Ebay - oevřený spor

Prostor pro osobní dotazy, které nelze jinde dopasovat, případně které přímo nesouvisí s bastlením či elektrotechnikou obecně (protože i bastlíři jsou většinou normální lidé, co nedrží v ruce štípačky a šroubovák 24 hodin denně). Neslouží pro přeposílání obecně známých informací z komerčních webů.

Moderátor: Moderátoři

Zpráva
Autor
Uživatelský avatar
BigSandy
Příspěvky: 745
Registrován: 28 črc 2015, 02:00

Ebay - oevřený spor

#1 Příspěvek od BigSandy »

Nazdar.
Jak dlouho vydrží otevřený spor?

Kravina za 130 kč ale nepřišla.
Při otvíraní sporu jsem zaškrt, že chci vrátit peníze.
Za dva dny mí prodejce napsal, že nové zboží včera odestál rychlejší leteckou dopravou a mělo by to dorazit do 10 dnu.
Když jsem mu odepsal že nesouhlasím s řešením a že chci vratit peníze, klidně si pak zboží od něj znovu koupím ale chcí mít nový nakup v nakupním seznamu.
Odepisuje mi furt dokola to samé, že zboží už odeslal.
Známý už 2X odsouhlasil se zasláním nového zboží a nikdy mu nepřišlo.
Když to zmizne s purchase history jesm v ????.

Spor zůstane otevřený, dokud ho já neuzavřu, nebo po čase se to uzavře samo.

Uživatelský avatar
Rellik
Příspěvky: 610
Registrován: 17 úno 2017, 01:00
Bydliště: Staré Město (UH)

#2 Příspěvek od Rellik »

Taky jsem to tak kdysi řešil. Po nějaké době to zmizelo... Ale jak to bylo dlouho už nevím... Už je to nějaký ten rok zpátky. Něco mi říká, že to bylo 60 dnů. Ale fakt už si to nepamatuju.
Jinak každý ten spor je otevřený dokud ho neuzavřeš, přičemž, pokud nesouhlasíš s řešením od prodejce, řeší to pak někdo z EBAY.

Záleží i jak dlouho jsi čekal, už jsem se setkal s tím, že od někoho to přijde až skoro za dva měsíce. Na předposlední objednávku jsem čekal cca 50 dnů a to už jsem taky začínal řešit. Ještě to nemám uzavřené. Musím dnes vyzkoušet funkčnost a pak to uzavřu..

Uživatelský avatar
BigSandy
Příspěvky: 745
Registrován: 28 črc 2015, 02:00

#3 Příspěvek od BigSandy »

60 dní to je v seznamu nakapu a pak to zmizne.
Vždy čekám 59 dní a pak až otvírám spor.

Jirka
Příspěvky: 2031
Registrován: 01 črc 2005, 02:00
Bydliště: zbídačený kraj
Kontaktovat uživatele:

#4 Příspěvek od Jirka »

No to jsem zvědavej, jestli ti zboží přijde.

Koupil jsem v srpnu v dražbě hodně levně jednu věc a ta nedorazila. Po 55 dnech píšu prodejci, od něj omluva, nabídl peníze zpět, nebo odeslání nového zboží. Zvolil jsem nové zbožíí, a stejně to nepřišlo...

Teď zase čekám podezřele dlouho na tapetu za 25 USD z Ali. I podstatně novější zásilky už jsou doma.
Poslední dobou to občas drhne...
*****

Uživatelský avatar
BigSandy
Příspěvky: 745
Registrován: 28 črc 2015, 02:00

#5 Příspěvek od BigSandy »

Ono kdysi na ali bylo, že sis mohl prodloužit dobu dodaní a to bylo správné.
Když Tí nabídl zaslaní nového zboží, tak sis to mohl o 2 měsíce prodloužit.
Ja budu určítě trvat na vracení peněz a jsem také zvědav, zda přijde i to nové zboží, když psal že ho už odeslal.
Prostě, když jsem při vyvolaní sporu zvolil vracení peněz, neměl níc posilat.

Oní dobře ví že po ukončení sporu to zmizne, dostanou peníze a zákazník už níc nenaděla.
Proto mně zajimá, zda ten spor zůstane otevřený, dokud ho já neukončím.
Nebo po čase to začne automatický řešit ebay.

