Měníč DC/AC - ze 14VDC na 3x 36V/400Hz AC sínus
Moderátor: Moderátoři
- HiGhLaNdEr
- Příspěvky: 912
- Registrován: 08 bře 2005, 01:00
- Bydliště: Českobudějovicko
- Kontaktovat uživatele:
A to by tomu motoru vadilo když do něj pujdou 3 fázově posunuté průběhy typu obdelník nebo schody ?? Dali by se ještě vylepšit vhodným filtrem aby nebyly tak strmé. Základ je jen DC-DC měnič. Takže nějaké trafátko výkon tak kolem 100W primár vinutí s odbočkou uprostřed, a dvojčiný měnič. Výstup trafa usměrnit a nakrmit s tim trojnásobný polomost. Z těch středů polomostů vyvest jednotlivé fáze. Ty tři polomosty správným spůsobem nakrmit,.. picem atmelem a nebo klopnými obvody. Ale stačilo by i několik hradel mezi kterými by byl vhodný RC článek.
Ten motor je napájen do hvězdy s pracovní zemí nebo je zapojen do trojúhelníka ?
Ten motor je napájen do hvězdy s pracovní zemí nebo je zapojen do trojúhelníka ?
Bohužel nevím proč to musí být sínus, možná né. V přístroji je tříosí giroskop a ty motory pohání setrvačníky. Také nechápu proč to nejsou stejnosměrné motory, ale nejspíš pro to, aby byly zachovány stále stejné otáčky setrvačníků. A jestli jsou do hvězdy nebo do trojúhelníku se mně nepodařilo zjistit. Na rozebrání přístroje si pro jeho cenu netroufám.HiGhLaNdEr píše:Ten motor je napájen do hvězdy s pracovní zemí nebo je zapojen do trojúhelníka ?
- HiGhLaNdEr
- Příspěvky: 912
- Registrován: 08 bře 2005, 01:00
- Bydliště: Českobudějovicko
- Kontaktovat uživatele:
- HiGhLaNdEr
- Příspěvky: 912
- Registrován: 08 bře 2005, 01:00
- Bydliště: Českobudějovicko
- Kontaktovat uživatele:
- HiGhLaNdEr
- Příspěvky: 912
- Registrován: 08 bře 2005, 01:00
- Bydliště: Českobudějovicko
- Kontaktovat uživatele:
Určite je to trojfázový motor, resp. 3 trojfázové motory. A prečo?, lebo je to najjednoduchší motor, tak ako to už tu niekto písal. A prečo 3x36V, 400Hz? Lebo je to štandardná palubná sieť u lietadiel.
Pokiaľ to má slúžiť tak dôležitej veci, ako je gyroskop, tak to musí byť 100%-ne spoľahlivé. Určite by som tam nedával PICku,ani žiadný iný procesor. Vo výnimočnom prípade by som použil programovacie logické polia.
Pokiaľ to má slúžiť tak dôležitej veci, ako je gyroskop, tak to musí byť 100%-ne spoľahlivé. Určite by som tam nedával PICku,ani žiadný iný procesor. Vo výnimočnom prípade by som použil programovacie logické polia.
Jestli to je gyroskop, tak má jen dva setrvačníky s kolmými osami a celek je na kardanovém závěsu s tenzometrickými snímači polohy a zrychlení = akcelerometry. Jeden by nedokázal hlídat pohyb ve směru své osy, tak se dávají 2, pohyb ve směru zbývající osy se určí z pohybů zaznamenaných tou dvojicí + akcelerometry.
To nic nemění na tom, že k pohonu jsou PRAVDĚPODOBNĚ použity 3f motorky z důvodu téměř naprosté spolehlivosti - kondík nebo jiný způsob generování pomocné fáze je asi 10x méně spolehlivý, než prostý klecový rotor a 3f vinutí na statoru.
To nic nemění na tom, že k pohonu jsou PRAVDĚPODOBNĚ použity 3f motorky z důvodu téměř naprosté spolehlivosti - kondík nebo jiný způsob generování pomocné fáze je asi 10x méně spolehlivý, než prostý klecový rotor a 3f vinutí na statoru.
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...
A kutilmile - nelituju tě
!!!
A kutilmile - nelituju tě
![Mr. Green :mrgreen:](./images/smilies/icon_mrgreen.gif)
![Mr. Green :mrgreen:](./images/smilies/icon_mrgreen.gif)
12V, 14V, 18V, 22V, 28V, 36V i 48V - prostě co koho napadlo a bylo to nějak složitelné z Pb nebo NiCd článků jako ss, jinak palubní generátory bývaly standartně na 14, 18, 24, 30, 36 nebo 50V. Kmitočet 400Hz je snad celosvětově standartizovaný "letecký" kmitočet...
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...
A kutilmile - nelituju tě
!!!
A kutilmile - nelituju tě
![Mr. Green :mrgreen:](./images/smilies/icon_mrgreen.gif)
![Mr. Green :mrgreen:](./images/smilies/icon_mrgreen.gif)
Na vojne som robil technika MIG23, ale keď mám pravdu povedať už si na tie hodnoty napätí nepamätám. Viem že to bolo 400Hz a väčšinu prístrojov, ktoré sme demontovali sme nevedeli kvôli napäťovej nekompatibilite na nič využiť. Zdá sa mi však že to bolo nejakých 127V. A neviem či neboli až dve napätia. Možno že jedno bolo DC a jedno AC. Bolo to fakt už hodne dávno.Sendyx píše:Když jsme tak u toho - jaká napětí se používají pro palubní sítě ? Rusové snad používali 115V 400Hz a ještě něco dalšího.