Omezovač Rychlosti v Automobilu

Problémy s návrhem, konstrukcí, zapojením, realizací elektronických zařízení

Moderátor: Moderátoři

Zpráva
Autor
Uživatelský avatar
Ragnol
Příspěvky: 232
Registrován: 09 lis 2005, 01:00
Kontaktovat uživatele:

#16 Příspěvek od Ragnol »

forbidden píše:To co popisujes je v podstate tempomat, ve meste nepouzitelny reseni. On chce mit moznost jet treba i 40 km/h ale aby ho to nepustilo nad 50 km/h.
Za komousu jsem sice uz bastlil, ale ne do auta (nemel jsem ani ridicak) Do tech starych kramu, kde bylo skoro vsechno mechanicky to bylo v pohode, dnes je to sama elektronika. Pokud si to nekdo chce na vlastni riziko udelat, jeho vec. Ale at si to udela a vymysli sam. Takovyto napady mivaji vetsinou lidi co tomu vubec nerozumi a nedokazi si predstavit co to obnasi.
Timto nechci urazet puvodniho tazatele, ale uz jsem se setkal s takovyma najivnima napadama driv a vzdycky to bylo tak.
mno v tom případě stejně udělat to co jsem říkal akorát , že když dosáhne 50 km/H tak to nebude poslouchat na plyn ale ten d/a převodník zmenší napětí na výstupu a tím pádem auto nebude mít dostatečnou sílu a bude zpomalovat . A pokud by zmáčkl plyna na 90% tak by to přerušilo funkci. Přijde mi to stejně celej ten nápad na prd :D a jak tu raděj ostatní tak akustickou signalizaci.

Uživatelský avatar
tominekk
Příspěvky: 295
Registrován: 16 črc 2004, 02:00
Bydliště: 49°11'30.229"N, 16°35'29.415"E
Kontaktovat uživatele:

#17 Příspěvek od tominekk »

Ad. úpravy bez homologace - na to osobne kaslu, kdybych mel kazdy vylepsovak, ktery vozim v aute nechat homologovat a buh vi, co jeste, tak bych se z toho zblaznil. Jina vec by byla, kdybych to delal pro nekoho na kseft. Z toho by pak mohl byt pruser.

Ad. nemoznost presahnuti rychlostniho limitu - dle meho je to neprakticke a muze to v nekterych situacich byt nebezpecne. Urcite stoji za zvazeni akustiska nebo opticka signalizace. Bude to levnejsi, jednodussi a nemusi se provadet vyrazne zasahy do auta.
Nedovedu si moc predstavit, co by se stalo, kdyby vse ridil uP a ten by se za jizdy znicil. Auto by bud v lepsim pripade nezrychlovalo, v horsim by stale zrychlovalo.
Chytrej člověk se učí chybama, ale jenom blbec těma svejma!

Uživatelský avatar
pisvic
Příspěvky: 4
Registrován: 31 led 2008, 01:00

#18 Příspěvek od pisvic »

Řešit problém s homologací mi přijde zbytečný.Max. se může auto zastavit a kdyby to plyn furt přidávalo tak stačí sešlápnout spojku a vypnout klíček přece.A představa že mi v autě něco furt pípá je taky na ...A na zařazený rychlosti přece vůbec nezáleží,může to ubírat plyn klidně na dvojku nebo na trojku,to je přece jedno.A tempomat vůbec nic neřeší ve městě,kde se furt rychlost mění

Uživatelský avatar
piitr
Příspěvky: 1003
Registrován: 19 říj 2007, 02:00
Kontaktovat uživatele:

#19 Příspěvek od piitr »

pisvic píše:... a kdyby to plyn furt přidávalo tak stačí sešlápnout spojku a vypnout klíček přece.
To stačí. Jenže než to uděláš, může se něco stát. Nedělej si iluze, že zareaguješ kdovíjak rychle. Budeš pěkně zmatenej. Taky ti moc nepůjde brzda, když vypneš motor.
pisvic píše:A představa že mi v autě něco furt pípá je taky na ...
Právě na tom principu ten pípák funguje, že je nepříjemnej. Časem se naučíš, aby nepípal. :-)

