Přídavný 2.takt motor na bicykl - zkušenosti?

Vše, co se týká elektroniky v automobilech, motocyklech a jiných samohybech

Moderátor: Moderátoři

Odpovědět
Zpráva
Autor
Uživatelský avatar
samarit
Příspěvky: 116
Registrován: 16 pro 2015, 01:00

Přídavný 2.takt motor na bicykl - zkušenosti?

#1 Příspěvek od samarit »

Na ryby a za kamarády jsem jezdil na kole, ale kopečky už nezvládám.
Koupil jsem na kolo takovou sestavu a po montáži jezdí kolo dobře, ale dost hlučí (rachotí a kňučí při záběru). Do kopce samozřejmě musím přišlápnout (na těžší převod to jde dobře). Vyjedu každý kopec takže bych byl jinak spokojen.
S montáží jsem se dost vyvztekal, musel jsem set mockrát přizpůsobovat mému Olpranu, spojka byla slepená, řetěz drhnul, výfuk jsem musel přesadit jinak ... všechny mouchy jsem nakonec vychytal, ale stejně se mi ta hlučnost nelíbí. Výrobce doporučuje prvních 200km jezdit na mix 1:16 a pak na 1:20.
I když to nemá převodovku, myslím, že by klika a ložiska měly být v oleji, ale nikde jsem tam žádnou takovou možnost neviděl. Ono se to točí nasucho? Nebo jen s tím mazáním v benzínu?
Zná někdo ten motor a má někdo s tím nějakou zkušenost?
Díky za každou radu

Obrázek
Naposledy upravil(a) samarit dne 28 srp 2020, 18:09, celkem upraveno 1 x.

Uživatelský avatar
PCmaniac99
Příspěvky: 749
Registrován: 07 úno 2008, 01:00
Bydliště: Jablonec nad Nisou

#2 Příspěvek od PCmaniac99 »

2 takt se maže benzínem který se míchá do oleje, i klika. Nejprve se směs nasaje pod válec, potom se přesune do válce. Google

Uživatelský avatar
EKKAR
Příspěvky: 29689
Registrován: 16 bře 2005, 01:00
Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21

#3 Příspěvek od EKKAR »

KAŽDEJ takovejhle malej dvoutakt se maže JENOM OLEJEM VE SMĚSI. Ono ho v tý klikový skříni nakonec skončí docela dost, protože z karburátorku do klikový skříně se nasává palivová MLHOVINA (karbec je v podstatě fixírka s regulovatelným průřezem). A ta mlhovina částečně narazí na stěny, na kterejch se usadí - a protože ty stěny jsou horký, benzín z tý usazený směsi se vypaří - a na stěnách zůstane volej. Jistě, je to speciální "dvoutaktní" volej, kterej má minimum nespalitelnejch složek, takže shoří s minimem popela - zato s dostatkem modrýho dýmu. No a samozřejmě část směsi se přesaje z klikovky nad píst, kde před spálením namaže i samotnej píst ve válci - zas, ze směsi se odpaří jen většina benzínu a volej se pálí jen částečně, zbytek v podobě zasazovanýho černýho mastnýho šmíru vyletí vejfuckem ven.
Moc se mi teda nelíbí ta koncentrace 1:16 pro záběh a 1:20 pro provoz.
Obecně je to víc jak 2x mastnější směs, než na jakou se jezdilo se starýma Jawama a čezetama - záběh byl první nádrž 1:20, druhá a další až do 2500 ujetejch kilometrů 1:25, potom při obsazení 1 osobou 1:40 a při 2 osobách nebo obecně větším zatížení třeba častým ježděním v kopcích 1:33. Simsony, emzety a další dederónský dvoutakty mazaly dokonce až 1:50 i při plným zatížení. Ty čínský sračky musejí při poměru 1:16 hulit jak jamajskej šaman ...
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...

A kutilmile - nelituju tě :mrgreen: :mrgreen: !!!

Uživatelský avatar
elektrosvit
Příspěvky: 2512
Registrován: 27 čer 2016, 02:00

#4 Příspěvek od elektrosvit »

Tento motorek se zde v některém starším vlákně už řešil. Jeden známý ho má už několik let a zatím mu vydržel. Hulí to, smrdí to, po celém kole mastnota, ale jezdí jak čert.

