Sháním profesionální magnetofon 16-24 stop

Přístroje, součástky, náhradní díly. Náhrady součástek, kompatibilita apod.

Moderátor: Moderátoři

Zpráva
Autor
Uživatelský avatar
jef111
Příspěvky: 2125
Registrován: 27 kvě 2006, 02:00
Bydliště: okr. Olomouc
Kontaktovat uživatele:

Sháním profesionální magnetofon 16-24 stop

#1 Příspěvek od jef111 »

Sháním profesionální multitrack magnetofon 16-24 stop ideálně na 2" pásu a 38cm/s. Zkrátka stroj na úrovni - Studer, Telefunken, Otari, Ampex atd. Nepohrdnul bych ani Mechlaborem STM700 který tu prý kdysi byl v ČRO. S několika kamarády pracuju na projektu "old school" nahrávacího studia, kde bysme chtěli všechno dělat tak jako kdysi abychom dosáhli toho zvuku kterému se dnes říká vintage :-) Velký mixpult, multitrack, EMT desky, pružiny, páskový delay... náhražky těchto věcí v podobě pluginů do počítadla nás bohužel neuspokojily.
Vzhledem k tomu že neočekáváme hned návaly kapel a zástupy manažerů nahrávacích společností, nemůžeme si dovolit za něj vypláznout čtvrt milionu co dnes stojí u překupníků, na ebay apod.
Tak kdyby snad někdo z Vás věděl kde se nějaký takový stroj nachází, rozbiju prasátko a běžím tam! :P Dám za to klidně několik vejplat, ale čtvrt milionu fakt nemůžu...
Olovnatý cín je vhodný k pájení ale není k jídlu. Bezolovnatý cín je sice možné jíst ale nejde jím pájet :D
www.sigmaphon.cz

Uživatelský avatar
Monogatari
Příspěvky: 100
Registrován: 03 pro 2017, 01:00
Bydliště: Holešov

#2 Příspěvek od Monogatari »

O to asi nebude zájem, pokud to bude fakt retro zvuk včetně vysoké dynamiky. Ale rád bych se mýlil. 8-)

Uživatelský avatar
alterego2411
Příspěvky: 24
Registrován: 19 pro 2017, 01:00
Bydliště: Brno

#3 Příspěvek od alterego2411 »

Ten nápad se mi líbí.

Uživatelský avatar
jef111
Příspěvky: 2125
Registrován: 27 kvě 2006, 02:00
Bydliště: okr. Olomouc
Kontaktovat uživatele:

#4 Příspěvek od jef111 »

Komerční nebo masový zájem nás až tak nezajímá, ani bych nechtěl tam chodit každý den na 8-12 hodin jak do práce. Je to spíš myšleno jako jakási alternativa dnešnímu spotřebnímu zvuku, pro určitou skupinu lidí kterým současná praxe nevyhovuje a kterým na výsledku záleží (a jinde ho nedostávají). A těch lidí kupodivu přibývá. Několik demáčů jsme nahráli tak všelijak pokoutně po zkušebnách a sálech a něco z toho i bylo, ale výsledek nebyl tak úplně podle našich představ. V improvizovaném prostředí to prostě nejde udělat stoprocentně. Ten projekt jsme si jen tak nevymysleli, vzniklo to z dlouhodobé poptávky. Mělo by to být taky jakési centrum našeho technického tvoření, kde se bude všechno zkoušet, měřit, poslouchat, předvádět... Už to nejde dělat doma v obýváku nebo v garáži.
Až na pár drobností už většinu vybavení máme, chybí jen ten velký multitrack. Zatím máme osmistopý Tascam 38 na půlpalci. Je to ale spíš právě na ty předmíchané live záznamy a demáče, na vážnější práci ve studiu je to nedostatečné.
Olovnatý cín je vhodný k pájení ale není k jídlu. Bezolovnatý cín je sice možné jíst ale nejde jím pájet :D
www.sigmaphon.cz

