíc tahle regulace byla "oblíbená" věc k šetření - prostě ji u pozdějších verzí výrobce vypouštěl a šetřil tím na každým autě 1-2€ura v rámci "optimalizace výrobních nákladů"....
Naposledy upravil(a) EKKAR dne 31 led 2016, 07:49, celkem upraveno 1 x.
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...
A kutilmile - nelituju tě !!!
A kutilmile - nelituju tě !!!
Ekkar: Takže pokud to chápu správně, tak bude potřeba k tomu regulátroru podsvícení dodělat PWM regulátor, protože regulýtor z octy je jen poťák a tomu by těch cca 10W asi moc dobře neudělalo.
Regulaci sklonu světel chápu, to vím, jak funguje. Díky
Cowley: Mě to taky nastavil natvrdo, ale měl u toho kecy. Navíc serva z octy mi poradil přímo na stk
Regulaci sklonu světel chápu, to vím, jak funguje. Díky
Cowley: Mě to taky nastavil natvrdo, ale měl u toho kecy. Navíc serva z octy mi poradil přímo na stk
Ten regulátor jednoduše změř - kolik Ω má. Když bude na přímou regulaci, bude mít maximálně pár stovek Ω, nanejvejš kiloΩ. Ale jestli mu naměříš víc, je to regulační poťák pro PWM ... Už počet vývodů musí napovědět - prostej reostat má jen 2, regulátor pro PWM má obvykle 3 vývody (řízení napětím).
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...
A kutilmile - nelituju tě !!!
A kutilmile - nelituju tě !!!
- wendik
- Zablokován
- Příspěvky: 137
- Registrován: 09 zář 2011, 02:00
- Bydliště: bezno.cz u mlade boleslavi
no jeste lono jsem mel felicii a vbýl na stk v mlade boleslavi a sklon svetlometu mi odpustiláý ale diru v prahu už né zalezi asi na lokalitě
- Přílohy
-
- P1080707.JPG
- moje nova kobýlka 1,2 66 kw tsi
- (258.77 KiB) Staženo 72 x