Downsizing, bylo to jasné vždycky (jak komu)

Vše, co se týká elektroniky v automobilech, motocyklech a jiných samohybech

Moderátor: Moderátoři

Odpovědět
Zpráva
Autor
Radovan_79
Příspěvky: 650
Registrován: 24 črc 2016, 02:00

#106 Příspěvek od Radovan_79 »

Ťava prdí, tak normy splňovat nebude.

Uživatelský avatar
Standa99
Příspěvky: 3476
Registrován: 29 čer 2004, 02:00

#107 Příspěvek od Standa99 »

Klasický tlak na šejky a rusáky, že by jim mohly vyschnout příjmy 8-)
.
..
...
Ať žije zdejší FOSILOVNA :D

Uživatelský avatar
soucek
Příspěvky: 656
Registrován: 24 bře 2005, 01:00

#108 Příspěvek od soucek »

rnbw píše:Ale 1,4 v Golfe nie je ziadny downsizing. To je normalny objem na take auto + turbo ako bonus (pre niekoho).
Když jsem před lety kupoval 1.4TSI v Golfu tak se uvádělo, že motor vycházel koncepčně z atmosféry 1.6. Takže jsem to vnímal jako downsizing.
Pivo lahvový....a půl je hotový.

Uživatelský avatar
EKKAR
Příspěvky: 29689
Registrován: 16 bře 2005, 01:00
Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21

#109 Příspěvek od EKKAR »

Objem 1,4 JE daunsajz - protože se nikdy seriózně nemontoval do aut s váhou nad tunu pohotovostně = třída velikosti oktávky. Vždycky tahle třída byla "doménou" motorů o objemu těsně pod 2 litry až cca 2,5 litru v atmosféře, s turbem aspoň 1,6 v beneli nebo 1,8 - 1,9 v naftě. "Čtrnáctistovka" byť naturbovaná je prostě "podměrečná" a její používání v čemkoliv těžším než je fábule (cca 1000 kilo pohotovostně) je začátkem "šizení na váze" - sice tam ty kila vaty papírově jsou, ale musíte je dolovat plynem až někde z oblasti kolem 4 000RPM a zaplatit za ně spotřebou, kterou by měl i dvoulitr, provozovanej v tom samým autě, ale v daleko pohodovějších podmínkách pro svoji funkci. Prostě daunsajz je šajs a šit na druhou ...
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...

A kutilmile - nelituju tě :mrgreen: :mrgreen: !!!

Uživatelský avatar
PixelOrgy
Příspěvky: 1933
Registrován: 04 zář 2007, 02:00

#110 Příspěvek od PixelOrgy »

Sice off-topic, ale musim sem tu fotku dat - takovy osvezeni po tom downsizingu :-)

Nalezeno v krabici na popelnici :-)
Přílohy
2016-11-02.jpg
(284.64 KiB) Staženo 56 x

Uživatelský avatar
Standa99
Příspěvky: 3476
Registrován: 29 čer 2004, 02:00

#111 Příspěvek od Standa99 »

.
..
...
Ať žije zdejší FOSILOVNA :D

Uživatelský avatar
Jimmi2
Příspěvky: 1177
Registrován: 04 led 2010, 01:00
Bydliště: Praha, Teplice

#112 Příspěvek od Jimmi2 »

EKKAR píše:Objem 1,4 JE daunsajz - protože se nikdy seriózně nemontoval do aut s váhou nad tunu pohotovostně...
Jak se to vezme....
Na obrázku je auto s váhou určitě nad tunu pohotovostní (+ užitečná asi 520 kg), délka necelých čtyři a půl metru, jehož nejslabší motorizace byla atmosférická jednatrojka. Pravda, není to ten známý sen českého řidiče "táhnetovocpoda", naopak. Nejvyšší výkon 65 kW v 6000 ot. (omezovač nastaven na 6300), vrchol krouťáku až ve 4800.
Nicméně tenhle motor měl vysoké otáčky vysloveně rád a i s tímhle poměrně velkým a těžkým autem dosahoval zajímavých reálných parametrů - zrychlení 0 - 100 za 11,5 sek., max. rychlost přes sto osmdesát. Spotřeba i přes hydraulický posilovač nikdy nepřelezla i při svižné jízdě v kombinaci tak 6,2 či 6,3 litru.
Takže pokud člověk uměl trochu řadit a využívat vlastnosti motoru, byl to podle mě ideální downsizing, když už. Ne to, co se děje dneska.

P.S. Všimněte si precizní aerodynamiky. A taky se to dodávalo s jemněji odstupňovanou šestistupňovou převodovkou.

Obrázek

Uživatelský avatar
rnbw
Příspěvky: 32312
Registrován: 21 bře 2006, 01:00
Bydliště: Bratislava

#113 Příspěvek od rnbw »

Asi tak... Aj Mazda 323 sa robila s motormi 1,3l, 1,5l a 1,8l.