Soemtron
Příspěvky: 1085
Registrován: 23 čer 2013, 02:00
Bydliště: Olomoucko

#5 Příspěvek od Soemtron »

To je šílený, ale jen šílencům patří svět. Držím ti palce sousede!!!
:!: Sháním SM ELKA 21A, 6521, OKU101...
Koupím obrazovku Toshiba LR30477

Uživatelský avatar
Sendyx
Příspěvky: 12118
Registrován: 05 čer 2005, 02:00
Bydliště: Ostrava

#6 Příspěvek od Sendyx »

Podobný nápad mělo za posledních 10 let asi tak 10 zákazníků a momentálně na tom 3 ještě krvácejí. A to byl třeba před 10 lety 24tr 2" za 40k a nakonec se vezl do Francie, nikdo ho nechtěl.
Na MT je takový základ pro vážnou práci aspoň 20-30 pásů a už jenom v nich bude prakticky čtvrt mega, ne-li více. Kdo chce jezdit parní lokomotivou, musí mít na uhlí...

BTW, když je tu řeč o dynamice, co má větší dynamiku - šumící tape s odstupem SNR 62dB, nebo nějaký digitál s průměrným moderním 24bit AD/DA?
Curvetraceristé všech zemí spojte se!

Uživatelský avatar
jef111
Příspěvky: 2125
Registrován: 27 kvě 2006, 02:00
Bydliště: okr. Olomouc
Kontaktovat uživatele:

#7 Příspěvek od jef111 »

Soemtron - Díky :-)

Já vím že ty pásy nejsou levné, něco mám, něco se bude muset dokoupit. Kdo se dá na vojnu musí bojovat... S tím nemám problém, ale nemůžu teď vypláznout čtvrt mega za magneťák ve kterém se budu další dva měsíce hrabat. To je prostě sebevražda...

Pokud to vezmeme čistě technicky, tak samozřejmě že dobrý převodník má dnes větší dynamický rozsah než magneťák. Máme třeba taky RME Fireface 800 + Octamic. Něco se na tom udělalo a je to velmi dobré. Ale bůhví proč, na magneťáku se to všem líbí víc :lol: Teda měl bych dodat, že ten magneťák je Studer A80RC. Bohužel jen ve stereu takže zatím jenom na master.
Olovnatý cín je vhodný k pájení ale není k jídlu. Bezolovnatý cín je sice možné jíst ale nejde jím pájet :D
www.sigmaphon.cz

Uživatelský avatar
Sendyx
Příspěvky: 12118
Registrován: 05 čer 2005, 02:00
Bydliště: Ostrava

#8 Příspěvek od Sendyx »

No, až si uděláš tak desáté LP na MTR pásu a zakalkuluješ do toho veškeré náklady, servis, vytápění pprostorů, opotřebení pásů, tak to přehodnotíš. V dnešní době je ekonomická sebevražda koupit i třeba jenom pult Westlake nebo něco z té éry a pokusit se o repasi a používání, pokud teda nejsi uhlobaron se spoustou volného času.

BTW, existuje už nějaký plugin typu "vaklající relé mazacího oscilátoru" nebo "500 omletých kontaktů v signálové cestě, ve free verzi jenom 50 jako demo" nebo oblíbená show "rok ležící roztočený pás s nenahraditelnou nahrávkou, lepí se na capstan co 2 metry"? :D
Curvetraceristé všech zemí spojte se!

Uživatelský avatar
jef111
Příspěvky: 2125
Registrován: 27 kvě 2006, 02:00
Bydliště: okr. Olomouc
Kontaktovat uživatele:

#9 Příspěvek od jef111 »

Dělám to proto že mám rád muziku a tuhle starou techniku okolo ní. Nepotřebuju chrlit 100 nahrávek ročně. A pokud to bude potřeba udělat na cenu tak poslouží Tascam nebo RME jako doposud.

