LCD 20x4 I2C
Moderátor: Moderátoři
LCD 20x4 I2C
Zdravím,
včera mi volal známý, že nemůže rozchodit komunikaci s tímto modulem,
tak první co mě napadlo, byla adresa. A bylo to tak...nebyla tam jak psali 0x27, ale 0x3F ....
Chtěl jsem se zeptat, protože s podobnýma modulama s I²C nemám zkušenosti, ta adresa je daná a nebo jde nějak adresy přidělovat (nastavit)? Ptám se jen proto, že mě to zajímá....
Předem dík za rozšíření obzorů ..
včera mi volal známý, že nemůže rozchodit komunikaci s tímto modulem,
tak první co mě napadlo, byla adresa. A bylo to tak...nebyla tam jak psali 0x27, ale 0x3F ....
Chtěl jsem se zeptat, protože s podobnýma modulama s I²C nemám zkušenosti, ta adresa je daná a nebo jde nějak adresy přidělovat (nastavit)? Ptám se jen proto, že mě to zajímá....
Předem dík za rozšíření obzorů ..
Jestli je na tom modulu PCF8574, tak pohledem do datasheetu (strana 9) zjistíš vše potřebné: https://www.nxp.com/documents/data_sheet/PCF8574.pdf Modul vypadá, že má adresové propojky přímo na sobě: http://www.ebay.com/itm/LCD1602-1602-HD ... SwDk5TxjeN
- flyingbird
- Příspěvky: 54
- Registrován: 09 říj 2008, 02:00
- Bydliště: ValMez
- Kontaktovat uživatele:
Tak jsem se včera snažil půl dne rozchodit LCD 20x4 I2C ....
Už jsem to chtěl vzdát a koupit nový display.
Nakonec jsem se dopátral (s pomocí netu) k tomu, že je chyba v knihovně LiquidCrystal_I2C.h .
Nakonec stačilo:
V knihovně, v souboru LiquidCrystal_I2C.cpp
je potřeba změnit z return 0 na 1 v této části kódu
#define printIIC(args) Wire.write(args)
inline size_t LiquidCrystal_I2C::write(uint8_t value) {
send(value, Rs);
return 0;
Setkal se s tím někdo?
Uf....
Už jsem to chtěl vzdát a koupit nový display.
Nakonec jsem se dopátral (s pomocí netu) k tomu, že je chyba v knihovně LiquidCrystal_I2C.h .
Nakonec stačilo:
V knihovně, v souboru LiquidCrystal_I2C.cpp
je potřeba změnit z return 0 na 1 v této části kódu
#define printIIC(args) Wire.write(args)
inline size_t LiquidCrystal_I2C::write(uint8_t value) {
send(value, Rs);
return 0;
Setkal se s tím někdo?
Uf....
Jak jste na tu změnu došel, resp. jak je potřeba toho vysvětlena?
Edit: tak vysvětlení není nikde na netu napsáno, ale podle mých zjištění je následující:
Třída LiquidCrystal_I2C je potomkem třídy Print. Pokud voláme metodu LiquidCrystal_I2C::print() pro výstup na displej, tak voláme de-facto metodu Print::print(), která v konečném důsledku volá čistě virtuální metoduA tato metoda je implementována právě naším potomkem LiquidCrystal_I2C.
Třída Print se dostane k metodě write(uint8_t) při výstupu řetězce takto:a následně:a konečně:Zde používá výše uvedenou metodu write(uint8_t) přetíženou v našem LiquidCrystal_I2C. Je vidět, že pokud se vrátí 0, cyklus tisku řetězce se přeruší pomocí break. Proto je nutné vracet v metodě LiquidCrystal_I2C::write(uint8_t) nenulovou hodnotu.
Mimochodem, tohle dává taky návod, jak napsat vlastní třídu (arduiňácky knihovnu ), která má někam posílat textová data ke zobrazení. Třídu pojmeme jako potomka třídy Print a stačí přetížit její čistě virtuální metodu pro výstup jednoho znaku: write(uint8_t). O řetězcové záležitosti se postarají metody třídy Print. Při výstupu se pak volá metoda print() naší nové třídy (která je ale už implementována v Print).
Edit: tak vysvětlení není nikde na netu napsáno, ale podle mých zjištění je následující:
Třída LiquidCrystal_I2C je potomkem třídy Print. Pokud voláme metodu LiquidCrystal_I2C::print() pro výstup na displej, tak voláme de-facto metodu Print::print(), která v konečném důsledku volá čistě virtuální metodu
Kód: Vybrat vše
virtual size_t Print::write(uint8_t) = 0;
Třída Print se dostane k metodě write(uint8_t) při výstupu řetězce takto:
Kód: Vybrat vše
size_t Print::print(const char str[])
{
return write(str);
}
Kód: Vybrat vše
size_t write(const char *str) {
if (str == NULL) return 0;
return write((const uint8_t *)str, strlen(str));
}
Kód: Vybrat vše
size_t Print::write(const uint8_t *buffer, size_t size)
{
size_t n = 0;
while (size--) {
if (write(*buffer++)) n++;
else break;
}
return n;
}
Mimochodem, tohle dává taky návod, jak napsat vlastní třídu (arduiňácky knihovnu ), která má někam posílat textová data ke zobrazení. Třídu pojmeme jako potomka třídy Print a stačí přetížit její čistě virtuální metodu pro výstup jednoho znaku: write(uint8_t). O řetězcové záležitosti se postarají metody třídy Print. Při výstupu se pak volá metoda print() naší nové třídy (která je ale už implementována v Print).
knihovnu (v příloze - neopravená) jsem měl už při instalaci IDE
jelikož sběrnice I2C komunikovala (šlo zapínat i vypínat podsvit), hledal jsem na netu, až jsem narazil na
tohle
tak jsem to zkusil, no a po přepsání vše funguje tak jak má....
nejsem programátor a proto to nedovedu vysvětlit.
Jen se to učím a hraju si .....
jelikož sběrnice I2C komunikovala (šlo zapínat i vypínat podsvit), hledal jsem na netu, až jsem narazil na
tohle
tak jsem to zkusil, no a po přepsání vše funguje tak jak má....
nejsem programátor a proto to nedovedu vysvětlit.
Jen se to učím a hraju si .....
- Přílohy
-
- LiquidCrystal_I2C1602V1.zip
- (19.44 KiB) Staženo 179 x