Přídavný 2.takt motor na bicykl - zkušenosti?
Moderátor: Moderátoři
kokun - jj, to jsou ta kola bez přehazovačky a bez napínáku řetězu. To jsem zmínil. ...A zadní brzda v náboji kola byla účinná víc než dnešní ráfkové. Nevím, proč tu zkušenost současní výrobci neumí nějak využít?
... Pomocný přítlačný motor na pneumatiku se v minulosti neosvědčil. Vždy docházelo k diferenci (nesouladu) rychlosti kola a přítlačného kolečka z motoru, takže se odírala pneumatika a ničilo přítlačné kolečko. (= špatná spojka)
Lukas-Peca - Máš pravdu, chtělo by to na rovině jedině "přeřadit" na vyšší stupeň, aby se výkon, (který je do mírného kopce ideálně využit) neutrácel na rovině nadarmo. A tím by se samozřejmě kolo rychleji rozjelo na víc než 30km/h. Bohužel řazení rychlostí není...
Sakra!
Chtělo by to nějak využít právě těch stávajících převodů, co jsou továrně na kolo namontované (přehazovačka, přesmykač). To ale asi nemá řešení... (?)
... Pomocný přítlačný motor na pneumatiku se v minulosti neosvědčil. Vždy docházelo k diferenci (nesouladu) rychlosti kola a přítlačného kolečka z motoru, takže se odírala pneumatika a ničilo přítlačné kolečko. (= špatná spojka)
Lukas-Peca - Máš pravdu, chtělo by to na rovině jedině "přeřadit" na vyšší stupeň, aby se výkon, (který je do mírného kopce ideálně využit) neutrácel na rovině nadarmo. A tím by se samozřejmě kolo rychleji rozjelo na víc než 30km/h. Bohužel řazení rychlostí není...
Sakra!
Chtělo by to nějak využít právě těch stávajících převodů, co jsou továrně na kolo namontované (přehazovačka, přesmykač). To ale asi nemá řešení... (?)
tohle je taky pěkný,
dokonce je zajímavá i cena . . .
https://www.ctyrkolky-hombrac.cz/sestav ... y-chopper/
https://www.ctyrkolky-hombrac.cz/sestav ... ve-80-ccm/
dokonce je zajímavá i cena . . .
https://www.ctyrkolky-hombrac.cz/sestav ... y-chopper/
https://www.ctyrkolky-hombrac.cz/sestav ... ve-80-ccm/
- elektrosvit
- Příspěvky: 2512
- Registrován: 27 čer 2016, 02:00
samarit: Při záběru nic nekvičí, ale startuje stejně obtížně jako tobě. Mastnota se mu tam usadila po mnoha letech provozu a taky díky nulové údržbě. Kouř a smrad způsobuje zřejmě nekvalitní olej a nedodržování míchacího poměru. S olejem od Stihlu ti motor kouřit nebude. A naopak, tatík jednou chtěl ušetřit a nalil do Stihlu to (schválně píšu "to" a ne olej), co se dnes prodává pod označením M2T, a motor musel na opravu. Do té doby fungoval 15 let bez závad.
no počkejte, a vono to moc nekodrcá jet na nevodpruženým kole rychlosti 25-30 km/h ? je sice faktem že ani mop Stadion S11 (lidově zvaný kozídech) neměl zadní kolo odpružené teleskopy pružiny či podobně, zlepšení se dočkal až inovovaný typ S22
Co se může pokazit to se taky pokazí. Co se nemůže pokazit to se pokazí taky. (Murphy)
Kolo s přídavným motorkem (do 50ccm/1kW) je z hlediska legislativy stále jen kolo. Malé motocykly, byť s obdobnými parametry jsou už motorová vozidla a musí mít TP, SPZ, řidič musí mít přilbu a řidičák. To je ten rozdíl a výhoda.stasek píše:Nevím, jestli má smysl řešit přídavný motorek na bicykl, když se dá pořídit v podstat relativně levně nějaký ojetý moped. Snad jen jako výzva pro bastlíře vyrobit si něco takového sám.
Tak je to jasný, paměť mě neklamala. Kdysi jsem to četl. Z toho je jasný, že zabývat se samovýrobou takových samohybů je nesmysl. Prošel by akorát ten příklopnej motorek a myslím i ta vrtule.