Nechci polemizovat o tom jestli to má smysl či nikoliv, tohle mám už dávno za sebou. Výsledek bilancování je v názvu tohoto vlákna :-)
Profi magneťáky provozuju už hodně dlouho, trable s údržbou, páskama atd znám víc než dobře. Ostatně třeba na tom Tascamu byla za posledních 5 let jediná trable - zteřela tónová kladka, budu si muset nechat vyrobit novou. Některé věci jsem vyřešil tak že jsem prostě vyrobil novou elektroniku např do toho malého mechlaboru který nemohl dobře fungovat ani nový ve fabrice. Řeším to ale radši než třeba náhodný jitter který jsem řešil tak dlouho až jsem koupil nový PC s tím RME. Nebo padání Cubase během nahrávání, nekonečné ladění pluginů a jejich stability. To by mě čerti vzali. Nejsem ajťák, pro tohle jsem se fakt nenarodil. Moji drazí kolegové to vidí podobně :-)
To počítadlo má i jiné nevýhody které si člověk uvědomí až když k tomu na nějakou dobu sedne. Třeba tu, že čím víc hledím na průběhy na monitoru tím míň používám uši. Všechno se tak ladí, leští a efektuje až je z toho úplný nesmysl. Všímám si toho u drtivé většiny zvukařů. To mě nebaví. Všechny ovládací prvky mají odporné zpoždění, ty virtuální knoflíky, fadery... zpožděný. Patlání replay gainů na jakési hračce pro děcka které se říká MIDI kontrolér. Jestli o tomhle má být studio, tak to radši pudu do hospody :twisted: Naštěstí to tak úplně není. Tedy si myslím, že nemusí být.
Olovnatý cín je vhodný k pájení ale není k jídlu. Bezolovnatý cín je sice možné jíst ale nejde jím pájet :D
www.sigmaphon.cz

Uživatelský avatar
Sendyx
Příspěvky: 12118
Registrován: 05 čer 2005, 02:00
Bydliště: Ostrava

#10 Příspěvek od Sendyx »

On je trochu problém, že moderní techniku posuzuješ podle kinder levelu pro trochu lepší home recording.

Technika a její možnosti jsou jedna věc, základ je rozumné užívání. Když si koupím vegetu, tatarku a třtinový cukr, tak to používám občas a necpu to vše naráz do jednoho jídla.
Curvetraceristé všech zemí spojte se!

Uživatelský avatar
jef111
Příspěvky: 2125
Registrován: 27 kvě 2006, 02:00
Bydliště: okr. Olomouc
Kontaktovat uživatele:

#11 Příspěvek od jef111 »

No jo :-) Posuzuju to podle toho, k čemu mám přístup a co je pro mě cenově reálné. Nevezmu si půjčku dva miliony na to abych udělal super moderní studio které bude muset vydělávat za každou cenu, abych to splatil a na příštích 20 let se stal otrokem nahrávacích společností které mi budou diktovat jak to má hrát a že dynamika maximálně 3dB že víc už mi nevezmou (trošku nadnesené ale v konečném důsledku to tak je). Za deset let ty digitální zgarby nebudou mít žádnou hodnotu a nejspíš ani nebudou fungovat. Tudy cesta nevede, docela dost lidí to už pochopilo, jen masmédia o nich vesměs mlčí. Jakousi inspirací, že to jde dělat i jinak a má to smysl, mi dal třeba Ondřej Ježek (studio Jámor).

Ale znova říkám (píšu): Ten magneťák není spása ani jediná podmínka, běžné levnější projekty dál budeme dělat v digitálu nebo do 8 stop. Ale chceme mít možnost tu obří mašinu párkrát za rok spustit a udělat něco co bude mít smysl.
V době domácích ministudií nemá smysl pokoušet se vytvořit něco podobného ve velkém. Konkurence je taková že to nemá význam, každý si to radši upatlá doma a nebo jde do Sona. Tohle má být nekomerční projekt který nabídne trochu jiný pohled na věc. A taky nepředpokládám že ten magneťák budeme mít zítra...

