elektrocentrála EC-30

Dotazy na technické problémy, vlastní řešení technických problémů

Moderátor: Moderátoři

Odpovědět
Zpráva
Autor
Uživatelský avatar
Sandal
Příspěvky: 2393
Registrován: 22 kvě 2006, 02:00
Bydliště: Posázaví (JN79LT)

elektrocentrála EC-30

#1 Příspěvek od Sandal »

Víte prosímvás někdo jaký je motor ve vojenské centrále EC-30?Vím jen že je tam nějakej diesel.

Uživatelský avatar
EKKAR
Příspěvky: 29689
Registrován: 16 bře 2005, 01:00
Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21

#2 Příspěvek od EKKAR »

Pokud je 30 výkon v kW nebo v koních, může to být ZETOR...
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...

A kutilmile - nelituju tě :mrgreen: :mrgreen: !!!

Uživatelský avatar
Sandal
Příspěvky: 2393
Registrován: 22 kvě 2006, 02:00
Bydliště: Posázaví (JN79LT)

#3 Příspěvek od Sandal »

Jojo má 30 kW.Uvažuju o koupi nadoma.Je trošku tlustší ale to neva.Hlavně že je to na naftu a cena je téměř za hubičku.Kdyby to byl Zetor tak by to bylo to nejlepší.Mám na Zetory plnou stodolu náhradních dílů.

Uživatelský avatar
EKKAR
Příspěvky: 29689
Registrován: 16 bře 2005, 01:00
Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21

#4 Příspěvek od EKKAR »

Koukni, kolik to má válců - buď je to starší 4lampovka, nebo modernější 3lampovka. Montovaly se třeba do silnějších DEST...
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...

A kutilmile - nelituju tě :mrgreen: :mrgreen: !!!

Uživatelský avatar
Sandal
Příspěvky: 2393
Registrován: 22 kvě 2006, 02:00
Bydliště: Posázaví (JN79LT)

#5 Příspěvek od Sandal »

To já budu muset se zajet kouknout do bazaru kde ji maj.Já to tam zejtra proslídim.

Uživatelský avatar
rezis
Příspěvky: 5148
Registrován: 17 lis 2005, 01:00

#6 Příspěvek od rezis »

Mozna tam byla slavia. Ty byly chlazene vzduchem. A hodne se pouzivaly na cerpadla apod. Zkus www.nasetraktory.cz tam budou vedet. (Stranky se presouvaji pojedou v blizke dobe)
Internet - metla lidstva

Lukas-Peca
Příspěvky: 3886
Registrován: 06 kvě 2007, 02:00
Bydliště: Zlín
Kontaktovat uživatele:

#7 Příspěvek od Lukas-Peca »

Slavia? To je ten motor ze Samoty u lesa, ne?

Lukas-Peca
Příspěvky: 3886
Registrován: 06 kvě 2007, 02:00
Bydliště: Zlín
Kontaktovat uživatele:

#8 Příspěvek od Lukas-Peca »

Jináč motory o těchhle výkonech myslím dělala i ŠKODA.

Uživatelský avatar
rezis
Příspěvky: 5148
Registrován: 17 lis 2005, 01:00

#9 Příspěvek od rezis »

Lukas-Peca píše:Slavia? To je ten motor ze Samoty u lesa, ne?
To taky ale delala i 4valce vzduchem chlazene a docela velke vykony.
Internet - metla lidstva

Lukas-Peca
Příspěvky: 3886
Registrován: 06 kvě 2007, 02:00
Bydliště: Zlín
Kontaktovat uživatele:

#10 Příspěvek od Lukas-Peca »

Nejlepší je stejně ten vzduchem chlazený osmnáctiválec Tatra, co je v muzeu v Kopřivnici.

Uživatelský avatar
Hurvo
Příspěvky: 156
Registrován: 09 kvě 2006, 02:00
Bydliště: Pod Javorinou

#11 Příspěvek od Hurvo »

Mal by tam byť trojvalcový diesel, vodou chladený, 30kW. Montoval sa do traktorov Zetor 3011. Vrtanie asi 95mm.

Uživatelský avatar
EKKAR
Příspěvky: 29689
Registrován: 16 bře 2005, 01:00
Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21

#12 Příspěvek od EKKAR »

To HURVO: jestli máš pravdu, tak je to totožný agregát, které montovala DESTA do svých zdvižných vozíků s nosností 3,2t - 5t, měly instalaci 12V a vodní chlazení. Pak by ani nebylo potřeba shánět origo díly na traktor, stačily by ty od servisu zdvižek - jsou stejné, ale servis DESTA bych označil za dostupnější, než ZETOR, už jen kvůli tomu, že přijedou až k Tobě, nemusíš za nimi do dží-zet-dý. Příslušenství motoru u elektrocentrály je taky příbuznější k motoru s hydrodynamickou spojkou/převodovkou, než k motoru v běžném traktoru s mechanickou spojkou a převodovkou, i když základní blok bude nejspíš úplně shodný. Mám na mysli omezovač otáček - regulátor stálého výkonu. U těch DEST to záleželo na typu/nosnosti, jezdil jsem s typem, co měl stálé točky a výkon se reguloval na ruku přenosem hydrospojky i s typem, který měl normální nožní plyn a neproměnný hydroměnič, jen s přeřazováním vpřed/vzad a 2stupňovou redukcí Zajíc/Želva.
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...

A kutilmile - nelituju tě :mrgreen: :mrgreen: !!!

Uživatelský avatar
Hurvo
Příspěvky: 156
Registrován: 09 kvě 2006, 02:00
Bydliště: Pod Javorinou

#13 Příspěvek od Hurvo »

To, čo som písal, som opisoval elektrocentrálu čo som videl dávno pradávno, ale asi to nebola EC-30ka lebo o EC-30ke som našiel toto:
http://154prapor.cz/organizace/technika ... a-ec-30-kw
Možno je to iný typ, iná úprava? Neviem.

Uživatelský avatar
Patrolvagon
Příspěvky: 49
Registrován: 01 led 2007, 01:00
Bydliště: Benešovsko

#14 Příspěvek od Patrolvagon »

Je to půlka Tatry 138, čtyřválec, který se dával i do kompresorů, velmi dobře chytal v zimě.

Uživatelský avatar
technik-po
Příspěvky: 111
Registrován: 05 zář 2004, 02:00
Kontaktovat uživatele:

#15 Příspěvek od technik-po »

V EC-30 je motor T-9 Tatra :D žádný Zetor natož Slávia :(

Odpovědět

Zpět na „Poradna“