Kapacita autobaterie

Vše, co se týká elektroniky v automobilech, motocyklech a jiných samohybech

Moderátor: Moderátoři

Odpovědět
Zpráva
Autor
Uživatelský avatar
rnbw
Příspěvky: 32312
Registrován: 21 bře 2006, 01:00
Bydliště: Bratislava

#16 Příspěvek od rnbw »

Japonci sa s tym nestrali, aspon teda Mazda nie - do 323 1,5l davali bateriu 60Ah, takze problemy so startovanim neexistuju, ani v zime.

Uživatelský avatar
BOBOBO
Příspěvky: 18110
Registrován: 25 úno 2008, 01:00
Bydliště: Rychnovsko

#17 Příspěvek od BOBOBO »

Taky tam mám 60ky . Nakonec ji mám i ve 120ce . No ale tu jednu 1,6 mám s klimou a manželka jezdila jen od krámu ke krámu a stihla ji tou klimošou vybít . A to je tam 90A altík ....

Uživatelský avatar
EKKAR
Příspěvky: 29689
Registrován: 16 bře 2005, 01:00
Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21

#18 Příspěvek od EKKAR »

EKKAR píše:Mechoš tomu rozumí jak koza náklaďáku. Samozřejmě je to pitomost, ta 66Ah baterka vydrží úplně stejně, spíš dýl. Teď jsem jen na mobilu z práce, večer doplním proč to tak je.
No, nakonec nic doplňovat nemusím - v podstatě všecko, co bych doplnil já jako plus pro větší baterku už tady padlo.
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...

A kutilmile - nelituju tě :mrgreen: :mrgreen: !!!

Uživatelský avatar
xmurgi
Příspěvky: 402
Registrován: 23 dub 2007, 02:00

#19 Příspěvek od xmurgi »

Kapacitu baterky v aute limituju vzdy len priestorove moznosti.
Jedina vynimka su riesenia s IBS (inteligent battery sensor) ktoré upravujú palubne napätie/nabíjací prúd podľa aktuálnej situácie - zaťaženie palubnej siete, zaťaženie motora, teplota okolia, odhadovaného stavu batérie.
V takomto prípade je potrebné batériu rovnakej kapacity po výmene registrovat cez diagnostiku. Pri použití väčšej kapacity je potrebne túto zmenu dokódovať.
Toto ale u felície určite neplatí. :wink:

Soemtron
Příspěvky: 1085
Registrován: 23 čer 2013, 02:00
Bydliště: Olomoucko

#20 Příspěvek od Soemtron »

OT: Já měl ve své staré Š105 baterii 180Ah z Tatry 148. V zimě ... :D
:!: Sháním SM ELKA 21A, 6521, OKU101...
Koupím obrazovku Toshiba LR30477

Uživatelský avatar
rnbw
Příspěvky: 32312
Registrován: 21 bře 2006, 01:00
Bydliště: Bratislava

#21 Příspěvek od rnbw »

To si mal plny priestor za zadnymi sedadlami? :D Nechcel by som v tom havarovat...

Soemtron
Příspěvky: 1085
Registrován: 23 čer 2013, 02:00
Bydliště: Olomoucko

#22 Příspěvek od Soemtron »

Jak píšeš. Proto šla po první zimně pryč a koupil jsem tu co tam patřila. Šlo o život. Jen při -15 to mohlo utrhnout starter.
:!: Sháním SM ELKA 21A, 6521, OKU101...
Koupím obrazovku Toshiba LR30477

Uživatelský avatar
BOBOBO
Příspěvky: 18110
Registrován: 25 úno 2008, 01:00
Bydliště: Rychnovsko

#23 Příspěvek od BOBOBO »

Plácáš nesmysly . Proč máte stále potřebu exhybovat . Tomu starteru je fuk , zda je tam jakýkoliv aku na 12 V . To jsou zase kydy na odborném foru .... Jaké nebezpečí ? Zase jen pí čoviny mlíčňáků .

Uživatelský avatar
rnbw
Příspěvky: 32312
Registrován: 21 bře 2006, 01:00
Bydliště: Bratislava

#24 Příspěvek od rnbw »

Nebezpecenstvo je take, ze pri celnom naraze sa bateria zastavi az v kufri vpredu a ty s nou :roll:

Uživatelský avatar
EKKAR
Příspěvky: 29689
Registrován: 16 bře 2005, 01:00
Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21

#25 Příspěvek od EKKAR »

BOBOBO píše:Plácáš nesmysly . Proč máte stále potřebu exhybovat . Tomu starteru je fuk , zda je tam jakýkoliv aku na 12 V . To jsou zase kydy na odborném foru .... Jaké nebezpečí ? Zase jen pí čoviny mlíčňáků .
Bořku, rozhodně mu to fuk ani fu(c)k není - protože jeho uložení musí zachycovat celou reakční sílu proti tomu krouťáku, kterým roztáčí motor - a když je -20°C, ten motor u šáde plnej ztuhlýho másla SAE 15W-40 a podobnejch (Mogul nebo Madit M6AD - jiný másla se snad do šádyny ani nelily, teda krom nadšenců kupujících v tuzexu Shell nebo Castrol) kladl takovej odpor, že to klidně to uložení startéru mohlo i prasknout. Byla to šedá litina - tudíž materiál tvrdej a křehkej ... Takže si nech kecy o mlíčňácích a plácání nesmyslů někam k peci u dvou deci. Celej agregát se při takovým startu musel klepat jak drahej pes - protože ta 180Ah baterka při zatížení šádynkovým startérem PAL Magneton 12V 1,2kW nejspíš prakticky neklesla s napětím jako by to udělala malá 40Ah (ta klesla klidně až na 8V) a startér jel opravdu na plný koule - a s motorem to muselo zaklepat jak s užíváním ...
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...

A kutilmile - nelituju tě :mrgreen: :mrgreen: !!!

Uživatelský avatar
microlan
Příspěvky: 1646
Registrován: 09 kvě 2017, 02:00
Bydliště: Kósek vod Brna

#26 Příspěvek od microlan »

Blok škodovky ze šedé litiny a utržený lože starteru ... to by nevymyslel ani baron prášil.

Uživatelský avatar
danhard
Příspěvky: 5705
Registrován: 05 bře 2007, 01:00
Bydliště: Jesenice u Prahy

#27 Příspěvek od danhard »

Brouk Pytlík by to zvládnul :lol:

Uživatelský avatar
JiriTom
Příspěvky: 1199
Registrován: 26 dub 2017, 02:00

#28 Příspěvek od JiriTom »

microlan,danhard: nu a co tedy říkáte na reakci bobo ?

Uživatelský avatar
danhard
Příspěvky: 5705
Registrován: 05 bře 2007, 01:00
Bydliště: Jesenice u Prahy

#29 Příspěvek od danhard »

Že má výjimečně pravdu :lol:
Záběrový moment startéru při dokonalých 12V je 1,5x větší, než při 8V, na které poklesne slabá baterka.
Jestli při tom upadne startér a praskne litinový blok motoru, tak bych se bál s takovým autem jezdit.
Úplně mi stačilo, že mi v zatáčce u Embéčka upadlo rameno předního kola :D

Uživatelský avatar
JiriTom
Příspěvky: 1199
Registrován: 26 dub 2017, 02:00

#30 Příspěvek od JiriTom »

Zajímavé, mě to jeho sdělení připadá: co věta to omyl, nehledě, Hujere, na ten styl...

Odpovědět

Zpět na „Auto - Moto technika“