Uživatelský avatar
tominekk
Příspěvky: 295
Registrován: 16 črc 2004, 02:00
Bydliště: 49°11'30.229"N, 16°35'29.415"E
Kontaktovat uživatele:

#20 Příspěvek od tominekk »

Neber to zle, ale chtel bych te videt az se to pokazi, jak rychle seslapnes spojku! Navic nevis dne ani minuty, kdy se obvod pokazi a pri prujezdu zatackou se "seslapnutym" plynem az na podlahu to muze stat i neci zivot!
Nebyl bys vsak ani prvni ani posledni, ktery si mysli, ze se nic stat nemuze :) Uz takovych bylo, ale to je trochu jina kapitolka.

Pipani muze byt otravne, ale o to myslim jde, Jde o to, aby jsi nejel ryhle - pokud neco hvizda a nelibi se ti to, tak uber plyn. Takova je fylozofie tohoto reseni.

A s homologaci mas pravdu, tedy pokud to nebudes prodavat!


EDIT: 2piitr: promin, byl jsi rychlejsi - nevsiml jsem si tvoji reakce
Chytrej člověk se učí chybama, ale jenom blbec těma svejma!

Uživatelský avatar
piitr
Příspěvky: 1003
Registrován: 19 říj 2007, 02:00
Kontaktovat uživatele:

#21 Příspěvek od piitr »

2tominekk: V pohodě, čím nás bude víc, tím spíš mu to dojde. :-)

Uživatelský avatar
pisvic
Příspěvky: 4
Registrován: 31 led 2008, 01:00

#22 Příspěvek od pisvic »

neboj,mě to nerozmluvíš :D

uzivatel x

#23 Příspěvek od uzivatel x »

Vidim ze je tu snaha velmi zlozitym sposobom vynajst uz 50 rokov vynajdeny, a hojne pouzivany tempomat (neviem, ale v meste ho bezproblemovo pouzivam). Za dalsie, obmedzenie rychlosti, ktore je rovnako uz vynajdene, sice nie desiatky rokov, ale dost dlho na to ze som sa k tomu nazivo dostal - napriklad R. Laguna. Co takto este vynajst bastl ktory by sam preradoval rychlosti, v skutku nevidany vynalez ... ehm... Vazne - podla typu auta, pokial teda ma e-plyn, skor sa poobzerat po originalnom tempomate / obmezdovaci rychlosti. Ra renaultclube sa to riesilo cca rok +- dozadu, konkretne pri Lagune II to vyzadovalo len prepinac za halier, a aktivovanie funkcie v ECU. Nakolko automibilky su zle nadnarodne monstra (produkujuce same fuj a niciace prirodu), je predpoklad, ze rovnaky princip bude pouzity u velkej casti novsich aut vybavenych e-pedalom plynu.

Uživatelský avatar
Hejnicek
Příspěvky: 2022
Registrován: 16 čer 2004, 02:00

#24 Příspěvek od Hejnicek »

Mìl jsem párkrát pùjèený AUDI, kde sice žádný omezovaè nebyl, ale v obci mi velmi vyhovoval následující systém:
V autì od popisovaného obvodu byl pomìrnì velký digitální display s jedním èudlíkem. Když jsem vjel napø. do obce a chtìl jsem hlídat rychlosti 50 km/hod, zmáèkl jsem ten èudlík a od té doby se pøi pøekroèení rychlosti na tom display rozblikala 50-tka. Nìjak to splupracovalo s tachometrem. Stejným zpùsobem šla na tom vybrat jiná rychlost. Už nevím, jestli to mìlo i akustický alarm. Prosté a úèinné hlavnì ve mìstì. Tøeba by to šlo zbastlit.

Odpovědět

Zpět na „Řešení problémů s různými konstrukcemi“