Měnič 12V/230V - 1000W - "chlupatá sinusovka"
Moderátor: Moderátoři
- Quest
- Příspěvky: 479
- Registrován: 10 pro 2008, 01:00
- Bydliště: Polabi, kdysi řepné, nyní řepkové lány.
Měnič 12V/230V - 1000W - "chlupatá sinusovka"
Zdravím všechny přítomné.
Výše uvedený měnič zpočátku produkoval téměř čistou sinusovku. Po nějakém čase se průběh začal postupně zhoršovat viz. obr. 1,2,3. Nepřehřívá se, zdánlivě funguje normálně, superponované špičky jsou nezávislé na zatížení, naprázdno je jejich podíl na sinusoidě stejný jako při 1000W zátěže, dle obr.3. Napájení 12V kabely 75mm², aku 200Ah. Stabilizace výstupního napětí funguje dobře ±5V. (0W/1000W). V blízkosti žádný zdroj rušení.
Co se stalo?
Výše uvedený měnič zpočátku produkoval téměř čistou sinusovku. Po nějakém čase se průběh začal postupně zhoršovat viz. obr. 1,2,3. Nepřehřívá se, zdánlivě funguje normálně, superponované špičky jsou nezávislé na zatížení, naprázdno je jejich podíl na sinusoidě stejný jako při 1000W zátěže, dle obr.3. Napájení 12V kabely 75mm², aku 200Ah. Stabilizace výstupního napětí funguje dobře ±5V. (0W/1000W). V blízkosti žádný zdroj rušení.
Co se stalo?
- monterjirka
- Příspěvky: 2761
- Registrován: 14 čer 2003, 02:00
- Bydliště: Blížejov
- Quest
- Příspěvky: 479
- Registrován: 10 pro 2008, 01:00
- Bydliště: Polabi, kdysi řepné, nyní řepkové lány.
Nejde mi sehnat schema, je to německý výrobek, čínského původu, koupený v Německu. Ještě důležité info, do tohoto stadia se dostal asi po deseti minutách 600W a následně hodině trvalého zatížení pouze 70W. Že by kondíky tak rychle odešly? Elyty vizuálně dobré (Nippon 105°). Tudíž má naběháno celkem asi 70min. Než to začnu rozebírat, rád bych se zorientoval, odkud fouká.
- Přílohy
-
- GYPS1KWa.jpg
- (246.46 KiB) Staženo 77 x
-
- GYPS1KWb.jpg
- (217.64 KiB) Staženo 129 x
Naposledy upravil(a) Quest dne 15 čer 2016, 18:48, celkem upraveno 2 x.
- Quest
- Příspěvky: 479
- Registrován: 10 pro 2008, 01:00
- Bydliště: Polabi, kdysi řepné, nyní řepkové lány.
To: Celeron.
Je to tam při zatížení i naprázdno? Necpe to tam spíš zátěž? Dej fotku do 100W žárovky.[/quote]
To: PeteBurns.
Asi tak nějak, protože poslední poznatek je, že výstupních 220 má dosti tvrdý potenciál proti kostře, která by měla být asi oddělená. Má svoji zemnící svorku. (150-170V). Ve vypnutém stavu se ohmicky se jeví OK.
Zřejmě ten potenciál je od začátku, protože si vzpomínám, že při prvním zapojení do zátěže (těch 70W, jak píšu výše), jsem připojil zemnící svorku na vlastní uzemnění, což tehdy spustilo pojistku přetížení a měnič se vypnul. Následná kontrola průběhu už byla v p.... Toto asi způsobilo ten problém. Několikrát jsem ho později nechal dlouhodobě zapnutý se zátěží cca 50%, aby se kouřem prozradilo kurvítko, ale nic. Měnič maká, jenom radia SV,DV, z toho nemají radost.
Je to tam při zatížení i naprázdno? Necpe to tam spíš zátěž? Dej fotku do 100W žárovky.[/quote]
To: PeteBurns.
Asi tak nějak, protože poslední poznatek je, že výstupních 220 má dosti tvrdý potenciál proti kostře, která by měla být asi oddělená. Má svoji zemnící svorku. (150-170V). Ve vypnutém stavu se ohmicky se jeví OK.
Zřejmě ten potenciál je od začátku, protože si vzpomínám, že při prvním zapojení do zátěže (těch 70W, jak píšu výše), jsem připojil zemnící svorku na vlastní uzemnění, což tehdy spustilo pojistku přetížení a měnič se vypnul. Následná kontrola průběhu už byla v p.... Toto asi způsobilo ten problém. Několikrát jsem ho později nechal dlouhodobě zapnutý se zátěží cca 50%, aby se kouřem prozradilo kurvítko, ale nic. Měnič maká, jenom radia SV,DV, z toho nemají radost.
- Quest
- Příspěvky: 479
- Registrován: 10 pro 2008, 01:00
- Bydliště: Polabi, kdysi řepné, nyní řepkové lány.
Asi nekecá, foto č. 1, a všechny další jsou také dělané touto hračkou. Její předností je, kromě ceny i to, že chodí na dvě baterie 18650 a vejde se do kapsy. Neumím si představit jak bych se tahal se svým 20kg BM464, když druhou serii fotek jsem dělal v motorovém prostoru auta, na rozdíl od první, ve které je použita trakční baterie 105Ah. Z důvodu vyloučení vlivu této baterie a jejího "charger controleru", jsem vyzkoušel i připojení přímo na autobaterii 180 Ah v autě.voitano píše:A nekecá náhodou ten ukazovač sínusovky do 5MHz? Co nějaký pořádný analog škopek a prověřit to.
Naposledy upravil(a) Quest dne 16 čer 2016, 21:05, celkem upraveno 2 x.
- Quest
- Příspěvky: 479
- Registrován: 10 pro 2008, 01:00
- Bydliště: Polabi, kdysi řepné, nyní řepkové lány.
To: rnbw: (':D') Kam jej mám vrátit, ten je koupený jako samostatná jednotka! pozri sa na foto, ako vyzerá
Jeho místo je předurčeno jako silnější náhrada za 500W měnič připojený a provozovaný na tu zmiňovanou tr.bat. Ten musí fungovat na jakékoliv kapacitně dostatečně dimenzované 12V baterii, nebo mi chceš tvrdit, že ne?
![Twisted Evil :twisted:](./images/smilies/icon_twisted.gif)
![Laughing :lol:](./images/smilies/icon_lol.gif)
Samozrejme, ze bez zataze to musi fungovat aj na slaby 12V zdroj. Ked si spomenul, ze to zacalo robit po vypnuti ochranou, tak by som sa zameral na tranzistory vo vystupnom moste, na vystupny filter - ako tlmivky, tak kondiky - ono to proste vyzera, akoby zacalo nieco prerazat, pri tej vysokej SPWM frekvencii to potom moze robit taketo prudove a napatove spicky a nic sa nemusi odpalit...Galvanicky oddeleny vystup od vstupu moze aj nemusi byt, zalezi na konstrukcii, ale vacsina menicov je. Pomeraj tvar impulzov na kazdom vystupnom mosfete, ci nebude vidno nejaky rozdiel a chybu...