Nahrávání z gramo NZC431 na mgn TESLA 444 DE LUXE - jak ??
Moderátor: Moderátoři
konečně jsem se dopracoval k poznatku jak jednoduše upravit B73 aby VU měřáky "měřily" podle okamžité polohy tape monitoringu (jak B113 a další) vše je popsáno v AR6/1982 na str. 216 (o účelnosti zapojení se vedou spory celá léta, já soudím že B113 byl vyřešen lépe - k oboustranné spokojenosti a volba je plně na uživateli)
to jen na okraj - mimo téma příspěvku snad neurazí nikoho
to jen na okraj - mimo téma příspěvku snad neurazí nikoho
Co se může pokazit to se taky pokazí. Co se nemůže pokazit to se pokazí taky. (Murphy)
Miri, kolik % smrtelníků, zejména mladých si koupí drahý gramofon a drahý vinyl, navíc když tím nezíská ani nepozná nějaký výrazný épřínos v kvalitě? A myslíš, že výrobci "konzumní" hudby budou usilovat zas o co nejvyšší kvalitu jak to dělali před spoustou let? A kdo to pozná, ocení, a zaplatí? Těch pár nadšenců je neuživí. Ale už jsme zas OT.
K těm hlavám, citlivostem, a páskům. Furt si říkám, že už na toto vlákno přestanu psát.Ale... Jak jsem už psal, můj první magnetofon byl B588. Nevím už, v kterém to bylo roce. Možná 1970 něco. Pásky jsem používal jen kapitalistické. Basf, Agfa a Scotch. Nevím od kterého roku byly ty které dostupné. Nepamatuji se už, jak výrazný byl rozdíl v šumu při přehrávání nového ještě nikdy nenahrávaného pásku při zastaveném (pauza) a pohybujícím se pásku. Ale nijak markantní. Pro nenáročné záznamy řečři, z desek a mikrofonu jsem kvůli bídě o pásky používal "čtyřku" rychlost.
V roce 1983 jsem si koupil B 93. Tam byl rozdíl ve výsledném šumu nahrávky v závislosti na šumu obrovský. Protože B93 má jen jednu rychlost, a neuvažoval jsem, že bych nahrával monofonní nahrávky na čtyřku, udělal jsem si z B588 pouhý přehrávač. Odpojil jsem elektroniku přímo u hlavy, a přímo na ni jsem připojil pouze dva emitorové sledovače s tehdy dostupnými nízkošumovými KC5..F. Tuím 509. Možná 149F.
Použil jsem snížené stabilizované napájecí napětí kvůli doporučenému napětí a proudu pro minimální šum. S ohledem na malý emitorový odpor a výstupní impedanci. Emitory jsem přes oddělovací kondenzátory připojil přímo na výstupní konektor s odpory proti zemi kvůli polarizaci elytů. Celý snímací zesilovač byl zabudován až ve vstupu zesilovače s operačními zesilovači. k vinutím hlavy jsem připojil kondenzátory, takže z vinutí se stal paralelní rezonanční obvod, který posiloval nejvyšší kmitočty a snižoval šum.
Odlehčením vinutí hlav velkou vstupní impedancí se pochopitelně zvýšilo i výstupní napětí hlavy. Výsledek byl markantní. zlepšení odstupu šumu, zmizel brum a celkově se mírně zvýšily výšky. Nejlepší výsledky byly s pásky scotch. Šum nového stojícího i pohybujícího se pásku se znatelně zmenšil. Brum zmizel prakticky úplně při zastaveném pásku, zůstal jen ten nahraný, tedy při pohybujícím se pásku. Ostatní nechávám bez komentáře. Odborníci pochopí. Důležité je, že to nejsou žádné vyčtené rozumy, ale praktické výsledky. Změřenými hodnotami neposloužím, tehdy jsem neměl příslušnou techniku. Subjektivní rozdílyprokazatelné.
K těm hlavám, citlivostem, a páskům. Furt si říkám, že už na toto vlákno přestanu psát.Ale... Jak jsem už psal, můj první magnetofon byl B588. Nevím už, v kterém to bylo roce. Možná 1970 něco. Pásky jsem používal jen kapitalistické. Basf, Agfa a Scotch. Nevím od kterého roku byly ty které dostupné. Nepamatuji se už, jak výrazný byl rozdíl v šumu při přehrávání nového ještě nikdy nenahrávaného pásku při zastaveném (pauza) a pohybujícím se pásku. Ale nijak markantní. Pro nenáročné záznamy řečři, z desek a mikrofonu jsem kvůli bídě o pásky používal "čtyřku" rychlost.
V roce 1983 jsem si koupil B 93. Tam byl rozdíl ve výsledném šumu nahrávky v závislosti na šumu obrovský. Protože B93 má jen jednu rychlost, a neuvažoval jsem, že bych nahrával monofonní nahrávky na čtyřku, udělal jsem si z B588 pouhý přehrávač. Odpojil jsem elektroniku přímo u hlavy, a přímo na ni jsem připojil pouze dva emitorové sledovače s tehdy dostupnými nízkošumovými KC5..F. Tuím 509. Možná 149F.
