Trolejbus 4dveřový

Prostor pro osobní dotazy, které nelze jinde dopasovat, případně které přímo nesouvisí s bastlením či elektrotechnikou obecně (protože i bastlíři jsou většinou normální lidé, co nedrží v ruce štípačky a šroubovák 24 hodin denně). Neslouží pro přeposílání obecně známých informací z komerčních webů.

Moderátor: Moderátoři

Zpráva
Autor
Uživatelský avatar
Hubert_79
Příspěvky: 6583
Registrován: 24 pro 2017, 01:00
Bydliště: Praha 6 - Petřiny
Kontaktovat uživatele:

#16 Příspěvek od Hubert_79 »

Skoro hodinu? To jedeš nějakou okružní jízdu?
Nevím, jaká je nejdelší městská linka v Praze, ale dost silně pochybuji, že to někdo jezdí pravidelně celé...
Ikarusy? Ani nemluv. Místo v tom sice bylo, sedadla byla koženková, ale soudruzi šetřili... A to tak, že nakoupili kloubové (městské i meziměstské) s nejslabšími motory a v kopcovité Praze to bylo utrpení. Karosy byly jiná liga.
Frýba a láska zvítězí nad Hemalou a nenávistí!

Uživatelský avatar
PotPalo
Příspěvky: 4565
Registrován: 13 kvě 2009, 02:00
Bydliště: BA-Petržalka :(
Kontaktovat uživatele:

#17 Příspěvek od PotPalo »

Ono trepať sa z Petržalky do Devínskej novej vsi...
Zlu sa neustupuje, proti zlu sa bojuje.

Uživatelský avatar
EKKAR
Příspěvky: 29689
Registrován: 16 bře 2005, 01:00
Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21

#18 Příspěvek od EKKAR »

Hubert_79 píše:Skoro hodinu? To jedeš nějakou okružní jízdu?
Nevím, jaká je nejdelší městská linka v Praze, ale dost silně pochybuji, že to někdo jezdí pravidelně celé...
Ikarusy? Ani nemluv. Místo v tom sice bylo, sedadla byla koženková, ale soudruzi šetřili... A to tak, že nakoupili kloubové (městské i meziměstské) s nejslabšími motory a v kopcovité Praze to bylo utrpení. Karosy byly jiná liga.
To nebylo motorama, to bylo zpřevodováním, ty hungárošský čabajky měly ve špajzkách a v diferákách kola spočítaný na tu jejich podunajskou placku a žádnej soudruh se nenamáhal s tím si uvědomit, co to udělá, až taková čabajka bude mět narvaná 130-150 lidma vyšplhat v Práglu Klíčovák (nebo pro znalý, vyjet tady u nás "do Kohouta" = kopec hned za Třebovou na II/358 ve směru do Litomyšle). Jednička, řev motoru na plnej kotel a za čabajkou černo jako když v Kostnici upalovali Jana Husa, protože dvojka ve spojení s těžkým stálým převodem už byla tak vysoko, že to do takovýho krpálu nedala...
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...

A kutilmile - nelituju tě :mrgreen: :mrgreen: !!!

Uživatelský avatar
konosuke
Příspěvky: 9483
Registrován: 18 pro 2006, 01:00
Bydliště: Český Těšín tam v pohraničí

#19 Příspěvek od konosuke »

Autobusem cestuji denně do rachoty, přistaví nám Iveco, Scania nebo co je poruce...chodbičky úzké - s ruksakem neprojdete - sedačky tak pro školku nebo ťamany ále to nic, když šofér dupne na plyn tak jsme v cíli za 20-25
min. spíš mě napadla tarifní sleva jízdného pro stojící pasažéry, no mají menší komfort cestování ne? :(
jo, palubní internet a nabíječ baterie mobilu USB tam vzácně bývá dostupný inu pokrok se zastavit nedá
Co se může pokazit to se taky pokazí. Co se nemůže pokazit to se pokazí taky. (Murphy)

