Fabia HTP 1. generace
Moderátor: Moderátoři
Úvaha okolo chyby v podtlaku v sání je správná, ale tak by se chovalo motor i při dalším startu ten týž den při stejné teplotě motoru (studený). Můj odhad spíše míří směrem ke vstřikvoacím tryskám. Jedna může netěsnit, do sání za delší dobu nakape benzín a ten ukrutně obohatí směs a při prvním startu si s tím nedokáže řídící jedntoka poradit. Další start ten samý den (i na studeném motoru) nestihne tolik benzínu nakapat do sání a je to v pohodě.
Další varianta je netěsnící EGR ventil. Po předchozí jízdě může být zaseknutí v částečně otevřené poloze a tím vznikne "netěsnost v sání".
Jak píšou chlapi-Lambda regulaci v tomto případě nebrat v úvahu. Jednak nefunguje ihned po startu a hlavně se jedná o integrální veličinu, takže rychlost reakce lambda regulace je poměrně pomalá-viz dlouhodobá a krátkodobá adaptace (aditivní a multiplikativní).
Další varianta je netěsnící EGR ventil. Po předchozí jízdě může být zaseknutí v částečně otevřené poloze a tím vznikne "netěsnost v sání".
Jak píšou chlapi-Lambda regulaci v tomto případě nebrat v úvahu. Jednak nefunguje ihned po startu a hlavně se jedná o integrální veličinu, takže rychlost reakce lambda regulace je poměrně pomalá-viz dlouhodobá a krátkodobá adaptace (aditivní a multiplikativní).
- tomasjedno
- Příspěvky: 5634
- Registrován: 11 říj 2008, 02:00
- Bydliště: ZZ9 Plural Z Alpha
- tomasjedno
- Příspěvky: 5634
- Registrován: 11 říj 2008, 02:00
- Bydliště: ZZ9 Plural Z Alpha
Sorry za OT, ale už vidím "pány mechaniky", obzvlášť jestli to je značkovej Škoda servis, jak se zabejvají nějakou "technickou zprávou" dodanou zákazníkem. ONI jsou (údajně) ty "odborně" vyškolený osoby, který jsou výhradně oprávněný COKOLIV DIAGNOSTIKOVAT NEBO I POUZE USUZOVAT o nějakejch provozních stavech auta - a nějakej pitomej zákoš je nemůže rozházet. Přijímací technik ho sice vezme a řekne "já to chlapům předám", ale to bude tak asi ta poslední stopa pozornosti, kterou tomu někdo ze servisu bude věnovat. Vsadím se, že ten tvůj pečlivě sepsanej papír skončí v nejlepším případě volně pohozenej na ponku v dílně, v horším případě rovnou jako podložka pod svačinu nebo pod nějakou mastnou oblemcanou flašku s volejem ... To jsou osobní zkušenosti se značkovým servisem Škoda, firma Auto Janák z Údolí Opic. Abys docílil toho, že prohlídnou a překontrolujou/vyloučej všecko co jsme ti tady společně zplodili, musel bys jim stát celou dobu pobytu auta na dílně za prdelí a kontrolovat jim každej úkon, každý změření, každou součástku kterou z auta vyndají a nebo kterou zas dávají do něj.
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...
A kutilmile - nelituju tě
!!!
A kutilmile - nelituju tě
![Mr. Green :mrgreen:](./images/smilies/icon_mrgreen.gif)
![Mr. Green :mrgreen:](./images/smilies/icon_mrgreen.gif)
A pak řeknou: "Pf! Ne, rozhodně to tímhle bejt nemohlo, byla špatná klikovka, tak jsme museli vyměnit celej motor - plus ještě k tomu kapalinu do ostřikovačů. Takže to máme za pětadvacet tisíc ká čé". ![Very Happy :D](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
![Very Happy :D](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
Kdo není ve dvaceti levičák, nemá srdce,
kdo je levičák ve čtyřiceti, nemá rozum.
— Winston Churchill
kdo je levičák ve čtyřiceti, nemá rozum.
— Winston Churchill
- tomasjedno
- Příspěvky: 5634
- Registrován: 11 říj 2008, 02:00
- Bydliště: ZZ9 Plural Z Alpha
Na to je pamatováno, auto dá dotyčná do menší dílny, kam chodí se svými šunkami už 20 let. Tam je vysoká pravděpodobnost, že si ten pamflet přečtou.EKKAR píše: už vidím "pány mechaniky", obzvlášť jestli to je značkovej Škoda servis, jak se zabejvají nějakou "technickou zprávou" dodanou zákazníkem
To ale vůbec nezní špatně, nový motor za 25 i s montáží. Ten stroj má nalítáno asi 160 k.MetalGod píše: tak jsme museli vyměnit celej motor - plus ještě k tomu kapalinu do ostřikovačů. Takže to máme za pětadvacet tisíc ká čé".
Kdysi asi před 15 lety jsem neměl čas se zabývat manželčinou Feldou, tak jsem ji ráno šoupnul do značkového servisu 300 m od baráku s tím, že je v háji regulátor altíku, že hrozně lítá napětí a vypalují se žárovky. Večer auto vyzvedávám: pane, byla to blbá baterka, tak jsme vám ji vyměnili. Regulátoru se vyhnuli obloukem. Takže jsem si nakonec čas udělat musel, druhý den dojel koupit regulátor a šoupnul ho tam. Není nad certifikované odborníky
![Vozeďbouch :wand:](./images/smilies/icon_wand.gif)
- tomasjedno
- Příspěvky: 5634
- Registrován: 11 říj 2008, 02:00
- Bydliště: ZZ9 Plural Z Alpha
- tomasjedno
- Příspěvky: 5634
- Registrován: 11 říj 2008, 02:00
- Bydliště: ZZ9 Plural Z Alpha
Otázka, jejíž položení ukazuje na naprostou neznalost konkrétní problematiky. Koncernový auta mají 2 oddělený snímače v jedný součástce ("čidlo teploty chladicí kapaliny"), jeden je zapojenej k palubní desce, kde může ale taky nemusí bejt indikátor teploty (moderní doba, teploměr motoru na palubce programově není, je tam jen kontrolka, která se červeně rozsvítí po překročení teploty motoru 110°C ± 2°C, u aut vyrobenejch zhruba po roce 2008 může mít i druhou funkci - modrým světlem indikuje "studenej motor" - hranice zhasnutí modrý je zhruba 40-45°C) - a to druhý čidlo je napojený do ŘJ motoru, kde právě dělá všecko to ovlivnění dávkování podle teploty motoru.danhard píše:Co ti ukazuje teplota motoru ? (chladící kapaliny)
Takže ergo kladivo - palubka může ukazovat normálně (neboli neukazuje nic) a přesto může mít ECU chybnou informaci o teplotě motoru. Důvodem je porucha čidla, o kterým uživatel ani nemá tušení, protože jeho druhá část funguje normálně.
Vašku, chtělo by to taky se občas trošku zajímat i o jiný, mnohem PRAKTIČTĚJŠÍ oblasti elektroniky, než tady machrovat se supercentrifugama a modulováním gravitačních vln, víš?
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...
A kutilmile - nelituju tě
!!!
A kutilmile - nelituju tě
![Mr. Green :mrgreen:](./images/smilies/icon_mrgreen.gif)
![Mr. Green :mrgreen:](./images/smilies/icon_mrgreen.gif)
- tomasjedno
- Příspěvky: 5634
- Registrován: 11 říj 2008, 02:00
- Bydliště: ZZ9 Plural Z Alpha