Osciloskop, nekdo z okoli Ostravska?Problem s ABS (cidla)

Vše, co se týká elektroniky v automobilech, motocyklech a jiných samohybech

Moderátor: Moderátoři

Zpráva
Autor
Uživatelský avatar
PeteBurns
Zablokován
Zablokován
Příspěvky: 2576
Registrován: 08 říj 2007, 02:00

#16 Příspěvek od PeteBurns »

No kurvajs to je rada 8O Za taketo zasahy do kabelaze, kde trkvasi cvakaju kable a vsetko rozdrbu, by som ruky lamal :evil: Najdi niekoho, kto ma diagnostiku, zisti, kde je problem a odstran ho, namiesto zbytocneho zabijania casu a auta ;) Na vzdialenosti prilis nezalezi, je mala tak ci tak, impulzy su dost silne, ECU si ich upravi, zmeraj odpor vinutia kazdeho snimaca, ci su rovnake, zatoc kolesom a zmeraj striedave napatie na kazdom z nich, ci su zhruba rovnake, viac neurobis nic - na osciloskope nezistis nic ine, iba uvidis sinusovku, to je cele...Ako bolo spomenute - ak su ozubene kruzky v poriadku, predpokladam, ze nemas magneticke kruzky este, tak chyba bude bud v odlisnom snimaci, alebo porusenom kabli niekde - treba hladat, s vyhodou sa da vyuzit skutocnost, ze pri preruseni niektoreho snimaca sa ABS vypne a rozsvieti chybu...

Uživatelský avatar
passion
Příspěvky: 890
Registrován: 22 črc 2005, 02:00
Bydliště: Žilina

#17 Příspěvek od passion »

Keď nesvieti kontrolka, ABS funguje? Skúšal si niekde na škváre?

Uživatelský avatar
badoch
Příspěvky: 586
Registrován: 23 úno 2005, 01:00
Bydliště: SM
Kontaktovat uživatele:

#18 Příspěvek od badoch »

Ale,ale, co tam asi píšu, nejspíš nemá vypichováky ani náhradní piny, takže navíc u tak starého auta bych to zas tak nehrotil. Tím netvrdím, že se to tak má dělat.

Uživatelský avatar
PeteBurns
Zablokován
Zablokován
Příspěvky: 2576
Registrován: 08 říj 2007, 02:00

#19 Příspěvek od PeteBurns »

Aj starsie Audiny maju biele spojovacie konektory vpredu pri hornych ulozeniach tlmicov a vzadu pod sedackami, netreba nic cvakat ;)

Uživatelský avatar
Tom_
Příspěvky: 38
Registrován: 24 čer 2018, 02:00

#20 Příspěvek od Tom_ »

PeteBurns píše:No kurvajs to je rada 8O Za taketo zasahy do kabelaze, kde trkvasi cvakaju kable a vsetko rozdrbu, by som ruky lamal :evil: Najdi niekoho, kto ma diagnostiku, zisti, kde je problem a odstran ho, namiesto zbytocneho zabijania casu a auta ;) Na vzdialenosti prilis nezalezi, je mala tak ci tak, impulzy su dost silne, ECU si ich upravi, zmeraj odpor vinutia kazdeho snimaca, ci su rovnake, zatoc kolesom a zmeraj striedave napatie na kazdom z nich, ci su zhruba rovnake, viac neurobis nic - na osciloskope nezistis nic ine, iba uvidis sinusovku, to je cele...Ako bolo spomenute - ak su ozubene kruzky v poriadku, predpokladam, ze nemas magneticke kruzky este, tak chyba bude bud v odlisnom snimaci, alebo porusenom kabli niekde - treba hladat, s vyhodou sa da vyuzit skutocnost, ze pri preruseni niektoreho snimaca sa ABS vypne a rozsvieti chybu...
Ja nic rezat nebo cvakat nechci. Zadna diagnostika nic nezmuze, jelikoz v te dobe diagnostiky toho moc neumely. Mel jsem to na 2 diagnostikach a nic. Co mi bylo receno, tak na vzdalenosti prave zalezi hodne. Odpory jednotlivych cidel jsem meril, zmeril jsem je i pred chvili...odpory jsou skoro stejne...vse okolo 1,150 az 1,250 Ohmu. S kolami jsem tocil a napeti tam bylo, nepamatuji si presnou hodnotu, jelikoz uz je to rok zpatky. Krouzky jsou nove, jelikoz jsou soucasti homokinetaku. Kdyby byl preruseny kabel, tak to udela pokazde ne? Jelikoz to vyhazovani chyby neni v pravidelnych intervalech a jednou to neudelalo vubec..

