Kapacita autobaterie
Moderátor: Moderátoři
No, nakonec nic doplňovat nemusím - v podstatě všecko, co bych doplnil já jako plus pro větší baterku už tady padlo.EKKAR píše:Mechoš tomu rozumí jak koza náklaďáku. Samozřejmě je to pitomost, ta 66Ah baterka vydrží úplně stejně, spíš dýl. Teď jsem jen na mobilu z práce, večer doplním proč to tak je.
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...
A kutilmile - nelituju tě !!!
A kutilmile - nelituju tě !!!
Kapacitu baterky v aute limituju vzdy len priestorove moznosti.
Jedina vynimka su riesenia s IBS (inteligent battery sensor) ktoré upravujú palubne napätie/nabíjací prúd podľa aktuálnej situácie - zaťaženie palubnej siete, zaťaženie motora, teplota okolia, odhadovaného stavu batérie.
V takomto prípade je potrebné batériu rovnakej kapacity po výmene registrovat cez diagnostiku. Pri použití väčšej kapacity je potrebne túto zmenu dokódovať.
Toto ale u felície určite neplatí.
Jedina vynimka su riesenia s IBS (inteligent battery sensor) ktoré upravujú palubne napätie/nabíjací prúd podľa aktuálnej situácie - zaťaženie palubnej siete, zaťaženie motora, teplota okolia, odhadovaného stavu batérie.
V takomto prípade je potrebné batériu rovnakej kapacity po výmene registrovat cez diagnostiku. Pri použití väčšej kapacity je potrebne túto zmenu dokódovať.
Toto ale u felície určite neplatí.
Bořku, rozhodně mu to fuk ani fu(c)k není - protože jeho uložení musí zachycovat celou reakční sílu proti tomu krouťáku, kterým roztáčí motor - a když je -20°C, ten motor u šáde plnej ztuhlýho másla SAE 15W-40 a podobnejch (Mogul nebo Madit M6AD - jiný másla se snad do šádyny ani nelily, teda krom nadšenců kupujících v tuzexu Shell nebo Castrol) kladl takovej odpor, že to klidně to uložení startéru mohlo i prasknout. Byla to šedá litina - tudíž materiál tvrdej a křehkej ... Takže si nech kecy o mlíčňácích a plácání nesmyslů někam k peci u dvou deci. Celej agregát se při takovým startu musel klepat jak drahej pes - protože ta 180Ah baterka při zatížení šádynkovým startérem PAL Magneton 12V 1,2kW nejspíš prakticky neklesla s napětím jako by to udělala malá 40Ah (ta klesla klidně až na 8V) a startér jel opravdu na plný koule - a s motorem to muselo zaklepat jak s užíváním ...BOBOBO píše:Plácáš nesmysly . Proč máte stále potřebu exhybovat . Tomu starteru je fuk , zda je tam jakýkoliv aku na 12 V . To jsou zase kydy na odborném foru .... Jaké nebezpečí ? Zase jen pí čoviny mlíčňáků .
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...
A kutilmile - nelituju tě !!!
A kutilmile - nelituju tě !!!
Že má výjimečně pravdu
Záběrový moment startéru při dokonalých 12V je 1,5x větší, než při 8V, na které poklesne slabá baterka.
Jestli při tom upadne startér a praskne litinový blok motoru, tak bych se bál s takovým autem jezdit.
Úplně mi stačilo, že mi v zatáčce u Embéčka upadlo rameno předního kola
Záběrový moment startéru při dokonalých 12V je 1,5x větší, než při 8V, na které poklesne slabá baterka.
Jestli při tom upadne startér a praskne litinový blok motoru, tak bych se bál s takovým autem jezdit.
Úplně mi stačilo, že mi v zatáčce u Embéčka upadlo rameno předního kola