Vyvřená autobaterie 2 roky stará, Felicie 19 let (přesunuto)

Vše, co se týká elektroniky v automobilech, motocyklech a jiných samohybech

Moderátor: Moderátoři

Zpráva
Autor
Uživatelský avatar
Michal22
Příspěvky: 7655
Registrován: 28 bře 2012, 02:00
Bydliště: Brno

#31 Příspěvek od Michal22 »

Horší fotku asi neumíš vyrobit.
Černoch v tunelu :D

Jestli vidím dobře, tak je to filtr s aktivním uhlím. Ten by se asi nemusel zahřívat...
Civilizace založená na oboustranné lepící pásce nemůže dobře skončit...
I kdyby se z tebe jednou stal král, neodsuzuj lidi, kteří ti nebudou provolávat slávu- raději se zeptej sám sebe, proč tomu tak není...

Uživatelský avatar
denis15
Příspěvky: 641
Registrován: 21 čer 2005, 02:00
Bydliště: Opava

#32 Příspěvek od denis15 »

U něj je ale takový bazmek s konektorem (na hadici) a ten už se zahřát umí-membránové čerpadélko?? Má to nějak odsávat do toho filtru. Mě to nikdy nešlo :lol:

Uživatelský avatar
Michal22
Příspěvky: 7655
Registrován: 28 bře 2012, 02:00
Bydliště: Brno

#33 Příspěvek od Michal22 »

Měl by tam být elektromagnetivký ventil, myslím že otvírá až když je motor nastartovaný. Vlastní proudění obstarává podtlak v sání.
Civilizace založená na oboustranné lepící pásce nemůže dobře skončit...
I kdyby se z tebe jednou stal král, neodsuzuj lidi, kteří ti nebudou provolávat slávu- raději se zeptej sám sebe, proč tomu tak není...

Uživatelský avatar
markoni
Příspěvky: 2310
Registrován: 30 říj 2006, 01:00
Bydliště: Poblíž Zlína
Kontaktovat uživatele:

#34 Příspěvek od markoni »

Michal22 píše:Horší fotku asi neumíš vyrobit.
Černoch v tunelu :D
tak to tedy napravuji
Přílohy
IMG_20161129_094528.jpg
(181.3 KiB) Staženo 70 x

Uživatelský avatar
PixelOrgy
Příspěvky: 1933
Registrován: 04 zář 2007, 02:00

#35 Příspěvek od PixelOrgy »

V tom je aktivni uhli v odsavani par z nadrze ne?

Uživatelský avatar
EKKAR
Příspěvky: 29689
Registrován: 16 bře 2005, 01:00
Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21

#36 Příspěvek od EKKAR »

Aktivní uhlí v tom je, ale nic se z nádrže neodsává - tím by se jen povzbuzovalo vytváření par z těkavějších složek benzínu. Ta nádobka je s nejvyšším bodem nádrže spojená hadicí tak, aby se do ní "odfukoval" veškerej dilatační objem plynu nad hladinou paliva, kterej při kolísání teplot může v nádrži kolísat. Tzn. DO nádobky jde vzduch s benzínovýma výparama jenom když se roztahuje benzín vinou ohřátí, nebo když se tankuje a odvod plynů nestíhá klasický odvzdušnění hrdlem nádrže a kolem ústí tankovací pistole - odkud páry MÁ ODSÁVAT stojan. Benzín se zachytí na aktivním uhlí a po nastartování motoruŘJ začne elektromagnetickým ventilem CYKLOVAT, tzn. střídavě tu nádobku přepojuje na sací potrubí a zase zpátky na nádrž s periodou několika minut a střídou přibližně 1:10, aby bylo dál po co největší čas to aktivní uhlí "připojený k nádrži". V době, kdy je nádobka připojená k sání samozřejmě vinou podtlaku v sání do uhlí zachycenej benzín zase zplyní a je odsátej do motoru.

