DC/DC napájení notebooku

Vše, co se týká elektroniky v automobilech, motocyklech a jiných samohybech

Moderátor: Moderátoři

Odpovědět
Zpráva
Autor
Somolin

DC/DC napájení notebooku

#1 Příspěvek od Somolin »

Poøídil jsem si dc/dc mìniè pro napájení notebooku do auta.Notebook na nìj sice jede,ale pøi zastrèení konektoru napájení se mi rozsvítí kontrolka vyhøívání zad. okna?!Mám podezøení na nìjakou kostru,nebo je to jen konstrukcí mìnièe?Jak to odstranit.Dík za nápady

Uživatelský avatar
stepa
Příspěvky: 4669
Registrován: 05 led 2007, 01:00
Bydliště: poblíž HK
Kontaktovat uživatele:

#2 Příspěvek od stepa »

kdyz strcis jinej "spotrebic" do "zasuvky" v aute dela to to samy? nebo to dela jenom u toho menice?

Uživatelský avatar
EKKAR
Příspěvky: 29689
Registrován: 16 bře 2005, 01:00
Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21

#3 Příspěvek od EKKAR »

A v jaký značce/typu auta to máš - zkoušel jsi to v jiným stejnýho typu a modelovýho ročníku? Máš správnou myšlenku, může jít o špatnou kostru, bohužel některé série aut nesou jisté vady coby genetickou vadu, při normálním provozu se to neprojeví, až při nějaké nezvyklé situaci, která není provozně úplně běžná, se to ukáže - jsou to nejrůznější snahy o zdokonalení, hlavně v kabeláži, které (opravdu ale jen NĚKDY) způsobí komplikace v jiné, méně často používané funkci...
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...

A kutilmile - nelituju tě :mrgreen: :mrgreen: !!!

Návštěvník

#4 Příspěvek od Návštěvník »

Tak já to upøesním.Auto je opel vectra B.Mìnièe tam mám dva,jeden napájí lcd 12/7.5V druhej notebook 12/19V.Notebook je propojenej s lcd pøes tv-out.Ta kontrolka se rozsvítí i když druhej mìniè (lcd)vypnu.Na mínusovým výstupu mìnièe na NB jsem namìøil proti kostøe auta asi 3V.Když jede vše na baterku v autì obraz na lcd skáèe a za chvíli zmizí.Když napojím NB do zásuvky a nebo jede na vlastní baterii všechno funguje.Zajímavý je,že NB bez pøipojenýho lcd v autì jede normál a indikuje napájení ze sítì.Obraz pøímo na NB neskáèe.Kontrolka na okna ale svítí stejnì.To je guláš co? :D

Uživatelský avatar
PTAZZ
Příspěvky: 308
Registrován: 15 úno 2007, 01:00
Bydliště: Velvary
Kontaktovat uživatele:

#5 Příspěvek od PTAZZ »

No to sou pěkný hnusy takovýhle závady,mě zase na escortu když sešlápnu brzdu tak problikává kontrolka ABS a potom sem zjistil že to dělá jen když je zapnutej ventilátor bud na chlazení motoru a nebo na ventilátor v kabině,sem z toho magor. 8O
Sory za OT
Kdysi jsem byl strašně namyšlený, ale teď?! Teď už nemám chybu :-D

Uživatelský avatar
EKKAR
Příspěvky: 29689
Registrován: 16 bře 2005, 01:00
Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21

#6 Příspěvek od EKKAR »

