Finta je hlavne v tom, ze ako vidim, vsetci v tom maju dobry chaos - otacky a tlak turba totizto primarne vobec nezavisia od otacok motora, ako to stale kazdy spomina, zavisia hlavne od zatazenia motora, a teda intenzity prietoku vyfukovych plynov - to, ze clovek "citi", ze turbo zacina "tocit" az od xy otacok, je sposobene hlavne tym, za aku dobu sa stihne roztocit a zacat tlacit plus ako je regulovane, zvlast u variabilneho turba, a to radsej ani nespominam to kvantum ludi, ktori stale tvrdia, ze turbo stoji a az pri urcitych otackach "zapina" a zacina sa tocit
![Laughing :lol:](./images/smilies/icon_lol.gif)
Takze vysledok je taky, ze pri 1500 otackach v zatazeni bude mat turbo ovela vacsi tlak, nez pri 4000 otackach pri volnobehu bez zataze...samozrejme dalsia vec, ktora ma na tlak turba priamy vplyv, je samotne obmedzovanie davky paliva v zavislosti od otacok motora, preto sa zda, ze v nizkych otackach turbo tlacit nemoze - ono tlacit samozrejme moze, aj bude, ale kvoli zivotnosti motora je v nizkych otackach davka limitovana, tym padom automaticky aj tlak turba, bez dostatocneho prietoku plynov sa dostatocne roztocit nemoze, aj keby ako chcelo...