Otázka je, jak by se posuzoval spalovací motorek s alternátorem řekněme 300VA, nebo s dynamem který by poháněl elektromotor v náboji. Teoreticky by to byla centrála na nosiči. Je to blbost, ale myslím, že by to mělo projít.
Otázka je, jak by se posuzoval spalovací motorek s alternátorem řekněme 300VA, nebo s dynamem který by poháněl elektromotor v náboji. Teoreticky by to byla centrála na nosiči. Je to blbost, ale myslím, že by to mělo projít.
Času dosti mám, trpělivost musím míti.
A představte si takovou šílenost - proudovej mikromotor, něco jako je na tomhle videu: https://www.youtube.com/watch?v=cB-PedN7OFU .
Oddělat to jde, stačí na to jen objímka namontovaná pod sedlo. Nádrž stačí tlaková flaška na 0,5kg kapalnýho propanu, ta se taky dá uchytit třeba pod horní rámovou trubku. A tah to má maximálně 30lb neboli těsně pod 15 kilo ... Jakpak by se na to tvářili PaChové, kdyby jim to se svistotem a hvízdotem turbíny profičelo pod hubou ...???
Oddělat to jde, stačí na to jen objímka namontovaná pod sedlo. Nádrž stačí tlaková flaška na 0,5kg kapalnýho propanu, ta se taky dá uchytit třeba pod horní rámovou trubku. A tah to má maximálně 30lb neboli těsně pod 15 kilo ... Jakpak by se na to tvářili PaChové, kdyby jim to se svistotem a hvízdotem turbíny profičelo pod hubou ...???
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...
A kutilmile - nelituju tě !!!
A kutilmile - nelituju tě !!!
Pročítat tu záplavu buzeračních zákonů a podmínek, to je síla, a nejlepší důkaz toho kam jsme se dostali s pojmy svoboda a totalita.Nakadah píše:http://www.motokola.cz/htmls/legislativa.htm
Je to pár desítek let, tedy za "totality" kdy jízda na fichtlu (i na vyšších kubaturách)byla možná bez povinné helmy, něco jako STK vůbec neexistovalo. Sám tu dobu pamatuju. Hrozně rád se dívám na začátek filmu Táto sežeň štěně: redaktor Horníček přichází po práci domů v Praze, uprostřed křižovatky parta dětí pouští motorový model "upoutanec", tento proletí Horníčkovi nad hlavou, jen se trochu sehne. Pak okolo něj jiná parta dětí roztláčí kluka na Jawě 50, samozřejmě bez helmy a brýlí, nikomu evidentně nebylo 15+, jsou to školáci.
To všechno bez nařízení, paragrafů, policejní buzerace a bez hory mrtvých.
Za celé dětství a mládí nepamatuju ze širokého okolí nikoho, kdo se zrakvil na motorce bez té povinné helmy a bez STK. Jediný spolužák který se nedožil dospělosti, se zabil s rodiči v autě na dovolené. Přitom tehdejší demografie nenasvědčovala, že bílá zdejší populace vymírá, naopak (nejen) střední Evropa prodělávala populační boom. A mít fichtla přitom bylo poměrně kultovní pro 15+, nebyla to žádná řídká rarita.
Dnes přes tu horu legislativy, Evropa (civilizovaná etnika) vymírá, každý týden mrtví, 18letý frikulín si klidně sedne do tatínkova suv pod vlivem a zrakví se nebo si v 25 koupí mašinu a rozseká sebe a okolí a žádné buzerační zákony tomu nezabrání. Čili, je to fakt v buzerační legislativě?
Že je na každého občana pět úředníků, co se mu snaží organizovat život aby měl iluzi že díky státu a zákonům, je náš svět bezpečné místo k životu?
U motorizovsaných kol bude zajímavý střet silné pro-buzerační lobby se silnou pro-čínskou importní lobby, protože číňan má zájem do Evropy dovážet, nejlíp tak aby tady už nikdo nic nevyráběl.
Tipnu si, jak to asi dopadne podle analogie s naší elektrickou branží, jak tedy eurozákony a strážci legislativy po 20+ let pilně likvidují čínské prodlužky, čínské lampičky, hliníkoměděné kabely, čínské vánoční žárovičky, takže sem díky nařízením už žádný nebezpečný šmejd v kontejneru z Hamburku nepronikne!
Pche, zákony.
To vrtulové kolo je zajímavé, jaká asi může být účinnost pohonu? 10%?