Vadná autobaterie - jak přeměřit

Vše, co se týká elektroniky v automobilech, motocyklech a jiných samohybech

Moderátor: Moderátoři

Zpráva
Autor
Uživatelský avatar
misocko
Příspěvky: 1250
Registrován: 26 čer 2009, 02:00
Bydliště: Hlohovec (Sk)

#16 Příspěvek od misocko »

po pripojeni baterky do auta zmeraj na nej napetie, potom zmeraj aj kostru voci + svorke starteru alebo alternatora
je mozne ze mas problem v kabloch, co je to za auto?

Uživatelský avatar
dred
Příspěvky: 1583
Registrován: 08 dub 2007, 02:00
Bydliště: Handlová

#17 Příspěvek od dred »

alebo skús takto - baterku pripoj do auta. Priamo do olovených kontaktov pichni Voltmetrové meracie káble. Niekto nech ti otočí kľúčikom na štart. Keď napätie spadne pod viac ako 10V a štartér neroztočí nemáš čo riešiť. Baterka je v keli.

Uživatelský avatar
JiriTom
Příspěvky: 1199
Registrován: 26 dub 2017, 02:00

#18 Příspěvek od JiriTom »

misocko píše:po pripojeni baterky do auta zmeraj na nej napetie, potom zmeraj aj kostru voci + svorke starteru alebo alternatora
je mozne ze mas problem v kabloch, co je to za auto?
Auto zde: http://www.ebastlirna.cz/modules.php?na ... highlight=

dred: tak bych to testnul také - nejjednodušší cesta k cíli... :)

Pokud se napětí na baterii při pokusu startu nehne, vada v autě...

Uživatelský avatar
dred
Příspěvky: 1583
Registrován: 08 dub 2007, 02:00
Bydliště: Handlová

#19 Příspěvek od dred »

tak, tak...väčšinou je vtedy ulomený článok

Uživatelský avatar
EKKAR
Příspěvky: 29689
Registrován: 16 bře 2005, 01:00
Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21

#20 Příspěvek od EKKAR »

kolovratek7 píše:...
Jinak teď večer jsem zkoušel napětí a baterka má rovných 13V. Ležela jen doma odpojena asi 11 hodin.
Horší je co teď dále? Po zapojení do auta neškytne ani startér a hned v autě svítí červená kontrolka baterky
....
No, panstvo, myslím že vůbec neumíte číst.

Kolovrátku - KDY svítí ta kontrolka? Rozsvítí se po zapnutí klíčku, nebo ještě před ním? Tohle vypadá na závadu v obvodu buzení alternátoru, dost možná i proražený diody - a taky trochu to ukazuje na startér.

Nejdřív ze všeho bych vzal startovací káble a zkusil auto nastartovat bez otočení klíčkem do startovací polohy, jen se zapnutím zapalování do první polohy, přímo kabelem připojeným na odpovídající svorku startéru. Pokud se tak startér roztočí a motor chytne, je závada buď ve spínací skříňce (ořech), nebo v cívce normálně vystrkující elektromagnetem pastorek do záběru, případně někde v drátech mezi nima. Baterka i startér musejí bejt samozřejmě bezvadně ukostřený.

Tohle na vadnou baterku skutečně nevypadá - daleko spíš je závada v elektrice auta, možná jsou tam 2 fčely najednou - jednak to blbě dobíjí, druhak je něco s tou startérovou cívkou. Ale to už je tip na konkrétní závady a musí se ověřit přímo na autě, nějaká špekulace přes net je zbytečný mlácení prázdný slámy.
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...

A kutilmile - nelituju tě :mrgreen: :mrgreen: !!!

Uživatelský avatar
dred
Příspěvky: 1583
Registrován: 08 dub 2007, 02:00
Bydliště: Handlová

#21 Příspěvek od dred »

EKKAR - tá odpovedujúca svorka štartéru má číslo 30, alebo 50 ?
Lebo takýto spôsob som ešte neskúšal (a ani nepočul)...štartovacími káblami - tak ako to ďalej opisuješ....