Ano, auto ma bile spojovaci konektory, presne jak rikas

passion : Ne to jsem nezkousel :D nejak si nechci mordovat semislicky :D


Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek
Naposledy upravil(a) Tom_ dne 24 čer 2018, 18:52, celkem upraveno 1 x.

Uživatelský avatar
badoch
Příspěvky: 586
Registrován: 23 úno 2005, 01:00
Bydliště: SM
Kontaktovat uživatele:

#21 Příspěvek od badoch »

PeteBurns píše:Aj starsie Audiny maju biele spojovacie konektory vpredu pri hornych ulozeniach tlmicov a vzadu pod sedackami, netreba nic cvakat ;)
Jenže tím neověří možnost poškozeného vedení.

Uživatelský avatar
Tom_
Příspěvky: 38
Registrován: 24 čer 2018, 02:00

#22 Příspěvek od Tom_ »

Tady neco k tomu signalu a osciloskopu
Result after measuring:
Coupe: ABS-sensor gap too big on the right side, therefore no signal (four pic)
Avant: broken ring ( second and third pic)

The first pic shows, how the signals of left and right site (in this case first axle) should look like. You don't even have to use first or second gear. It's enough if you rotate one of the wheels with your hand. The other wheel will rotate at same speed, but in the other direction. Then you only have to compare the signals on the oscilloscope.
Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek

Uživatelský avatar
Tom_
Příspěvky: 38
Registrován: 24 čer 2018, 02:00

#23 Příspěvek od Tom_ »

Jeste takovy info, ted se stava, ze ABS zacne svitit hned po par vterinach co nastartuji a s autem se nijak nehybe. Coz predtim nedelalo. Nevim, jeslti to muze byt i slabsi baterkou, ikdyz mam odpojovac baterie, protoze s autem jezdim jednou za cas...hlavne kdyz je pekne

Uživatelský avatar
rnbw
Příspěvky: 32312
Registrován: 21 bře 2006, 01:00
Bydliště: Bratislava

#24 Příspěvek od rnbw »

Poviem moje skusenosti s ABS, ale na inom aute (Mazda 1997). Nahodne sa rozsvietila kontrolka ABS a prestal fungovat rychlomer. Po vypnuti motora a novom nastartovani kontrolka stale svietila, ale po rozbehnuti zhasla a vsetko fungovalo.

Pouzil som diagnostiku - uzemnil pin TBS v diagnostickom konektore a kontrolka ABS vyblikala chybove kody z pamate - ukazalo to prave predne koleso. Cidlo som nechal vymenit, pamat vymazal (rychlym opakovanym stlacanim brzdoveho pedala) a odvtedy je klud.

Vacsinu casu bolo vsetko OK, takze by som nic nenameral. Signal obcas vypadol (mozno zlomeny kabel alebo co), riadiaca jednotka to zaznamenala ako chybovy stav a vypla ABS. Po rozbehu pri novom starte zistila, ze vsetko je OK, tak kontrolka zase zhasla.

Uživatelský avatar
Tom_
Příspěvky: 38
Registrován: 24 čer 2018, 02:00

#25 Příspěvek od Tom_ »

Vyblikat chybove kody by nejspis taky slo. Je to takova zakladni metoda ale nikdy jsem ji nezkousel a v chybovych kodech neni vubec nic o ABS...

