Zvýšená spořeba Octavia 1.6 MPI
Moderátor: Moderátoři
@BOBOBO: to by aj mna zaujimalo. V dnesnom svete je mozne vsetko, aj nejaka sonda v spalovacom priestore, ale nemyslim si ze tam je nejaka taka "priama spetna vazba", ktora explicitne zistuje ci tam nastalo zapalenie zmesi. Myslim, ze "goto nudzovy rezim" je vyhodnoteny iba nepriamo: nejde nejaky vstrek (preruseny obvod od RJ ku vstreku), nejde nejaky senzor (vacka, kluka, resp. je poruseny vztah z tychto senzorov a je poruseny timing), nerovnomerny chod motora, lamda sonda apod.
- Martin_Fio
- Příspěvky: 186
- Registrován: 28 pro 2005, 01:00
Zdravím, někdy příčinou vyššího volnoběhu a spotřeby může být problém s ventilem odvětrání nádrže, motor si tam dost přisává paliva a když se systém přicpe, řj to nezjistí a počítač ukazuje vyšší spotřebu. V cestě par je ventil, který se ve vyšších otáčkách otvírá a stačí jeho zalepení uhlíkem z baňky. Tomu napovídá věk auta. Zkontroloval bych je funkci profouknutím i dalších hadiček systému odvětrání nádrže. Tady diagnostika nic neřekne jen pomocí akční h členů
nejspis to vyhodnocuje z knock senzoru. plus zapalovani ma taky nejakej feedback...
@Martin: Muze a nemusi - je cela rada OBD kodu souvisejicich s touto funkci - Evaporative Emissions Control System.
Mozna by stala za proverku i vaha vzduchu, muze byt zabordelena, coz nutne nehodi chybu, ale jen blbe meri. Nejlip zkusit jinou, ale to asi nemas moznost
@Martin: Muze a nemusi - je cela rada OBD kodu souvisejicich s touto funkci - Evaporative Emissions Control System.
Mozna by stala za proverku i vaha vzduchu, muze byt zabordelena, coz nutne nehodi chybu, ale jen blbe meri. Nejlip zkusit jinou, ale to asi nemas moznost
Nebo takto
http://ipocars.com/vinfo/audi/a3_1_6_ambition-2001.html
Liší se to jen znakem na tom plastovým deklu.
Já tam mám BFQ, jako Bohumil F Quality Octavia I Tour 2009
BGU se dávaly do Octavia II Tour 2010, ale bez toho plast deklu přes motor a myslím jinak je jen vzduchovej filtr a možná nějaký čidlo.
Ale je to už léta stejnej motor.
http://ipocars.com/vinfo/audi/a3_1_6_ambition-2001.html
Liší se to jen znakem na tom plastovým deklu.
Já tam mám BFQ, jako Bohumil F Quality Octavia I Tour 2009
BGU se dávaly do Octavia II Tour 2010, ale bez toho plast deklu přes motor a myslím jinak je jen vzduchovej filtr a možná nějaký čidlo.
Ale je to už léta stejnej motor.
Klopfsensor, jakože to klopfe na dveře, senzor klepání Knopf je knoflík.
Dokonce jsem ho na Opel Omega měnil, při prohlídce a výměně oleje v servisu tam kamarádce přiskřípli kablík od něj deklem, takže nedělal nic a to taky vadilo.
Někde tu ten ustříhnutej mám, chtěl jsem změřit co z toho leze a nějak k tomu nedošlo. Měl by tam být nějakej piezokeramickej snímač.
Je to jen taková tlustá podložka s dírou, ze který vede kablík.
Přišroubovaný někde na blok motoru.
Samozřejmě speciální šroub s hlavou, na kterou jsem tehdy klíč neměl, velkej torx, ale tatínek.
Dokonce jsem ho na Opel Omega měnil, při prohlídce a výměně oleje v servisu tam kamarádce přiskřípli kablík od něj deklem, takže nedělal nic a to taky vadilo.
Někde tu ten ustříhnutej mám, chtěl jsem změřit co z toho leze a nějak k tomu nedošlo. Měl by tam být nějakej piezokeramickej snímač.
Je to jen taková tlustá podložka s dírou, ze který vede kablík.
Přišroubovaný někde na blok motoru.
Samozřejmě speciální šroub s hlavou, na kterou jsem tehdy klíč neměl, velkej torx, ale tatínek.
Nevím jak to je u jiných řídících jednotek, ale můj Bosch Motronic M3.2.1 se bez signálu ze snímače klepání přepne na nějakou nouzovou mapu předstihu. Ten je znatelně menší a výkon motoru jde citelně dolů.
Senzor klepání je snímač s piezoelementem, vlastně mikrofon. Přes něj ECU poslouchá vibrace motoru. Když zaznamená frekvenci charakteristickou pro detonační spalování, tak sníží předstih. A pak jej zase opět zvyšuje, dokud znovu nezaznamená detonační spalování. ECU prostě jede s regulací předstihu pořád těsně pod hranici.
A třeba pro můj motor s vrtáním 81mm je ta frekvence asi 7,1kHz.
Senzor klepání je snímač s piezoelementem, vlastně mikrofon. Přes něj ECU poslouchá vibrace motoru. Když zaznamená frekvenci charakteristickou pro detonační spalování, tak sníží předstih. A pak jej zase opět zvyšuje, dokud znovu nezaznamená detonační spalování. ECU prostě jede s regulací předstihu pořád těsně pod hranici.
A třeba pro můj motor s vrtáním 81mm je ta frekvence asi 7,1kHz.
Mám modrý KKL kabel s přiloženou nepřihlášenou VAG 409.1 a zatím na to koukám jak tele na nový vrataPCmaniac99 píše: Pokud máš r.v. 2001 nahoru a máš k dispozici VAG tak ten se většinou dodává i s VISem. Tam najdeš návod k Tvému motoru na vytvoření readiness kodu, což je vlastně takový self test. Je tam někde popsáno jak se pomocí VAG provádí test katu, lambda sond, odvětrání nádrže, sekundárního vzduchu atd.
Nicméně jsem teď objevil v Readiness, že nefunguje systém sekundárního vzduchu.
Po 500km se žádný jiný chybový kódy neobjevily.
Sání před klapkou je zamaštěný jak dobytek.
Při nízkejch otáčkách se to už tolik neulejvá, ale chlastá to a nejede to. Asi to jede v nějakém nouzovém módu.
Svíčky se už asi trochu vypálili, před tím když jsem prudce přidal, tak se mi ulil jeden, možná dva válce, musel jsem to protočit, aby se to chytlo.
Teď je to jen jako bych jel se sytičem (na MBčku)
Readiness se obnoví při každém zobrazení, nebo se to musí nějak vydráždit ?
Tak jsem si sehnal VIS a už to tam louskám