Přitom se všude píše, že pokud někdo tankuje nádrž povytaženou pistolí a se smáčknutým odvzdušňovacím ventilkem v ústí, aby do ní nacpal plnej objem benzínu (výrobci nechávají právě na dilataci paliva asi 10% objemu nádrže "mimo uvedení" - fábule s nádrží o udaným objemu 47l může při zaplnění úplně všech prostor nádrže palivem natankovat až 53 litrů, do oktávky starších generací nebo roomstera, kterej má oktávkovou nádrž s objemem 55l se dá "našťouchat" maximum přesahující 62 litrů), může si poškodit právě tyhle části palivový instalace, protože když se natočí benzín i do těch prostor pro jeho obvyklou dilataci, MŮŽE protéct až do tý uhlím naplněný nádobky a cestou poškodit rozleptáním plastový díly. Bohužel nekecají, viděl jsem už několikrát poškozenou právě tu ventilkovou instalaci, kdy náhradní díl stojí minimálně kolem 1500 - průnik kapalnýho benzínu rozleptá těsnicí gumičky tak, že se slepí pohyblivá část ventilku se sedlem a ventil pak nepřepíná. To by v podstatě ničemu až tak nevadilo, kdyby to přepínání nehlídala pomocí kontroly odběru proudu ventilem řídicí jednotka motoru a kdyby v případě nesprávný funkce nerozsvěcovala varovnou kontrolku hlásící závadu v řízení motoru a nezapisovala do paměti závadovej kód, kterej auto automaticky vyřazuje z možnýho "projití emisní kontrolou bez ztráty kytičky". Proto se o tom tolik žvaní, o nic jinýho než o další buzeraci nejde ...
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...

A kutilmile - nelituju tě :mrgreen: :mrgreen: !!!

Uživatelský avatar
PixelOrgy
Příspěvky: 1933
Registrován: 04 zář 2007, 02:00

#37 Příspěvek od PixelOrgy »

To jsem jeste neslysel o tom tankovani "do plna". To fakt nekdo dela kvuli par litrum benzinu navic? Vzdyt jsou benzinky dneska na kazdym rohu :roll:

Ja mel za to, ze se pres ten filtr (evap. cannister) pripojuje jakoby nadrz k sani, a podtlakem odsavaji pary, ale kdyz se divam na souvisejici DTC kody, je to jak popisujes ty.

Uživatelský avatar
markoni
Příspěvky: 2310
Registrován: 30 říj 2006, 01:00
Bydliště: Poblíž Zlína
Kontaktovat uživatele:

#38 Příspěvek od markoni »

Tak že koupil jsem si toto viz přílohy
Přílohy
IMG_20161201_094856.jpg
Nová autobaterie !!!
(161.42 KiB) Staženo 93 x
IMG_20161201_094856_1.jpg
Nastartovaný motor
(253.57 KiB) Staženo 71 x

Uživatelský avatar
EKKAR
Příspěvky: 29689
Registrován: 16 bře 2005, 01:00
Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21

#39 Příspěvek od EKKAR »

Těch 10,9V je v klidu? Nebo v momentě startu motoru?
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...

A kutilmile - nelituju tě :mrgreen: :mrgreen: !!!

Uživatelský avatar
markoni
Příspěvky: 2310
Registrován: 30 říj 2006, 01:00
Bydliště: Poblíž Zlína
Kontaktovat uživatele:

#40 Příspěvek od markoni »

EKKAR píše:Těch 10,9V je v klidu? Nebo v momentě startu motoru?
V klidu to kolísá od 10.9 až 12.5 :?:

Uživatelský avatar
mi-ro
Příspěvky: 7651
Registrován: 08 úno 2005, 01:00
Bydliště: rovina u Kolína

#41 Příspěvek od mi-ro »

A zkoušel jsi porovnat věrohodnost tohoto měřáku s něčím co opravdu měří?
..to bude jen ňákej odpůrek

Uživatelský avatar
markoni
Příspěvky: 2310
Registrován: 30 říj 2006, 01:00
Bydliště: Poblíž Zlína
Kontaktovat uživatele:

#42 Příspěvek od markoni »

OK už je to v pořádku už to dává v klidu 12.5V to byl asi nějaký šotek :D díky

Uživatelský avatar
EKKAR
Příspěvky: 29689
Registrován: 16 bře 2005, 01:00
Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21

#43 Příspěvek od EKKAR »

To kolísání v klidu dělají špatný kontakty na pojistkách a v samotný zásuvce. Jinak na tý zásuvce bys v klidu auta měl naměřit kolem 12,3 - 12,5V DC, jinak to signalizuje vybitou baterku. Porovnej to s jiným měřákem připojeným přímo k zásuvce paralelně a s tím samým měřákem připojeným přímo na baterku. Už jsem viděl rozdíl mezi zásuvkou a baterkou v klidu 1,5V - vinou amatérsky připojenýho neznačkovýho autorádia, který trvale žralo klidovej proud a majitel si ho zapojil na zásuvkovej přívod v domnění, že tam má silnější jištění ...
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...

A kutilmile - nelituju tě :mrgreen: :mrgreen: !!!

Odpovědět

Zpět na „Auto - Moto technika“