Uživatelský avatar
Zaky
Příspěvky: 6129
Registrován: 30 říj 2010, 02:00
Bydliště: Praha

#26 Příspěvek od Zaky »

Musíš vyblikávat chybové kódy z ABS jednotky (pokud to umí), ne z ECU motoru, propojené to nijak není. Co se kabeláže týče, odpoj čidlo a jednotku a žeň kabeláží nějaký proud, tak 1A, tím vyloučíš, že je někde přechoďák, nebo je to přežrané solí. pokud nemáš zdroj, vezmi autobaterku, zapoj to přes 21W žárovku do kabelu a na druhé straně zase přes 5W žárovku na baterku. 5W žárovka musí svítit, 21W žárovka je tam, kdybys to někde nějak náhodou šlusnul. Zkoušej jednotlivé žíly. A nejdřív si to vždycky pískni multimetrem, musíš mít jistotu, že kontroluješ vždy správný drát !!!
Krátce před tím, než se to rozbilo, tak to ještě fungovalo...

Uživatelský avatar
Tom_
Příspěvky: 38
Registrován: 24 čer 2018, 02:00

#27 Příspěvek od Tom_ »

ABS nema vlastni vyblikavani, tudiz tohle nepujde. Jde pouze vyblikavani jednotky jako takove. Takze to musim hnat pres ty 2 pin male piny a pak zapojit tu 5W zarovku pres ty 2 piny v konektoru ABS ? Jelikoz nevim kde konci presne ta kabelaz od cidel

Obrázek Obrázek

Uživatelský avatar
PeteBurns
Zablokován
Zablokován
Příspěvky: 2576
Registrován: 08 říj 2007, 02:00

#28 Příspěvek od PeteBurns »

Diagnostiku ma kazda ECU, je fuk, ci komunikuje pomalymi impulzami (vyblikavanim), alebo normalnym protokolom - uz len tym, ze rozsvieti chybu, znamena, ze o nej vie ;) Pravdepodobnost, ze bude chyba kabelaze vovnutri karoserie, je miziva, s tym som sa stretol ozaj vynimocne, aj to len vtedy, ked nejaky trkvas presekol kabelaz skrutkou pod listou a podobne...Tie kruzky su na vsetkych nabojoch rovnake? Aj velkost zubov, aj ich pocet? Zavislost vystupneho napatia od vzdialenosti zistis lahko - roztoc kazde koleso a zmeraj ho, napis sem vysledok. Musi to byt nejaka zakernost, ked to niekedy dlhsiu dobu chybu nevypise :?

Uživatelský avatar
Tom_
Příspěvky: 38
Registrován: 24 čer 2018, 02:00

#29 Příspěvek od Tom_ »

Ja si taky myslim ze kabelaz bude bez problemu, jelikoz pred tou renovaci nebyl s ABS nikdy problem a jedine co se menilo (skrz vytahnute poskozene senzory) byly prave jen ty senzory. Menily se jeste trubky brzdove a hadicky a trmeny..ALe jinak nic, pochybuju ze trubky/hadice trmeny na to muzou mit vliv.

Zuby jsem nepocital, jelikoz se to moc neda a velikost zubu jsem taky neporovnaval. Ja vim, jak se to meri, jelikoz jsem to meril rok zpatky, ale jedna se o to, ze nedokazu tocit konstatni rychlosti rukou s kolem. Zkusim kdyztak zitra jestli bude cas to roztocit.

Jinak ABS se delala diagnostika a nezjistila nic..zadna chyba, ale bylo to v ten den, kdy se kontrolka nerozsvitila za celou dobu.

Uživatelský avatar
PeteBurns
Zablokován
Zablokován
Příspěvky: 2576
Registrován: 08 říj 2007, 02:00

#30 Příspěvek od PeteBurns »

Toto je zakernost, ktoru robia aj novsie jednotky ABS - po vypnuti chybu automaticky vymazu - takze treba ist na diagnostiku vtedy, ked chyba nabehne, a nevypinat klucik dovtedy, kym sa neprecita ;) Nemenil ti niekto homoklb? :P Ako kamosovi na Mazde, ktory dosiel tiez s nefunkcnym ABS, a zistil som, ze mu tam dali homoklb bez ozubeneho kruzku :lol: Tak ale to by ti logicky hlasilo chybu stale :) Ale nejaky iny so zlym poctom zubov by to mohol teoreticky sposobovat, pri urcitych rychlostiach...Mal by si v prvom rade zistit, kedy sa ta chyba prejavuje - ci pri prudkych zakrutach, alebo nerovnostiach, alebo urcitych rychlostiach atd, takato informacia by mohla pomoct...

Odpovědět

Zpět na „Auto - Moto technika“