Cyklo počítač neboli počítač ujetých kilometrů na kole
Moderátor: Moderátoři
Markoni: Jo, třeba J-K klopnejch obvodů, nebo z desítkovýho/šestnáctkovýho čítače, ideálně CMOS.
Arťas: Magnet nalepí zevnitř na lem ráfku, snímač nalepí na podběh. Jak prosté. Samozřejmě, že to může řešit i opticky, třeba reflexně, kousek poloosy se natře načerno, nebo se omotá černou izolačkou, pak se tam udělá bílej proužek.
Arťas: Magnet nalepí zevnitř na lem ráfku, snímač nalepí na podběh. Jak prosté. Samozřejmě, že to může řešit i opticky, třeba reflexně, kousek poloosy se natře načerno, nebo se omotá černou izolačkou, pak se tam udělá bílej proužek.
Kdo není ve dvaceti levičák, nemá srdce,
kdo je levičák ve čtyřiceti, nemá rozum.
— Winston Churchill
kdo je levičák ve čtyřiceti, nemá rozum.
— Winston Churchill
- markoni
- Příspěvky: 2310
- Registrován: 30 říj 2006, 01:00
- Bydliště: Poblíž Zlína
- Kontaktovat uživatele:
Artaban001: tento se mi zamlouvá https://www.mall.cz/tachometry/sigma-s- ... parameters to je pouze asi jednodrátový ten druhý drát je kostra kola ale já se nemohu na to spolehnout, kdoví s čeho to je ten rám toho skutru . Nebo jsem úplně mimo mísu a v tom kabelu cyklo počítače jsou dva dráty fakt já nevím
díky
![Embarassed :oops:](./images/smilies/icon_redface.gif)
- Artaban001
- Příspěvky: 9457
- Registrován: 01 dub 2004, 02:00
- Bydliště: Pendrov
Vedení z lože tachometru je dvojžilový káblík. Však si to zkus. Tenkým drátkem rychle propojuj vyvedený plošky na tachometru a můžeš tak najet nějakej ten kilometr bez toho, abys zvedl zadek od PC
.
K montáži obecně: cyklopočítač se dadáva jako komplet, kterej si nainstaluješ maximálně za pomocí univerzálního nožíku, nebo lépe křížovýho šroubováku. Tím našroubuješ magnet na výplet. Zbytek je na gumičky. Sonda je napevno napojená káblíkem na lože,kam vkládáš ten počítač. Nic nezapojuješ,jen připevňuješ a pak vytrhneš pásku z baterie v počítači, nebo tu baterii vložíš. U toho vozíku budeš muset improvizovat.
![Wink ;-)](./images/smilies/icon_wink.gif)
K montáži obecně: cyklopočítač se dadáva jako komplet, kterej si nainstaluješ maximálně za pomocí univerzálního nožíku, nebo lépe křížovýho šroubováku. Tím našroubuješ magnet na výplet. Zbytek je na gumičky. Sonda je napevno napojená káblíkem na lože,kam vkládáš ten počítač. Nic nezapojuješ,jen připevňuješ a pak vytrhneš pásku z baterie v počítači, nebo tu baterii vložíš. U toho vozíku budeš muset improvizovat.
- Artaban001
- Příspěvky: 9457
- Registrován: 01 dub 2004, 02:00
- Bydliště: Pendrov
Kód: Vybrat vše
– Servisní interval k K pripomenutí další prohlídky vašeho jízdního kola muže prodejce
jízdních kol predem naprogramovat trasu tak, aby vás cyklistický computer upozornil
na príští prohlídku (na displeji se zobrazí „Prohlídka”).
- markoni
- Příspěvky: 2310
- Registrován: 30 říj 2006, 01:00
- Bydliště: Poblíž Zlína
- Kontaktovat uživatele:
abyste měli nějakou představu tak toto je zadní kolo a toto je přední kolo díky za nápady kde by se to dalo uchytit díky
- Přílohy
-
- IMG_20170815_150306.jpg
- (296.92 KiB) Staženo 128 x
-
- IMG_20170815_150306_1.jpg
- (273.67 KiB) Staženo 139 x
- markoni
- Příspěvky: 2310
- Registrován: 30 říj 2006, 01:00
- Bydliště: Poblíž Zlína
- Kontaktovat uživatele:
Já se omlouvám za znovu otevření tohoto tématu ale potřeboval bych poradit mám známou která se pohybuje v komunitě vozíčkářů protože ona sama je na električáku to je vedlejší a od ní vím že se obracejí její kamarádi kteří mají takové skútry jako mám já na cikloservisy.Do jednoho jsem volal který je vzdálen takových bratru 7 KM to bych musel jet po cestě 3 třídy nebo jak se jim říká prostě cesta která spojuje vesnice ,a oni bezevšeho mi řekly že mi to namontují mám se do toho pustit vědí cikloservisy o co jde ? díky
Dovolím si navázat na toto téma jedním "varováním".
