Downsizing, bylo to jasné vždycky (jak komu)
Moderátor: Moderátoři
-
- Příspěvky: 650
- Registrován: 24 črc 2016, 02:00
Objem 1,4 JE daunsajz - protože se nikdy seriózně nemontoval do aut s váhou nad tunu pohotovostně = třída velikosti oktávky. Vždycky tahle třída byla "doménou" motorů o objemu těsně pod 2 litry až cca 2,5 litru v atmosféře, s turbem aspoň 1,6 v beneli nebo 1,8 - 1,9 v naftě. "Čtrnáctistovka" byť naturbovaná je prostě "podměrečná" a její používání v čemkoliv těžším než je fábule (cca 1000 kilo pohotovostně) je začátkem "šizení na váze" - sice tam ty kila vaty papírově jsou, ale musíte je dolovat plynem až někde z oblasti kolem 4 000RPM a zaplatit za ně spotřebou, kterou by měl i dvoulitr, provozovanej v tom samým autě, ale v daleko pohodovějších podmínkách pro svoji funkci. Prostě daunsajz je šajs a šit na druhou ...
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...
A kutilmile - nelituju tě !!!
A kutilmile - nelituju tě !!!
Sice off-topic, ale musim sem tu fotku dat - takovy osvezeni po tom downsizingu
Nalezeno v krabici na popelnici
Nalezeno v krabici na popelnici
- Přílohy
-
- 2016-11-02.jpg
- (284.64 KiB) Staženo 56 x
Jak se to vezme....EKKAR píše:Objem 1,4 JE daunsajz - protože se nikdy seriózně nemontoval do aut s váhou nad tunu pohotovostně...
Na obrázku je auto s váhou určitě nad tunu pohotovostní (+ užitečná asi 520 kg), délka necelých čtyři a půl metru, jehož nejslabší motorizace byla atmosférická jednatrojka. Pravda, není to ten známý sen českého řidiče "táhnetovocpoda", naopak. Nejvyšší výkon 65 kW v 6000 ot. (omezovač nastaven na 6300), vrchol krouťáku až ve 4800.
Nicméně tenhle motor měl vysoké otáčky vysloveně rád a i s tímhle poměrně velkým a těžkým autem dosahoval zajímavých reálných parametrů - zrychlení 0 - 100 za 11,5 sek., max. rychlost přes sto osmdesát. Spotřeba i přes hydraulický posilovač nikdy nepřelezla i při svižné jízdě v kombinaci tak 6,2 či 6,3 litru.
Takže pokud člověk uměl trochu řadit a využívat vlastnosti motoru, byl to podle mě ideální downsizing, když už. Ne to, co se děje dneska.
P.S. Všimněte si precizní aerodynamiky. A taky se to dodávalo s jemněji odstupňovanou šestistupňovou převodovkou.
Ale jak golfík, tak "třidvatrojka" jsou auta "s váhou do tuny pohotovostně", rozhodně to nebyla a není "střední třída", do který se dneska takový podměráky normálně dávají - jako je mondeo nebo laguna. Dyť golf byl na začátku výroby stejná třída, jako o cca 10 let pozdější fáčko!
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...
A kutilmile - nelituju tě !!!
A kutilmile - nelituju tě !!!
No, jezdím do práce stejně daleko a když vezmu průměrku jen za tu dobu, co jezdím tuhle couračku kolem komína, tak v létě 8,5 a v zimě klidně 10 - a to mám atmosféru 1,4. Ale není problém s ní jet i za 15. A obráceně, pokud s ní pojedu lážoplážo po jedničkách a dvojkách dlouhou trasu, tak se dostanu i v 5 lidech na palubě na hranici 6 litrů s hodinovým průměrem těsně pod 60kmh - trasu z Český Třebový na nejrůznější akce do Lešan (nejbližší větší město Týn nad Sázavou) mi plánovač nalajnuje na 212km a 2:52 hodin jízdy s použitím dálnic - a Drobek na to sblafne cca 22 litrů na 1 cestu.
Když vyhodím placený úseky a zadám jízdu jen po neplacený síti, dálka se změní na 177km a jízdní doba na 3:14 hodiny - a když jedu svoji vyčmuchanou trasu, naměřím 173km a dobu mi plánovač počítá na 3:20 hodiny.
Ale tím, že při rychlosti 100-105 tacho mezi obcema (93-95 GPS) a 55 tacho (51-52 GPS) po vsi/městě udělám spotřebu kolem těch 6-6,5 litrů místo 10, tak při zdržení o zhruba půl hodiny za beneli zaplatím o dobrejch 40% míň - prostě po dálnici bych měl jednu nádrž (Drobek má 55l) tak akorát na cestu tam a zpátky, zatímco když jedu "lenivější" tempo, sblafne jen o něco málo víc než polovičku nádrže NA OBĚ CESTY. Při dnešních cenách je ten rozdíl přibližně 350 kaček za jednu jízdu ...
A vůbec nevěřím tomu, že bych měl stejný spotřebový údaje s tím litrovým TSIčkem - protože to už v těch rychlostech kolem 100kmh toho má v autě s 1250-1500 kilama provozní váhy plný brejle ...
Když vyhodím placený úseky a zadám jízdu jen po neplacený síti, dálka se změní na 177km a jízdní doba na 3:14 hodiny - a když jedu svoji vyčmuchanou trasu, naměřím 173km a dobu mi plánovač počítá na 3:20 hodiny.
Ale tím, že při rychlosti 100-105 tacho mezi obcema (93-95 GPS) a 55 tacho (51-52 GPS) po vsi/městě udělám spotřebu kolem těch 6-6,5 litrů místo 10, tak při zdržení o zhruba půl hodiny za beneli zaplatím o dobrejch 40% míň - prostě po dálnici bych měl jednu nádrž (Drobek má 55l) tak akorát na cestu tam a zpátky, zatímco když jedu "lenivější" tempo, sblafne jen o něco málo víc než polovičku nádrže NA OBĚ CESTY. Při dnešních cenách je ten rozdíl přibližně 350 kaček za jednu jízdu ...
A vůbec nevěřím tomu, že bych měl stejný spotřebový údaje s tím litrovým TSIčkem - protože to už v těch rychlostech kolem 100kmh toho má v autě s 1250-1500 kilama provozní váhy plný brejle ...
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...
A kutilmile - nelituju tě !!!
A kutilmile - nelituju tě !!!