diagnostika LPG od BRC

Vše, co se týká elektroniky v automobilech, motocyklech a jiných samohybech

Moderátor: Moderátoři

Zpráva
Autor
Uživatelský avatar
TAKJAN
Příspěvky: 5866
Registrován: 17 lis 2011, 01:00

#16 Příspěvek od TAKJAN »

Proč by to nějaké BRC dělalo, když TARTANINY (jedna z lepších značek) má vše volné. Jdou přece sami proti sobě, plynových výrobců je dost.

Uživatelský avatar
Jurawood
Příspěvky: 60
Registrován: 31 pro 2008, 01:00

#17 Příspěvek od Jurawood »

Všichni to mají volné, i snad BRC to má?
https://www.youtube.com/watch?v=98ytvgMlirc&t=921s

Jen mě zaráží odpověď Karla B., že prý to volně přístupné není, takže ty servisní instrukce BRC, manuály BRC, videa na yt, fóra v ruštíně, polštině a italštině, to je všechno jen podvrh a machrovinka.
Už vážně nevím, co si myslet, každý říká něco jiného, psal jsem 4 firmám na LPG, 4 odpovědi na úplně něco jiného, než jsem se ptal.
Jako jasně, odpověď typu, tady máš heslo, udělej a oprav to sobě a dalším dvaceti kamarádům, aby k nám už nikdy nemuseli jezdit, to bych asi nečekal.
:lol:

Prostě Ford řekl, odebereme od Vás 2 miliony kusů, ale blokneme si všechny jednotky abychom měli kšefťíky.

Druhá verze je, že tam má BRC nějaké nastavení, které by konkurence nemusela vidět.. To jejich VTG apod, jenže to už umí snad všichni akorát se tím nikdy nějak nechlubily, protože přívstřik benzínu je snad normální..

Dělal jsem třeba STAG a BRC mě proti tomu přijde dost primitivní. 3Dmapy? Prostě 2 posuvníky volnoběh a jízda, to musí stačit, nazdar.

Uživatelský avatar
TAKJAN
Příspěvky: 5866
Registrován: 17 lis 2011, 01:00

#18 Příspěvek od TAKJAN »

Přívstřik benzínu je prasárna.

Uživatelský avatar
Jurawood
Příspěvky: 60
Registrován: 31 pro 2008, 01:00

#19 Příspěvek od Jurawood »

:lol:
Používá se pouze při větší zátěží a ve vyšších otáčkách, já nepoužívám.
Pokud tomu chci zatopit, přepnu automaticky na benál.

Ale co se týče přívstřiku třeba 7x plyn, 3x benzín, tak na rozdíl od marketingového placeba flashlube, alespoň chladí prostory.

Včera kdosi na fordfóru psal, že to drtí hodinu v tahu 180kmh po dálnici na LPG a vše je ok.. to je podle mě prasárna

hakamusai
Příspěvky: 943
Registrován: 17 dub 2007, 02:00

#20 Příspěvek od hakamusai »

s tím placebo efektem u flashlube nesouhlasím.Používám tlakový přimazávání napojený před plynový vstřiky.Od tý doby není se vstřikama žádnej problém.

Uživatelský avatar
satam
Příspěvky: 562
Registrován: 21 led 2010, 01:00
Bydliště: Cheb

#21 Příspěvek od satam »

Tak za prvé:
Nikdo z výrobců nemá vše volné, všichni mají mj. takzvaný zákaznický SW, který může používat jen autorizovaný servis, který si jej tvrdě zaplatí. Jedná se pochopitelně o systémy, které se montují přímo ve výrobě automobilky.
Systémy dodatečně montované mají pochopitelně "volný" SW, volný pro toho, kdo si ho zaplatí a cena je zlomkem ceny zákaznického SW.
A za druhé:
Přívstřik benzínu není prasárna, ale zatím nutnost. Je nutné použít jen u systémů s přímým vstřikem benzinu (myslím, že už to tu padlo), a to proto, aby se benzínové vstřiky, které zasahují do spalovacího prostoru, stačily chladit a nedošlo k jejich rychlému "zapečení".
Obecně: Kdo tomu dobře nerozumíte, važte slova a nemotejte neznalým hlavu různými neopodstatněnými a mnohdy i nepravdivými výplody.