Použil jsem snížené stabilizované napájecí napětí kvůli doporučenému napětí a proudu pro minimální šum. S ohledem na malý emitorový odpor a výstupní impedanci. Emitory jsem přes oddělovací kondenzátory připojil přímo na výstupní konektor s odpory proti zemi kvůli polarizaci elytů. Celý snímací zesilovač byl zabudován až ve vstupu zesilovače s operačními zesilovači. k vinutím hlavy jsem připojil kondenzátory, takže z vinutí se stal paralelní rezonanční obvod, který posiloval nejvyšší kmitočty a snižoval šum.
Odlehčením vinutí hlav velkou vstupní impedancí se pochopitelně zvýšilo i výstupní napětí hlavy. Výsledek byl markantní. zlepšení odstupu šumu, zmizel brum a celkově se mírně zvýšily výšky. Nejlepší výsledky byly s pásky scotch. Šum nového stojícího i pohybujícího se pásku se znatelně zmenšil. Brum zmizel prakticky úplně při zastaveném pásku, zůstal jen ten nahraný, tedy při pohybujícím se pásku. Ostatní nechávám bez komentáře. Odborníci pochopí. Důležité je, že to nejsou žádné vyčtené rozumy, ale praktické výsledky. Změřenými hodnotami neposloužím, tehdy jsem neměl příslušnou techniku. Subjektivní rozdílyprokazatelné.
To musí zůstat uložený pro příští generace.Syron píše:V roce 1983 jsem si koupil B 93. Tam byl rozdíl ve výsledném šumu nahrávky v závislosti na šumu obrovský. Protože B93 má jen jednu rychlost, a neuvažoval jsem, že bych nahrával monofonní nahrávky na čtyřku, udělal jsem si z B588 pouhý přehrávač. Odpojil jsem elektroniku přímo u hlavy, a přímo na ni jsem připojil pouze dva emitorové sledovače s tehdy dostupnými nízkošumovými KC5..F. Tuím 509. Možná 149F.
Použil jsem snížené stabilizované napájecí napětí kvůli doporučenému napětí a proudu pro minimální šum. S ohledem na malý emitorový odpor a výstupní impedanci. Emitory jsem přes oddělovací kondenzátory připojil přímo na výstupní konektor s odpory proti zemi kvůli polarizaci elytů. Celý snímací zesilovač byl zabudován až ve vstupu zesilovače s operačními zesilovači. k vinutím hlavy jsem připojil kondenzátory, takže z vinutí se stal paralelní rezonanční obvod, který posiloval nejvyšší kmitočty a snižoval šum.
Odlehčením vinutí hlav velkou vstupní impedancí se pochopitelně zvýšilo i výstupní napětí hlavy. Výsledek byl markantní. zlepšení odstupu šumu, zmizel brum a celkově se mírně zvýšily výšky. Nejlepší výsledky byly s pásky scotch. Šum nového stojícího i pohybujícího se pásku se znatelně zmenšil. Brum zmizel prakticky úplně při zastaveném pásku, zůstal jen ten nahraný, tedy při pohybujícím se pásku. Ostatní nechávám bez komentáře. Odborníci pochopí. Důležité je, že to nejsou žádné vyčtené rozumy, ale praktické výsledky. Změřenými hodnotami neposloužím, tehdy jsem neměl příslušnou techniku. Subjektivní rozdíly prokazatelné.
Zdravím,
to teda koukám kam až došla původně nevinná otázka, nicméně několik poznatků:
TO HILL : otestoval jsem kabely od NEDIS a té druhé firmy, oboje "čínský" výrobek, tedy brum.
TO Sinclair (strana 3) - na mono sem si objednal stíněný třížlák a udělal si kvalitní propojení bez brumu.
Výsledkem je, že na stereo (i u jiných mgn) používám orig. TESLA kabel a na MONO vlastnoručně vyrobený.
Ještě jednou děkuji všem za rady, hodně se tu člověk dozvěděl
to teda koukám kam až došla původně nevinná otázka, nicméně několik poznatků:
TO HILL : otestoval jsem kabely od NEDIS a té druhé firmy, oboje "čínský" výrobek, tedy brum.
TO Sinclair (strana 3) - na mono sem si objednal stíněný třížlák a udělal si kvalitní propojení bez brumu.
Výsledkem je, že na stereo (i u jiných mgn) používám orig. TESLA kabel a na MONO vlastnoručně vyrobený.
Ještě jednou děkuji všem za rady, hodně se tu člověk dozvěděl
A to si představ, že některé jiné gramozesilovače ani ten přepínač mono-stereo nemají (třeba NZC300). Když šlo o jednorázové použití a nebylo jiné volby (k dispozici byla například jen šňůra s tříkolíkovými konektory, ohnul se do účka drátek do sešívačky a na brutál se namódil tak, aby spojit dutinky 1 a 4 v konektoru gramofonu, nejlépe vně kontaktních vidliček. Zasunutý konektor si kontakt zajistil.
Gramofon hrál dál stereofonně, na magneťák šel signál monofonní.
Gramofon hrál dál stereofonně, na magneťák šel signál monofonní.