Nabijacka do auta 10V DC
Moderátor: Moderátoři
- araziel528
- Příspěvky: 22
- Registrován: 12 bře 2015, 01:00
Nabijacka do auta 10V DC
Ahojte,
kupil som si malu PMR vysielacku do auta. Chcel by som ju nabijat v aute zo zasuvky 12V avsak, vysielacka sa nabija 10V jednosmernym napatim. (Podla informacii zo sietoveho adaptera)
Ako najrozumnejsie vyrobit v aute 10V? Rozmyslam o 2-3och diodach s ubytkom 0,5 -1V.
Taktiez by som sa chcel opytat, ako je to s nabijanim zo sietoveho zdroja cez adapter oproti nabijaniu z autozasuvky.
Vopred dakujem.
kupil som si malu PMR vysielacku do auta. Chcel by som ju nabijat v aute zo zasuvky 12V avsak, vysielacka sa nabija 10V jednosmernym napatim. (Podla informacii zo sietoveho adaptera)
Ako najrozumnejsie vyrobit v aute 10V? Rozmyslam o 2-3och diodach s ubytkom 0,5 -1V.
Taktiez by som sa chcel opytat, ako je to s nabijanim zo sietoveho zdroja cez adapter oproti nabijaniu z autozasuvky.
Vopred dakujem.
Kdyz uz do toho budes zasahovat, tak je asi lepsi predelat nabijecku. Spousta z nich je osazena znamymi integraci, potom.staci mala uprava. Podivej se na tu sitovou nabijecku, jaky dava proud, podle toho kup nejakou CL nabijecku s vyssim proudem (asi dvojnasobne),kuchni a uprav. Diody propustnem smeru maji tu nevyhodu, ze je jejich úbytek zavisly na protekajicim proudu. Takze bys mohl mit problem ve chvili,kdy pripojis vysilacku s nabitou baterkou.
Civilizace založená na oboustranné lepící pásce nemůže dobře skončit...
I kdyby se z tebe jednou stal král, neodsuzuj lidi, kteří ti nebudou provolávat slávu- raději se zeptej sám sebe, proč tomu tak není...
I kdyby se z tebe jednou stal král, neodsuzuj lidi, kteří ti nebudou provolávat slávu- raději se zeptej sám sebe, proč tomu tak není...
Použil bych nastavitelný step-up modul, pøípadnì nìjaký též nastavitelný nabíjeèkový z ALI èi HEZKYDEN, jsou vìtšinou do 2A trvale což by mìlo staèit. tøeba (https://www.aliexpress.com/item/Origina ... 93642.html)
- araziel528
- Příspěvky: 22
- Registrován: 12 bře 2015, 01:00
Bóže to zas je blábol .... Právě že diody jako silně nelineární prvek fungujou jen v oblasti těsně kolem otevíracího napětí, jinak se jejich úbytek nijak extra nemění = jejich dynamickej odpor je ve vyšší propustný charakteristice velice malej a minimálně proměnlivej. Typicky jde o změnu úbytku napětí v řádu míň jak desítky mV při změně proudu o stovky mA.Michal22 píše:... Diody propustnem smeru maji tu nevyhodu, ze je jejich úbytek zavisly na protekajicim proudu. Takze bys mohl mit problem ve chvili,kdy pripojis vysilacku s nabitou baterkou.
V autě je problém s jinou věcí - to "typický palubní napětí 12V" je v něm totiž jen v klidu, za chodu motoru je v palubním rozvodu typicky 14,5V a jen někdy to klesá vinou přechoďáků v cestě proudu nebo při nadměrným zatížení sítě. Tady by tazatel s diodama v sérii narazil, protože i když srazí pomocí 3ks Si diod nějaký 2,1-2,15V, tak za jízdy bude mít "na spotřebiči" plnejch 12V ještě s rezervou cca 200-300mV "do plusu".
Tady je místo na malej stabilík, při odběru proudu do cca 0,5A bych se nebál sáhnout po LM317 a dvojici odporů, při odběrech větších pak po nějakým čínským modulu z Alíka nebo Ýbeje se spínaným měničem dolů.
Proč pro boha živýho bys tam sral měnič z 5V? Z baterky potáhneš 12-14,5V podle toho, jestli jde motor, z toho učuníš jedním měničem 5V a zas to budeš zvyšovat na 10V požadovanejch tím rádijkem? Stejně za chodu nabíjení tam ani těch 10V není, bude tam nějakejch 8,5 -9V, takže naprosto JEDNO JEDINÝ a navíc přibližný zhození ze 12-14V na 9-9,5V bohatě stačí ...warp píše:Použil bych nastavitelný step-up modul, případně nějaký též nastavitelný nabíječkový z ALI či HEZKYDEN, jsou většinou do 2A trvale což by mělo stačit. třeba (https://www.aliexpress.com/item/Origina ... 93642.html)
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...