Uživatelský avatar
sinclair
Příspěvky: 9882
Registrován: 02 úno 2005, 01:00
Bydliště: Luhačovice

#6 Příspěvek od sinclair »

Fakt si myslíš, že sporem o 4 babky se někdo bude vážně a zodpovědně zabývat?

Nakupuju tam už celkem dlouho, ale zase ne často, 5-6x do roka.
Víceméně jeden-dva segmenty specifického zboží a za nějakých 12-13 let se mi vážně nestalo, že bych měl sebemenší problém.
Je ale pravda, že zásadně nenakupuju nic od rejžáka, snad až na jednu výjimku. Jinak to byli Angláni, Francouzi, Belgičani a hodně Švýcarů. Několik málo věcí jsem kupoval i od Němců a ti jsou naprosto vzorní.
Byl jsem totiž při jednom z prvních nákupů, takovým dobrosrdečným soukromým mailem varován, jedním pravidelným anglickým prodejcem HiFi, u kterého jsem dobře nakoupil hodně věcí i dílů.
Ten mi napsal něco v tom smyslu, že rejžák si může dovolit prakticky všecko a ebay je na něj úplně krátká, neboť rejžácký bolševický režim se prozíravě nezavázal k žádným mezinárodním pravidlům v obchodě.
A proto téměř žádné mezinárodní spory /ani ty velké/ neuznává, pokud k tomu není tlačen financemi, nebo to není tradiční, dlouhodobý prodejce, kterému opravdu o dobrou pověst jde. Vždy ale jde v první řadě o platbu.
A běžný rejžák, prodávající babkový šunt ve velkém nijak finančně tlačen není, protože veškeré platby probíhají předem a ten bolšán už má svý jistý.
Až se nahromadí potíže, jednoduše změní IP a registruje se znova..

Uživatelský avatar
sinclair
Příspěvky: 9882
Registrován: 02 úno 2005, 01:00
Bydliště: Luhačovice

#7 Příspěvek od sinclair »

Tak trochu by se to dalo přirovnat k bolševickýmu režimu tady v bývalý ČSSR.
Tady se naprosto bezostyšně kopírovaly zahraniční vzory výrobků i materiálů, aniž by se někdo vůbec namáhal si na to koupit licenci. Pokud už došlo na stížnosti ze zahraničí, tak boševik si byl vědom toho, že žádná mezinárodní pravidla kapitalistického obchodu pro něj nejsou závazná a sral na to. Totéž, ale v mnohem větším měřítku třeba panovalo v autorských právech. Hrála se tu kvanta zahraniční, západní muziky, ale až na licenční poplatky za oficiálně vylisované desky za jejich hraní vůbec nikdo neplatil.
OSA i Intergram tu byly leda tak do počtu a pro smích - pokud něco chránily, tak autorství pouze domácích autorů a interpretů. Intergram existoval jenom formálně a pokud už do něj rozhlas či televize něco symbolicky odvedly, končilo to úplně jinde, než u autorů či interpretů v zahraničí. Na takový zbytečnosti totiž ČSSR neměla dost valut, ty byly potřeba na něco úplně jiného..

Uživatelský avatar
FHonza
Příspěvky: 1443
Registrován: 20 lis 2012, 01:00
Bydliště: Praha

#8 Příspěvek od FHonza »

Fakt se zabývá. Schválně jsem se podíval do svého účtu, mám tam "7 requests have been closed" a vždy jsem dostal peníze zpět. Nejvyšší částka byla $3.84. Pouze v jednom případě jsem využil "eBay Money Back Guarantee", jinak pokaždé prodejce souhlasil s vrácením peněz. V tomhle jediném případě nevím jestli mi nakonec peníze poslal zpět prodejce nebo eBay, dál jsem to neřešil.

Jak postupovat, je popsáno zde
"request" otevírám, když věc nepřijde do týdne po posledním datu kdy mělo dorazit. Standardní odpověď je, že tě poprosí ať počkáš dalších 14 dnů. Poté stačilo vždy napsat že věc nepřišla a zároveň napsat že nechci posílat věc znovu.