K dostání jsou cyklokomputery bezdrátové. Mám už od roku 2009 jeden takový z PENNY. Má zabudovanou spoustu funkcí včetně měření okolní teploty. Dráhu měří po 1 metru do ujeté vzdálenosti 100 km, pak podle počtu zobrazitelných číslic. Baterie se dobíjí solárním článkem. Za 9 roků v něm mám pořád originální baterie.
Pravidelně se takový cyklokomputer objevuje i v LIDLu.
Zařízení má však dvě nevýhody.
1. Pokud se při nečinnosti přístroj vypne, tak se nezapne automaticky při rozjezdu VF signálem z vysílače, ale je nutno jej zapnout ručně. Pokud se zapomene zapnout, příjdeme o určitou ujetou dáhu.
2. Větší nevýhodou je citlivost přijímače na vnější rušení. Pokud zastavíte těsně u přejezdu s automatickými závorami, většinou automaticky naskočí rychlost 99 km/hod. Dělalo mi to i u přejezdů v Rakousku. Jiné místo, kde mi komputer ukazuje 99 km/hod, je v okolí Jurkovičova domu v Luhačovicích. Takových míst by se našlo více. Ta "šílená" rychlost Vám samozřejmě okamžitě znehodnotí měření dráhy. Bohužel nelze přijímač ručně vypnout, aby se vliv na dráhu minimalizoval. Než si toho uživatel všimne, a z toho místa se vzdálí, je měření ujete dráhy v háji.
Takže pokud Vám jde o měření ujeté dráhy, dejte přednost kablíku od snímače na vidlici ke komputeru na řídítkách.
K dostání jsou cyklokomputery bezdrátové. Mám už od roku 2009 jeden takový z PENNY. Má zabudovanou spoustu funkcí včetně měření okolní teploty. Dráhu měří po 1 metru do ujeté vzdálenosti 100 km, pak podle počtu zobrazitelných číslic. Baterie se dobíjí solárním článkem. Za 9 roků v něm mám pořád originální baterie.
Pravidelně se takový cyklokomputer objevuje i v LIDLu.
Zařízení má však dvě nevýhody.
1. Pokud se při nečinnosti přístroj vypne, tak se nezapne automaticky při rozjezdu VF signálem z vysílače, ale je nutno jej zapnout ručně. Pokud se zapomene zapnout, příjdeme o určitou ujetou dáhu.
2. Větší nevýhodou je citlivost přijímače na vnější rušení. Pokud zastavíte těsně u přejezdu s automatickými závorami, většinou automaticky naskočí rychlost 99 km/hod. Dělalo mi to i u přejezdů v Rakousku. Jiné místo, kde mi komputer ukazuje 99 km/hod, je v okolí Jurkovičova domu v Luhačovicích. Takových míst by se našlo více. Ta "šílená" rychlost Vám samozřejmě okamžitě znehodnotí měření dráhy. Bohužel nelze přijímač ručně vypnout, aby se vliv na dráhu minimalizoval. Než si toho uživatel všimne, a z toho místa se vzdálí, je měření ujete dráhy v háji.
Takže pokud Vám jde o měření ujeté dráhy, dejte přednost kablíku od snímače na vidlici ke komputeru na řídítkách.
- markoni
- Příspěvky: 2310
- Registrován: 30 říj 2006, 01:00
- Bydliště: Poblíž Zlína
- Kontaktovat uživatele:
Tak konečně jsem si nechal v cykloservisu namontovat typ Echowell U10w bezdrátový černý s následujícím uchyceným senzorem vis příloha.Možná je tato otázka bude znít divně ale dá se to vypnout ? když nejezdím mám tam pořád na display CLK a aktuální čas díky
Edit:
Echowell U10w možná se ptám blbě máte někdo s tímto tachometrem zkušenosti ?
já sice mám návod ale jen v angličtině ale když to dám do google překladače tak já skoro nic s toho nic nepochopil co která funkce znamená kromě hodin a teploměru díky
Edit:
Echowell U10w možná se ptám blbě máte někdo s tímto tachometrem zkušenosti ?
já sice mám návod ale jen v angličtině ale když to dám do google překladače tak já skoro nic s toho nic nepochopil co která funkce znamená kromě hodin a teploměru díky
Naposledy upravil(a) markoni dne 26 zář 2018, 17:17, celkem upraveno 1 x.
Já mám bezdrátový cyklocomputer z Penny za 199 Kč už 9 roků a zatím jsem neměnil baterii ani ve snímačí ani v zobrazovači. Jak jsem psal výše, ten můj zobrazovač se asi po 5 minutách stání vypne úplně a displej zhasne. Musí se libovolným funkčním tlačítkem na zobrazovači opět zapnout.danhard píše:.......Výdrž baterie je asi 1 rok.
Zajímalo by mne, zda dražší cyklocomputer Echowell U10w trpí také rušením přenosu mezi snímačem a přijímačem jako jako u toho levného z Penny v tom smyslu, že přijímač zachycuje falešné impulzy a při zastavení v blízkosti nějaké elektroniky ukazuje hned rychlost 99 km/hod (typické je to u automatických závor železničních přejezdů, ale i jinde).