Fabia- ako zmerať hladinu oleja v motore
Moderátor: Moderátoři
V tomto smere nemas absolutne pravdu, olej sa vysava cez mierku oleja, cez kanal sa v zivote do vane nedostanes muselo by ist dole ventilove viko. Aspon u modernych motorov nie, myslim, ze ani v starych skodovkach to nebolo mozne. V podstate aj tento sposob je pouzitelny, casto-krat aj nutny,na niektorych vozidlach vypustaci sroub ani nenajdes (Mercedes). Pokial sa vysatie urobi pedantne tak je porovnatelne s vypustenim cez sroubu.EKKAR píše:1)
2) spousta "takyservisů" automobilistům tvrdí, že olej vypouští a namísto toho olej odsává trubkou vsunutou do plnicího otvoru a jedním z kanálů (kterými má olej vytlačený nahoru k ventilovým vahadlům u OHV nebo přímo k vačkám u OHC stéct zpátky dolů do vany) prostrčenou ke dnu vany. V takto "ošetřených" motorech zůstane 90% svinstva, které se usadilo u dna vany, protože při vypouštění ho teplý olej rozvíří a pak strhne ven, kdežto odsávání se dělá většinou na studeném motoru - "prováděči" přitom tvrdí, že tak vysají z motoru víc starého oleje. Bodejť, protože mazací kanály jsou prázdné. Jenže studené svinstvo zůstane ve vaně - a po namontování nového čistého filtru a ohřátí motoru se opět zvíří a krásně za.se.re ten nový filtr - takže další výměnnou lhůtu auto jezdí nikoliv s plnoprůtokovým, ale s plnězacpaným filtrem...
V podstate servisakov aj chapem, ze olej odsavaju, eliminuju totiz riziko problemov s vypustnym sroubom. Pri starsom aute nikdy nevie ake hovado pred nim olej menilo a ako dotiahlo vypustny sroub. Casto sa stane, ze po uvolneni ide zavit do vecnych lovist a servisak ma o robotu navyse, ktoru mu nik nezaplati.
Co sa tyka tvorby kalov a usadenin, tak pokial nieco take mas v olejovej vani tak olej na ktory jazdis je absolutny sunt, ktory treba akurat vyhodit. Vsetky aspon trosku lepsie oleje obsahuju prisadu proti tvorbe kalu. Olej je v motore od toho aby necistoty ktore nepoberie filter rozpustil a absorboval. Ak ich mas usadene vo vani tak v kratkej dobe ti upchaju saci kos.
Taky zastávám názor, že je lepší vypustit spodem pøes vypoušák, a taky to tak dìlám, i když jeden z mechanikù v mém okolí jednoznaènì prosazuje odsávání vrchem. Jeden z dùvodù, tak jak tady bylo psáno je, že toho odsaje víc. Nenapadlo mì teda že by se olej odsával na studeném motoru. No a kudy to tedy v servisech odsávají? Pøes mìrku ((tam mì ten otvor pøipadá dost malý, to by musela být hadièka jako používají tøeba akvaristi), nebo jinudy?
S tím odsáváním jsem se setkal u dvojí výměny oleje u mé Laguny II v naftě. Poprvé mechanik zahlásil že je strhaná hlava tak ať si koupím výpustný šroub a teď tak to uděla horem. U druhé výměny se šroub nepodařilo vyšroubovat a tak proběhl stejný způsob. Setkal jsem se s touto metodou vlasně poprvé až u Laguny a nevím nevím, nejsem mechanik, jestli má tento systém vysátí oleje vrchem pozitivní dopad pro motor a taky pro ten nový čistý olej. Mechaník tvrdí že je toto lepší způsob. Měním olej a filtr při 10 tisících a liji tam zn. Elf co doporučuje Renault.
Ano, magnet byl, možná i je ještě, ale u převodovek. Důvod to má ten, že v převodovkách dochází k většímu mechanickému opotřebení na ozubení a piliny by se dostávaly do ložisek, jelikož tam není filtr, magnet je přidrží.
Co pamatuju, tak zátka motoru má jen z druhé strany prohlubeň, převodovka v zátce magnet.
Co pamatuju, tak zátka motoru má jen z druhé strany prohlubeň, převodovka v zátce magnet.
Když něco nevíte...klidně se zeptejte Co vás nezabije, to vás posílí Jenys
To snad není pravda. Z jednoduchého úkonu tady vznikla kovbojka.
Takže úplně jednoduše. Vypustit starý olej spodem přes zátku ve vaně. Nalít cca o 0,5l oleje méně, než je doporučeno. Nastartovat motor a nechat cca 1-2 minuty běžet. Vypnout motor, po cca 2 min. vyjmout měrku, zjistit hladinu oleje a pak dolít tolik, aby hladina byla cca v polovině mezi spodní a horní ryskou (min - max). Myslím, že není problém to pochopit.
Takže úplně jednoduše. Vypustit starý olej spodem přes zátku ve vaně. Nalít cca o 0,5l oleje méně, než je doporučeno. Nastartovat motor a nechat cca 1-2 minuty běžet. Vypnout motor, po cca 2 min. vyjmout měrku, zjistit hladinu oleje a pak dolít tolik, aby hladina byla cca v polovině mezi spodní a horní ryskou (min - max). Myslím, že není problém to pochopit.
Satame, vono to je poměrně přesně zodpovězený tady:
Neboli že u haťapky se měří volej za studena, na rozdíl od jinejch motorů - důvodem je relativně velkej objem voleje zachycenej ve filtru a hlavním mazacím kanálu motoru - trvá minimálně půl hodiny, než to všecko steče zpátky do vany, takže těsně po nastartování motoru je v něm voleje zdánlivě míň než předepsaný množství - a tím i za tepla. Právě tím svým postupem bys milou Hádku Tří Pístů dokonale přelil ...Jindra2 píše:Fabia 1,2, 44 kW, vyrobeno 6/2009.
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...
A kutilmile - nelituju tě !!!
A kutilmile - nelituju tě !!!
Ale nepřelil. Po dvou minutách po vypnutí motoru zhruba v půli mezi ryskami, po celodenním stání pořád spolehlivě pod horní ryskou.
Co je tohle za vědu
Co je tohle za vědu
Člověk se celý život učí jenom proto, aby ve stáří všechno zapomněl.
„Když už člověk jednou je, tak má koukat aby byl. A když kouká, aby byl, a je, tak má být to, co je, a nemá být to, co není, jak tomu v mnoha případech je.“ J. Werich
„Když už člověk jednou je, tak má koukat aby byl. A když kouká, aby byl, a je, tak má být to, co je, a nemá být to, co není, jak tomu v mnoha případech je.“ J. Werich