A aj do toho "slavneho" Golfu sa predtym (Mk3, Mk4) daval motor 1,4l, predtym aj mensie.

Uživatelský avatar
EKKAR
Příspěvky: 29689
Registrován: 16 bře 2005, 01:00
Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21

#114 Příspěvek od EKKAR »

Ale jak golfík, tak "třidvatrojka" jsou auta "s váhou do tuny pohotovostně", rozhodně to nebyla a není "střední třída", do který se dneska takový podměráky normálně dávají - jako je mondeo nebo laguna. Dyť golf byl na začátku výroby stejná třída, jako o cca 10 let pozdější fáčko!
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...

A kutilmile - nelituju tě :mrgreen: :mrgreen: !!!

Uživatelský avatar
Jimmi2
Příspěvky: 1177
Registrován: 04 led 2010, 01:00
Bydliště: Praha, Teplice

#115 Příspěvek od Jimmi2 »

U střední třídy je celkově downsizing nesmysl. Bavme se o té nižší střední, ze které je i můj příklad.....

Uživatelský avatar
EKKAR
Příspěvky: 29689
Registrován: 16 bře 2005, 01:00
Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21

#116 Příspěvek od EKKAR »

Dyť se o ní bavíme - příklad vochcáfka III. gen s motorizací 1,0TSI 81kW trojhrnec s píšťalkou...
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...

A kutilmile - nelituju tě :mrgreen: :mrgreen: !!!

Uživatelský avatar
Standa99
Příspěvky: 3476
Registrován: 29 čer 2004, 02:00

#117 Příspěvek od Standa99 »

V mém odkazu se píše o 85kW, to by jim škodil :lol:
.
..
...
Ať žije zdejší FOSILOVNA :D

Uživatelský avatar
EKKAR
Příspěvky: 29689
Registrován: 16 bře 2005, 01:00
Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21

#118 Příspěvek od EKKAR »

Ono jestli tam bude papírově 110 nebo 114 kobyl je úplně fuc.k... Stejně to bude mít furt spotřebu v reálu mezi 6 a 7 litrama a po dálnici 8-8,5 litru - fyziku neojebeš ...
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...

A kutilmile - nelituju tě :mrgreen: :mrgreen: !!!

Uživatelský avatar
Standa99
Příspěvky: 3476
Registrován: 29 čer 2004, 02:00

#119 Příspěvek od Standa99 »

Mám 1.4 s větrákem, jezdím jenom 4km na šichtu a pod 8l/100 se dostanu jen chybou v excelu :lol:
.
..
...
Ať žije zdejší FOSILOVNA :D

Uživatelský avatar
EKKAR
Příspěvky: 29689
Registrován: 16 bře 2005, 01:00
Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21

#120 Příspěvek od EKKAR »

No, jezdím do práce stejně daleko a když vezmu průměrku jen za tu dobu, co jezdím tuhle couračku kolem komína, tak v létě 8,5 a v zimě klidně 10 - a to mám atmosféru 1,4. Ale není problém s ní jet i za 15. A obráceně, pokud s ní pojedu lážoplážo po jedničkách a dvojkách dlouhou trasu, tak se dostanu i v 5 lidech na palubě na hranici 6 litrů s hodinovým průměrem těsně pod 60kmh - trasu z Český Třebový na nejrůznější akce do Lešan (nejbližší větší město Týn nad Sázavou) mi plánovač nalajnuje na 212km a 2:52 hodin jízdy s použitím dálnic - a Drobek na to sblafne cca 22 litrů na 1 cestu.
Když vyhodím placený úseky a zadám jízdu jen po neplacený síti, dálka se změní na 177km a jízdní doba na 3:14 hodiny - a když jedu svoji vyčmuchanou trasu, naměřím 173km a dobu mi plánovač počítá na 3:20 hodiny.
Ale tím, že při rychlosti 100-105 tacho mezi obcema (93-95 GPS) a 55 tacho (51-52 GPS) po vsi/městě udělám spotřebu kolem těch 6-6,5 litrů místo 10, tak při zdržení o zhruba půl hodiny za beneli zaplatím o dobrejch 40% míň - prostě po dálnici bych měl jednu nádrž (Drobek má 55l) tak akorát na cestu tam a zpátky, zatímco když jedu "lenivější" tempo, sblafne jen o něco málo víc než polovičku nádrže NA OBĚ CESTY. Při dnešních cenách je ten rozdíl přibližně 350 kaček za jednu jízdu ...

A vůbec nevěřím tomu, že bych měl stejný spotřebový údaje s tím litrovým TSIčkem - protože to už v těch rychlostech kolem 100kmh toho má v autě s 1250-1500 kilama provozní váhy plný brejle ...
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...

A kutilmile - nelituju tě :mrgreen: :mrgreen: !!!

Odpovědět

Zpět na „Auto - Moto technika“