Centrála z roku 1981

Poruchy, opravy, rady, návody

Moderátor: Moderátoři

Zpráva
Autor
Uživatelský avatar
rnbw
Příspěvky: 32312
Registrován: 21 bře 2006, 01:00
Bydliště: Bratislava

#16 Příspěvek od rnbw »

Mal by si tam davat olej do dvojtaktov. Z neho pri spaleni nezostava bordel.

Uživatelský avatar
MiraSt
Příspěvky: 1202
Registrován: 19 dub 2008, 02:00
Bydliště: Fryčovice

#17 Příspěvek od MiraSt »

Raději 🤐 svíčku a výfuk než zadreté ložiská. Napsal jsem to jasně proč jsem to změnil a s úspěchem. Takový oil když dobře maže čtyřtakt tak neni boha aby špatně mazal dvoutakt. :-) Navíc to kupuju ve slevě (1L za 65.-) a M2T stojí už hadam přes osmdesát.
Posílal jsem elektřinu horníkům. Už dofárali. Důl Staříč - Paskov. Gravidity se nekoná. Na jaře 2023 zásyp. 20.4.2023 vyjel z dolu poslední vozík. 2.5.2023 se zastavuje hlavní ventilátor.

Uživatelský avatar
Daliborka
Příspěvky: 14
Registrován: 03 bře 2016, 01:00
Bydliště: 28163 Kostelec
Kontaktovat uživatele:

#18 Příspěvek od Daliborka »

[quote="Hape"]Když to má skoro tři metráky, tak to asi bude mít výkon o dost víc jak 4 kW. Třeba elektrocentrála od Hondy s výkonem 6 kVA u které se dá předpokládat, že je kvalitní a má vinutí z pravé mědi, má hmotnost cca 80 kg a to má 4T motor.

Jistě že souhlasím s tím poměrem výkon-váha. Je tam rozdíl 41 roků, jo to je vývoj. Díky velkému rozdílu v otáčkách, lehčí a modernější konstruci a dejme tomu přesnějšímu zpracování a elektronice v zapalování se to musí předpokládat. Malá vada na kráse je že výrobce někam namontuje "kurvítka" a po záruce si kup nový. Mně ale fascinují stroje jako motory Slavia,Škoda, Praga, Lanzbuldog, Zetor 25 a všechny historické stroje. Třeba takový ponorný odpor co býval u kolotočů a zemědělských elektromotorů. Jednoduchost, nenáročná opravitelnost a zvládali to i "za jízdy". Vrcholem pokroku byl parní stroj a vlisované trubky topeniště. Máme dnes na to s takovým fortelem a uměním tvořit nové stroje pro několik dalších generací?

Uživatelský avatar
Daliborka
Příspěvky: 14
Registrován: 03 bře 2016, 01:00
Bydliště: 28163 Kostelec
Kontaktovat uživatele:

#19 Příspěvek od Daliborka »

jova1 píše:Jestli chceš, tady si k té centrále stáhni návod:
www.jova1.cz/kestazeni/centrala.pdf

Díííiky. :D

Uživatelský avatar
MiraSt
Příspěvky: 1202
Registrován: 19 dub 2008, 02:00
Bydliště: Fryčovice

#20 Příspěvek od MiraSt »

Tady máš olej vhodný do dvoutaktu. Já to leju do babety a dobrý. Je ve slevě v Kaufu.
Přílohy
Olej.jpg
Posílal jsem elektřinu horníkům. Už dofárali. Důl Staříč - Paskov. Gravidity se nekoná. Na jaře 2023 zásyp. 20.4.2023 vyjel z dolu poslední vozík. 2.5.2023 se zastavuje hlavní ventilátor.

Uživatelský avatar
Daliborka
Příspěvky: 14
Registrován: 03 bře 2016, 01:00
Bydliště: 28163 Kostelec
Kontaktovat uživatele:

#21 Příspěvek od Daliborka »

MiraSt píše:Tady máš olej vhodný do dvoutaktu. Já to leju do babety a dobrý. Je ve slevě v Kaufu.
Díky, stavím se tam.

