SEAT IBIZA 6L 1,4 TDI/55 kW, problem startovanie za tepla,

Vše, co se týká elektroniky v automobilech, motocyklech a jiných samohybech

Moderátor: Moderátoři

Odpovědět
Zpráva
Autor
Uživatelský avatar
palo1129
Příspěvky: 102
Registrován: 21 říj 2008, 02:00

SEAT IBIZA 6L 1,4 TDI/55 kW, problem startovanie za tepla,

#1 Příspěvek od palo1129 »

Krasny cesky den,
zdravim tunajsich odbornikov, ktori sa venuju problematike a a maju skusenosti hlavne s opravou TDI motorov

SEAT IBIZA 6L 1,4 TDI/55 kW, rv 2003
~190 000km

Jazdim tymto autom pravidelne do prace priblizne 30 km trate uz cca 3 roky a poslednom case sa zacal objavovat problem so startovanim motoru.
Problem sa vylucne objavuje len pri ztartovani zohriateho motoru. Je zaujimave ,ze studene starty su bezchybne a dokonca nebol problem pri nedavnych januarovych mrazoch , motor vzdy naskocil na prvy pokus, teda ked bol odstaveny!
Akonahle prejdem dlhsi usek a auto chcem nasledne nastartovat tak bez ohladu casu zhavenia sa motor dlho pretaca a horko tazko naskoci.

Dalsi ale vaznejsi problem sa zacal velmi sporadicky objavovat posl. mesiac s tym, ze pocas jazdy mi motor znicoho nic zdochne. Na palubovke sa neukaze ziadna vystrazna kontrolka, max ostane svietit cervena kontrolka baterie, horsie ze vypadne aj posilovac riadenia takze musim s autom postat a nastratovat znova. Zatial sa tento problem objavil sporadicky len pri vyssich prev. stupnoch (4,5 ) ale bez ohladu otacok motora. Motor si ale za beznych okolnosti alebo so zaradenim do neutralu drzi konstantne , nemenne otacky.

Bol som s tym uz aj v servise ale vzhladom na okolnosti ma budu riesit az po sviatkoch. Po zbeznej kontrole bez diagnostiky mi vsak vysvetlili ,ze na 80% budu zanesene strekovacie trysky a opotrebovane ich tesnenie, ktore prepusta do motora vzduch. Takze by mali ist na kompletny repas alebo vymenu.

Otazka na Vas je ci ste mali rovnake problemy, a bolo potrebne vykonat presne tuto opravu. A kolko to priblizne moze stat?
Naposledy upravil(a) palo1129 dne 16 dub 2017, 09:07, celkem upraveno 1 x.

Uživatelský avatar
Eleman
Příspěvky: 3439
Registrován: 21 úno 2011, 01:00
Bydliště: Český Středozápad (JO70AD)

#2 Příspěvek od Eleman »

Předně to chce napíchnout na diagnostiku. A pak bych se obrátil na Seat fórum a Seat klub.
Člověk se celý život učí jenom proto, aby ve stáří všechno zapomněl.
„Když už člověk jednou je, tak má koukat aby byl. A když kouká, aby byl, a je, tak má být to, co je, a nemá být to, co není, jak tomu v mnoha případech je.“ J. Werich

Uživatelský avatar
Atlan
Příspěvky: 4499
Registrován: 10 kvě 2004, 02:00
Bydliště: Košice

#3 Příspěvek od Atlan »

Starter uz bol repasovany? Za tepla sa zvecsia vole v puzdrach rotor sucha o stator, tym padom neroztoci motor dost rychlo a nestartuje.

Uživatelský avatar
davemh
Příspěvky: 327
Registrován: 02 črc 2016, 02:00
Bydliště: Český ráj

#4 Příspěvek od davemh »

budu zanesene strekovacie trysky a opotrebovane ich tesnenie, ktore prepusta do motora vzduch
Tohle mi připadá jako nesmysl, kdyby netěsnily trysky, tak to za studena nenastartuje, za tepla vlivem roztažnosti by problém zmizel.

Jaký to má vstřikování (rotačka, CR, PD,...), a kdy byly naposled měněny palivové filtry?

Uživatelský avatar
Nakadah
Příspěvky: 1312
Registrován: 06 říj 2013, 02:00
Bydliště: Ostrava

#5 Příspěvek od Nakadah »

1.4TDI je PD.

Rozhodně to chce diagnostiku, zda-li to přímo neukáže chyby. Někdy to je snímač otáček vačkové hřídele. A pokud tam nebude nic, může to být i startér. Takových už bylo, co jim to studený chytalo, teplý ne...vyměnili půl auta a nakonec to byl startér.

Nicméně tobě to blbne i při chodu motoru, bude tam i něco jiného. Normu oleje VW505.01 dodržuješ?

Uživatelský avatar
palo1129
Příspěvky: 102
Registrován: 21 říj 2008, 02:00

#6 Příspěvek od palo1129 »

dakujem za vsetky rady,
inak olej syntetiku, filttre olejovy a pelovy menim pravidelne. Taktiez som pred nedavnom kupil aj novu autobateriu.
ostatne veci som na aute zatial nemenil

navstivil som tiez aj spominane seat fora. Vacsinou sa ale odpovde na moj problem dost rozchadzali. Radili mi uz asi vsetko od vymeny sviecok, opravy startera, zleho snimaca teploty motora, spatnych lamda sond, snimaca otacok hriadela, slabeho tlaku palivoveho cerpadla alebo zaneseneseneho palivoveho filtra, dokonca mi niekdo radil precipovat riadiacu jednotku, ktora sleduje otacky motora alebo ze pouzivam prilis bohatu zmes 8O .


