Výroba Power banky

Poruchy, opravy, rady, návody

Moderátor: Moderátoři

Zpráva
Autor
Uživatelský avatar
volente
Příspěvky: 171
Registrován: 18 lis 2015, 01:00
Bydliště: Brno-venkov

#31 Příspěvek od volente »

Habesan píše:Pojem vyměklá vyjadřuje zvýšený vnitřní odpor ???
Dá se říct že ano, prostě není schopná dát proudy jako za mlada.
Ovšem úspěšně je lze pouřít jako zdroje malého proudu pro různá světýlka, nebo jako zálohu pro udržování různých systémů s malým odběrem. Většina LiPol baterii které lítám vydrží od 100 do 200 cyklů, podle proudového zatížení. potom jsou již nepoužitelné na odpovídající polétání, ale dají se využít jak píšu.

Uživatelský avatar
EKKAR
Příspěvky: 29689
Registrován: 16 bře 2005, 01:00
Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21

#32 Příspěvek od EKKAR »

V prvních sériích (benzínovejch) VW přeplňovanejch agregátů 1,2TSI turbo zvyšovalo tlak zřetelně už těsně nad 1000rpm - a víc jak 50% maximálního krouťáku měl motor už při 1200rpm. Svádělo to k podtáčení a ty motory se (kromě dalšího) blbě mazaly - a vytvářelo to i další problémy včetně malýho tlaku pro napínák rozvodovýho řetězu - ten pak přeskakoval.

Tudíž přišla "svolávací" servisní akce označovaná kódem 24W6, při který byla servisama všem autům upravená regulace turba i řídicí soft motoru tak, aby turbo nedávalo tak vysokej tlak už skoro od volnoběhu, ale aby začínalo fučet až zhruba od 1500rpm a ty motory nedávaly tak dobrej průběh krouťáku jako "před svolávačkou", i když maximální hodnoty výkonu i krouťáku zůstaly zachovaný = degradace motoru byla nereklamovatelná, protože výrobce garantuje jen maximální hodnoty, ne průběh křivek. Brácha má dvojkovou fábuli s TSIčkem 63kW, vím jak jela předtím a potom. Je to nesrovnatelný - po "absolvování akce" 24W6 jede skoro stejně s mým atmosférickým 1,4 16V...

Tolik k tvrzením, že turbo tlačí až od 4000rpm - Šampóne, fakt bys měl jak to hulení, tak ty houbičky nechat bejt ...
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...

A kutilmile - nelituju tě :mrgreen: :mrgreen: !!!

Uživatelský avatar
PeteBurns
Zablokován
Zablokován
Příspěvky: 2576
Registrován: 08 říj 2007, 02:00

#33 Příspěvek od PeteBurns »

Finta je hlavne v tom, ze ako vidim, vsetci v tom maju dobry chaos - otacky a tlak turba totizto primarne vobec nezavisia od otacok motora, ako to stale kazdy spomina, zavisia hlavne od zatazenia motora, a teda intenzity prietoku vyfukovych plynov - to, ze clovek "citi", ze turbo zacina "tocit" az od xy otacok, je sposobene hlavne tym, za aku dobu sa stihne roztocit a zacat tlacit plus ako je regulovane, zvlast u variabilneho turba, a to radsej ani nespominam to kvantum ludi, ktori stale tvrdia, ze turbo stoji a az pri urcitych otackach "zapina" a zacina sa tocit :lol: Takze vysledok je taky, ze pri 1500 otackach v zatazeni bude mat turbo ovela vacsi tlak, nez pri 4000 otackach pri volnobehu bez zataze...samozrejme dalsia vec, ktora ma na tlak turba priamy vplyv, je samotne obmedzovanie davky paliva v zavislosti od otacok motora, preto sa zda, ze v nizkych otackach turbo tlacit nemoze - ono tlacit samozrejme moze, aj bude, ale kvoli zivotnosti motora je v nizkych otackach davka limitovana, tym padom automaticky aj tlak turba, bez dostatocneho prietoku plynov sa dostatocne roztocit nemoze, aj keby ako chcelo...

Uživatelský avatar
passion
Příspěvky: 890
Registrován: 22 črc 2005, 02:00
Bydliště: Žilina

#34 Příspěvek od passion »

Ako štartuje 1.9 TDi PD na pol otáčky:
Přílohy
ebstart.jpg
(67.43 KiB) Staženo 104 x

Uživatelský avatar
Radimhavirov
Příspěvky: 30
Registrován: 14 bře 2012, 01:00

#35 Příspěvek od Radimhavirov »

Zajímavé téma, mám dva vrtačkové akumulátory li-ion 14,4V 3Ah. Zapojit je paralelně, tak by se asi daly použít jako autopowerbanku.

Odpovědět

Zpět na „Svářečky, UPS, nabíječe, měniče, zdroje, trafa a další“