Uživatelský avatar
kolovratek7
Příspěvky: 123
Registrován: 09 lis 2015, 01:00

#22 Příspěvek od kolovratek7 »

Tak další info:

1 - Baterka byla doma a po víc jak 24 hodinách napětí 12,92V
2 - Po připojení do auta se napětí nezměnílo, možná méně o jednu setinu Voltu
3 - Po otočení klíčku do polohy start napětí spadlo na 12,70V a šlo postupně dolů
4 - Po pokusu o start se hodnota napětí neměnila, stačilo jak to bylo v poloze ON a pomalinku napětí klesalo, u 12,60V jsem klíček vytáhl
5 - Při pokusu o start startér ani neškytne a slyším akorát spínání nějakého tlačíka pod volantem(asi spínací skříňka)
6 - Po cca 5 minutách bylo napětí na baterce už 12,80V a nechal jsem to zapojené ... dál nvm co s tím

Jinak kontrolka baterky svítí ihned po otočení klíčku do polohy ON.

Zkusil bych to i s tím startem přes kabely, ale netuším kde připojit + ... je to špatně přístupné, přikládám foto.

Tak nějaká další rada, kde může být zakopaný pes? Dodávám, že s autem jsem normálně dojel a nastartovat nejde z ničeho nic. Porucha baterky asi vyloučena, předpokládám-li dobře.

Obrázek

Obrázek

Uživatelský avatar
EKKAR
Příspěvky: 29689
Registrován: 16 bře 2005, 01:00
Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21

#23 Příspěvek od EKKAR »

Ta šedá kulatá věc uprostřed je cívka. Vede k ní tenkej černej kabel s bílým proužkem - to je od spínačky. Přivedením +12V na něj má cívka vystrčit pastorek do věnce spojky a zároveň sepnout silovej obvod tlustým kabelem od + baterky do startéru. Kabel jde na šroubovací svorky na konci tý cívky - jsou tam dvě, na jedný vidím gumovej klobouček. Když dáš startovací kabel od + baterky na jednu z těch dvou svorek, musí se startér naprázdno roztočit. Na druhý bude ticho - to je ta, co vede od baterie ke spínači. Zkus dát plus od baterky nejdřív na konektor toho kabelu s pruhem a pak na zkoušku i na ten silnej na svorce.
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...

A kutilmile - nelituju tě :mrgreen: :mrgreen: !!!

Uživatelský avatar
Dorota
Příspěvky: 42
Registrován: 12 zář 2011, 02:00

#24 Příspěvek od Dorota »

Ještě tu nepadla důležitá věc: Zkontroluj důkladně kostřící kabel. Bývá často u některého oka uhnilý a pozor, není to vidět. lisované spoje jsou totiž obvykle přetažené silnou smršťovačkou, která drží jak pes. Je třeba s tím pořádně zacvičit.

Uživatelský avatar
dred
Příspěvky: 1583
Registrován: 08 dub 2007, 02:00
Bydliště: Handlová

#25 Příspěvek od dred »

Podľa toho ako popisuješ ,to vyzerá na poruchu cievky štartéra, alebo spínacej skrinky - kontakt č.50
Odmeraj napätie na vyznačenom kontakte cievky ( 50 ) - pri zapnutí spínacej skrinky na ŠTART sa tam objaví +12 V
Ak tam napätie nebude - je vadná spínačka, alebo káblovanie od spínačky k štartéru.
Keď tam napätie bude - je zrejme vadná cievka štartéra.

Druhá možnosť odskúšania štartéra - na vyznačený vývod cievky ( 50 ) priveď nejakým káblom +12 V z baterky. Keď cievka cvakne, štartér by sa mal roztočiť aj s motorom. Rozpoj pred skúšaním konektor označený druhým rámikom - pre istotu.
Ak cievka cvakne ,ale štartér sa neroztočí - môže byť chyba v hlavných prívodoch - to sú tie veľké v tvojom prípade hrdzavé spoje na cievke - skús ich dotiahnuť / očistiť !!! nezabudni pri doťahovaní odpojiť baterku!!!
Ak sa ani potom štartér nepohne - chyba bude vo vnútri štartéra - cievka nevládze zasunúť pastorok do venca ( prach,bordel,hrdza ) preto sa hlavné kontakty vo vnútri cievky nezopnú.
Trochu by sa tomu dalo pomôcť spojením tých dvoch veľkých kontaktov nakrátko ( štartér by sa mal vtedy roztočiť,ale bez otáčania motora ) a nechať ho chvíľu bežať, aby bordel z hriadeľa pastorka opadal.
....Inak len štartér von na repas / výmenu.

