Audiofilní debata - Tesla vs. zbytek audiosvěta

Opravy a závady na MG, RMGF, CD, zesilovačů, receiverů, reprosoustav

Moderátor: Moderátoři

Zpráva
Autor
Uživatelský avatar
Thales
Příspěvky: 1163
Registrován: 26 lis 2006, 01:00
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

#46 Příspěvek od Thales »

Ale věkem roste poslechová zkušenost a člověk už tak nějak lépe ví po čem jde, co mu vadí a co naopak vyhovuje.

Nesmysly nepodporuju, ale šoupání beden zrovna nesmysl není.

Připadá ti snad že bych byl zastáncem stylu nejnovější za každou cenu? Stáří mě vůbec nezajímá, zato mě zajímá jak to hraje. Jsem velkým zastáncem bazaru a vlastní tvorby. Pokud mě to při konfrontaci přesvědčí že by se mi vyplatilo za to dát ty peníze tak proč ne?

Co mi ale vadí je to, že na tomto fóru jakmile se člověk motá kolem něčeho lepšího než je úplný šrot, tak je považován za audiofila, což vnímám spíše jako nadávku. Považuju se za technika, který je shodou okolností zaměřený směrem audio, ne za magora co jen pročítá katalogy, leští bedny a řeší kabelové kraviny. To mi umožňuje řešit věci ekonomicky i technicky efektivně (časově je to už poněkud slabší).

Radovan_79
Příspěvky: 650
Registrován: 24 črc 2016, 02:00

#47 Příspěvek od Radovan_79 »

No vidíš to. Já jsem taky experimentoval s umístěním a to mi už asi osm let vyhovuje to stejné a stejné bedny, které mám cca 14 let.
Jak jsem psal, nevěřil jsem, co za změny a jak dobře rozehrát repro dovede kvalitní zesilovač... Nyní jsem ve stadiu, že mi to co mám naprosto vyhovuje a poskytuje to, proč lidé obvykle audio sestavu doma mají.
Jasně, to s opletem z vlny andských lam byla nadsázka, to jsi doufám poznal :) Ale když pak některé "audiofily" posloucháš, tak se neubráníš úsměvu. Měl jsem odkaz na nějaký slepý test, kdy proti sobě stály sestavy typu McIntosh a bedny za sto tisíc a na straně druhé běžné komponenty Sony (spíš nižší třída, ani ne QS, ES) a bedny asi za pět tisíc. Většina "audiofilů" označila jako lépe hrající to Sony, nebo nebyli schopni určit co je co.
Takže těžko říci...
S tím šrotem souhlasím.

Uživatelský avatar
Syron
Příspěvky: 662
Registrován: 20 říj 2016, 02:00
Bydliště: Olomoucko

#48 Příspěvek od Syron »

