LED emblém, 12V, roztavil se

Vše, co se týká elektroniky v automobilech, motocyklech a jiných samohybech

Moderátor: Moderátoři

Zpráva
Autor
Uživatelský avatar
ZdenekHQ
Administrátor
Administrátor
Příspěvky: 25593
Registrován: 21 črc 2006, 02:00
Bydliště: skoro Brno
Kontaktovat uživatele:

#61 Příspěvek od ZdenekHQ »

Strachu z termínu LC filtr jsem si všiml, to je obecný problém. Ale pokud ten transil nemá být obětován jen proto, že tam je, dej před něj třeba 1R odpor. Klidně Ti ho pošlu.

On má totiž chránit ten stabilizátor, nikoliv sbírat veškeré špičky z palubní sítě.
Pro moje oslovení klidně použijte jméno Zdeněk
Správně navržené zapojení je jako recept na dobré jídlo.
Můžete vynechat půlku ingrediencí, nebo přidat jiné,
ale jste si jistí, že vám to bude chutnat[?
]

masar
Příspěvky: 12295
Registrován: 03 pro 2005, 01:00

#62 Příspěvek od masar »

Nic se nemá přehánět, ani filtrace, ani ochrany. Transil není Zenerka a je určen pro pohlcování krátkých výkonových špiček (do 1,5kW) v místě jeho zapojení, t.j. až za pojistkami, na vedení mimo osu alternátor-baterie. LC filtr je dobrý pro omezení rušení, tady je mimo. Také předpokládám, že to nebude jediný transil a že se nejedná o Š120.
Ale ten odpor mu pošli, nic se tím nepokazí. :wink:

Uživatelský avatar
ZdenekHQ
Administrátor
Administrátor
Příspěvky: 25593
Registrován: 21 črc 2006, 02:00
Bydliště: skoro Brno
Kontaktovat uživatele:

#63 Příspěvek od ZdenekHQ »

To je to, s čím já tady pořád bojuju.

Správně navržený LC filtr energii špičky zachová a neškodně přenese dál, kdežto odpor(pokud je, včetně odporu vodičů)+ochrana ji protopí. Když je jí moc, je konec.

V každým autorádiu je na vstupu cívka, protože nikdo neví, na jakou impedanci se to autorádio připojí a jak by se musela dimenzovat ochrana připojená natvrdo.

Je to úplně stejný, jako zapojení přepěťovek v síti 230V. Napřed svodiče proudu, pak napětí, pak teprve varistory a transil snad ani raději ne.

Ale je to marný, je to marný, je to marný.
Pro moje oslovení klidně použijte jméno Zdeněk
Správně navržené zapojení je jako recept na dobré jídlo.
Můžete vynechat půlku ingrediencí, nebo přidat jiné,
ale jste si jistí, že vám to bude chutnat[?
]

masar
Příspěvky: 12295
Registrován: 03 pro 2005, 01:00

#64 Příspěvek od masar »

Ono není třeba bojovat s větrnými mlýny, ikdyž je to možná poctivý boj.
:wink:

Uživatelský avatar
flint1736
Příspěvky: 14
Registrován: 13 čer 2017, 02:00

#65 Příspěvek od flint1736 »

Tak nový emblém přišel. Ty součástky jsem ale ještě nesehnal a teď nebudu mít ani čas a možnost :-(

Ale dal jsem ho na zdroj a začíná svítit, resp blikat již od napětí 9V. Při 10V už svítí přijatelně, proud cca 100 mA. Při 12V svítí hodně, proud (ale zdálo se, že kolísá?) cca 400 mA.

masar
Příspěvky: 12295
Registrován: 03 pro 2005, 01:00

#66 Příspěvek od masar »

flint1736 píše:...Ale dal jsem ho na zdroj a začíná svítit, resp blikat již od napětí 9V...
Tak blikat by neměl, není-li to jeho inzerovaná vlastnost. Spíš nějaký špatný spoj ke zdroji nebo jiná závada.:!:
flint1736 píše:...Při 10V už svítí přijatelně, proud cca 100 mA. Při 12V svítí hodně, proud (ale zdálo se, že kolísá?) cca 400 mA...
.
Měříš určitě dobře a dobrým (ověřeným) multimetrem? Nezdá se mi, že by emblém obsahoval 20x3=60LED. Kdyby to byla pravda, bude emblém topit 4,8W a to je docela moc. A kolísat by proud neměl vůbec a nebo jen v rozmezí desetin až jednotek mA (v závislosti na oteplení čipů a kolísání napájecího napětí).
Ověř kvalitu zdroje a kvalitu měření.
Pokud by ti vyhovovalo napájecí napětí nižší než 12V, lze použít zapojení se stabilizátorem 5V, opřeným o Zenerovu diodu. Pro napětí kolem 11V vyhoví dioda 5,6V popř. 6,2V - viz obr.:
:wink:
Přílohy
emblem.png
(49.69 KiB) Staženo 97 x

Odpovědět

Zpět na „Auto - Moto technika“