![Laughing :lol:](./images/smilies/icon_lol.gif)
![Laughing :lol:](./images/smilies/icon_lol.gif)
![Laughing :lol:](./images/smilies/icon_lol.gif)
![Laughing :lol:](./images/smilies/icon_lol.gif)
![Laughing :lol:](./images/smilies/icon_lol.gif)
![Laughing :lol:](./images/smilies/icon_lol.gif)
Moderátor: Moderátoři
Divil by ses, moc vysokotlaký nejsou - mají stejnej provozní tlak, jako běžný brzdy náklaďáku = 8 barů, minimální pak 6 barů. Jen mají "trošku" vyšší průtok a jsou delší, než horny prodávaný k namontování na trucky - proto mají i větší akustickej tlak a nižší tón. Proto je taky běžnej kompresor neutáhne a potřebuješ na ně mít natlakovanou jímku. Ono by se zdálo, že vlak má vysokotlaký brzdy, ale je to jen a jen o vyšším objemu, pracovní tlaky jsou stejný jako u trucků - a princip funkce taky (odbrzďuje se nafoukáním na provozní tlak, brzdí se postupným upouštěním vzduchu skrz brzdič, nouzový brzdění nastane při úniku vzduchu plným průřezem plnicího/průchozího potrubí). Akorát vlaky nemají péra na brzdičích, který by po ujití tlaku z jímek zatáhly šlajfy - vagóny se po vyprázdnění jímky odbrzdí, proto se musejí odstavený vozy zakládat zarážkama nebo speciálním třmenem přes kolejnici, zatímco trucky a návěsy se zabrzdí a zůstanou tak až do novýho nafoukání...sinclair píše:Docela jsem se pobavil u těch videí, jak mají borci v autech namontované ty vysokotlaké houkačky z lokomotiv:D
...
No myslím si, že chlapec se na Kolimě či jiným gulagu dnes už tak nesměje a za tu podrážku na talíři by byl velice vděčnej.Standa99 píše:https://www.youtube.com/watch?v=2N_DU47UP8M