tyristorový zapalováni na 6V pro motocykly jawa

Problémy s návrhem, konstrukcí, zapojením, realizací elektronických zařízení

Moderátor: Moderátoři

Zpráva
Autor
jefo250Tyris

tyristorový zapalováni na 6V pro motocykly jawa

#1 Příspěvek od jefo250Tyris »

èau lidi prosím vás nemáte nìkdo doma schéma nebo návod na výrobu tyristorovýho zapalováni na 6V pro motocykle Jawa ?jedná se o dvouválec èili to budou dvì schéma nebo jedno spoleèné. ještì pøihodím par údajù napájecí napìtí: 6-7,5Vù
odbìr cívek v klidu pøi Ucc 6V: 3,5A ,za chodu motoru : 0,8A. jedná se my o odlehèení kladívka/ek,spolehlivìjší chod motoru,lepší silnìjší jiskra.mìl sem podobnemì nevyhovuje, kostra je tvoøena záporným polem baterie/dynama.. dík :roll: :?

Uživatelský avatar
Radix
Příspěvky: 2633
Registrován: 14 lis 2006, 01:00

#2 Příspěvek od Radix »

Udělej si tranzistorové se dvěma tranzistory. Kladívko je v bázi PNP a ten spíná nějaký VN. Já jsem měl KU608. Je to jednoduché a spolehlivé. Na dvouválec potřebuješ dvě. Dají se přidělat přímo na zapalovací cívky.

Uživatelský avatar
Hurvo
Příspěvky: 156
Registrován: 09 kvě 2006, 02:00
Bydliště: Pod Javorinou

#3 Příspěvek od Hurvo »


Uživatelský avatar
jefo250
Příspěvky: 57
Registrován: 16 čer 2007, 02:00

#4 Příspěvek od jefo250 »

Radix píše:Udělej si tranzistorové se dvěma tranzistory. Kladívko je v bázi PNP a ten spíná nějaký VN. Já jsem měl KU608. Je to jednoduché a spolehlivé. Na dvouválec potřebuješ dvě. Dají se přidělat přímo na zapalovací cívky.
maš to cschéma někde doma prosímtě.? ja měl tranzistora ale tam bylo nutní mít na kostře + pol bylo to dělane pomoci BU508 ..

Uživatelský avatar
Radix
Příspěvky: 2633
Registrován: 14 lis 2006, 01:00

#5 Příspěvek od Radix »

Schéma mám, kam to chceš poslat?

Uživatelský avatar
kondor
Příspěvky: 193
Registrován: 31 črc 2005, 02:00
Bydliště: Česká Lípa

#6 Příspěvek od kondor »

To RADIX :
Pokud můžu poprosit,mohl by jsi mi ho taky poslat??
kondor69@seznam.cz Díky moc

Uživatelský avatar
jefo250
Příspěvky: 57
Registrován: 16 čer 2007, 02:00

#7 Příspěvek od jefo250 »

RADIX. jefo250@azet.sk díkes moc :D :) :bordel:

Uživatelský avatar
breta1
Příspěvky: 3454
Registrován: 09 zář 2005, 02:00

#8 Příspěvek od breta1 »

Kdysi jsem rozebral a rozkleslil schema tyristorového zapalování z BABETY - bylo to zalité v krabiččce, budilo to zapalovací cívku 6V a schema zapojení bylo úplně jednoduché- tyristor, dioda, kondenzátor. Na magnetu se k tomu využívaly 2 vinutí, jedno budilo přímo řídící elektrodu tyristoru, druhé přes diodu nabíjelo kond a ten se tyristorem připínal k cívce. To schema bych určitě někde vyhrabal.

Uživatelský avatar
Radix
Příspěvky: 2633
Registrován: 14 lis 2006, 01:00

#9 Příspěvek od Radix »

To bude asi podobné zapojení, jako na Jawu 50, které vyšlo v příloze AR 74, str. 31.

Uživatelský avatar
jefo250
Příspěvky: 57
Registrován: 16 čer 2007, 02:00

#10 Příspěvek od jefo250 »

Čau Radixi moc krat díky za chema hele tam si použil tranzistory KU605 no s těma je prbolěm mužu je nahradit KD605 pač tych mám doma hafo..nebo něco novějšího. dík..

Uživatelský avatar
Radix
Příspěvky: 2633
Registrován: 14 lis 2006, 01:00

#11 Příspěvek od Radix »

Já jsem tam použil KU608, KU605 by taky mohl stačit.
KD605 tam dát nemůžeš, jsou jen na 40 V. Musí to být tranzistor na vyšší napětí, alespoň 250 V.

Uživatelský avatar
jano2
Příspěvky: 1748
Registrován: 28 pro 2006, 01:00
Bydliště: Orava,sever

#12 Příspěvek od jano2 »

Radix píše:Schéma mám, kam to chceš poslat?
Možem poprosit o schema?Dakujem!
Malo toho viem,radšej sa spytam.

Uživatelský avatar
Radix
Příspěvky: 2633
Registrován: 14 lis 2006, 01:00

#13 Příspěvek od Radix »

Poslal jsem to, ale nezobrazilo se mně to v odeslané poště. Když tak se přihlaš znova.

Uživatelský avatar
yakl
Příspěvky: 436
Registrován: 14 dub 2005, 02:00

#14 Příspěvek od yakl »

Ak sa jedná o motocykel s dynamom a mechanickým regulátorom napätia, tak nie je problém prebudiť dynamo na inú polaritu a tak využiť napríklad tú ponúkanú schému pre elektriku so spoločným plus pólom. Robí sa to tak, že pripojíme akumulátor tak, ako potrebujeme zapneme zapaľovanie a na okamih stlačíme kotvičku regulátora mechanicky - prstom. Od tejto doby je dynamo nabudené tak, ako bol v okamihu stlačenia pripojený akumulátor!! Pozor však na iné, už použité zariadenia v palubnej sieti, či ich neohrozí opačná polarita!!

Uživatelský avatar
jano2
Příspěvky: 1748
Registrován: 28 pro 2006, 01:00
Bydliště: Orava,sever

#15 Příspěvek od jano2 »

Radix píše:Poslal jsem to, ale nezobrazilo se mně to v odeslané poště. Když tak se přihlaš znova.
Došlo vporiadku,mockrat dakujem!!!
Malo toho viem,radšej sa spytam.

Odpovědět

Zpět na „Řešení problémů s různými konstrukcemi“