Uživatelský avatar
PotPalo
Příspěvky: 4565
Registrován: 13 kvě 2009, 02:00
Bydliště: BA-Petržalka :(
Kontaktovat uživatele:

#5 Příspěvek od PotPalo »

O.T.: ten obrázok je divný. Vpredu prešmyčka, vzadu viac pastorkov, ale prehadzovačka nikde. To nemôže fungovať. :D
Zlu sa neustupuje, proti zlu sa bojuje.

Uživatelský avatar
sinclair
Příspěvky: 9882
Registrován: 02 úno 2005, 01:00
Bydliště: Luhačovice

#6 Příspěvek od sinclair »

Klika, ložiska kliky, pístní čep i všecko okolo jsou mazaný čerstvým olejem, sraženým z přepouštěcích kanálů do klikové části kartru a odtud odstřikem. Alespoň motory Stadion a Pionýr /a ostatně skoro všecky dvoutakty mimo Oilmasterů/ takto běžně fungují.
Přijde mi, že 1:16 je úplně na palici moc, včetně toho 1:20. Při poměru 1:20 a i s Castrol TT olejem i velký Jawy hulí jak zjednaný.
Mám dvoutakt, co má 40kW, ale je podle předpisu mazaný Castrolem TTX v poměru 1:40 - tak nevím.
Kdysi jsem dal o cosik víc, tak nějak "od voka" a taky jsem dýmil jak sádrový ježek. Okamžitě mi bylo doporučený, ať to vyleju, jinak si ten speciál zakarbonuju tak, že se nedoplatím. Tak jsem radši poslechl, vypustil a věnoval bráchancovi do Jaw. Byla to 98ka, kterou to má předepsaný kůli kompresi.

Naproti z baráku jeden doslovnej ďábel s takhle upraveným bickylem jezdí. Už několik let, ale myslím si, že tam má už několikátý motor a taky se s tím dost dlouho onanoval, než se s tím dalo "normálně" jezdit.
Ten úplně první měl pištivej zvuk a byl to nějaký 3-4kvaltový automat, s automatickou odstředivou spojkou.
Párkrát v minulosti jsem si všiml, že sice s velkou parádou a kraválem vyjel, ale zpátky se vracel "do živých" - na pedály.
On totiž ten chlapec ze zdravotních důvodů nemá šanci získat jakýkoli řidičák, ani áčko, tak si z bickylu s fest rámem vyrobil podle zvuku i rychlosti něco mnohem výkonnějšího, než byly třeba Stadiony a možná i Pionýry. Lítá s tím jak šlak. Kdysi říkal, že ten motorek má pět koní, ale nakolik to byla pravda, nejsem schopen posoudit.
Taky vyzkoušel několik druhů hlučnějších i tišších výfuků a všeho možného okolo, dýmilo mu to taky hodně. Nádržku tam má originál ze Stadiona, naležato na štangli.
Ale poslední dobou ho už slyším jen jako nějaký běžný moped, ale nevidím, ani necítím :D
Má to dost "hlubší" zvuk, než nějaká vysokootáčková padesátečka a divím se, že to fízlům není divný - jezdí fakt rychle. Otázka co bude, až někoho, nebo někdo jeho nabourá. Blbců je na silnicích furt dostatek.
Šel bych ho i vyzpovídat, ale je s ním dost těžká komunikace, bývá na všechny i na svýho tátu dost agresivní.

Bezpečně je aktivní na netu a nejen jako kupující. Ten motor a všecko okolo je podle jeho řečí údajně 100cm3 rejžák, možná i to kolo a brzdy, má tam kotouče. A večer si svítí /a oslňuje všecky okolo/ výkonnýma LED ve dvou reflektorech.
Do SZ jsem schopnej dát i jméno, ale podle jména se s ním asi těžko spojíš.