Uživatelský avatar
Hubert_79
Příspěvky: 6583
Registrován: 24 pro 2017, 01:00
Bydliště: Praha 6 - Petřiny
Kontaktovat uživatele:

#20 Příspěvek od Hubert_79 »

Ten Ikarus měl Karle i slabý motor. Vezl jsi se někdy dálkovou a "nekloubovou" verzí téhož? To jelo jak drak... Myslím že to byl Ikarus 260, sem se to nevozilo, neboť jsme měli Karosy.
Ono nejen kopec na Klíčov, když to jelo bývalou ulicí Pionýrů na křižovatku Vypich, tak to bylo taky něco. Táhlý a dlouhý kopeček.
A nenech se klamat čabajkama - zrovna Budapešť a údolí Dunaje směrem ke Slovensku žádná placka není.
Frýba a láska zvítězí nad Hemalou a nenávistí!

Uživatelský avatar
rnbw
Příspěvky: 32312
Registrován: 21 bře 2006, 01:00
Bydliště: Bratislava

#21 Příspěvek od rnbw »

U nas boli neskor aj "nove" Ikarusy - 415 a 435. To uz bol normalny autobus s vykonnym motorom a automatickou prevodovkou. Ale skoncili dost rychlo v srote. Aj dlhe Karosy ich prezili (tie este pred par rokmi jazdili).

Uživatelský avatar
Hubert_79
Příspěvky: 6583
Registrován: 24 pro 2017, 01:00
Bydliště: Praha 6 - Petřiny
Kontaktovat uživatele:

#22 Příspěvek od Hubert_79 »

To už se k nám nevozilo. Byly Karosy řady 700, pak Citybus (vyráběný v Karose) a řada 900. Nic z toho už u nás nejezdí. Ty Citybusy nebyly špatný, jen v tom byl hic, poněvadž nešla pořádně otevírat okna - nakoupily se vozy bez klimatizace.
Novější SORy už klimatizaci mají.
Ještě tedy z konce osmdesátých let pamatuji "šimly", tedy Karosy ŠM11, to už ale byly na ústupu. Dálkové ŠD11 pamatuji ještě z počátku 90. let.
Trochu asi raritou byla MHD v Jablonci, kde ještě počátkem 90. let jezdil na lince číslo 6 (provozované už mimo město, mezi vesnicemi) "erťák", tedy meziměstská ("modrá") verze Š 706 RTO. Ta linka jela asi čtyřikrát denně a jen v pracovní dny, takže ji pohodlně obsloužil jeden autobus.
Frýba a láska zvítězí nad Hemalou a nenávistí!

Uživatelský avatar
EKKAR
Příspěvky: 29689
Registrován: 16 bře 2005, 01:00
Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21

#23 Příspěvek od EKKAR »

Erťáky pamatuju jako kluk, dokonce ještě s vlekama a s průvodčím v nich. Jenže to taky ještě šofér (nebo ve vleku průvodčí) prodával jízdenky odtrhávaný z bločku a štípal do nich dírky pro zastávku nástupu a výstupu ručně kleštičkama a drobný si házel do brašny, která na konci šichty vážila o 10 kilo víc - pak přišly na konci "sedmdesátek" Setrighty ("mašinka na kličku"), co uměly každou jízdenku individuálně natisknout na proužek papíru a kleště s brašnou šly do pšá ...
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...

A kutilmile - nelituju tě :mrgreen: :mrgreen: !!!

Uživatelský avatar
Hubert_79
Příspěvky: 6583
Registrován: 24 pro 2017, 01:00
Bydliště: Praha 6 - Petřiny
Kontaktovat uživatele:

#24 Příspěvek od Hubert_79 »

Setright pamatuju ještě z první půlky 90. let, takový ten zelený lístek se zdánlivě nic neříkajícími hausnumery :)
Ten erťák v Jablonci byl MHD (byť provozováno ČSAD), takže se lístky cvakaly klasicky, tím proděravěním asi čtyř z devíti čísílek. Byl to "modrý", nejspíš původně sloužil jako linkový.
Taky se moc neví, že DP v Praze měl v 80. letech pár Karos C734 (modrých) a jezdilo to na linkách, kde nebyla zastávka na každém rohu. Jako malý jsem se v tom rád vozil.
Frýba a láska zvítězí nad Hemalou a nenávistí!