Takže tenhle inzerát je tu spíš proto aby někdo, kdo by se toho šíleně nevýhodného a bezcenného břemena chtěl zbavit, věděl že je tu ještě pár bláznů kteří o něj mají zájem :-)
Olovnatý cín je vhodný k pájení ale není k jídlu. Bezolovnatý cín je sice možné jíst ale nejde jím pájet :D
www.sigmaphon.cz

Uživatelský avatar
Sendyx
Příspěvky: 12118
Registrován: 05 čer 2005, 02:00
Bydliště: Ostrava

#12 Příspěvek od Sendyx »

Když si spočítáš spotřební materiál, MTR, analogový pult vyšší třídy, drátovačku, odpovídající mikrofony, master tape a elekty k tomu, nezbytný servis na uvedení a udržení v provozu, tak v tom pravděpodobně utopíš tolik, že bys za to postavil kus dálnice nebo hodně dobré studio s digital recordingem :) .

2"MTR se dalo dobře koupit tak před 10-15 lety, kdy se toho ještě zbavovaly instituce s velkými sklady a sem tam někdo, kdo to drhnul 15 let ve svém a modernizoval se. To se dal i BX20 sehnat za 10K nebo RE505 za 4000. Teď se dá občas levně sehnat 8-16TR 1/2" nebo 1", kdekdo to přitáhne z ebay a po nějaké době zjistí, že poněkud přecenil své potřeby a hlavně možnosti. Nebo to 3 roky suší na skříni a celou dobu shání ložisko a opásání na brzdu...

Smutné je, že klasické střední analogové studio neudržel v provozu ani člověk, který měl cca 60 legendárních mikrofonů a cca 8 provozovatelných R2R, třeba i C37, J37, A820, A80 a měl spoustu zakázek z celého světa, byť tedy "jenom" na náběry do pásů.
Curvetraceristé všech zemí spojte se!

Uživatelský avatar
Ruprecht
Příspěvky: 1114
Registrován: 28 zář 2005, 02:00
Bydliště: ZČ + JM

#13 Příspěvek od Ruprecht »

Já to vezmu prakticky (vlastní zkušenost): většina dnešních muzikantů tuší, jak jde kouzlit s nahraným materiálem v počítači. Analogový způsob práce (live/letmé střihy...) se jim velice rychle zajídá. Co mi nakonec fungovalo jako rozumný kompromis bylo náběr stop + editace v počítači, přehrání vybraných stop do analogu (8 stop A80 celopalec), většinou to pomůže hlavně bicím a kytarám, někdy i zpěvu a dalším nástrojům (ale někdy je něco lepší z digitálu) a zpátky do počítače k mixu. Ekonomicky to mělo smysl i v tom, že jsem kupoval jeté palcové pásky za pár korun ze studií, kde na palec jeli 24stop a na páscích začínali mít dropouty. Třikrát širší stopa na A80 byla fajn :) A s osmi stopama to šlo rychleji než po dvou stopách/stereo.
Kampaň, účelovka, nepodepsal, Palermo, ODS, Kalousek, je líp a jsou na to čísla, nastudujte si to.

Uživatelský avatar
jef111
Příspěvky: 2125
Registrován: 27 kvě 2006, 02:00
Bydliště: okr. Olomouc
Kontaktovat uživatele:

#14 Příspěvek od jef111 »

Sendy, asi jsme se trochu nepochopili. My ty staré krámy už nějakou dobu shrabujem a kromě toho velkého multitracku defakto máme téměř všechno. Včerně toho pružiňáku BX20 :wink: Teď se řeší desky EMT, snad to klapne.

Mixpult:
https://s20.postimg.cc/7djjy2hkr/IMG_4283.jpg
nějaká jeho střeva (stereo grupa):
https://postimg.cc/gallery/2q82gl36i/

K tomu dvě Bratislavské sestavy ESR2808 které budou sloužit zřejmě především jako zdroj slušných traf, faderů (jsou tam PGčka) a ty vstupní preampy/korekce "EVKčka" taky nejsou vůbec k zahození, několik jsem jich předělal do malého racku jako standalone preampy (jsou vidět na fotce live nahrávání níže). Možná jeden pult časem zprovozním na efektování ale to je teď úplně vedlejší.

