Ovládání hydrauliky
Moderátor: Moderátoři
Ovládání hydrauliky
Potřeboval bych poradit od někoho kdo pracuje s hydraulickými systémy. Sám jsem s tím zatím nedělal tak hledám rady. Potřeboval bych ovládat hydr. píst pro zvih a spouštění. Je to nějaká stará hydraulika BOSCH viz foto. Nakkreslil jsem i nějaké schéma, jestli je dobře. Moje představa: sepnu-li elektricky cívku "a "pojede píst dolů, sepnu-li cívku "b" pojede píst nahoru. Když vypnu motor a cívku "b" bude držet píst nahoře? Nebude-li sepnuta žádná cívka a poběží motor, kde se uzavírá tlakový okruh? Horní poloha by měla být zafixována po dosažení nějakého tlaku Tlakovým spínačem, spodní poloha omezena koncovým spínačem. K čemu měl sloužit ten 3 ventil? Díky za ochotu a případnou radu.
- Přílohy
-
- Hydraulika.pdf
- (6.65 KiB) Staženo 135 x
-
- DSCF9294.JPG
- (252.25 KiB) Staženo 114 x
Nejčastěji to funguje tak,že píst zůstane v místě,kde dojde k vypnutí cívky(cívek).Pokud motor běží a cívky jsou vypnuty cirkuluje olej takřka bez odporu dokola (vstup -výstup rozvaděče).Hydraulický systém by měl mít přetlakový ventil -pokud dojede pístnice nadoraz a cívka je pořád sepnutá,tlak na vstupu rozvaděče přetlačí ventil,kterým jde olej zpět bez poškození hydraulického systému.
Z obrázku nepoznám jestli jej systém má a kde.
Z obrázku nepoznám jestli jej systém má a kde.
K cemu ma slouzit 3 ventil zjistis, kdyz pokoumas kam od nej vedou hadice a co je namalovane na stitku jako schema. Jinak to funguje vicemene tak jak rikas. S dorazy si nedelej starost, pokud to stroj vydrzi mechanicky, hydraulika to pusti pres bypass. Je to bezny provozni stav, ventil ktery se o to stara je soucasti cerpadla/nadrze s olejem. Pokud ti bude na pist neco tlacit, musis tam dat hydraulicky zamek, ty ventily casem pomalu pousti a pist by ti klesal.
Hydraulické systémy jsou různé. Některé funkce jsou prováděny autonomně, některé elektricky. Ten 3. ventil může být bypass, který ale funguje obráceně. Bez napětí je ventil otevřen a hydraulika je bez tlaku. Když chceš s nějakým pohonem pohnout, musíš zavřít bypass (dát pod napětí ventil bypassu) a součastně otevřít ventil pro některý válec. Zrovna tak držení pohonu v určité poloze někdy může stačit zavřít ventil a válec je držentlakem, který tam byl při zdvihu. Někdy je potřeba elektricky válec uzamknout v určité poloze. Pokud nepoznáš ze zapojení hadic a trubek na hydraulice, můžeš to vyzkoušet. Doporučoval bych ale aby sis postavil jednoho asistenta ke stoptlačítku. Někdy při zkouškách nedokážeš dost rychle zareagovat a hydraulika snado sešrotuje kus technologie během pár vteřin.
Naposledy upravil(a) Jirka525 dne 03 bře 2016, 10:23, celkem upraveno 1 x.
Jirka
Tak ono hlavně záleží na vnitřním uspořádání toho rozvaděče (blok. schéma). Předpokládám, že to chceš na nějakou štípačku. Každý rozvaděč má vstup a výstup - odtok (některé mají i tlakový výstup pro kaskádové zapojení více rozvaděčů za sebou, abys nemusel mít více tlakových obvodů).
Na tlakovém vstupu rozvaděče je přetlakový ventil - má nějaký způsob nastavování. Je to kvůli ochraně rozvaděče a příslušenství za ním. Protože čerpadlo má určitý výkon - objem oleje a již zmiňovaný výstupní tlak/min, který nemusí vyhovovat zařízení za ním. Třeba 150 atm.
Když přivedeš napětí na jednu z těch cívek, tak přitáhne šoupátko a to pustí olej bud do výstupu A nebo B. Po vypnutí se pomocí pružinek uvnitř přesune šoupátko na střed a zavře oba vývody, takže píst zůstane v té poloze, do které jsi ho posunul...
To dole vpravo - ten "lesklý" dlouhý váleček je ten přetlakový ventil... Řekl bych, že bez zapnutí té cívky dole, bude vypnut ten rozvaděč nahoře... Záleží na zapojení... Nejjednodušší je vzít čistý kýblíky, hodit do nich vývody a pozorovat co to dělá... Vyzkoušíš tím i těsnost těch rozvaděčů.
Na tlakovém vstupu rozvaděče je přetlakový ventil - má nějaký způsob nastavování. Je to kvůli ochraně rozvaděče a příslušenství za ním. Protože čerpadlo má určitý výkon - objem oleje a již zmiňovaný výstupní tlak/min, který nemusí vyhovovat zařízení za ním. Třeba 150 atm.
Když přivedeš napětí na jednu z těch cívek, tak přitáhne šoupátko a to pustí olej bud do výstupu A nebo B. Po vypnutí se pomocí pružinek uvnitř přesune šoupátko na střed a zavře oba vývody, takže píst zůstane v té poloze, do které jsi ho posunul...
To dole vpravo - ten "lesklý" dlouhý váleček je ten přetlakový ventil... Řekl bych, že bez zapnutí té cívky dole, bude vypnut ten rozvaděč nahoře... Záleží na zapojení... Nejjednodušší je vzít čistý kýblíky, hodit do nich vývody a pozorovat co to dělá... Vyzkoušíš tím i těsnost těch rozvaděčů.
Ono víceméně myslíme s Jirkou,ja jsem taky Jirka
), to samé. U nás tohle dělala Hydraulika Vrchlabí... dávalo se to na všelijaká zařízení. U nás v práci jsme to měli na ovládání hydraulické výsuvné plošiny k údržbě mostového jeřábu...
Tady máš řez té části s dvěma cívkama (vpravo nahoře):
http://www.boschrexroth.com/mobile-hydr ... anguage=de
Jinak doma nějaký tyhle rozvaděče taky máme, používají se k ovládání navijáku na LKT-81, jen je to doplněno kostkou, která omezuje tlak a je k ní připojený hydraulický akumulátor (dusíková baňka), kvůli tomu, aby zařízení běželo (navijáky šly ovládat) i při vypnutém motoru... http://www.vssystem.sk/source/hsystem61126.gif
![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
Tady máš řez té části s dvěma cívkama (vpravo nahoře):
http://www.boschrexroth.com/mobile-hydr ... anguage=de
Jinak doma nějaký tyhle rozvaděče taky máme, používají se k ovládání navijáku na LKT-81, jen je to doplněno kostkou, která omezuje tlak a je k ní připojený hydraulický akumulátor (dusíková baňka), kvůli tomu, aby zařízení běželo (navijáky šly ovládat) i při vypnutém motoru... http://www.vssystem.sk/source/hsystem61126.gif
Nerad se vnucuji, ale je zde diskuse o hydraulice tak bych se rád připojil se svým dotazem. Vstupní i výstupní otvor na olej u čerpadla, které je integrováno s motorem, je 8 mm. Je možné použít hadice na vývod z čerpadla(tedy tlakový) o menším průměru? Pokud bych ho použil, nedocházelo by k namáhání čerpadla případně k nějakému pěnění oleje?