Uživatelský avatar
rnbw
Příspěvky: 32312
Registrován: 21 bře 2006, 01:00
Bydliště: Bratislava

#9 Příspěvek od rnbw »

Predajcovia sa snazia vselijako "vyriesit" problem, aby si spor uzavrel a oni nemuseli vracat peniaze. Ak nieco poslu znovu, tak to nikdy nepride.

Uživatelský avatar
Zaky
Příspěvky: 6129
Registrován: 30 říj 2010, 02:00
Bydliště: Praha

#10 Příspěvek od Zaky »

Z Číny nakupuji drobnosti frekventně, v případě problému se snažím dohodnout s prodejcem na vrácení peněz, někdy se to povede, někdy ne. Pokud ne, obracím se na Ebay, vždy mi během pár hodin po podání stížnosti vrátili peníze, nemám jediný případ, kdy by se tím v Ebay nezabývali, nebo mi stížnost zamítli. Pokud trvá prodejce na vrácení zboží na moje náklady, ale problém je z jeho viny (vadné či neodpovídající zboží), doporučuji mu, aby si on na svoje náklady objednal kurýra, že přípravím zásilku k vyzvednutí na mé adrese, ale jít s tím na poštu odmítám. Číňan po tomto obvykle vyměkne a zboží už pak poslat nechce :-)

Uživatelský avatar
Kvicala_r
Příspěvky: 3221
Registrován: 19 led 2005, 01:00
Bydliště: Haná / N.J.

#11 Příspěvek od Kvicala_r »

Jednou jsem udělal chybu a souhlasil se zasláním znovu. No výsledek jak už psal někdo nade mnou. Nebyla možnost zažádat ani o peníze a zboží samozřejmě opět nedošlo. Takové ponaučení stačí.
V tomto ohledu asi lépe funguje Ali - na žádost prodejce prodlouží dobu garance, nebo ALI samotné refunduje s naprostou spokojeností. Na Ali kupuju čínu, na Ebay prodejce UK/USA, nebo občas co na Ali nenajdu i z číny (dnešní případ zálohovacího NiCd knoflíku do spínacích hodin).

Uživatelský avatar
PC-maniak
Příspěvky: 945
Registrován: 11 čer 2006, 02:00
Bydliště: Plzen-Jih

#12 Příspěvek od PC-maniak »

ja to nechapu 8O me vzdy vse prijde a kdyz ne tak vzdy vratili penize nebo poslali (a prislo!) nove zbozi ..

jen lidi vemte na vedomi ze to ted treba zdrzuji celnici .. me blbost za 30kc ted lezi na celnici nez se k tomu nejaky vocasek dostane ...

proste listopad prosinec je lepsi nic nekupovat .. celnici to pak nedavaji a jen na to cekate..

jinak prodlouzeni na alik porad funguje 8O dodatecne komentare .. dodatecne spory .. vsechno tam je ? alespon ja to vidim
Tomáš

Uživatelský avatar
dj_rizek
Příspěvky: 711
Registrován: 07 dub 2005, 02:00
Bydliště: blízko Třeboně

#13 Příspěvek od dj_rizek »

rnbw píše:Predajcovia sa snazia vselijako "vyriesit" problem, aby si spor uzavrel a oni nemuseli vracat peniaze. Ak nieco poslu znovu, tak to nikdy nepride.
Přesně tak, přišel jsem už o dost peněz kuli tomu že jsem souhlasil s novým odesláním a nic. Vždy trvám na vrácení peněz a koupím jinde.Zásadně otevírat spor když to nepříjde k poslednímu datu,nikdy nekomunikovat pouze mailem,oni moc dobře ví že to z nich potom nevymlátíš!

Uživatelský avatar
rnbw
Příspěvky: 32312
Registrován: 21 bře 2006, 01:00
Bydliště: Bratislava

#14 Příspěvek od rnbw »

Na AliExpress pozor - minule mi z dvoch procesorov jeden nefungoval a ti kokoti chceli ako dokaz video(!).

Uživatelský avatar
FHonza
Příspěvky: 1443
Registrován: 20 lis 2012, 01:00
Bydliště: Praha

#15 Příspěvek od FHonza »

Video po mně chtěl jeden z eBay, když místo 10ks konektorů přišel v obálce jeden. Fotografie mu nestačila :)

Odpovědět

Zpět na „Nezařaditelné“