Myslel jsem si, že když nebudu reagovat, některé afekty pominou. Bavili jsme se o Tesle Valmez, jejich báječných oválných reproduktorech ARE.., tlakáči ART481 a příslušné době. Najednou tady lítají AQ, Pioneery, privatizace, Dežo atd. Třeba Thales: vyčítáš mi, že jsem zapšklý, vkládáš mi něco, co jsem nenapsal, vybíráš si jen něco, a to něco pak ještě překroutíš. Ale já se na tebe nezlobím. Kdes přišel k tomu, že mi stačí generátor a výpočty? kde jsi to v mém příspěvku četl? Zvukovody se až tak často nelámaly, spíš se rozlepil spoj, což mělo za následek skřípnutí kmitačky. Nevím, kde s četl o ulomeném krčku. U mne rozhodně ne!
Proč se nepoužívaly repráky se "zvukovody" v následné produkci Tesly, když byly tak výborné? No a s těmi kaloťáky, kde jsem psal, že se VYRÁBĚLY nebo prodávaly současně s ART 481? Psal jsem, že se vyvíjely, a později. rozhodně ne v roce 1965. ART se prodávaly ještě mnohem později, ať mě zas někdo nechytá za slovo, až do snad 80. nebo konce 70. let. No a že byly hned první kalotové výrobky všechny super, jsem taky nenapsal. Ale od Tesly neznám žádný výborný kaloťák. Rád se nechám poučit.
Páskové reproduktory se zas až tak moc nepoužívají, možná u čtyřpásmových beden, a v době ARE nebo ART Tesla nevím, že by je už někdo vyráběl. A protože s nimi nemám až takové zkušenosti, nepíšu o nich. Ostatně nepíšu ve svých příspěvcích o věcech, které jsem neměl možnost poznat, nebo o kterých vím z doslechu. Ty transformátory, o kterých píšeš, že nejsou komplikací, se dají seriózně navrhnout v požadované kvalitě jen pro poměrně úzké pásmo kmitočtů. A žádná zázračná výhybka moc nepomůže.
Můžeš uvést některé ty, jak píšeš, špatné reprobedny JBL, vyrobené před rokem 1990? A taky bych rád věděl tu Teslu ze stejné doby, která přehraje JBL. Rád se poučím, a rozhodně nejsem nepřístupný novým poznatkům.
Ještě k té privatizaci Tesly, jak psal Rudolf. Píšeš úplně z cesty, a ještě ty opičky. Když už vůbec netušíš, která bije, radši než hovadiny, nepiš nic. Bavíme se o zlaté éře Tesly Valmez, a v tě době byla privatizace sprosté slovo, za něž hrozil krym tak 2-20 let, příp, zabavení majetku. Spisovný název byl rozkrádání majetku v socialistickém vlastnictví! A to, že fabrika zkrachovala, bylo právě proto, že nedokázala vyrábět konkurence schopné výrobky. Světe, div se! Ti zatracení imperialisti si nevážili tak vynikajících repráků.

Uživatelský avatar
EKKAR
Příspěvky: 29689
Registrován: 16 bře 2005, 01:00
Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21

#49 Příspěvek od EKKAR »

Syron píše:...
Ještě k té privatizaci Tesly, jak psal Rudolf. Píšeš úplně z cesty, a ještě ty opičky. Když už vůbec netušíš, která bije, radši než hovadiny, nepiš nic. Bavíme se o zlaté éře Tesly Valmez, a v tě době byla privatizace sprosté slovo, za něž hrozil krym tak 2-20 let, příp, zabavení majetku. Spisovný název byl rozkrádání majetku v socialistickém vlastnictví! A to, že fabrika zkrachovala, bylo právě proto, že nedokázala vyrábět konkurence schopné výrobky. Světe, div se! Ti zatracení imperialisti si nevážili tak vynikajících repráků.
No, myslím že by ses divil, do čeho všeho se TVM repra montovaly - že třeba až do poslední chvíle výroby druhogenerační oktávky se sériovej audiosystém v nich skládal převážně z výrobků firmy TVM!!! Jistě, daly se objednat jiný jako doplňková výbava a stejně tak se daly koupit jiný sady, ale z fabriky v Boleslavi vyjíždělo nějakejch 300-500 000 oktávek ročně a drtivá většina z nich byla osazená reprama TVM - až do roku 2014, kdy najednou někdo přišel s levnějším řešením - s reprama do oktávky z dovozu. Jestli jsou kvalitnější nevím, ochcáfku III.generace nevlastním - ale od roku 1996 až do roku 2014, to už je hezkej počet aut... A že se ochcáfky vyvážely do půlky světa dost dobře nepopřeš - a nesnaž se mi tvrdit, že celej export mimo ČR byl osazovanej reprama z dovozu... To šlo dělat v době vývozu favoritů, kdy těch pár stovek ročně vybavit dovozovým komponentem nestálo raketu. Ale udělat to pro 70-80% produkce fabriky je nesmysl. TVM prostě někomu vadila, tak ji jednoduše ekonomicky zlikvidoval, resp. nechal zlikvidovat dovozem dumpingový produkce...
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...