Uživatelský avatar
EKKAR
Příspěvky: 29689
Registrován: 16 bře 2005, 01:00
Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21

#25 Příspěvek od EKKAR »

Hubert_79 píše:Setright pamatuju ještě z první půlky 90. let, takový ten zelený lístek se zdánlivě nic neříkajícími hausnumery :)
...
Nejenom zelený, byly i bílý, žlutý, růžový i modrý, prostě jako barvu pásky ten kterej podnik ČSAD koupil - protože městský DP měly "znehodnocovače jízdenek" = štípačky lístků z předprodeje, tam jízdenky řidič neprodával. A když, tak jen výjimečně na některejch linkách nebo z nouze třeba v noci, když byly zavřený trafiky a nebyly automaty na jízdenky, tak se někdy u některejech dal bloček jízdenek koupit.
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...

A kutilmile - nelituju tě :mrgreen: :mrgreen: !!!

Uživatelský avatar
Hubert_79
Příspěvky: 6583
Registrován: 24 pro 2017, 01:00
Bydliště: Praha 6 - Petřiny
Kontaktovat uživatele:

#26 Příspěvek od Hubert_79 »

Modrý? Vždyť modře to tisklo, bys ten tisk neviděl. Tedy, ne že by tam bylo co vyčíst (bývalo tam datum, číslo linky, strojku a tak; ve starých JŘ to je popsané), ale i tak.
Frýba a láska zvítězí nad Hemalou a nenávistí!

Uživatelský avatar
EKKAR
Příspěvky: 29689
Registrován: 16 bře 2005, 01:00
Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21

#27 Příspěvek od EKKAR »

Tisk byl fialově modrej asi jako vodou maličko rozpitej pigment "inkoustový tužky" (obsahovala anilínovou violeť), papír pásky byl světle modrej. Prostě to vidět bylo. Materiál toho pásku hodně připomínal děrnou pásku pro tehdejší dálnopis a počítače.
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...

A kutilmile - nelituju tě :mrgreen: :mrgreen: !!!

Uživatelský avatar
Hubert_79
Příspěvky: 6583
Registrován: 24 pro 2017, 01:00
Bydliště: Praha 6 - Petřiny
Kontaktovat uživatele:

#28 Příspěvek od Hubert_79 »

Tak co mi paměť sahá, tak s bleděmodrou jsem se nepotkal. S růžovou, se zelenou jo. Odhaduji, že tak první půlku 90. let to pomalu vymizelo. Třeba ty lístky štípaný děrovacím strojkem v Praze skončily v roce 1996; jak jsem koukal tramvajákům pod ruce, tak mívali na přístrojové desce takový lístek, nebyla na něm cena, ale nápis "kontrola označovače". Jako malí jsme spekulovali, co za numera tam bylo nastaveno (mysleli jsme, že tam je třeba čtyřmístné číslo vozu), ale nebylo. Asi to byly jen náhodné shluky čísel, bylo by zajímavé zjistit, jak často se to třeba přenastavovalo. Kdybys teoreticky tehdy "vychytal" který vůz kdy jede, tak bys mohl jezdit na jeden lístek třeba měsíc.
Frýba a láska zvítězí nad Hemalou a nenávistí!

Uživatelský avatar
Otkundes
Příspěvky: 1581
Registrován: 14 bře 2010, 01:00

#29 Příspěvek od Otkundes »

Huberte,
kamarád měl před lety z těchto označovačů jízdenek legraci. Po nástupu, vrazil do označovače proužek papíru, cvakl a podíval se na platný kód. Když nastoupili revizoři, než na něj došla řada, vytáhl pouzdro se štosem označených jízdenek. A tu správnou pak revizorovi předložil. Ono těch možných kombinací, zase tak moc nebylo.

Odpovědět

Zpět na „Nezařaditelné“