Uživatelský avatar
samarit
Příspěvky: 116
Registrován: 16 pro 2015, 01:00

#7 Příspěvek od samarit »

elektrosvit - Řekl bych, že mi to nesmrdí a po celém kole mastnotu nemám. Fakt to jezdí jako čert, stačí si zvyknout na techniku jízdy: před spojením spojky vždy trochu přišlápnout a už frčí...Jen mne zajímá, jestli to známýmu také tak kvičí při záběru a jak se mu startuje? Já musím postupovat snad klasicky a to je při studeném motoru docela kašpařina. Otevřít přívod benzínu, nacucat benzin do plovákové komory co to jde, zaškrtit přívod vzduchu, rozjet se na pedály a pustit spojku. Blafá a neudrží chod motoru. Pak znovu: Otevřu vzduch a opakuji rozjezd, no a pak to konečně chytne a nechcípne. Ve srovnání s pilou Stihl, kde stačí zavřít klapku, zatáhnout a když bafne, tak klapku otevřít, zatáhnout a už jede jak má. Tady je to taková estráda pro sousedy.
PotPalo - ten obrázek je ilustrační - jen pro ilustraci jak a kde je namontována ta sada. Ono ostatně přehazovačku nepotřebuješ, stačí nastavit vhodný převod pro přišlápnutí, hlavně do kopce, ale i na rovině pro "živé" šlapání. Takže přehazovačku asi autor obrázku úmyslně odstranil. Mohl následně odstranit i pětikolečko vzadu a trojtalíř u pedálů - blbost co?
sinclair - fakt je, že pilu Stihl mažu 1:50 a křovinořez také. Raději jsem vyhověl výrobci a mažu to 1:16 olejem od Stihlu, když už ho mám pro pilu. Kupodivu nekouří, jen na začátku provozu.
Závěrem si myslím, že s ohledem na cenu a na jednoduchost montáže a provozu je asi dost lidí co to má jako já a myslel jsem že právě bastlíři to budou zkoušet a budou mít nějaké zkušenosti. Možná se ještě někdo ozve.
Ono to má asi nějaké omezení pro rychlost (povoleno je u nás 25km/hod, do 50 ccm, a do 1kW) a když jedu po rovině, tak to jakoby kucká a vypadá to, že je výkon nevyužitý, jakoby nějak omezený poměr benzin/vzduch. Do kopečka to běží hezky plynule - je v záběru. ale po rovině by se chtěl rozjet víc a jakoby nemůže. Koukal jsem na karburátor a šoupátko s jehlou otvírá poměrně malou trysku v plovákové komoře. Nechtělo by to ji trochu zvětčit(?), nebo naopak upravit filtr vzduchu, aby ho tam šlo víc?

Uživatelský avatar
keemo
Příspěvky: 4996
Registrován: 10 zář 2007, 02:00
Bydliště: Ostrava, Bratislava

#8 Příspěvek od keemo »

stačí nastavit vhodný převod pro přišlápnutí, hlavně do kopce... jo a ten retez je samonapinaci? :D technologicky nesmysl, zadni prehazovac slouzi prece i jako napinak pro retez... autor asi nepremyslel hlavou

Uživatelský avatar
konosuke
Příspěvky: 9483
Registrován: 18 pro 2006, 01:00
Bydliště: Český Těšín tam v pohraničí

#9 Příspěvek od konosuke »

pincek se mastil v záběhu směsí 1:20 později 1:33 tuším, stadion 1:15,
větší mašina tak asi 1:40 jo ale tyhle všechny ustrojstva měly převodovku běžící v olejové lázni enemže to tenkrát jedinej běžně dostupnej volejíček do mixu byl M2T (vyvinula Benzina n.p. 1969)
Co se může pokazit to se taky pokazí. Co se nemůže pokazit to se pokazí taky. (Murphy)

Uživatelský avatar
kaja4
Příspěvky: 437
Registrován: 28 zář 2008, 02:00
Bydliště: kraj olomoucký

#10 Příspěvek od kaja4 »


Uživatelský avatar
stasek
Příspěvky: 2191
Registrován: 15 srp 2005, 02:00

#11 Příspěvek od stasek »

Arpád je každopádně borec. I když ten vrtulovej samohyb nemá praktický uplatnění, tak si Arpád udělal radost a těšila ho určitě výroba. Ta vrtule asi dala hodně práce. Takovejm kutilům každopádně fandím. Pořád lepší, jak sedět na lavičce v parku a krmit holuby.
Času dosti mám, trpělivost musím míti.