Uživatelský avatar
EKKAR
Příspěvky: 29689
Registrován: 16 bře 2005, 01:00
Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21

#22 Příspěvek od EKKAR »

Je sice pravda, že moderní 4T oleje mají daleko míň popelovejch složek, než měly starší druhy, ale furt je to házení perel sviním, když se používají jako spalitelný do dvoutaktu. Normální oleje do pil a křovinořezů s 2T motorama to musejí s tou centrálou zvládnout taky. Akorát bude problém u těch "ekosraček", který některý prodejci za olej vydávají - ty se po oxidaci při dlouhodobým uložení nekontrolovatelně přeměňujou a vytvářejí tak ze sebe jen těžko spalitelný produkty - ony "kurwítka", kterýma dnešní doba oplývá víc než doby dřívější ...
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...

A kutilmile - nelituju tě :mrgreen: :mrgreen: !!!

p32
Příspěvky: 15069
Registrován: 13 led 2007, 01:00
Bydliště: Olomouc

#23 Příspěvek od p32 »

MiraSt píše:Tady máš olej vhodný do dvoutaktu. Já to leju do babety a dobrý. Je ve slevě v Kaufu.
Podle čeho jsi zjistil, že je vhodný do dvoutaktu? Tam je přece vhodný každý motorový olej, jen toho pro čtyřtakty se dávat méně.

p32
Příspěvky: 15069
Registrován: 13 led 2007, 01:00
Bydliště: Olomouc

#24 Příspěvek od p32 »

rnbw píše:Mal by si tam davat olej do dvojtaktov. Z neho pri spaleni nezostava bordel.
To je zase specialita. Už jsi viděl někdy wartburga, jak čoudil méně s olejem pro 2T než pro 4T?

Uživatelský avatar
konosuke
Příspěvky: 9483
Registrován: 18 pro 2006, 01:00
Bydliště: Český Těšín tam v pohraničí

#25 Příspěvek od konosuke »

Daliborka píše: PS: Mám fotky štítků a IrfanView 64 ale neumím je s tím zmenšit na požadovanou velikost, tak příště.
Když velké fotky proženeš vlastním mailem tak se zmenší na požadovanou
velikost, sníží se mírně jakost, rozlišení ale něco za něco.
(to v případě že není "poruce" vhodný soft)
Co se může pokazit to se taky pokazí. Co se nemůže pokazit to se pokazí taky. (Murphy)

Uživatelský avatar
MiraSt
Příspěvky: 1202
Registrován: 19 dub 2008, 02:00
Bydliště: Fryčovice

#26 Příspěvek od MiraSt »

Já nerozporuju, že jakýkoliv olej do 4T je vhodný do 2T. Jenom jsem napsal (už výše), že tento olej je nejlevnější na trhu (pro 4T) a používám ho místo M2T. Přece tam nebudu dávat nějaký kastrol bratru za 200.- za litr. :-)
Provozuju ho do babety a jak jsem psal výše, nemám problém se zadřenými ložisky na klikovce. U dvoutaktního jsem ho měl třikrát! Míchám 1:33. Z výfuku jde skoro neznatelný modrý dým.
Posílal jsem elektřinu horníkům. Už dofárali. Důl Staříč - Paskov. Gravidity se nekoná. Na jaře 2023 zásyp. 20.4.2023 vyjel z dolu poslední vozík. 2.5.2023 se zastavuje hlavní ventilátor.

Uživatelský avatar
MiraSt
Příspěvky: 1202
Registrován: 19 dub 2008, 02:00
Bydliště: Fryčovice

#27 Příspěvek od MiraSt »

konosuke píše:
Daliborka píše: PS: Mám fotky štítků a IrfanView 64 ale neumím je s tím zmenšit na požadovanou velikost, tak příště.
Zkus to v "malování". Já to v tom dělám a fuguje to.
Posílal jsem elektřinu horníkům. Už dofárali. Důl Staříč - Paskov. Gravidity se nekoná. Na jaře 2023 zásyp. 20.4.2023 vyjel z dolu poslední vozík. 2.5.2023 se zastavuje hlavní ventilátor.

Odpovědět

Zpět na „Svářečky, UPS, nabíječe, měniče, zdroje, trafa a další“