dlho som písal .....
Přílohy
starter.png

Uživatelský avatar
kolovratek7
Příspěvky: 123
Registrován: 09 lis 2015, 01:00

#26 Příspěvek od kolovratek7 »

Tak jsem provedl další postup dle rad. Na obrázku co přikládám, jsem připojil plus k cívce(na obrázku šipka s číslem 1) a startér začal lupat, ale žádný start, pokud by to mělo startovat. Mínus jsem nechal zapojené v autě na baterce.
Zde video s lupáním/cvakáním: https://streamable.com/rlxa8

Napětí po této zkoušce bylo 12,8V.

Tak jsme blíže detekování problému? ... Samozřejmě moc všem děkuji za pomoc.

Kde bych měl jinak hledat kostřící kabel, pokud to ještě s tím může souviset?

Obrázek

Uživatelský avatar
Dorota
Příspěvky: 42
Registrován: 12 zář 2011, 02:00

#27 Příspěvek od Dorota »

Kostřící kabel vede od minusové svorky obvykle do několika kostřících bodů- to už závisí od konkrétního typu auta. Zkus propojit motor a minus pól baterie startovacím kabelem. Pokud pak bude startér točit, je uhnilý ten kabel.

Uživatelský avatar
dred
Příspěvky: 1583
Registrován: 08 dub 2007, 02:00
Bydliště: Handlová

#28 Příspěvek od dred »

Cievka cvaká.... teraz skús +12 priviesť na svorku č.2 - štartér by sa mal točiť.
Už som to raz písal...cievka nevládze zasunúť pastorok do venca ( prach,bordel,hrdza ) preto sa hlavné kontakty vo vnútri cievky nezopnú.
a nechaj ho chvíľu bežať, aby bordel z hriadeľa pastorka opadal.

AAAAA na tom videu len skúšaš cievku !!!
Musíš mať pripojený hlavný + kábel

Uživatelský avatar
kolovratek7
Příspěvky: 123
Registrován: 09 lis 2015, 01:00

#29 Příspěvek od kolovratek7 »

dred píše:Cievka cvaká.... teraz skús +12 priviesť na svorku č.2 - štartér by sa mal točiť.
Už som to raz písal...cievka nevládze zasunúť pastorok do venca ( prach,bordel,hrdza ) preto sa hlavné kontakty vo vnútri cievky nezopnú.
a nechaj ho chvíľu bežať, aby bordel z hriadeľa pastorka opadal.

AAAAA na tom videu len skúšaš cievku !!!
Musíš mať pripojený hlavný + kábel
Tak startér se pěkně točí. Protočil jsem ho 2x cca 10 a 15 sekund. Startovací kabely pak už byly celkem teplé, tak jsem toho zanechal. Pokud tedy cívka cvaká a startér se točí tak je v pořádku? A kde hledat chybu dále?
Nastartovat ani po tomto nejde. Výsledek pořád stejný. Kontrolka baterky a ani cuknutí u startéru.

Předpokládám, že ukostření bude asi v pořádku, když startér a cívku jsem zkoušel pomocí zapojené baterky přímo v autě, jak jsem psal.

Po tomto napětí na baterce pořád stejné, 12,80V

Uživatelský avatar
dred
Příspěvky: 1583
Registrován: 08 dub 2007, 02:00
Bydliště: Handlová

#30 Příspěvek od dred »

som sa mohol opýtať skôr... Cievka cvaká aj pri zapínaní cez spínačku ? Keď dáš do polohy štart ?

Pokiaľ áno - tak už len štartér von.... :cry:

Odpovědět

Zpět na „Auto - Moto technika“