Arduino, zobrazování dat na LCD

Raspberry, Arduino, Mini-PC a další

Moderátor: Moderátoři

Odpovědět
Zpráva
Autor
Uživatelský avatar
doga
Příspěvky: 132
Registrován: 26 bře 2018, 02:00
Bydliště: okr. Bruntál

Arduino, zobrazování dat na LCD

#1 Příspěvek od doga »

Ahoj, narazil jsem u barevného LCD na jednu vlastnost :D Když je zkrátí délka zobrazovaného udaje, např. název dne v týdnu, zmizí znaménko mínus u teploty, zůstanou na displeji zbytky původního údaje, které se nepřepíší novým kratším.
Nějaký nápad jak to ošetřit. Děkuji

Uživatelský avatar
pocitujlasku
Příspěvky: 1757
Registrován: 12 pro 2005, 01:00

#2 Příspěvek od pocitujlasku »

ak vies, kde presne sa ten udaj nachadza (x,y) a kolko moze mat max. znakov, tak jedine to prepisat medzerami a az potom zobrazit aktualizovany udaj. Samozrejme prekreslovat len ak sa zmeni udaj, inak ta hodnota bude blikat.
No vidis, a tak si sa bal

termit256
Příspěvky: 10071
Registrován: 06 pro 2007, 01:00

#3 Příspěvek od termit256 »

Napis si to tak, ze pokud se pri obnoveni udaje na danou pozici nic nezapisuje, zapise se tam znak ktery odpovida pozadi. Tento postup ma sve nevyhody, ale je nejjednodussi.

Uživatelský avatar
rnbw
Příspěvky: 32312
Registrován: 21 bře 2006, 01:00
Bydliště: Bratislava

#4 Příspěvek od rnbw »

Jednoducho doplnis texty medzerami na maximalnu dlzku.

Uživatelský avatar
doga
Příspěvky: 132
Registrován: 26 bře 2018, 02:00
Bydliště: okr. Bruntál

#5 Příspěvek od doga »

Ha, ty mezery mě taky napadly odpoledne na zahradě :D Vyzkouším, díky za pomoc ;)

Uživatelský avatar
doga
Příspěvky: 132
Registrován: 26 bře 2018, 02:00
Bydliště: okr. Bruntál

#6 Příspěvek od doga »

pocitujlasku píše:ak vies, kde presne sa ten udaj nachadza (x,y) a kolko moze mat max. znakov, tak jedine to prepisat medzerami a az potom zobrazit aktualizovany udaj. Samozrejme prekreslovat len ak sa zmeni udaj, inak ta hodnota bude blikat.
A jak to myslíš? Třeba nějakou podmínkou?

Uživatelský avatar
pocitujlasku
Příspěvky: 1757
Registrován: 12 pro 2005, 01:00

#7 Příspěvek od pocitujlasku »

doga: je to o tom, ako je to naprogramovane. Ja vsetky hodnoty drzim v premennych, a napr. odcitam teplotu, novu hodnotu porovnam s povodnou a ak je ina, tak zavolam funkciu napr. prekresli teplotu. ta sa uz postara o to, ze ma definovane kde presne sa na displeji zobrazuje teplota a teda vie zabezpecit prekreslenie len tej casti, kde sa zobrazuje.
Teda kedykolvek v programe mam info o vsetkych aktualnych hodnotach a viem ich kedykolvek nielen zobrazit, ale aj napr. odoslat, vyhodnotit... Nie je to len nacitam -> zobrazim a zahodim.
No vidis, a tak si sa bal

Uživatelský avatar
mluno
Příspěvky: 227
Registrován: 18 dub 2011, 02:00
Bydliště: Benešov (u Prahy)

#8 Příspěvek od mluno »

Tohle se stávalo i na PC. Respektive pořád stává, je to prostě vlastnost vykreslovací funkce.
Ono to doplnění mezerami nemusí být tak složité, jak to vypadá. Stačí to napsat chytře:

Kód: Vybrat vše

fprintf(displej, '%6d',udaj)
tím řeknete, že má funkce fprintf doplnit číslo (d je dekadické) zleva mezerami, aby mělo 6 znaků.
Nevim, jak se jmenuje displej (já si tam většinou nasměruju stdout).
Pokud nepíšete na displej jako do datového proudu (už si nevzpomínám, jak to má arduino řešené, mě se líp dělá v avrstudiu, kam jsem všechny potřebné funkce převedl a nevim, jestli jsem si tohle nedodělával), pak se spíš hodí sprintf, jejíž výsledek předhodíte funkci, která píše text na displej.

To s tím vypsáním barvou pozadí je taky dobré, ale jenom pokud je na pozadí jednolitá a známá barva.

Uživatelský avatar
pocitujlasku
Příspěvky: 1757
Registrován: 12 pro 2005, 01:00

#9 Příspěvek od pocitujlasku »

v arduine sa snazim vyhnut fprintf, pretoze to zabera vela miesta :)
menej narocnejsie je mazat medzerami v cykle a potom vykreslit
Ono to nie je chyba, je to vlastnost, aby ten display neblikal a staticke veci si nemusel stale prekreslovat.
No vidis, a tak si sa bal

Odpovědět

Zpět na „Miniaturní počítače (Arduino, Raspberry a další)“