Výber jazdenky
Moderátor: Moderátoři
Čo pozerám v rámci cca 3k €, tak suma požiadaviek a vkusu mi zatiaľ vyhovuje len tá Fabia a Laguna (asi radšej). Keby som sa nemusel báť o katalyzátor, do toho prekrúžkovania by som šiel. Ale dávam oraz. Jazdím málo, možno postačí, čo mám. Čakám poradovník u opravára na vodnú pumpu, snáď zmizne to kvílenie. Ale čo je leto, už to nie je tak zreteľné.
BTW, ako sa podarilo z 1,4-ky vytlačiť 74 kW? Niečo som čítal o kompresnom pomere, ale asi to bude nie len tým. A netrpia tie motory aj na ventily? Možno sa mi to už pletie.
BTW, ako sa podarilo z 1,4-ky vytlačiť 74 kW? Niečo som čítal o kompresnom pomere, ale asi to bude nie len tým. A netrpia tie motory aj na ventily? Možno sa mi to už pletie.
Jednoducho pozri si kribku krutiaceho momentu toho motora.
Vykon to ma len preto ze to toci 6500ot?
Ma to doferak do sily. Vysledkom je ze to pocitovo trha asfalt, a zere travu okolo cesty.
Oproti 55 je tusim iny saci trakt a vecsia klapka.
V kazdom pripade 1.4 63kw, zerie menej a jazdi lepsie ako 55. A ak by si to osadil prevodovkou z 74kw. Tak verim ze byt to pocitovo trhalo asfalt ako ra 74.
Akurat 74 ma problem s kruzkami a zodratou teflonovou vrstvou z piestu to potom pekne cinka vo valci.
Vykon to ma len preto ze to toci 6500ot?
Ma to doferak do sily. Vysledkom je ze to pocitovo trha asfalt, a zere travu okolo cesty.
Oproti 55 je tusim iny saci trakt a vecsia klapka.
V kazdom pripade 1.4 63kw, zerie menej a jazdi lepsie ako 55. A ak by si to osadil prevodovkou z 74kw. Tak verim ze byt to pocitovo trhalo asfalt ako ra 74.
Akurat 74 ma problem s kruzkami a zodratou teflonovou vrstvou z piestu to potom pekne cinka vo valci.
Z 1,4 vyždímeš i víc než 101 kobyl. Už starý škodovácký třináctistovky, když dostaly 8-kanálovou hlavu, kompresi kolem 10-10,5 a ostrou vačku, vyleštěný kanály v hlavě a laděnej vejfuk, daly kolem 130-135 poníků. A to jim směs dávaly karburátory Weber DCOE nebo DCOF s difuzérama 45mm, žádnej počítačem řízenej vstřikovač. Pravda, životnost neměly nijak závratnou, ale byly to závoďáky.
Teď si vem 100 kubíků navíc, přidej 5x uloženou kliku, 4ventily na válec a rozvod DOHC, elektronikou řízený vstřikování a doplň to ještě nějakou elektronicky řízenou vyfikundací typu změna geometrie sacího nebo vejfukovýho potrubí, změna časování ventilů a podobně. Samozřejmě motoru dopřej dostatek vzduchu = velká klapa. A 140-150 kobylek bude na světě. Jen ten motor vydrží v plným zápřahu odhadem tak 50-60 tisíc km, pak bude muset dostat generálku. A po 100 000 ujetejch km definitivně skončí ....
Teď si vem 100 kubíků navíc, přidej 5x uloženou kliku, 4ventily na válec a rozvod DOHC, elektronikou řízený vstřikování a doplň to ještě nějakou elektronicky řízenou vyfikundací typu změna geometrie sacího nebo vejfukovýho potrubí, změna časování ventilů a podobně. Samozřejmě motoru dopřej dostatek vzduchu = velká klapa. A 140-150 kobylek bude na světě. Jen ten motor vydrží v plným zápřahu odhadem tak 50-60 tisíc km, pak bude muset dostat generálku. A po 100 000 ujetejch km definitivně skončí ....
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...
A kutilmile - nelituju tě !!!
A kutilmile - nelituju tě !!!
Motor koncipovanej pro provoz s přeplňováním se od atmosférickýho liší podstatně robustnější konstrukcí. Já jsem psal o atmosféricky plněným agregátu s už dneska výběhovou (ale tím rozhodně nechci tvrdit, že špatnou!!!) konstrukcí.
A k tomu co píšeš o 1.0TSI řeknu jen jedno slovíčko - ano, VRAJ. Tím budiž řečeno vše ...
A k tomu co píšeš o 1.0TSI řeknu jen jedno slovíčko - ano, VRAJ. Tím budiž řečeno vše ...
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...
A kutilmile - nelituju tě !!!
A kutilmile - nelituju tě !!!
Spotřebka je to, co měníš několikrát za celkovou životnost auta a s čím počítá výměnovej program údržby a plán pravidelnejch kontrol určenej výrobcem vozidla = voleje, filtry, svíčky, těsnění, běžný řemeny, žárovky, pneumatiky, chladicí a klimatizační náplně. Můžou se počítat i brzdy včetně kapaliny, tlumiče, spojka i s ložiskem, baterka. Myslím, že by se měl počítat i rozvoďák a vodní pumpa plus montážní věci k tomu.
Všecko ostatní, co měníš maximálně jednou-dvakrát za celou životnost vozidla a hlavně to, co nemá napsanou předepsanou lhůtu výměny resp. určenou maximální životnost se do spotřebního artiklu nedá počítat.
Všecko ostatní, co měníš maximálně jednou-dvakrát za celou životnost vozidla a hlavně to, co nemá napsanou předepsanou lhůtu výměny resp. určenou maximální životnost se do spotřebního artiklu nedá počítat.
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...
A kutilmile - nelituju tě !!!
A kutilmile - nelituju tě !!!
K tomu bzukotu HTP. Ako som už spomenul, keď bol dole remeň, motor si priadol krásne potichu. Späť remeň a kvíli ďalej. Už mám novú vodnú pumpu a nepomohlo. Zostal alternátor, ale to by kňučalo ináč. Podľa všetkého to pácha nejaké vírenie vody. Inžinieri to trochu zvrzli. Tak mi zostáva to len zatlmiť. Kúpim penu, za motor na prepážku dám druhú vrstvu a podlepím kapotu. Ak bude treba, tak dám niečo i na spodok, nejaký kus plastu.
Chystas se na kremaci za jizdy? Ja bych byl s tou "penou" opatrnejsi.. kup si radsi auto, ktery ma jak hlukovou izolaci, tak motor... Z hovna bic neupletes... Vzdyt se daji koupit schopnejsi auta za par korunDuvsan píše:...Kúpim penu, za motor na prepážku dám druhú vrstvu a podlepím kapotu. Ak bude treba, tak dám niečo i na spodok, nejaký kus plastu.