dílenská príručka moskvič 408
Moderátor: Moderátoři
Neboj se azbuky, obrázky jsou mezinárodní: москвич 408 коробка передачи
https://www.youtube.com/watch?v=HoIVq9pre9E
https://www.drive2.ru/l/5142488/
https://stroy-technics.ru/article/korob ... i-moskvich
http://motorzlib.ru/books/item/f00/s00/ ... t005.shtml
https://www.youtube.com/watch?v=HoIVq9pre9E
https://www.drive2.ru/l/5142488/
https://stroy-technics.ru/article/korob ... i-moskvich
http://motorzlib.ru/books/item/f00/s00/ ... t005.shtml
Jo, to taky - ale jen ten starší, 408 (se svislýma zadníma skupinovkama), ten novější, co měl hlavní skupinu vodorovně a jen zadní blinkr ve tvaru trojúhelníčku špičkou nahoru neboli 412, tomu už se říkalo jen trakač nebo traktor ... Ale prostě byla to patnáctistovka, podstatně výkonnější než všecky tehdejší škodule, ale s jízdníma vlastnostma děs běs bída a utrpení, bez pytle s pískem v kufru se s tím prakticky nedalo jezdit jak to po cestě lítalo, koza na ledě hadr ...
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...
A kutilmile - nelituju tě
!!!
A kutilmile - nelituju tě
![Mr. Green :mrgreen:](./images/smilies/icon_mrgreen.gif)
![Mr. Green :mrgreen:](./images/smilies/icon_mrgreen.gif)
Švagr ho kupoval nový a po 7mi letech mi ho prodal . 408mu se svislými světly vzadu , ale již asymetrikou vpředu . Kromě větší spotřeby to bylo o moc lepší vozidlo než tehdejší škodovky . Nesmrtelný motor , již tehdá s tvrdokovem vložky sedel ventilů . Startovat při minus 25 no problem . Nejdříve se sytičem pětkrát protočit klikou , ještě mi zůstala doma , potom zapnout zapalko a šel . Proti škodovce topil hned . Optimální rychlost bez kraválu i po hrbolech byla 100-110 . Velký vnitřní prostor . Trochu nezvyk řazení pod volantem . Ale celou dobu bez problémů . Švagr bydlí v krkonoších a to jezdil jako zootechnik po kotárech a žádný problém . Moskvič skončil na realitu antikorozní neochrany . Prostě shnil . Nějakou knížku jsem snad měl , tedy švagr , již nevím , zda jsem ji od něj dostal a ponechal si ji .
My jsme to jednou s kámošem měřili a počítali. Všecky ruSSácký auta nám podle otryskování a průměru difuzorů v karbcích ve srovnání se škodulema vycházely, že jedou na bohatší směs. Nebylo to o moc, zhruba 13,8-14:1 proti 14,5-14,8:1, ale stačilo to na lehčí starty v chladu i rychlejší ohřev. Oni s tím prostě počítali, jezdili na 70 oktanovej benzín za 40 kopějek litr, takže je spotřeba 10-12 litrů absolutně nerozházela ... jim daleko víc záleželo na spolehlivým startu i v hlubokejch mrazech a schopnosti motoru vyhřát introš i na volnoběh. Litr dva navíc byly cajk, to nikdo neřešil ...
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...
A kutilmile - nelituju tě
!!!
A kutilmile - nelituju tě
![Mr. Green :mrgreen:](./images/smilies/icon_mrgreen.gif)
![Mr. Green :mrgreen:](./images/smilies/icon_mrgreen.gif)