Je zaujimave, ze sa zatial nikto mi neradil vymenit tie trysky, lebo ten pan zo servisu to povazuje za tutovku.
Ale ako uz spominal Nakadah ako to v niektorych servisoch chodi, ze vam vymenia najskor pol auta az zistia skutocny problem sposobom pokus - omyl.
Naposledy upravil(a) palo1129 dne 16 dub 2017, 20:49, celkem upraveno 1 x.

Uživatelský avatar
xmurgi
Příspěvky: 402
Registrován: 23 dub 2007, 02:00

#7 Příspěvek od xmurgi »

Pokial je pravda o baterke v kondicii, starteri OK a ostatnej elektrike OK (hlavne kostry a silove spoje) tak potom uz len klasika okolo PD motorov vymackana hlava a tym padom netesne vstreky.

Popularno-vedecke citanie najdes tu (1,4 je 1,9 bez jedneho valca - plati vsetko popisane o PD motoroch) http://www.auto.cz/bazarova-legenda-1-9 ... ete-105442

a odborne info od ludi z fachu na www.dieselpower.cz/forum
mysli na to ze 1,4TDI PD sa v X variantoch vyskytovalo v celom koncerne
(Fabia, ibiza, polo a .... x dalsich aplikacii) takze nehladat len ibizu

seat forum je skor o onanovani okolo tuningu atd ... tam toho moc nenajdes

V principe budes potrebovat skuseneho mechanika, ale myslim, ze komplexnemu(drahemu - generalka hlavy a aspon otestovaniu vstrekov) rieseniu sa asi nevyhnes.

Uživatelský avatar
palo1129
Příspěvky: 102
Registrován: 21 říj 2008, 02:00

#8 Příspěvek od palo1129 »

xmurgi tebe velke diki, lebo tvoj pripevok je hodny vsetkych, co som do teraz na seat forach cital.
Dal si mi naviac linky kde si otom ako uplny lajik mozem vela precitat a hlavne zistit, ze sa v autoservise bavim so skutocnym automechanikom odbornikom alebo len s tzv. udrzbarom, ktorych v dedinskych autoservisoch stretnej vela krat (teda bez urazky ).
8-)

Uživatelský avatar
EKKAR
Příspěvky: 29689
Registrován: 16 bře 2005, 01:00
Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21

#9 Příspěvek od EKKAR »

Jestli ten tvůj motor má kód AMF, tak je stejnej jako motor montovanej do fábule první generace v letech 2003 - 07.
Tudíž si o něm můžeš docela dost počíst i případně po registraci pokecat na fóru Škodahome.cz v týhle sekci: http://forum.skodahome.cz/forum/177-ško ... di-19-sdi/ . Je tam celkem 27 STRÁNEK témat na téma ropák 1,4/1,9 ve fábuli...
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...

A kutilmile - nelituju tě :mrgreen: :mrgreen: !!!

Uživatelský avatar
DELONG
Příspěvky: 1361
Registrován: 16 dub 2006, 02:00
Bydliště: SVK

#10 Příspěvek od DELONG »

Ak je všetko pravda čo si napísal (hlavne 190000km) tak pumpáče (PD) boli problém.

Preveril by som hlavne tieto body :
Elektrické prípojky - motor/bateria
Vzduch v palivovej sústave (častý problém)
Stav paliva v palivovej nádrži je príliš nízky ( to ak jazdíš na doraz)
Relé palivového podávacieho čerpadla (svorka 30 a 87).
Stav paliva/palivového čističa/palivového vedenia (prisávanie vzduchu a netesnosť únik paliva)
Čistič vzduchu/sací soustava - blokování (MAF)
Mechanický stav motoru
Prečítať chybové kódy (diagnostika a test akčných členov dvôležité ! )
Snímač teploty chladicí kapaliny ( senzor G81 )
Vstrekovacie trysky (Kontrola je nutná ! Iste vieš prečo.)
Riadenie motor (RJ) - prípojky/kabelový sväzok
Programovanie RJ motora (to by som vynechal ale bo úplne nakoneic preflesh)
Řiadiaca jednotka motora (pár krát sa stalo že signál vypadával práve tu bola to fuška lebo sa muselo logovať za jazdy)
EGR ventil (dvôležité)

A ko napísal xmurgi hlava je tiež dvôležitá ale nebýva častým problémom ale po stovkách km je už problém len človek nikdy nevie koľko tých km skutočných má ak je to dovoz . Stočenky sú v kurze stále .

Neviem či tomu rozumieš ak nie dajto preveriť skúsenému mechanikovy.

Neviem kde bývaš ale ak by si bol blízko tak trysky viem skontrolovať (po dohode je možné urobiť aj repas)
Veľa zdaru pri oprave :wink: .

Odpovědět

Zpět na „Auto - Moto technika“