A kutilmile - nelituju tě :mrgreen: :mrgreen: !!!

Uživatelský avatar
Syron
Příspěvky: 662
Registrován: 20 říj 2016, 02:00
Bydliště: Olomoucko

#50 Příspěvek od Syron »

Pokud to píšeš, tak to zřejmě tak je. Nejsem v permanentní opozici za každou cenu. Diskutovali jsme, nebo spíš se dohadovali, o jiné, dřívější době. O Oktáviích toho až tolik nevím, proto dík za informace. Osobně preferuji spíš Pežoty, ale to neznamená, že by Škodovky byly špatné auta, spíš v některých ohledech i lepší, ale někomu se líbí blondýny, jinému třeba černovlásky. Třeba v mé 206ce byly orig. Boschmanny 6,5" snad krom magnetů celé plastové, a byly snad ještě horší než ty Tesly předrevoluční, ale všeobecně dnes kvalita téměř všeho je spíš čím dál horší. Dá se říct, že kvalita často odpovídá ceně. Ale snad zas nesklidím za tyto výroky kritiku, jde jen o můj názor.
Ještě k těm škodovkám: jako služební auta jsem měl, sice jen po krátkou dobu, Roomstery, Fobii a Felicii. Řečeno slušně, ozvučení těchto aut mě rozhodně nenadchlo. V Octávii, nevím, jestli je to 2. nebo 3. generace, je to ta 1200 turbo benzín, rok nějak +- 2011 nebo 12, jsem se povozil víc, koupil ji novou přítel mé dcery. Nevím, jestli je to těmi MP trojkami nebo Pioneerem za 1700 Kč. ale pokud se vezu, tak vždycky moje uši velmi trpí. Ale musím být rád, že se vezu, tak mlčím. Můžu sice nastavovat korekce zvuku podle svého, ale bez valného úspěchu.

Uživatelský avatar
Hill
Administrátor
Administrátor
Příspěvky: 18898
Registrován: 10 zář 2004, 02:00
Bydliště: Jičín, Český ráj

#51 Příspěvek od Hill »

Audio v Oktávkách je trochu lepší až od trojkové řady. Zvuk v jedničkových a dvojkových mě vždycky znervózňoval, prostě to ozvučení je celkově nešťastně navržené, jako by se s ním původně vůbec nepočítalo, a pak ho tam dodatečně dobastlili. Je prostě nevyvážené a žádné nastavení korekcí to nezachrání. A to ty instalované Blaupunkty nejsou z nejhorších. Chtělo to nahoře mít nejen výškáč, ale také střeďák nebo aspoň výškáč s nižší dělicí frekvencí, a bylo by to výrazně lepší. Nehovořím o jednom kusu, jezdím střídavě momentálně v šesti Oktávkách (v pořadí ovšem jsou dvacátá až dvacátá pátá), hrálo to stejně nepříjemně z rádia, kazety i CD, nejde tedy o ojedinělou odchylku, ale o standardní vlastnost. Jak říkám, v trojkových Oktávkách už je nějaká změna slyšet, ale nezkoumal jsem, co tam je vlastně jinak.
Zajímavé je, že uspořádání v Japoncích je vzhledově a rozmístěním podobné, ale hraje to nesrovnatelně příjemněji, ačkoli v nich jsou reproduktory zhruba stejné třídy a rádia převážně od Macušity.
TVM v nich pochopitelně není, když se tu tak zeširoka řeší. Ale postrádám tu ještě jeden důležitý faktor - ve své době u nás nebylo moc jiných značek na výběr, a z tesláckých reproduktorů se dělaly velmi slušné bedny. Neměl bych zapomínat ani na dostupnost, konkrétně cenu: poměr užitných vlastností těchto reproduktorů k ceně je vynáší v pomyslném žebříčku o dost výše. Je totiž hodně reproduktorů za přijatelnou cenu, ale vlastností hanebných, a menší segment reproduktorů vlastností velmi dobrých až špičkových, ovšem za nepříjemné ceny.
Jde o analogové měniče, analogové zařízení bez kompromisů je nesmysl, žádné není ve všech ohledech dokonalé a univerzální. Tedy i ty reproduktory a způsob jejich použití jsou předmětem různých kompromisů. Jde tedy jen o to, jaké nedokonalosti jim uživatel ještě je ochotný odpustit.

