Centrála z roku 1981
Moderátor: Moderátoři
Raději 🤐 svíčku a výfuk než zadreté ložiská. Napsal jsem to jasně proč jsem to změnil a s úspěchem. Takový oil když dobře maže čtyřtakt tak neni boha aby špatně mazal dvoutakt.
Navíc to kupuju ve slevě (1L za 65.-) a M2T stojí už hadam přes osmdesát.
![Smile :-)](./images/smilies/icon_smile.gif)
Posílal jsem elektřinu horníkům. Už dofárali. Důl Staříč - Paskov. Gravidity se nekoná. Na jaře 2023 zásyp. 20.4.2023 vyjel z dolu poslední vozík. 2.5.2023 se zastavuje hlavní ventilátor.
- Daliborka
- Příspěvky: 14
- Registrován: 03 bře 2016, 01:00
- Bydliště: 28163 Kostelec
- Kontaktovat uživatele:
[quote="Hape"]Když to má skoro tři metráky, tak to asi bude mít výkon o dost víc jak 4 kW. Třeba elektrocentrála od Hondy s výkonem 6 kVA u které se dá předpokládat, že je kvalitní a má vinutí z pravé mědi, má hmotnost cca 80 kg a to má 4T motor.
Jistě že souhlasím s tím poměrem výkon-váha. Je tam rozdíl 41 roků, jo to je vývoj. Díky velkému rozdílu v otáčkách, lehčí a modernější konstruci a dejme tomu přesnějšímu zpracování a elektronice v zapalování se to musí předpokládat. Malá vada na kráse je že výrobce někam namontuje "kurvítka" a po záruce si kup nový. Mně ale fascinují stroje jako motory Slavia,Škoda, Praga, Lanzbuldog, Zetor 25 a všechny historické stroje. Třeba takový ponorný odpor co býval u kolotočů a zemědělských elektromotorů. Jednoduchost, nenáročná opravitelnost a zvládali to i "za jízdy". Vrcholem pokroku byl parní stroj a vlisované trubky topeniště. Máme dnes na to s takovým fortelem a uměním tvořit nové stroje pro několik dalších generací?
Jistě že souhlasím s tím poměrem výkon-váha. Je tam rozdíl 41 roků, jo to je vývoj. Díky velkému rozdílu v otáčkách, lehčí a modernější konstruci a dejme tomu přesnějšímu zpracování a elektronice v zapalování se to musí předpokládat. Malá vada na kráse je že výrobce někam namontuje "kurvítka" a po záruce si kup nový. Mně ale fascinují stroje jako motory Slavia,Škoda, Praga, Lanzbuldog, Zetor 25 a všechny historické stroje. Třeba takový ponorný odpor co býval u kolotočů a zemědělských elektromotorů. Jednoduchost, nenáročná opravitelnost a zvládali to i "za jízdy". Vrcholem pokroku byl parní stroj a vlisované trubky topeniště. Máme dnes na to s takovým fortelem a uměním tvořit nové stroje pro několik dalších generací?
- Daliborka
- Příspěvky: 14
- Registrován: 03 bře 2016, 01:00
- Bydliště: 28163 Kostelec
- Kontaktovat uživatele:
jova1 píše:Jestli chceš, tady si k té centrále stáhni návod:
www.jova1.cz/kestazeni/centrala.pdf
Díííiky.
![Very Happy :D](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
Je sice pravda, že moderní 4T oleje mají daleko míň popelovejch složek, než měly starší druhy, ale furt je to házení perel sviním, když se používají jako spalitelný do dvoutaktu. Normální oleje do pil a křovinořezů s 2T motorama to musejí s tou centrálou zvládnout taky. Akorát bude problém u těch "ekosraček", který některý prodejci za olej vydávají - ty se po oxidaci při dlouhodobým uložení nekontrolovatelně přeměňujou a vytvářejí tak ze sebe jen těžko spalitelný produkty - ony "kurwítka", kterýma dnešní doba oplývá víc než doby dřívější ...
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...
A kutilmile - nelituju tě
!!!
A kutilmile - nelituju tě
![Mr. Green :mrgreen:](./images/smilies/icon_mrgreen.gif)
![Mr. Green :mrgreen:](./images/smilies/icon_mrgreen.gif)
Když velké fotky proženeš vlastním mailem tak se zmenší na požadovanouDaliborka píše: PS: Mám fotky štítků a IrfanView 64 ale neumím je s tím zmenšit na požadovanou velikost, tak příště.
velikost, sníží se mírně jakost, rozlišení ale něco za něco.
(to v případě že není "poruce" vhodný soft)
Co se může pokazit to se taky pokazí. Co se nemůže pokazit to se pokazí taky. (Murphy)
Já nerozporuju, že jakýkoliv olej do 4T je vhodný do 2T. Jenom jsem napsal (už výše), že tento olej je nejlevnější na trhu (pro 4T) a používám ho místo M2T. Přece tam nebudu dávat nějaký kastrol bratru za 200.- za litr.
Provozuju ho do babety a jak jsem psal výše, nemám problém se zadřenými ložisky na klikovce. U dvoutaktního jsem ho měl třikrát! Míchám 1:33. Z výfuku jde skoro neznatelný modrý dým.
![Smile :-)](./images/smilies/icon_smile.gif)
Provozuju ho do babety a jak jsem psal výše, nemám problém se zadřenými ložisky na klikovce. U dvoutaktního jsem ho měl třikrát! Míchám 1:33. Z výfuku jde skoro neznatelný modrý dým.
Posílal jsem elektřinu horníkům. Už dofárali. Důl Staříč - Paskov. Gravidity se nekoná. Na jaře 2023 zásyp. 20.4.2023 vyjel z dolu poslední vozík. 2.5.2023 se zastavuje hlavní ventilátor.
Zkus to v "malování". Já to v tom dělám a fuguje to.konosuke píše:Daliborka píše: PS: Mám fotky štítků a IrfanView 64 ale neumím je s tím zmenšit na požadovanou velikost, tak příště.
Posílal jsem elektřinu horníkům. Už dofárali. Důl Staříč - Paskov. Gravidity se nekoná. Na jaře 2023 zásyp. 20.4.2023 vyjel z dolu poslední vozík. 2.5.2023 se zastavuje hlavní ventilátor.