A kutilmile - nelituju tě
!!!
A kutilmile - nelituju tě
![Mr. Green :mrgreen:](./images/smilies/icon_mrgreen.gif)
![Mr. Green :mrgreen:](./images/smilies/icon_mrgreen.gif)
- araziel528
- Příspěvky: 22
- Registrován: 12 bře 2015, 01:00
Ten DC/DC menic je 5A nie 5V. Vyzera to byt zrejme to co potrebujem. Objednam ich rovno viac to sa vzdy hodi
Problem s napatim pri nastartovanom a vypnutom motore aj tak nevyriesim, nabijat budem len pri nastartovanom motore teda, a ten DC menic nastavim podla toho.
Dakujem vam chlapi velmi pekne za pomoc![Smile :-)](./images/smilies/icon_smile.gif)
![Smile :-)](./images/smilies/icon_smile.gif)
Dakujem vam chlapi velmi pekne za pomoc
![Smile :-)](./images/smilies/icon_smile.gif)
Přesnej je naprázdno. Já bych ho nejdřív zatížil odporem 22Ω/10W a změřil, kolik bude držet na něm. Pak bych teprve dělal nějakej stabilizovanej, případně ani nijak zvlášť nestabilizovanej měnič do toho auta - z uvedenýho rozpětí 12-14,5V na těch 9-10V.rnbw píše:Cize bateria li-ion a original adapter je presny. ...
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...
A kutilmile - nelituju tě
!!!
A kutilmile - nelituju tě
![Mr. Green :mrgreen:](./images/smilies/icon_mrgreen.gif)
![Mr. Green :mrgreen:](./images/smilies/icon_mrgreen.gif)
- araziel528
- Příspěvky: 22
- Registrován: 12 bře 2015, 01:00
- araziel528
- Příspěvky: 22
- Registrován: 12 bře 2015, 01:00
Ekkare, ty víš, jaký má ta nabíječka odběr naprázdno, případně s připojenou ručkou a nabitou baterkou?
Já ne. Proto jsem napsal, co jsem napsal.
Sice jsme chtěl jít spat, ale ještě jsem se ukecal k tomu, že jsem chvilku měřil- tak tři 1N4007 dají při 10 mA úbytek asi 2 V.
Ale při 1 mA už jen 1,6 V.
Jestli máš jistotu, že tam pořád poteče aspoň těch 10 mA, tak OK. Ale to ty určitě taky jistě nevíš.
Dobrou
Já ne. Proto jsem napsal, co jsem napsal.
Sice jsme chtěl jít spat, ale ještě jsem se ukecal k tomu, že jsem chvilku měřil- tak tři 1N4007 dají při 10 mA úbytek asi 2 V.
Ale při 1 mA už jen 1,6 V.
Jestli máš jistotu, že tam pořád poteče aspoň těch 10 mA, tak OK. Ale to ty určitě taky jistě nevíš.
Dobrou
Civilizace založená na oboustranné lepící pásce nemůže dobře skončit...
I kdyby se z tebe jednou stal král, neodsuzuj lidi, kteří ti nebudou provolávat slávu- raději se zeptej sám sebe, proč tomu tak není...
I kdyby se z tebe jednou stal král, neodsuzuj lidi, kteří ti nebudou provolávat slávu- raději se zeptej sám sebe, proč tomu tak není...
pozor !
neodpovídá žádné normě pro PMR !!
a má větší výkon !
přijímá a vysílá i v amatérských a profi pásmech.
Nemá certifikát, jako ostatní PMR vysílačky.
Takže pozor s jejím používáním, může to být velký průšvih . . .
http://www.denik.cz/regiony/mobilni-i-h ... ysila.html
araziel528 píše:kupil som si malu PMR vysielacku do auta.
Baofeng B5 není žádná PMR !!!araziel528 píše:Vysielacka - Baofeng UV-B5
neodpovídá žádné normě pro PMR !!
a má větší výkon !
přijímá a vysílá i v amatérských a profi pásmech.
Nemá certifikát, jako ostatní PMR vysílačky.
Takže pozor s jejím používáním, může to být velký průšvih . . .
http://www.denik.cz/regiony/mobilni-i-h ... ysila.html