Patchbay racky ELA Bratislava, dva racky po strop :-) Fotky zatím asi nemám.

Magneťáky:
https://postimg.cc/image/qxboah64p/
https://postimg.cc/image/d3nblg0op/
https://postimg.cc/image/lyo5vya1l/ (takhle vypadala jedna z mnoha improvizovaných minirežií při nahráváni live)
K tomu ještě několik STM610 které budou sloužit nejspíš jako predelay pro EMT desky.

Mikrofony:
https://postimg.cc/gallery/x4wtkk4a/
https://postimg.cc/gallery/21vjbc4gq/
a spousta dalších včetně lampových Neumannů, RFT Geffel, různé vintage i nevintage AKG, Beyer, Audiotechnica i moderní Audix, Šůry atd. Něco se využívá běžně na live koncerty, něco jen leží a čeká na svou příležitost ve studiu.

Monitory:
https://postimg.cc/gallery/hhq0axqi/
https://postimg.cc/gallery/wybd6sey/
https://postimg.cc/gallery/v2behx22/

Nějaké nástroje by taky byly:
https://postimg.cc/gallery/31wwrk6my/

A různé jiné hračky:
https://postimg.cc/gallery/ejgwgbx6/
https://postimg.cc/image/8r78995zd/
https://postimg.cc/image/w3hf6120p/
https://postimg.cc/image/xad8aj0m1/
https://postimg.cc/image/8r5dtxugp/
https://postimg.cc/image/kevn0ecex/
https://postimg.cc/image/d1pup6jex/

klasické rozhlasácké paravány:
https://postimg.cc/image/3vv34qlwp/

Dokonce i jakási videotechnika by byla:
https://postimg.cc/image/84zt6w20p/

Mám toho nafoceného tak možná 20%, na focení není čas a zatím ani potřeba.

Já vim že jsme ten magneťák měli řešit před 10 lety. Měl jsem tehdy možnost koupit Otari MTR-90 za nějakých 25 tisíc se vším příslušenstvím. Jenže jsem tehdy ještě studoval a neměl peněz nazbyt ani prostory. Takže jsem to nevzal a dodnes si to vyčítám. Vzal jsem jenom toho malého Tascama. Nejvíc mě sere že už tehdy jsem věděl že je chyba to nevzít.... No čo bolo, to bolo...

Ruprechte, taky jsem to efektování přes magič už párkrát použil. Spása to není ale určitě lepší než ladit nějaký plugin DAW. A s těmi dropouty právě bojuju na Tascamu což je 8 stop na 1/2". Proto bych si ideálně představoval těch 16 stop na 2". Tím všechna ta low-cost japonská chrastítka odpadají.

A pokud jde o všechny ty ekonomické aspekty, tak je mi zcela jasné že tohle nemůže být hlavní výdělečná činnost, to bychom umřeli hlady. Podobně bojujem s cenama při live zvučení, akorát těch akcí jsou desítky za sezonu takže investice se jakš takš vrací. Nebojte, i když jsem šílenec, v realitě přece jenom chvílema žiju... :lol: Každý z nás má nějaké zaměstnání a tohle je koníček.
Naposledy upravil(a) jef111 dne 28 srp 2018, 12:30, celkem upraveno 2 x.
Olovnatý cín je vhodný k pájení ale není k jídlu. Bezolovnatý cín je sice možné jíst ale nejde jím pájet :D
www.sigmaphon.cz

Uživatelský avatar
mihal
Příspěvky: 1812
Registrován: 06 dub 2005, 02:00
Bydliště: Zilina

#15 Příspěvek od mihal »

Dynamika sa ale aj napriek digitalizácii stále zmenšuje, je to taký obchodný omrd. S menšou dynamikou sa to viac osolí a je to viac inovatívne :lol:
Ale rozumiem, že kvalitný analog je jaksi kvalitný analog :wink:

Odpovědět

Zpět na „Sháňka po přístrojích, součástkách nebo náhradních dílech“