=12V na ~12V
Moderátor: Moderátoři
=12V na ~12V
Zdravim vas, potreboval bych navod na stavbu pokud mozno jednoducheho obvodu na menic ze 12V stejnosmernyho napeti na 12V stridavyho, zarizeni by melo byt schopno davat alespon 2-3A. Danou vec budu napajet z autobaterie. Diky moc za rady
napajeni reprobeden z autobaterie, pokud by se zadny napad, navod, schema nenaslo, mel bych jeste jeden dotaz, k tematu...kdyz bych zapojil misto stridavyho stejnosmerny, to projde diodovym mustkem, jen dvema diodama, na kazde ztrata cca 0,5V pak je kondik, a na nem jen 11V misto 17V ktery se tam objevi pri stridavym napeti...a tech 11 je na beh repro malo, pri 12 to hraje luxusne, zkousel sem, nicmene napajeni sem musel vyst az za mustek, tedy dost nevzhledne. Stalo by se neco tem dvema diodam, kteryma tece proud pri stejnosmernym napeti, kdyz je zkratuju?
Diodám by se nic stát nemělo. Krom toho za běhu motoru by napětí na baterii mělo být okolo 14V. Jinak by ti ale stačil jakýkoliv měnič z 12V na 17V aby měl patřičný proud. Tyto mšniče se prodávají např. pro notebooky. Nebo si ho můžeš udělat sám, na netu najdeš spoustu zapojení. U mne na stránkách najdeš taky (sekce download, zdroje měniče nabíječe označení dcdc_2-zip. Výstup lze nastavit trimrem na požadované napětí). Já osobně bych tam přidal konektor který bych zapojil až za můstek a na něj bych přivedl napětí z baterie.
Diky, myslim, ze to vyresim cestou nejjednodussiho odporu, premostenim dvou diod chtel sem se jen ujistit, ze se jim nic nestane...
A jen doplnim, ze ta autobaterie nebude v aute a nebude tedy nijak dobijena, mel sem to mozna napsat jiz driv, aby nedoslo k zbytecnymu zkresleni informace. I tak diky za rady a na ten menic se alespon podivam
A jen doplnim, ze ta autobaterie nebude v aute a nebude tedy nijak dobijena, mel sem to mozna napsat jiz driv, aby nedoslo k zbytecnymu zkresleni informace. I tak diky za rady a na ten menic se alespon podivam
- ZdenekHQ
- Administrátor
- Příspěvky: 25593
- Registrován: 21 črc 2006, 02:00
- Bydliště: skoro Brno
- Kontaktovat uživatele:
Mám takovej dojem, že si pleteš dvě věci - efektivních 12V střídavých dá po usměrnění skutečně 17V stejnosměrných díky tomu, že u střídavýho napětí se uvádí efektivní, nikoliv usměrněním získaná špičková hodnota. Tudíž převádět 12 ze ss na st nikam nepovede...
Pro moje oslovení klidně použijte jméno Zdeněk
Správně navržené zapojení je jako recept na dobré jídlo.
Můžete vynechat půlku ingrediencí, nebo přidat jiné,
ale jste si jistí, že vám to bude chutnat[?]
Správně navržené zapojení je jako recept na dobré jídlo.
Můžete vynechat půlku ingrediencí, nebo přidat jiné,
ale jste si jistí, že vám to bude chutnat[?]
Pokud přemostíš jenom diody, pak musíš mít ale pořád nabitou baterku na 100%. Při 12V je baterka vybytá tak na 50%, při 11V tak na 85%. Ale to nejhorší jsou úbytky napětí na vodičích (kabely od baterie k repro), záleží na průřezu a délce. Doporučuji alespoň 2,5 mm průřez (raději 4 mm) a délku co nejkratší, aby se ti nestalo, že to bude třeba od určité hlasitosti kolabovat.
dneska tvoje prispevky stojej uplne naprd,spam jako vysitej(celkem 3),asi blbej den, nebo nadelano v hlaveRakosnik píše:kdyz chces vf......
proc si misto menice nesezenes trafo.... 230V/12V???
kdybys aspon trochu cetl,tak nechce vf,ale 50Hz(teda pokud to je pro tebe vf,tak prosim)a chce to tahat z autobaterie...to ma jako kvuli tvymu reseni delat jeste menic na 12V ss/230V str???