Renault Megane 2006, oprava vyhřívání zadního skla

Vše, co se týká elektroniky v automobilech, motocyklech a jiných samohybech

Moderátor: Moderátoři

Odpovědět
Zpráva
Autor
Uživatelský avatar
radovanhlavacek
Příspěvky: 413
Registrován: 08 kvě 2007, 02:00

Renault Megane 2006, oprava vyhřívání zadního skla

#1 Příspěvek od radovanhlavacek »

Zdravím. Uvádím zde jen pro zajímavost opravu upadlého měděného (nebo bronzového) vývodu vyhřívání zadního skla Renault Megane 2006 kombi. Tchán za mnou přišel, že jim netopí zadní sklo a v servise Renault v Hradci Královém mu poradili jako jedinou variantu, výměna zadního skla. Cca 8tis.. Pálka pro důchodce... Utržený vývod zadního skla prý nelze opravit. Což mi přišlo divné, protože vím o existenci vodivých lepidel..např. dvojsložkový vodivý epoxid LOCTITE 3888
třeba zde:
http://proprumysl.cz/loctite-3888-2-5-g/
No jo, ale 1300,- je fakt pálka za lepidlo. Už sem to chtěl shánět. Ale pak sem přišel na:
https://www.gme.cz/elektrovodive-lepidlo-wire-glue
je za 235,-.
To levnější je na bázi uhlíku, dražší na bázi stříbra...
Pak sem se pozorně podíval na upadnutý vývod a všiml sem si na stykové ploše vývodu a skla, kovového povlaku, jako je Sn-pájka. Když sem přiložil rozpálený hrot páječky na 250stC, kov se tavil. Očistil sem jako kontakt, tak potřebné místo na folii vyhřívání zadního skla pomocí jemného smirku a velice pohodlně "ocínoval" Pb pájka stékala a nedržela. Bezolovnatá pájka kupodivu držela skvěle. Upadnutý vývod sem tedy jednoduše přiletoval. Vše drží a chodí. Při prohlídce druhé strany, tedy vývodu druhé strany sem zjistil, že i druhá strana je z fabriky pájená. Jako mé pájení nelze srovnat s tím z fabriky, dal sem tam pro jistotu více pájky.. Ale maká to. Odpor vyhřívání při 7stC byl 1ohm.
Nevím, zda je to správný postup a jak dlouho to vydrží. Ale třeba to někomu poslouží....

Odpovědět

Zpět na „Auto - Moto technika“