Samovolné vypínání přívodu proudu do sony cdx-4260r

Poruchy, opravy, rady, návody (kromě návodů na UNLOCK !)

Moderátor: Moderátoři

Odpovědět
Zpráva
Autor
Uživatelský avatar
TheSt33vee
Příspěvky: 22
Registrován: 05 dub 2014, 02:00

Samovolné vypínání přívodu proudu do sony cdx-4260r

#1 Příspěvek od TheSt33vee »

Zdravím, mám nepříjemný problém v mem Fiat Punto 1.2 rv. 2001. Často se mi stane, že se autorádio samovolně vypne a nejde do něho žádný proud. Po vypnutí a zapnutí zapalování nenastane žádná změna. Taktéž se nic nezmění když rádio úplně odpojím a zapojim. Rádio se nastartuje někdy během jízdy ale někdy se oživí taky jak v autě vůbec nejsem a zjistím to až při nastartování auta že je rádio opět funkční. Jenže takhle se to opakuje dost často a už mě to celkem štve a nevím co s tím. Asi po 3x opakováních těchto vypnutí mi přestal svítit displej na rádiu (na displeji se ale stále ukazují všechny funkce jen je to špatně vidět). Děkuju moc za každou radu.

Nevím, zda v ISO-DIN není problém v uspořádání. Někde na internetu jsem našel podobný problém a vím že tam zmiňovali něco o prohozeném kabelu. Zdá se mi že uspořádání je ale v pořádku.

Nevím zda to má vliv ale do rádia jsem přidělával AUX přes funkci AM.

Uživatelský avatar
dj_Paul
Příspěvky: 2294
Registrován: 19 zář 2004, 02:00
Bydliště: Laškov

#2 Příspěvek od dj_Paul »

já jsem nepochopil, jestli máš problém s autem nebo rádiem.....

Uživatelský avatar
Kvicala_r
Příspěvky: 3221
Registrován: 19 led 2005, 01:00
Bydliště: Haná / N.J.

#3 Příspěvek od Kvicala_r »

Otázka je,funguje korektně rádio na stole se zapojeným +12V a memory správně na zdroj? Jestli ne, pak je možná závada v radiu, pokud ano řeš auto.

Co obecně bývá problém zapojení rádií je prohození napájení a memory drátu (pak cucá z batrerky i při vypnutí). Druhý neduh je nestandard zapojení rádií na ISO Škoda.

Mimochodem, jak má kdo vědět co jsi upravoval při přidávání toho vstupu, když k tomu víc nenapíšeš?

Uživatelský avatar
Artaban001
Příspěvky: 9457
Registrován: 01 dub 2004, 02:00
Bydliště: Pendrov

#4 Příspěvek od Artaban001 »

Ahoj. Schéma zapojení ISO konektoru autorádia je dostupný na Internetu. Proto být Tebou, tak si jej stáhnu a vytisknu. Jako druhý krok bych vzal měřák, nebo aspoň žárovkovou zkoušečku a přezkoušel zapojení zástrčky - konkrétně napájení, paměti, a výstupu na anténu. Podle zapojení bych zkontroloval, který fous mám trvale pod proudem, který spíná klíček a jestli máš korektně připojený záporný pól a nespolíháš se na nějaký nahodilý mínus z kostry (anténní zástrčka a nebo nějaký upevňovací šroub kastlíku). Pokud bude zapojení v pořádku, hledej chybu v autorádiu.

Uživatelský avatar
dj_Paul
Příspěvky: 2294
Registrován: 19 zář 2004, 02:00
Bydliště: Laškov

#5 Příspěvek od dj_Paul »

na autorádiu bych zkontroloval konektor mezi rádiem a tatrankou

Uživatelský avatar
TheSt33vee
Příspěvky: 22
Registrován: 05 dub 2014, 02:00

#6 Příspěvek od TheSt33vee »

Než bych to tu měl vysvětlovat, kde jsem co upravoval a pájel, tak sem hodím video, kde to dotyčný dělá stejně jako já. https://youtu.be/68VwJ6kSBPs

S tím měřákem to vyzkouším a dám vědět kde jsem co naměřil + zkusím zapojit rádio na zdroj 12+ a dám vědět. Zatím díky.

Uživatelský avatar
TheSt33vee
Příspěvky: 22
Registrován: 05 dub 2014, 02:00

#7 Příspěvek od TheSt33vee »

Tak jsem teda dospěl k závěru, že je nejspíš odrovnané autorádio. První problém byl zaměněný pin (červený kabel) na ISO. Druhý problém je samotné autorádio. Po změření multimetrem jsem zjístil že do rádia proud jde ale rádio nefunguje.

Uživatelský avatar
Kvicala_r
Příspěvky: 3221
Registrován: 19 led 2005, 01:00
Bydliště: Haná / N.J.

#8 Příspěvek od Kvicala_r »

Červený a žlutý jsou (VĚTŠINOU!) právě ty dva +12V. Jeden z nich musí být přímo na aku (memory), druhý spínaný klíčem. Při prohození těch dvou rádio většinou nedrží paměť a nebo vybíjí aku (případně obojí). Takže připojení je viz přiložený obr, barvy vodičů taky výrobce kablíku nemusí úplně respektovat...
Přílohy
iso.jpg

Uživatelský avatar
mi-ro
Příspěvky: 7651
Registrován: 08 úno 2005, 01:00
Bydliště: rovina u Kolína

#9 Příspěvek od mi-ro »

Tady vůbec nejde o prvotní připojení. Jemu kolabuje rádio za provozu. A k tomu bych dodal, kontrola kontaktů z rádia na tatranku-jak už někdo napsal a potom kontrola DPS- studenti u ISO, zdrojový výkonový IO, nebo jinde.
..to bude jen ňákej odpůrek

Uživatelský avatar
Michal22
Příspěvky: 7655
Registrován: 28 bře 2012, 02:00
Bydliště: Brno

#10 Příspěvek od Michal22 »

Kamarad si pred par lety koupil do Hondy Prelude nove radio JVC. A hned mel problem, radio samovolne vypinalo, ale jen kdyz bezel motor. Nakonec jsem zjistil, ze mu prebijel alternator (obcas az 15 V), radio na to reagovalo vypnutim sama sebe.
Civilizace založená na oboustranné lepící pásce nemůže dobře skončit...
I kdyby se z tebe jednou stal král, neodsuzuj lidi, kteří ti nebudou provolávat slávu- raději se zeptej sám sebe, proč tomu tak není...

Odpovědět

Zpět na „Autorádia“