Uživatelský avatar
rnbw
Příspěvky: 32312
Registrován: 21 bře 2006, 01:00
Bydliště: Bratislava

#52 Příspěvek od rnbw »

Neprijemne ma prekvapil zvuk vo Fabii 2. V zakladnom nastaveni je zvuk uplne otrasny. Nastavenim korekcii sa to da zlepsit, tzn. dostat z hodnotenia "uplne otrasny" na "zly"...

Uživatelský avatar
rudolf02
Příspěvky: 445
Registrován: 05 zář 2012, 02:00
Bydliště: ústeckoorlicko

#53 Příspěvek od rudolf02 »

Syrone k reprům
No já nevím, ale bývalý zaměstnanec Valmezu mi řekl, že měli problémy s kvalitou gumy, Gumárny Zubří si stěžovaly na (ne)přístup k některým dovozovým komponentům.
Ještě bych se vrátil k otázce ošetřování gumových závěsů regumem. Na radu pana Husáka neošetřuji. Možná je to chyba, ale už jsem viděl po takovém ošetření na gumovém závěsu puchýřky.
O kalotenech jsme se nebavili, osobně jsem se s prvními setkal kupodivu v bazaru, stejně jako s prvními PNP křemíkovými tranzistory.
ART 481 jsem viděl více. Měl jsem za to, že typickou závadou byl hnutý magnetický obvod, který skřípl cívečku. Repro má dále 0,6 ohmu, ale už jen tiše piští.

K oktávkám řady 1 a 2, s kterými jezdím. Jejich zvuk z reproduktorů se mi nelíbí. Ve srovnání s tzv. autem Accent poslední verze mají oktávky hrozný zvuk. S autorádiem Pionýr - dehet ve dvojkové k neposlouchání (aspoň není řidič zbytečně rozptylován). Syn dokonce požadoval výměnu basáku za středotónový. A to byl zvyklý ze stodvacítky na MAR03. V jedničkové se nejlépe osvědčilo originální typ Streem.
A k fabiím se nemohu vyjádřit, osobně je nesnáším a ty služební byly tak očesané, že jsem překvapen představou autorádia ve Fabii.

Uživatelský avatar
Syron
Příspěvky: 662
Registrován: 20 říj 2016, 02:00
Bydliště: Olomoucko

#54 Příspěvek od Syron »

Když jsme u toho audia v autech, první Pažout po 5i škodovkách, z toho 4x řada 120, byla(a dosud je), 405 kombi. Reproduktory Blaupunkt s poddajným gumovým závěsem, s papírovou membránou a malým speciálně tvarovaným trychtýřkem pro vášky. V přístrojovce výškáče, směrované nahoru na přední sklo. vynikající zvuk i na zadních sedadlech. Bohužel, jako všechny poddajné gumové a polyuretanové závěsy jsou nyní po 27 letech úplně rozpadlé, na rozdíl od perfektního stavu karosérie. Vůbec to auto z roku 1989 bylo ve své době v mnoha ohledech a také i v mnoha detailech na vysoké úrovni. I v jízdních vlastnostech a odolnosti vysoko převyšovalo výše vzpomínané Octávie. Je pravda, že po 300000km už má své za sebou.
No ale to jsem zas odbočil. Jen jsem chtěl napsat, že jsem byl velmi zklamán až rozčarován, kam až za 15 let došla přehnaná úspora za audio, a nejen za audio. Konkrétně to vozítko P206.

Odpovědět

Zpět na „Audiotechnika“