Uživatelský avatar
satam
Příspěvky: 562
Registrován: 21 led 2010, 01:00
Bydliště: Cheb

#22 Příspěvek od satam »

hakamusai píše:s tím placebo efektem u flashlube nesouhlasím.Používám tlakový přimazávání napojený před plynový vstřiky.Od tý doby není se vstřikama žádnej problém.
Na jedné straně máš pravdu, na straně druhé se skutečně jedná o "placebo" efekt, protože vždy záleží na použitých materiálech při konstrukci motoru a podle svých zkušeností si troufám tvrdit, že v současné době cca 50-70% motorů flashlube nepotřebuje.
VLASTNÍ ZKUŠENOST a k tomu praxe dílny, která již cca 20 let úspěšně a spolehlivě montuje plyn do vozidel.

Uživatelský avatar
EKKAR
Příspěvky: 29689
Registrován: 16 bře 2005, 01:00
Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21

#23 Příspěvek od EKKAR »

TAKJAN píše:Proč by to nějaké BRC dělalo, když TARTANINY (jedna z lepších značek) má vše volné. Jdou přece sami proti sobě, plynových výrobců je dost.
Tartarini dělá hlavně dodatečný sady, BRC naopak má nejvíc byznisu z továrních vestaveb - a v tom je ten rozdíl. Tovární vestavby můžou víc věcí vázat na autorizovanej a značkou vázanej servis, kdežto ti "dodateční", ať to je Tartarini, nebo Lovato, Stag a já nevím kdo ještě další se musejí spokojit s "netovárním" přístupem ... Karel LPG (Barták) by ti to vysvětlil - on dělá s BRC všecky možný auta, jak jsem psal, už dělali i "hummera", takže o těch sadách asi opravdu ví nejvíc ...
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...

A kutilmile - nelituju tě :mrgreen: :mrgreen: !!!

Uživatelský avatar
satam
Příspěvky: 562
Registrován: 21 led 2010, 01:00
Bydliště: Cheb

#24 Příspěvek od satam »

EKKARE, vřele s Tebou souhlasím.
I můj "přestavbový" mechanik má za sebou přestavby nejen Hummera, ale i několika "amerik" s tím, že na rozdíl od Karla LPG používá až na výjimky "polský" STAG, ty výjimky jsou většinou BRC. Má "hafo" zkušeností i s originál vestavbami LPG a říkám na rovinu, že právě kvůli zákaznickému SW je moc servisovat nechce a když něco takového vidí, dostane vyrážku a zježí se mu všechny chlupy.
Kdyby to někoho zajímalo, jedná se o Autogasservis Bláha v Chebu.

Uživatelský avatar
Jurawood
Příspěvky: 60
Registrován: 31 pro 2008, 01:00

#25 Příspěvek od Jurawood »

Jinak ještě jak jsem se zmiňoval jak má BRC dle pana Bartáka údajně nové programy, ke kterým se nemám jako jajk šanci dostat, je to vázané na IP adresy...
už jsem to našel, jmenuje se to BRC Calibration tools, opravdu je registrace přes servis online.
Taky už jsem našel crack k tomu, kdyby to někdo potřeboval dá se to najít :-)

Teď jediné co mi chybí je manuál, kde je popsána nějaká forma adaptace časem... Mám manuál k plug&drive, manuál k BRC calibration tools, mám video přímo ze školení BRC na nový program..
Ale stále jediná zmínka o jakékoliv adaptaci, že by auto přečetlo long adaptaci na benzín, potom short na LPG a samo si dokázalo přidat či ubrat a o kolik procent maximálně (třeba jak to řeší u STAGu). Nebo leda by to jednotka dělala zcela automaticky a bez uživatelského rozhraní. Což si ale odporuje s tím co mi řekl Karel B., že tam adaptace jsou, šíííleně složité to je, jen jako laik nemám šanci to s nějaký programem staženým někde z netu vidět ani tomu rozumnět. Asi mají něco extra přímo od BRC a nikdo jiný na světě to nemá?
:roll:

Uživatelský avatar
Jurawood
Příspěvky: 60
Registrován: 31 pro 2008, 01:00

#26 Příspěvek od Jurawood »

STAG od 300premium a ISA2 adaptace má.
Obrázek


Trochu zmatená je u STAGu ta křivka map, že vynáší na osu X čas vstřiku a na Y zatížení. Takže každý vidí, ty křivky přes sebe, jedna níže a jedna víš a hned řekne, tu níž to chce přidat. Jenže chyba lávky, to jestli je víc/míň je doleva/doprava, ne nahoru/dolu...
Už jsem pár lidí vyvedl z omylu. Taky tam je zmatenej ten množník, který je umístěn že se koriguje nahoru a dolů, ale mapa se posouvá doleva/doprava..

U BRC je naopak, osa X je zátěž a osy Y množství.
Tady je moje mapa.

Obrázek

Zvláštní, že křivka STAGu je nahoře prohnutá na opačnou stranu, tzn MAP dále neroste, ale naopak klesne.
BRC žádný takový zlom nemá, MAP roste až do konce.


Jestli se k těm informacím o adaptacích u BRC dostaneš, budu ti vděčný.
Mám pocit, že pan Barták si ze mě dělá vrtuli (asi to chápu, k východu už máme daleko, ale má mě poslat k šípku hned). Nechápu proč bych na jednotku z roku 2008, nefungoval program z roku 2010 s kterým to bylo laděno. Myslím teď odemčenou jednotku. Zvažuji koupi jeté jednotky za 3.000,- jen mít jistotu, že půjde programovat, dle Bartáka nikoliv. BRC udělalo nový program a všechny jednotky si na dálku upgradovaly firmware a uzamčely se navždy pro program sequentPD, mršky jedny.

hakamusai
Příspěvky: 943
Registrován: 17 dub 2007, 02:00

#27 Příspěvek od hakamusai »

Jurawood> najíždíš si mapu sám ,jak ? Já to řeším tak,že nejprve jezdím alespoň čtrnáct dní na benzín.Pak najedu (20km) mapu s programem na benzín a uložím.Pokud je třeba tak ještě doladím,ale ve většitě případů to není třeba.

Uživatelský avatar
TAKJAN
Příspěvky: 5866
Registrován: 17 lis 2011, 01:00

#28 Příspěvek od TAKJAN »

No, protože to první připojení diagnózy vymazalo a zůstal tam jen základ, čas benzínového vstřikování, přidal jsem ve vyšších otáčkách časy a toť vše.

Uživatelský avatar
Jurawood
Příspěvky: 60
Registrován: 31 pro 2008, 01:00

#29 Příspěvek od Jurawood »

u toho BRC to není potřeba, je vidět že křivky jsou na sobě a auto nemusí pořád korigovat na co zrovna jede.
Ale u STAGA: vyčistím v ultrazvuku vstřikovače, udělám ventilové vůle, změřím kompresi, vyměním filtry apod....
- vymažu komplet adaptační tabulku v ECU, a nejedu ji znovu na benzín ve všech režimech a čekám až se hodnota adaptací nebude měnit. Tady se ještě učím poznávat nové auto a asi to bude mít každý motor jinak, ale většinou stačí týden jezdit na benzín..
Pak si připojím wideband sondu pro kontrolu, provedu v RJ plynu autokalibraci (neplést si s adaptací, autoadaptací apod.)
Potom za jízdy v dynamických režimech se snažíš dostat časy vstřiku ECU na sebe, aby RJ nemusela nic měnit, obě paliva dávají stejné plnění.
Pak prolítám ještě openloop režim a zkontroluji bohatost na plný plyn až do omezovače. Věcem jako přívstřik benzínu, lihu, vody, NOS, nebo nitrometanu jsem se zatím neměl možnost věnovat. Ale časem to přijde, to je jasné.

:lol:

Uživatelský avatar
TAKJAN
Příspěvky: 5866
Registrován: 17 lis 2011, 01:00

#30 Příspěvek od TAKJAN »

No, dobře. Poctivá práce. Ale to jenom kvůli spotřebě?

Odpovědět

Zpět na „Auto - Moto technika“