Uživatelský avatar
PixelOrgy
Příspěvky: 1933
Registrován: 04 zář 2007, 02:00

#12 Příspěvek od PixelOrgy »

kaja4 píše:Zde něco pro inspiraci.
http://kucajirka.rajce.idnes.cz/Arpadovo_letecke_kolo/
:-D To je celkem mazec

Uživatelský avatar
samarit
Příspěvky: 116
Registrován: 16 pro 2015, 01:00

#13 Příspěvek od samarit »

keemo - nerozumíme si. Ten pohon šlapkamy je nezávislý na pohonu motoru a naopak. Takže nemá smysl řešit převod šlapkami u kola s pomocným motorem. To by skutečně stačilo mít kolo "Ukrajina" s jednoduchým stabilním převodem a brzdou na šlápnutí dozadu jako za našeho dětství. U takovéhoto kola je přehazování i napínání řetězu zbytečné. Zeptej se pamětníků na kola z minulosti (bez přehazovačky a bez zadní ráfkové brzdy)
kaja4 - kdybych znal tento Arpádovo nápad, nekupoval bych ten set, ale udělal bych to na vrtuli z motoru křovinořezu :D. (Dosekám plevel, přehodím motor na kolo a jedu na pivo.) To byl můj prvotní plán.... Ale ta vrtule by asi byla dost drahá co?
(?)nemá někdo nápad k tomu co jsem já původně píše: ...Ono to má asi nějaké omezení pro rychlost (povoleno je u nás 25km/hod, do 50 ccm, a do 1kW) a když jedu po rovině, tak to jakoby kucká a vypadá to, že je výkon nevyužitý, jakoby nějak omezený poměr benzin/vzduch. Do kopečka to běží hezky plynule - je v záběru. ale po rovině by se chtěl rozjet víc a jakoby nemůže. Koukal jsem na karburátor a šoupátko s jehlou otvírá poměrně malou trysku v plovákové komoře. Nechtělo by to ji trochu zvětčit(?), nebo naopak upravit filtr vzduchu, aby ho tam šlo víc?
Naposledy upravil(a) samarit dne 04 čer 2018, 18:07, celkem upraveno 1 x.

Uživatelský avatar
kokun
Příspěvky: 8693
Registrován: 21 čer 2008, 02:00
Bydliště: Valachy

#14 Příspěvek od kokun »

Soused ze vchodu (bydlí nade mnou) je o cca 12 let starší a ještě do loňska jezdil na retro kole z První republiky (podobné je na foto).
Před nějakými 30-ti lety na něm testoval pomocný-přídavný motorový (benzinový) pohon, ve formě "přiklápění na plášť předního kola". Jezdil s tím snad 2 roky - měl to od výrobce zdarma zapůjčeno na testování - jen zřejmě poskytoval zkušenosti z provozem.
Něco na způsob jako byl retro přiklápěcí zvonek, který se rovněž přiklápěl na plášť předního kola zatažením za motouz (při zvonění vydával "cililink zvuk" obdobný "zvonění" starých tramvají).
Foto toho pohonu (alespoň motorku - ani toho zvonku) se mně nedaří na NETu objevit :cry:
Pokud bude zájem, mohu jej "vyzpovídat", pro koho že to testoval; . . .

Tady se podívejte, jak se takové retro kolo cení :o
https://www.cyklobazar.cz/inzerat/25089 ... ka-triglav
Přílohy
"Sousedův bicykl" (trochu podobný - z NETu).
"Sousedův bicykl" (trochu podobný - z NETu).
A "na přesně takovém" jezdíval jiný soused, který už ale snad 20 let nežije. 
<br />Kde pak ten &quot;skvost&quot; skončil, netuším :-)
A "na přesně takovém" jezdíval jiný soused, který už ale snad 20 let nežije.
Kde pak ten "skvost" skončil, netuším :-)
Naposledy upravil(a) kokun dne 04 čer 2018, 18:01, celkem upraveno 2 x.
Honza - kokúň
__________________________
Žádný učený z nebe nespadl, ale pitomce jako by shazovali

Lukas-Peca
Příspěvky: 3886
Registrován: 06 kvě 2007, 02:00
Bydliště: Zlín
Kontaktovat uživatele:

#15 Příspěvek od Lukas-Peca »

Zřejmě jsou dosaženy max. otáčky motoru. Jejich zvýšením bys mohl motor zničit. Řešením by asi byl těžší převod.

Odpovědět

Zpět na „Auto - Moto technika“