Tak řešení tohohle guláše bez schénatu zapojení aspoň palubní desky von Wok, to bude pěknej kokosák, jak u Opela, tak u Escorta - i když ten Fordík asi bude jednodušší. V obou případech se asi jedná o velkou impedanci v zemních = kostřicích přívodech, u té Vectry navíc ještě komplikuje situaci ten plovoucí výstup měniče 12/19V, NB má tím pádem posunutou zem o ty Tebou uváděné cca 3V nad zem auta i snižovacího měniče pro LCD panel a v tomhle bych viděl ten největší zádrhel. Pokud nemáš propojovací spoje ss oddělené kapacitou a navíc potřebuješ přenášet ss úrovně, MUSÍŠ mít shodný aspoň jeden potenciál - zem, aby ses měl od čeho odpíchnout a všecky signály měly shodnou nulovou úroveň na obou koncích spojovací linky. Kvůli tomuhle problému s úbytky napětí byly vymyšleny oddělovací = izolační zesilovače, většinou s optočleny, aby šly signály přenášet i mezi sítěmi s odlišnými potenciály. Co to dělá, když se LCD napájí z auta a NB z vlastní interní baterky? Má ten měnič 12/19V galvanicky oddělenou výstupní část (je s transformátorem a výstup je plovoucí proti vstupu), nebo když vypneš jeho oscilátor, má na výstupu vstupní napětí (= je zapojen jako BOOST, napětí naindukované na vnitřní indukčnosti se přičítá ke vstupnímu)??? Jaký je ss odpor zemního (záporného) vodiče mezi vstupní zástrčkou měniče 12/19V a výstupním konektorem pro NB? A radši to změř v obou polaritách připojení ohmmetru, kdyby tam od konstruktéra-šikuly byla nějaká "výhodná" dioda...
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...

A kutilmile - nelituju tě :mrgreen: :mrgreen: !!!

Uživatelský avatar
Somolin
Příspěvky: 2
Registrován: 23 čer 2007, 02:00

#7 Příspěvek od Somolin »

Tak jsem se k tomu konečně dostal.Napřed jsem propojil mínusy na výstupu obou měničů= žádnej výsledek(myslel jsem,že se vyhnu smyčce,kterou jsem zřejmě vytvořil připojením displaye přes tv-out a srazím kostry na stejnou úroveň).Pak jsem měnič na NB připojil přímo na baterku a ejhle,kontrolka na okna už nesvítí a display nepadá.Jenže to je stejně nepoužitelný,protože když na NB nic nedělám display vypadá normálně,když třeba jen hejbu myší začnou přes něj skákat čary.Když je NB připojenej na 220,nebo jede z baterie,běží to jak hodinky.Problém tedy bude asi v měniči na NB.Jestli je galvanicky oddělenej,nebo jestli má oscilator a dá se vypnout to opravdu nevím.Myslel jsem,že bych ještě zkusil měnič na vstupu nějak oddělit od zdroje,třeba diodou(alespoň na minusu),ale nejsem si jistej.

Uživatelský avatar
EKKAR
Příspěvky: 29689
Registrován: 16 bře 2005, 01:00
Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21

#8 Příspěvek od EKKAR »

Napsal jsem, že máš změřit stejnosměrný odpor mezi vstupní a výstupní zemí - že tam občas "chytrý" konstruktér vrazí oddělovací diodu - ne že ji tam máš cpát sám. Když ho živíš přímo z baterky auta, vyhneš se těm úbytkům napětí v instalaci v palubovce, který Ti rozsvěcujou tu kontrolku ohřevu zadního skla. Změř si odběr při zatížení - do 5A mu mnoho chybět nebude, pokud nebude brát ještě víc. Abys to trvale odstranil, musel bys rozkopat palubovku a úplně všecko přečistit a poutahovat všecky spoje. Vydrželo by Ti to tak rok, odhadem. A ty pásy, co Ti háže displej při jakémkoliv pohybu i kurzoru na obrazovce, jsou s největší pravděpodobností interference mezi obnovovací frekvencí displeje a pracovním kmitočtem měniče 12/19V - originální měnič v síťovém napáječi má určitě jiný kmitočet, aby se ani harmonické nemohly potkat. Pokud je ten 12/19V měnič nějaká levnější produkce, tak bych ho kuchnul a doplnil výstupní filtraci, která bude slušně řečeno "ekonomická"...
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...

A kutilmile - nelituju tě :mrgreen: :mrgreen: !!!

Uživatelský avatar
Somolin
Příspěvky: 2
Registrován: 23 čer 2007, 02:00

#9 Příspěvek od Somolin »

Myslím,že asi seženu jinej měnič,tenhle stál 600 a asi jsem nalít.Díky ti za rady :wink:

Odpovědět

Zpět na „Auto - Moto technika“